abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107458852

quote:
'As Jobbik party president, I am now taking the first step by declaring here in Hungary and before the whole world: I am Hungarian, grandson of Atilla! Come what may, I am ready!'

Many people, of course, only perceived this kind of thinking as a sort of romantic idealism about the ancient origin of Hungarians; of course that is part of it, and it is what gave the impetus to the unfolding of this kind of ideology. However, it is not that backward looking nostalgia that is the most important aspect of this ideology. So, why is Jobbik so much in favour of Hungary turning towards the East, and in fact, what does this all mean?

We, Hungarians are the most westerly of the Eastern people. If we put aside the lies about our Finno-Ugric origin, and only profess that we are the descendents of Atilla, we would suddenly find hundreds of millions ready to form a common basis for alliance. In fact, there are about two hundred million people living in the world today, who can say that they are descendants of Atilla. It is not possible, of course, to build a political strategy based on this fact alone. However, if we take a look at the countries from Bulgaria to Turkey and all the way across to Eastern Asia, we realise that we, Hungarians could have a lot of common political objectives with these countries. We come to realise that an alliance based and developed on the principles of Turanism instead of the Euro-Atlantic alliance would be more effective in serving the needs and interests of our nation.

In order to avoid misunderstandings, we need to clarify that this would in no way mean that Hungary should separate from Europe. In fact, what we propose would mean a strengthening of our position in Europe, as Hungary could thus become the Western bastion of a Turanic alliance, as well as its representative within the European Union. We also need not worry about the fact that as a Christian nation, we would be dealing with non-Christian nations. Living a non-Christian way of life is already a common, wide-spread practice within the EU. Besides which, we can safely say that a true Muslim believer or any other true believer in their own country is closer to God the Almighty, than non-practicing Christians inhabiting Europe today. If Hungary wants to regain its positions as a strong player on the stage of international politics it should not head in the direction showed by Fidesz and MSZP, the clownish antics exhibited within the EU, but instead membership in a Turanic alliance , or if needed, its leading role and initiative in forming such an alliance.
http://www.jobbik.com/jobbik_news/europe/3198.html

pi_107458952
Zal het immense rijk van de Hunnen weer herrijzen?

dinsdag 31 januari 2012 @ 22:02:33 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_107459047
Hoeveel zetels hebben die lui in het parlement?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:03:21 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_107459086
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:00 schreef Nemephis het volgende:
(extreem) nationalisme?
Gezonde verstand ?
Ratten verlaten het zinkende schip ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_107459116
Een kurultay in Hongarije. Deze evenementen worden in Turkse landen gehouden.

pi_107459157
De Hongaren hebben hun roots herontdekt.
pi_107459212
Is Turan in opkomst?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:08:32 #9
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_107459327
Ach ja, jaren geleden zeurden Hongaren ook al eindeloos over hun zogenaamde roemruchte verleden. Stelletje halve zolen zijn het. :')
pi_107461736
Hongaren _O_
  dinsdag 31 januari 2012 @ 23:02:37 #11
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_107461970
Hongaren, na Polen de meest nationalistische, zelf-liefhebbende idioten van de EU.
pi_107462093
De stem van Jobbik is niet de stem van heel Hongarije, maar als desondanks toch een meerderheid dat wil moeten ze vooral doen waar ze zin in hebben.
pi_107462165
Wat willen ze doen dan? Samen een blok beginnen en dan met paarden en pijl en boog een groot en trots leger samenstellen? ;)
pi_107462803
Turania!

cCc!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107463169
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:03 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Gezonde verstand ?
Ratten verlaten het zinkende schip ?
Hongarije ligt vergeleken met de rest van de EU al op de zeebodem hoor.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 23:48:52 #16
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_107464188
Die Jobbik-creeps zijn net zo eng als de PVV. Alleen waar de PVV falikant tegen Moslims en pro-Joden is, is Jobbik precies omgekeerd.

Verder zou dit helemaal geen verkeerde ontwikkeling zijn, als het door de juiste mensen begeleid werd.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_107466592
Met die pakken aan doet het mij nog het meeste aan een Lord of the rings event denken.
pi_107485171
De eerste pan-Turkisten/Turanisten waren Hongaren, dus raar vind ik het niet. Heb altijd al sympathie voor Hongaren gehad
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_107492029
Arme Dr.Nikita.
Allah Al Watan Al Malik
pi_107493117
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:00 schreef polderturk het volgende:
Zal het immense rijk van de Hunnen weer herrijzen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nou laat me ff nadenken.

Eh.....

NEE!

TS = :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_107495237
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou laat me ff nadenken.

Eh.....

NEE!

TS = :')
Kun je er niet tegen dat Hongaren en Turken broeders zijn? :)
pi_107495351
Sommigen geloven dat Hongaars, Turks, Japans, Koreaans,... allemaal tot de Altaïsche talen behoren...

Anderen geloven dat Baskisch en Mandarijns afstammen van een taal die ook talen in Siberië en indianentalen beïnvloed heeft...

Wat schiet je er mee op als je het al hard kan maken? Van Bulgaren is bijvoorbeeld aangenomen dat er een Turkse component in het Bulgaars bloed is, en dat heeft hen niet tegengehouden om "echte Turken" als minderheid te behandelen?

Als ik mijn geschiedenis goed ken, hebben Hongaren ook heftig gevochten tegen de Ottomanen (in de tijd van Vlad de Spietser en zo)
pi_107495693
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:08 schreef polderturk het volgende:

[..]

Kun je er niet tegen dat Hongaren en Turken broeders zijn? :)
Dus jij vraagt of het rijk van Attila de Hun weer gaat herrijzen, ik lach je daarom uit en dan kom jij terug met een reply dat ik er niet tegen kan dat Hongaren en Turken broeders zouden zijn? Omdat een extreem rechtse fascist iets roept? Zeg jij ook altijd dat het regent buiten als iemand je vraagt of je wat te drinken wilt?

Jij bent een echte Turk he, qua IQ?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:32:13 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_107496537
Helemaal niks tegen Turkije, maar het is gewoon geen Europees land. Niet qua religie, ethniciteit, linguistisch niet, geografisch nauwelijks.
The End Times are wild
pi_107498834
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus jij vraagt of het rijk van Attila de Hun weer gaat herrijzen, ik lach je daarom uit en dan kom jij terug met een reply dat ik er niet tegen kan dat Hongaren en Turken broeders zouden zijn? Omdat een extreem rechtse fascist iets roept? Zeg jij ook altijd dat het regent buiten als iemand je vraagt of je wat te drinken wilt?

Jij bent een echte Turk he, qua IQ?
Wat is dat nu voor een discriminerende opmerking? Wordt dit hier getolereerd?

Mijn antwoord was een poging de dieperliggende gedachten achter uw antwoord te achterhalen,

Ik beschik overigens over een IQ waar jij alleen maar over kan dromen. Ik heb een 10 gehaald voor Wiskunde B en voor Natuurkunde op het VWO. Ik heb met twee vingers in de neus het VWO en het WO doorlopen. Ik ben door meerdere docenten, mede studenten en collega's briljant genoemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 01-02-2012 22:32:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')