abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 juli 2002 @ 14:41:38 #1
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_5063536
When Lust Evokes The Curse is het debuutalbum van de Nederlandse band Autumn. Ze vallen in het straatje van de tegenwoordig aardig populaire gothic metal a la After Forever en (oude) Within Temptation, en met beide bands hebben ze diverse optredens gedaan.

Ik vind het debuutalbum best goed, afgezien van dat de productie niet altijd zo super is. De nummers zitten goed in elkaar, en zangeres Nienke de Jong (ex Her Enchantment) is zeker niet slecht.

Zijn er nog wat mensen die ze kennen, en wat vind je ervan?

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_5063602
Autumn heb ik nu zo'n 3 à 4 keer live gezien. (Waaronder in het stamcafé van een paar bandleden van Autumn.)

Ik heb wel gemerkt dat ze steeds beter zijn geworden, in het begin vond ik het geluid en de show wat matig (vooral in dat café was het vrij brak maar wel erg amusant met al die boeren die de muziek maar niks vonden ) maar de laatste keer op Wâldrock vond ik ze best goed.

Al met al vind ik ze redelijk goed, er zitten een paar nummers tussen die ik echt mooi vind maar mijn favoriete band zal het denk ik niet worden.

pi_5063606
Best een mooie meid, die Nienke!

pi_5063827
heb ze nu ook 2x gezien.... dynamo en waldrock. Totaal niet vernieuwd maar het klinkt wel leuk. Tenminste niet zo irritante 1000 in een dozijn zangeres...
pi_5066465
ze zag er wel lekker uit op dynamo ja
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_5073199
Ze passen wel tussen After Forever en Within Temptation

CD Review: http://www.tiscali.nl/content/article/520836.htm

Tijd voor Fok! review?

pi_5095919
Autumn, is super... Lekker stevige muziek, goede teksten. En lekkere zang.

Ik heb ze nu 1 keer live gezien en dat was als supportact van After Forever. Maar ze zijn gewoon super, mooie show.

Protected by Witchcraft
pi_5095923
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 04:37 schreef Sjimmie het volgende:
Ze passen wel tussen After Forever en Within Temptation

CD Review: http://www.tiscali.nl/content/article/520836.htm

Tijd voor Fok! review?

Ze passen dus absuluut NIET meer bij WT. After Forever ja, maar WT nee. WT is sinds het 3de album(ME) meer een softrock/pop band geworden.
Protected by Witchcraft
  zondag 21 juli 2002 @ 11:37:33 #9
9613 Seborik
I, Voyager
pi_5096112
Ken ze nog niet zo goed, maar ze klinken wel lekker, ga er in ieder geval wat meer naar luisteren.
pi_5096114
quote:
Op zondag 21 juli 2002 10:58 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:

[..]

WT is sinds het 3de album(ME) meer een softrock/pop band geworden.

Enter spreekt mij ook meer aan maar ach die discussie is nou al zovaak gevoerd.

En Autumn heb ik inmiddels gehoord en is gaaf!!!

pi_5096146
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 04:37 schreef Sjimmie het volgende:

Tijd voor Fok! review?

Ga je gang

hier staat er nog eentje

pi_6110111
De eerste keer dat ik ze hoorde dacht ik van 'hmmmz.'... Maar ik merkte dat het toch in mijn kop bleef zitten, en eigenlijk vind ik het toch wel zeer OK
"sja, als je ZO ongeduldig bent houdt 't een beetje op natuurlijk..." - post van 'Danny' die waarschijnlijk zelf ook vaak na ruim 2 maanden pas antwoord krijgt.
pi_6110372
Ik heb ze gezien in het voorprogamma van Afther Forever, beide bands maken goede muziek maar na een half concert ben ik al verveeld
pi_6111253
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:08 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Ik heb ze gezien in het voorprogamma van Afther Forever, beide bands maken goede muziek maar na een half concert ben ik al verveeld
Het is mijn muziek ook niet echt, ik ben niet zo van dat soort bands zoals autumn, after forever, etc.....
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_6124738
Ik heb hun cd tegelijk gekocht met Century Child, en m'n cdspeler heeft when lust evokes the curse vaker gezien dan de nieuwst van nightwish. Zegt genoeg denk ik.
... I am just a worthless liar, I am just an imbecile, I will only complicate you, Trust in me and fall as well ...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 oktober 2002 @ 02:53:51 #16
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6131082
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 19:54 schreef Quistnix het volgende:
Ik heb hun cd tegelijk gekocht met Century Child, en m'n cdspeler heeft when lust evokes the curse vaker gezien dan de nieuwst van nightwish. Zegt genoeg denk ik.
dat zegt genoeg over jou smaak in ieder geval. Die twee albums vergelijken is gewoon not done, het zijn twee totaal verschillende albums.
pi_6133689
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 02:53 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat zegt genoeg over jou smaak in ieder geval. Die twee albums vergelijken is gewoon not done, het zijn twee totaal verschillende albums.

De schijfjes zijn anders allebei rond
Maar idd verder heel verschillende albums.

Ik denk toch dat ik CC ´beter´ vind. Maar dat is idd een kwestie van muzikale voorkeur.

"sja, als je ZO ongeduldig bent houdt 't een beetje op natuurlijk..." - post van 'Danny' die waarschijnlijk zelf ook vaak na ruim 2 maanden pas antwoord krijgt.
  zondag 6 oktober 2002 @ 17:20:57 #18
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6136997
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 12:59 schreef ED2 het volgende:

[..]

De schijfjes zijn anders allebei rond
Maar idd verder heel verschillende albums.

Ik denk toch dat ik CC ´beter´ vind. Maar dat is idd een kwestie van muzikale voorkeur.

Cannibal Corpse is inderdaad erg goed!
  zondag 6 oktober 2002 @ 17:23:03 #19
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_6137023
Autumn? Boooooooooooooooring...

Ik ben (nog) niet overtuigd van deze formuleband.

zondag 6 oktober 2002 @ 17:35:28 #20
9028 DeadKennedy
www.theidea.tk
pi_6137202
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:20 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

There is no real me: only an entity, something illusory. And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.
pi_6176479
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:20 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

lol

pi_6193692
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 02:53 schreef Tokus het volgende:

[..]

Dat weet ik ook, maar ik ben al jaaaren lang zwaar verslaafd aan Nightwish. Dat ik Autumn vaker draai zegt dus wel iets..
... I am just a worthless liar, I am just an imbecile, I will only complicate you, Trust in me and fall as well ...
pi_6193876
Misschien omdat CC nou gewoon wat minder is dan de vorige Nightwish albums? Gewoon een zeer goed album, maar wat minder pakkend dan de vorige drie. Autumn kan mij niet geweldig boeien..tot nu toe.misschien komt dat nog...geen idee...
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 09:11:43 #24
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_6225244
Op zich klinkt Autumn best aardig, maar waar ik me nogal aan irriteer (op de CD dan) zijn de keyboards. Die klinken zo ehm... amateuristisch......
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 11:40:42 #25
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6226827
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:23 schreef Summoner het volgende:
Autumn? Boooooooooooooooring...

Ik ben (nog) niet overtuigd van deze formuleband.

De rhytm guitarist van Autumn zit bij God Dethroned, misschien ben je daar wel van overtuigd?
quote:
Die klinken zo ehm... amateuristisch......
Van wat ik gehoord heb klonken de drums ook heel zielig. Hm misschien was dat hun 1999 demo. Even voor de zekerheid dubbelchecken.

Bij Autumn moet ik trouwens altijd denken aan Autumn Leaves, een onterecht wat onbekendere band.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-10-2002 11:45]

vrijdag 11 oktober 2002 @ 12:21:59 #26
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_6227541
Ik vind over het algemeen het geheel vrij dun klinken... de gitaren ook. Je 'voelt' ze niet. Maar goed... ik denk dat als de productie wat beter zou zijn hun muziek veel beter uit de verf komt....

Autumn Leaves... Dat is toch nogal op toetsen gebaseerd? (Niet dat dat erg is... integendeel zelfs )

Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_20311931
Elke keer als ze in de buurt optreden ben ik er bij. Ik heb ze inmiddels gezien samen met WT, AF, en de Desert Sons Stone rockers

Ze zijn nu trouwens druk doende met hun nieuwe CD Helaas is het gevolg daarvan dat ze wat minder optreden
pi_22194890
Hun nieuwe CD is uit! Heeft iemand m al gehoord?

* Alexxxxx gaat naar het Hell-o-ween feest in de Starway met autumn
pi_22576915
Autumn staat aankomende vrijdag in Deventer (mijn woonplaats) en daar ga ik waarschijnlijk heen.
pi_22599441
Hmmja ze staan 6 december ofzo ook hier in Arnhem, ga er denk ik maar weer heen, blijft na al die jaren nogsteeds een ontzettend goede band die imo helemaal níet in het straatje van Within Temptation en After Forever past, maar dat is slechts mijn mening...
jeweetz
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 november 2004 @ 16:51:52 #33
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_23290685
eentje van de Mindview metal conventie, waar ze acoustisch speelden:

pi_23292110
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:22 schreef Rhinestone het volgende:
Hmmja ze staan 6 december ofzo ook hier in Arnhem, ga er denk ik maar weer heen, blijft na al die jaren nogsteeds een ontzettend goede band die imo helemaal níet in het straatje van Within Temptation en After Forever past, maar dat is slechts mijn mening...
Waar in Arnhem dan want ik kan er helemaal niets van vinden

n/m bij Asrai dus

[ Bericht 9% gewijzigd door voodoolady op 13-11-2004 18:37:57 ]
pi_23299599
Ja, denk dat ze in het voorprogramma staan ofzo, ze staan iig niet meer bij de headliners. Zal mij ook an me reet roesten, als ik maar weer een avondje van de straat ben
jeweetz
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 november 2004 @ 15:48:58 #36
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_23307894
quote:
Op zondag 14 november 2004 01:09 schreef Rhinestone het volgende:
Ja, denk dat ze in het voorprogramma staan ofzo, ze staan iig niet meer bij de headliners. Zal mij ook an me reet roesten, als ik maar weer een avondje van de straat ben
er staat niks op Autumn's site dus ik vermoed niet dat ze daar komen.
pi_23307981
quote:
Op zondag 14 november 2004 01:09 schreef Rhinestone het volgende:
Zelfde geldt voor mij

Nee ik zag het ook niet op hun site staan, maar op verschillende andere sites staat hetnog wel, nou ja ik zal het wel zien anders staan ze nog in utrecht dus dan ben ik dubbel van de straat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')