abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:11:41 #1
366766 norandreva
Studente Psychologie
pi_107484294
Hallo!

Mijn naam is Nora Gantcheva en ik ben studente psychologie aan de Universiteit van Tilburg.
Ik ben heel dringend op zoek naar getrouwde turks-nederlandse koppels voor mijn onderzoek wat ik voor de studie moet doen. Ik ga namelijk onderzoeken wat de cultuurverschillen binnen zo'n gemengd huwelijk zijn en wat dat voor invloed heeft op hoe tevreden je bent in je huwelijk.

Het is een heel interessant onderzoek en het is ook verplicht voor mijn studie. Wie zou mij daarbij dus willen helpen?

Het enigste wat je hoeft te doen is een vragenlijst in te vullen. De vragenlijst duurt ongeveer 15 minuten, je krijgt hem thuis opgestuurd en hij bestaat uit multiple-choice vragen die zowel in het Nederlands als Turks zijn.
Je blijft 100 % anoniem, er wordt niet om naam of adresgegevens gevraagd, en de vragenlijsten zullen niet aan derde partijen worden overhandigd (bijv. regeringinstanties) en blijven dus binnen de universiteit!

Dus, ben jij een turkse man/vrouw getrouwd met een nederlandse man/vrouw (of ken je iemand anders die dat wel is), zet dan hieronder je emailadres of stuur die naar nora_0022@hotmail.com

Heel erg bedankt alvast!

Groetjes,

Nora
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:23:43 #2
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_107484753
Misschien handig om dit ook op Turkse fora te posten?
edit: wel Nederlandstalige fora dan, natuurlijk.
Gourmetten of steengrillen?
pi_107484964
"Je krijgt hem thuis opgestuurd"
"Er wordt niet om adresgegevens gevraagd"

:?
pi_107485063
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:11 schreef norandreva het volgende:
De vragenlijst duurt ongeveer 15 minuten, je krijgt hem thuis opgestuurd

(...)

er wordt niet om naam of adresgegevens gevraagd
:D.

Goed, om je toch nog te helpen attendeer ik iemand die zulke mensen kent op dit topic.
pi_107485077
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:28 schreef SomePerson het volgende:

Hngg.
pi_107485129
quote:

Dit ?
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:34:01 #7
366615 nietiemand
niemand is bezet
pi_107485157
quote:

_O_
pi_107485263
quote:
Het is een heel interessant onderzoek en het is ook verplicht voor mijn studie.
}:|

Protip: laat dat in het vervolg maar gewoon weg.
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:41:13 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_107485429
Maak gewoon een online vragenlijst met thesistools, krijg je meer respons.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_107487677
is het dom als ik niet snap hoe je geluk langs een meetlat wilt leggen? :S hoe ga je concluderen of de ervaring met cultuur te maken heeft?
pi_107489848
Ik ben bijna 1,5 jaar samen met mijn Nederlandse vriend en ik ben Turks. Maar dat telt niet denk ik? We hebben wel veel te maken gehad met cultuurverschillen maar we zijn niet getrouwd.
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:02:21 #12
344435 OneTeaspoon
of common sense
pi_107491628
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:44 schreef Spygisch het volgende:
is het dom als ik niet snap hoe je geluk langs een meetlat wilt leggen? :S hoe ga je concluderen of de ervaring met cultuur te maken heeft?
Juist! Da kennie.

daarnaast:
quote:
enigste
:') Universiteit zei je?
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:53:28 #13
340140 eengoeiebuur
get off ma propertah
pi_107494393
Heb je dan niet ook een controlegroep van Henk en Ingrids en Emre en Zainebs nodig?
pi_107495616
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:02 schreef OneTeaspoon het volgende:

[..]

Juist! Da kennie.

daarnaast:

[..]

:') Universiteit zei je?
het is het enige en het enigste wat je moet doen.
5 Ferrari's op videoband!
  zondag 12 februari 2012 @ 17:22:20 #15
366766 norandreva
Studente Psychologie
pi_107897920
Bedankt voor de input. Ik zal even wat dingen ophelderen:

- De vragenlijst krijg je of thuis opgestuurd of via de mail. Ik vraag daarom ook om een email-adres, voor degenen die het via de pc willen invullen. Voor degenen die het liever thuis gestuurd krijgen, kunnen die inderdaad hun adresgegevens aan mij doorgeven. Maar die worden puur gebruikt om de vragenlijst er naar toe te sturen. IN de vragenlijst wordt dus niet om adresgegevens gevraagd en vanaf het moment dat je die vragenlijst naar mij terug stuurt, zonder 'afzender', ben je alweer anoniem. Wat je invult in zo'n vragenlijst kan daarna nooit meer worden teruggekoppeld aan jou persoonlijk.

- Als antwoord op wat Spygisch zei over dat geluk niet langs een meetlat te leggen valt, kan ik zeggen dat dat inderdaad niet zo direct te meten valt. Dit heb ik ook niet beweerd. Ik ga namelijk onderzoeken wat voor invloed turks-nederlandse cultuurverschillen hebben op zaken die weer op hun beurt invloed hebben op huwelijkstevredenheid. Het gaat dus om een indirect effect.
Ik weet dat de titel van mijn post iets anders doet suggereren, maar dit blijft een forum waarop ik de aandacht moet weten te trekken met mijn wetenschappelijke onderzoek tussen alle 'Oei, ik ben vreemdgegaan' en ' verliefd op de buurman, wat nu?' topics.
Op de sceptische vraag van Goeiebuur hoe ik ga concluderen 'dat de gelukservaring met cultuur te maken heeft' kan ik alleen maar zeggen dat je daarvoor een opleiding Psychologie moet volgen.

- Turks-Turks en Nederlands-Nederlands koppels heb ik al gevonden. Vandaar dat ik daar geen vraag naar heb. Toch bedankt voor het meedenken.

- Enigste is inderdaad een domme spelfout :)
  zondag 12 februari 2012 @ 17:31:15 #16
348191 Mr.117
I shoot my way out.
pi_107898256
Waarom zou een Nederlands/turks koppel minder gelukkig zijn dan een willekeurig ander koppel? Gelukkig zijn hangt volgens mij niet af van cultuurverschillen. En als je getrouwt bent ben je al een langere tijd bij elkaar en weet je dus hoe daar mee om te gaan en lijkt mij dat dat geen probleem meer moet zijn.
pi_107898395
Nou, hier doe je andere studenten psychologie geen plezier mee. De studie heeft al zo'n slechte naam, zeker op fok!, en dan kom jij ook nog met je slecht geschreven flutverhaal.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zondag 12 februari 2012 @ 18:29:30 #18
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_107900125
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 17:31 schreef Mr.117 het volgende:
Waarom zou een Nederlands/turks koppel minder gelukkig zijn dan een willekeurig ander koppel? Gelukkig zijn hangt volgens mij niet af van cultuurverschillen. En als je getrouwt bent ben je al een langere tijd bij elkaar en weet je dus hoe daar mee om te gaan en lijkt mij dat dat geen probleem meer moet zijn.
En, dat is nu precies wat ze beoogt te onderzoeken. Want dat jij het denkt, betekent niet dat het zo is.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zondag 12 februari 2012 @ 18:31:24 #19
pi_107900175
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 17:35 schreef Compatibel het volgende:
Nou, hier doe je andere studenten psychologie geen plezier mee. De studie heeft al zo'n slechte naam, zeker op fok!, en dan kom jij ook nog met je slecht geschreven flutverhaal.
Leg dan eens uit waarom het zo'n flutverhaal is, want door dingen te roepen zonder te beargumenteren kom je niet intelligent over.
pi_107900406
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:31 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Leg dan eens uit waarom het zo'n flutverhaal is, want door dingen te roepen zonder te beargumenteren kom je niet intelligent over.
Dit meen je niet, je hebt de OP toch gelezen neem ik aan? Inhoudelijk vind ik het best een interessante vraagstelling hoor, maar de beschrijving is echt een aanfluiting.

Los daarvan; binnenkort komt over vrijwel hetzelfde idee een programma op tv. Ik weet niet of ts haar stelling hierop gebaseerd heeft, maar anders kan ze op valentijnsdag op de publieke omroep kijken naar een programma kijken over gemengde huwelijken. Bij dwdd werd een voorproefje gegeven, en daar vertelde de Turkse presentatrice al dat een gemengd huwelijk vanwege de cultuurverschillen regelmatig voor problemen zorgt.

-edit: waarom alleen Turks-Nederlandse huwelijken trouwens?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_107900445
Helaas, wij zijn een Turks/Nederlands - Frans stel

Behoorlijke minpunt aan dit onderzoek... Iedereen kan op internet doen alsof ze zijn getrouwd en de resultaten manipuleren. Misschien moet de TS een lesje volgen van > hoe betrouwbaar is mijn onderzoek
  zondag 12 februari 2012 @ 23:28:34 #22
pi_107916004
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:38 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dit meen je niet, je hebt de OP toch gelezen neem ik aan? Inhoudelijk vind ik het best een interessante vraagstelling hoor, maar de beschrijving is echt een aanfluiting.

Los daarvan; binnenkort komt over vrijwel hetzelfde idee een programma op tv. Ik weet niet of ts haar stelling hierop gebaseerd heeft, maar anders kan ze op valentijnsdag op de publieke omroep kijken naar een programma kijken over gemengde huwelijken. Bij dwdd werd een voorproefje gegeven, en daar vertelde de Turkse presentatrice al dat een gemengd huwelijk vanwege de cultuurverschillen regelmatig voor problemen zorgt.

-edit: waarom alleen Turks-Nederlandse huwelijken trouwens?
Dan moet je uitleggen waarom je dat vindt, vragen of ik de OP gelezen heb is geen toelichting bij je antwoord.
  zondag 12 februari 2012 @ 23:29:01 #23
pi_107916031
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:39 schreef firebladex het volgende:
Helaas, wij zijn een Turks/Nederlands - Frans stel

Behoorlijke minpunt aan dit onderzoek... Iedereen kan op internet doen alsof ze zijn getrouwd en de resultaten manipuleren. Misschien moet de TS een lesje volgen van > hoe betrouwbaar is mijn onderzoek
En dat is zeker waar.
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:23:49 #24
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')