Wat heeft dat ermee te maken dan?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:18 schreef Marie30 het volgende:
Geen updates meer? In België hoor je er niets over. Te ver weg waarschijnlijk...
Vind het zo erg voor dat mannetje, hij had het allemaal al niet mee. Weet er iemand meer over de ouders? Zijn ze nog samen?
Wat dacht je van ontvoering van een van de twee, dus toe-eigenen van het kind op een onrechtmatige manier.quote:
Als dat zo was geweest dan was het vast wel naar buiten gekomen. Lijkt me niets om over te gaan speculeren.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat dacht je van ontvoering van een van de twee, dus toe-eigenen van het kind op een onrechtmatige manier.
Ik denk dat die mogelijkheid wel nauwkeurig wordt onderzocht. Zonder dat daar ruchbaarheid aan wordt gegeven. En, hoe pijnlijk ook, het is - zeker in dit vreemde geval - een mogelijkheid die niet kan worden uitgesloten.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:02 schreef alors het volgende:
Als dat zo was geweest dan was het vast wel naar buiten gekomen. Lijkt me niets om over te gaan speculeren.
In dit soort gevallen is alle opties openhouden helaas het beste credo.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:29 schreef Mercer het volgende:
Ze laten duikers hun leven riskeren, hele ploegen agenten nachtenlang in de vrieskou zoeken, terwijl dat kind gewoon door een ouder is ontvoerd. Geloven jullie het zelf?
Normaal gesproken wel, nu niet. Niet de familie optie.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
In dit soort gevallen is alle opties openhouden helaas het beste credo.
Waarom nu niet?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:32 schreef Mercer het volgende:
Normaal gesproken wel, nu niet. Niet de familie optie.
Wel openhouden van andere opties, als een buurman ofzo. Maar familie zal echt niet naar boven komen. Ze gaan niet dit soort halsbrekende toeren uithalen zonder dat ze met 99,9% zekerheid de familie hebben weggestreept. Dat is mijn mening.quote:
Ik las het als "zijn de ouders nog steeds bij elkaar, na de ontvoering"quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat dacht je van ontvoering van een van de twee, dus toe-eigenen van het kind op een onrechtmatige manier.
De Telegraaf van vanochtend:quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:35 schreef Mercer het volgende:
[..]
Wel openhouden van andere opties, als een buurman ofzo. Maar familie zal echt niet naar boven komen. Ze gaan niet dit soort halsbrekende toeren uithalen zonder dat ze met 99,9% zekerheid de familie hebben weggestreept. Dat is mijn mening.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenlandquote:Zoektocht naar Michael hervat in barre kou
LUTTELGEEST - Duikers van de marine trotseren vandaag de bizarre temperaturen in Flevoland om net als vrijdag in de Luttelgeester Vaart te zoeken naar de vermiste Michael van Dijk (10).
De zoektocht concentreert zich vandaag volledig op deze watergang, liet de politie vanmorgen weten. De Luttelgeester Vaart ligt vlakbij de plek waar Michael woensdag het laatst werd gezien. Omdat de verstandelijk beperkte jongen een fascinatie heeft voor water en ijs, vermoedt de politie dat hij er door het ijs is gezakt. Woensdag was alleen het ijs langs de kanten dik en stevig, midden op bevond zich een gevaarlijk dunne laag en lagen er bovendien veel windwakken.
De stroming in de kilometerslange watergang is sterk en kan een stoffelijk overschot ver met zich meevoeren. De vaart komt uit op een verbindingskanaal naar Marknesse en Emmeloord. De marine gebruikt onder meer een onderwatercamera en –robot met sonarapparatuur. Daardoor kan gericht gedoken worden op plekken waar de sonar iets zichtbaar maakt.
Ook een ontvoering van de jongen, eventueel door iemand uit zijn directe omgeving, blijft een uiterst reëel scenario. Vandaag zegt de politie het buurtonderzoek in Luttelgeest te willen afronden. De afgelopen dagen kamden politie, brandweer, hondenbrigades en leden van Staatsbosbeheer het dorp en de omgeving al minutieus uit. Daarbij zijn onder meer ook alle schuurtjes en tuintjes van de bewoners en de kassencomplexen bij Luttelgeest geïnspecteerd.
De recherche doet onderzoek naar de achtergronden van de jongen, naar eventuele tips, maar bijvoorbeeld ook naar zedendelinquenten uit de regio. Zo is de woning van in ieder geval één bekende van politie en justitie, een man met diverse misdrijven op zijn naam, doorzocht. Standaard wordt bij verdachte kinderverdwijningen verder onderzoek gedaan naar de familie van het verdwenen kind. In die standaardprocedure doorzocht de politie eerder bijvoorbeeld het huis van Michaels opa, maar ook de auto van zijn ouders. Daarbij is niets gevonden.
Michael verdween woensdagmiddag rond vier uur spoorloos, toen hij het huis van zijn opa aan de Ruiterstraat in Luttelgeest verliet. De jongen werd nog gezien op de plaatselijke ijsbaan, sindsdien ontbreekt van hem ieder spoor.
Ik dacht daar direct al aan, vond het wel erg toevallig. Ik neem aan dat de politie daar ook wel aan gedacht heeft en/of mee bezig is.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:03 schreef Saekerhett het volgende:
Hmm... de vermiste (en inmiddels dode) politieagent werkte in Delfzijl en is aangetroffen in Zandvoort. Laat Luttelgeest nu stom toevallig op de route liggen ergens halverwege, vlakbij de A6 in de Noordoostpolder...
Nu wil ik die twee verdwijningen niet direct met elkaar in verband brengen, maar het lijkt me niet uit te sluiten toch?
De agent was iets van plan... stopte ergens in Flevoland om even een pauze te houden en een hapje te eten, reed door Luttelgeest, zag Michael lopen en nam hem mee. Michael, een verstandelijk beperkte jongen, was natuurlijk gemakkelijk door een agent (in opleiding) te overtuigen om met hem mee te gaan ("het is koud knul, ik ben agent en ik breng je wel even thuis") om vervolgens verder te rijden richting Zandvoort.
Dat zou verklaren waarom Michael nog nergens is aangetroffen in de buurt van Luttelgeest.
Uiteraard uitermate hypothetisch, maar stel...
Kun jij het tegendeel bewijzen dan?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:23 schreef alors het volgende:
Jij hebt echt teveel fantasie denk ik. Van die agent was sinds dinsdagochtend al niets meer vernomen en dat jochie verdween pas woensdagmiddag.
Dat hoop ik toch wel... Als wij dat kunnen bedenken, kan de politie dat ook, alhoewel ik soms mijn vraagtekens heb over die lui.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:23 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik dacht daar direct al aan, vond het wel erg toevallig. Ik neem aan dat de politie daar ook wel aan gedacht heeft en/of mee bezig is.
Fantasie? Mwah... dat zou zijn als het jongetje door ET was meegenomen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:23 schreef alors het volgende:
Jij hebt echt teveel fantasie denk ik. Van die agent was sinds dinsdagochtend al niets meer vernomen en dat jochie verdween pas woensdagmiddag.
Gewoon effe alle telefoontjes traceren, ET lijkt me wel zo'n type dat graag naar huis belt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:51 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Fantasie? Mwah... dat zou zijn als het jongetje door ET was meegenomen.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:53 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Gewoon effe alle telefoontjes traceren, ET lijkt me wel zo'n type dat graag naar huis belt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Noot noot.
Dat heeft bij mij ook even door mijn hoofd gespookt, het lijkt me wel dat de politie die mogelijkheid ook onderzoekt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:23 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik dacht daar direct al aan, vond het wel erg toevallig. Ik neem aan dat de politie daar ook wel aan gedacht heeft en/of mee bezig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |