SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boehh! Dan maar geen sneeuw..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:29 schreef horned_reaper het volgende:
Als die hoeveelheid sneeuw er komt zal het gepaard gaan met een dooiaanval en zullen we er dus niet langer dan een dag van kunnen genieten ben ik bang.
Sneeuw kan je weg vegen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:28 schreef RichardHammond het volgende:
Al zal dit topic al wel lang vol zijn voor vrijdag. Maar 20 cm sneeuw? Natuurijs vind ik altijd erg mooi, maar sneeuw vind ik ook geweldig. Wel een beetje een dubbelstrijd.
Dus de sneeuw beschermt het ijs tegen de warmte.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:31 schreef Drassss het volgende:
[..]
Klopt, maar de weermodellen geven aan dat we zo/ma temperaturen gaan zien boven 0
En daarna vriest de half gesmolten sneeuw aan het ijs vast en dan is de lol van het schaatsen er wel af...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:32 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Dus het sneeuw beschermt het ijs tegen de warmte.
Precies, het isoleert en dat moet je net niet hebben als je ijs wiltquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:32 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Dus het sneeuw beschermt het ijs tegen de warmte.
Ik ben geen meteoroloog en niet eens een amateur weerhobbyist, maar als ik naar deze pluim kijk zie ik toch echt geen 'boven 0'.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:31 schreef Drassss het volgende:
[..]
Klopt, maar de weermodellen geven aan dat we zo/ma temperaturen gaan zien boven 0
Oude pluim is dat, de modellen zijn allemaal behoorlijk eensgezind bijgedraaid inmiddels.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:34 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik ben geen meteoroloog en niet eens een amateur weerhobbyist, maar als ik naar deze pluim kijk zie ik toch echt geen 'boven 0'.
http://www.knmi.nl/waarsc(...)gen/extra/pluim.html
[ afbeelding ]
Het is toch afwachten.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:36 schreef tomaat52 het volgende:
Er valt intussen geen touw meer aan vast te knopen.
Waar vind ik dan als noob altijd de nieuwste pluim?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:36 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Oude pluim is dat, de modellen zijn allemaal behoorlijk eensgezind bijgedraaid inmiddels.
Er staat wel 31 Januari boven die pluim, maar dat is de datum waarop die Mosjes zijn toegevoegd.
Je kunt beter naar de modellen kijken, dan ben je een stuk meer up to date.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:39 schreef Cootz het volgende:
[..]
Waar vind ik dan als noob altijd de nieuwste pluim?
Ohja, die, maar daar zitten toch 90% van de groene lijntjes gewoon nog door te vriezen van 't weekend?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:40 schreef aloa het volgende:
Dit is de nieuwste pluim. Ik zie hier ook geen overtuigende dooiaanval!!
[ afbeelding ]
Het is nu eenmaal zo in onze contreien, wanneer het weer richting een WC wil dit ook een grotere kans van slagen heeft dan een aanhoudende OC.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:42 schreef INViCTuS het volgende:
horned, je bent wel gelijk altijd heel negatiefjij zei nog dat het vrijdag mis kon gaan maar er gaat niks mis. In het weekend een aanval met sneeuw maar ik zie voor hier geen dooi hoor?! Iets milder op zo/ma/di maar "gewoon" ijsdagen.
In de pluim gaat het gemiddelde toch gewoon voor kou. Die zit bijna tot het eind onder de nul.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal zo in onze contreien, wanneer het weer richting een WC wil dit ook een grotere kans van slagen heeft dan een aanhoudende OC.
En ik zie nu wel een heel eensgezind en consistent patroon opduiken in alle nieuwe runs (EC, GFS etc.) waarin het gemiddelde zelfs al voor dooi gaat aan het einde van het weekend.
Ik heb zelfs kaarten van de gfs oper voorbij zien komen die zowaar met lente kaarten komen. 7 graden op dinsdag.
Die pluim is op de laatste redelijk goede berekeningen gebaseerd die ik nog voorbij heb zien komen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:48 schreef aloa het volgende:
[..]
In de pluim gaat het gemiddelde toch gewoon voor kou. Die zit bijna tot het eind onder de nul.
Van de laatste run is het ensemble nog niet bekend, je baseert je alleen op de oper. En die was de vorige run ook verre van betrouwbaarquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik heb zelfs kaarten van de gfs oper voorbij zien komen die zowaar met lente kaarten komen. 7 graden op dinsdag.
Dat was een neerslagkaart. En 20mm neerslag betekent een sneeuwdek van 20cm. Dat is toch wel algemeen bekend inmiddels?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Die sneeuwkaart gaf 20mm aan. Niet cm..
Ah, sorry. Daarvoor lees ik deze reeks te weinig. Weer wat geleerd!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:54 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dat was een neerslagkaart. En 20mm neerslag betekent een sneeuwdek van 20cm. Dat is toch wel algemeen bekend inmiddels?
Dat vind ik niet logisch?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:54 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dat was een neerslagkaart. En 20mm neerslag betekent een sneeuwdek van 20cm. Dat is toch wel algemeen bekend inmiddels?
Dichtheid van verse sneeuw is ongeveer 10 keer zo laag (100 kg/m^3 t.o.v. 1000 kg/m^3). Al is het wel sterk afhankelijk van de situatie.quote:
Nogmaals, dit is een oude pluim.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nog even geduld uitoefenen. Vanaf 6 à 7 centimeter kan het wel:
[ afbeelding ]
Wat zou ik graag willen schaatsenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nog even geduld uitoefenen. Vanaf 6 à 7 centimeter kan het wel:
[ afbeelding ]
Hier kun je op veel kleine plassen ook al schaatsen hoor.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hmm, Ryptsjerk.. Wel vreemd dat het daar al zo hard gevroren heeft. Je zou t eerder wat verder landinwaarts richting Groningen verwachten..
Ben benieuwd waar het nog meer dicht ligt.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hmm, Ryptsjerk.. Wel vreemd dat het daar al zo hard gevroren heeft. Je zou t eerder wat verder landinwaarts richting Groningen verwachten..
Hmm..twitter:ijsbaanleek twitterde op dinsdag 31-01-2012 om 09:10:26De #ijsdikte op de #ijsbaan in #nienoord bedraagt op dit moment 3,5 cm. Vanavond volgt de volgende meting. reageer retweet
Dan kan je welquote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:18 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Mensen, KAP nou eens met het posten van die oude pluimen...
Ik hoop hetquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:14 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
je kunt ook zelf de moeite nemen om even de modellen te bekijken.
[ afbeelding ]
Als je nou gewoon bij de starttijd kijkt, dan zie je direct dat het niet de laatste pluim is.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:22 schreef Cootz het volgende:
[..]
Dan kan je wel![]()
plaatsen maar het is nogal verwarrend dat deze pluimen altijd nog op allerlei gerenommeerde actuele sites te vinden zijn en dat zelfs de datum van vandaag er boven staat!
Eins zwei Drei!!!twitter:wintergek twitterde op dinsdag 31-01-2012 om 12:54:13BREKEND IJSNIEUWS: dun vliesje ijs gesignaleerd op De Luts door Balk. Op Slotermeer nog geen ijs. Volg het op http://t.co/tZziwxMJ #ijsdikte reageer retweet
Sta hier bij de ijssel, paar ondergelopen weilandjes.. Daar kan je morgen wel leuk op schaatsen denk ik!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:50 schreef Glijdt_licht het volgende:
Eins zwei Drei!!!twitter:wintergek twitterde op dinsdag 31-01-2012 om 12:54:13BREKEND IJSNIEUWS: dun vliesje ijs gesignaleerd op De Luts door Balk. Op Slotermeer nog geen ijs. Volg het op http://t.co/tZziwxMJ #ijsdikte reageer retweet
Dude wat.quote:
Zijn ijspegel sterft steeds, thats itquote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dude wat.
Wat wil je dan, grijze lucht?
Sneeuw.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dude wat.
Wat wil je dan, grijze lucht?
Ah, plausibele verklaring inderdaadquote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:02 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zijn ijspegel sterft steeds, thats it
Kwam eraan toch? Hier in Arnhem ligt niet echt bijzonder veel..quote:
Zondag zeggen sommigequote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ah, plausibele verklaring inderdaad
[..]
Kwam eraan toch? Hier in Arnhem ligt niet echt bijzonder veel..
Nou ik wil niet alles verzieken, maar de eerste modellen gaven juist deze sneeuwkaarten aan met als gevolg dat de temperaturen fors boven 0 gaan stijgenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:03 schreef RemcoW23 het volgende:
Lijkt er idd wel op. Als het even kan in het weekend de sneeuw in het oosten (vanaf vrijdagavond). Dan ben ik tenminste vrij en kan ik er wat beter van genieten.
Die hebben als bron meteoconsult en die zijn vanaf maandag ook heel voorzichtig gewordenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:16 schreef tomaat52 het volgende:
Jup, het blijft de hele week minstens -3 overdag.
Enkel glas?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:24 schreef tomaat52 het volgende:
Aan de noordkant van het huis hebben we boven al ijsbloemen.
Op de raam van mijn dochter vanmorgen ookquote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:24 schreef tomaat52 het volgende:
Aan de noordkant van het huis hebben we boven al ijsbloemen.
Thee met honingquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:14 schreef tomaat52 het volgende:
Ik denk dat ik de radiatorkraan weer open zet. Begin weer te hoesten als een idioot.
Ik ben niet zo van de warme dranken.quote:
Honingrum!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:17 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de warme dranken.
Hebben we niet. En drank lijkt me niet handig. Heb morgen een examen.quote:
Snij een ui in vier stukken en zet dit vannacht naast je bed zo dicht mogelijk bij je hoofd.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:14 schreef tomaat52 het volgende:
Ik denk dat ik de radiatorkraan weer open zet. Begin weer te hoesten als een idioot.
Bedankt.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:29 schreef mazaru het volgende:
[..]
Snij een ui in vier stukken en zet dit vannacht naast je bed zo dicht mogelijk bij je hoofd.
Toevallig in Arnhem?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
-5.2gr Brrrrrrrrrrrrrrr wordt weer een koude nacht / ochtend
Ik denk toch eerder Holwerd / Hantumhuizenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:34 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Bedankt.Die was ik helemaal vergeten.
[..]
Toevallig in Arnhem?
Oh.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik denk toch eerder Holwerd / Hantumhuizen
Toch vreemd, dat het knmi niet verder komt dan -5,4quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:30 schreef Steff_meister het volgende:
temperatuur daalt hard hier nu -6 in Almere
Klopt ook wel, de kou trekt van de week via België het land inquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:30 schreef Ambrosius het volgende:
De verwachtingen voor de komende dagen zijn wel vrij bizar: -13 een paar dagen in West-Brabant, Friesland haalt ineens nog maar net de -10. Volgens weeronline dan.
Met een laagje sneeuw gaat het wel strenger vriezen...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:43 schreef INViCTuS het volgende:
Niet te voorbarig! Er staat nu nog veel teveel wind en wat dan openligt bevriest dan gewoon slecht of niet. De wind moet gaan liggen en dan een paar nachten beneden de -10 en hopen op geen sneeuw voor het noorden.
Het beste kan het inderdaad sneeuwen voor de wateren bevroren zijn, al is het vooral verse sneeuw dat het flink kan laten afkoelenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met een laagje sneeuw gaat het wel strenger vriezen...
Brrrrrrrquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:37 schreef INViCTuS het volgende:
Niks mis met de nieuwe pluim. Vorst "zeker" tot dinsdag/woensdag. Woensdag/donderdag een aanval? We zullen het zien... meerderheid zit op die dagen overigens nog steeds onder nul. Valt op dat de sneeuw voor het weekend weinig steun vindt.
[ afbeelding ]
Je moet zo'n hete pizza van de Lidl halen, serieus. Dan kan je weer ademen als nooit tevoren.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:34 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Bedankt.Die was ik helemaal vergeten.
op de pluim van Leeuwarden is een grotere sneeuw signaal te zien voor vrijdagquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:37 schreef INViCTuS het volgende:
Niks mis met de nieuwe pluim. Vorst "zeker" tot dinsdag/woensdag. Woensdag/donderdag een aanval? We zullen het zien... meerderheid zit op die dagen overigens nog steeds onder nul. Valt op dat de sneeuw voor het weekend weinig steun vindt.
[ afbeelding ]
We hadden een paar maanden geleden 2 van die pizza's gekocht. Pizza Alfredo tralala Extra Sharf.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:51 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Je moet zo'n hete pizza van de Lidl halen, serieus. Dan kan je weer ademen als nooit tevoren.
ja en van uitstel komt afstelquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:03 schreef Fredo55 het volgende:
Een mogelijke dooiaanval is dus opgeschoven naar midden volgende week.
FF offtopic. Die werd mij laatst ook aangeraden maar ikneem aan dat er kaas op zit? Want dat lust ik niet.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:04 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
We hadden een paar maanden geleden 2 van die pizza's gekocht. Pizza Alfredo tralala Extra Sharf.
Die zijn veel te scherp.![]()
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:51 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Je moet zo'n hete pizza van de Lidl halen, serieus. Dan kan je weer ademen als nooit tevoren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:21 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
FF offtopic. Die werd mij laatst ook aangeraden maar ikneem aan dat er kaas op zit? Want dat lust ik niet.
quote:
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Die is echt serieus heetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., die pizza heeft zelfs een eigen topic.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Aldus de telegraaf.quote:DEN HAAG - Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) raadt mensen aan zich goed voor te bereiden op de koude. Het KNMI waarschuwt deze week voor een gevoelstemperatuur van min 15 of lager. Het RIVM geeft tips om niet onderkoeld te raken.
De eerste is dat mensen weten weten wat de laatste weersverwachting is, de tweede dat ze voldoende (lagen) kleding moeten dragen. Ook zijn hoofdbedekking, handschoenen, das en goede schoenen een vereiste. De kleding moet droog blijven. Blijf in beweging en probeer uit de wind te blijven. Een zesde advies is: stap nooit in de auto zonder jas en neem altijd een slaapzak mee. Het voertuig moet bestand zijn tegen de omstandigheden. Neem een opgeladen mobieltje mee.
Tot slot: drink warme dranken en vraag u af welke ouderen of zieken in uw omgeving hulp kunnen gebruiken.
Dat zijn de ambtenaren die het bedenkenquote:Deze week zeer lage gevoelstemperatuur
Publicatiedatum:
31-01-2012
Wijzigingsdatum:
31-01-2012
Auteur:
Harald Wychgel
Het KNMI waarschuwt deze week voor een gevoelstemperatuur van – 15 graden of lager.
Zeker bij een flinke wind is de gevoelstemperatuur een betere maat voor het effect van koude dan de werkelijke temperatuur.
Omdat er bij lage gevoelstemperaturen een reëel risico bestaat op onderkoeling, geeft het RIVM de volgende adviezen:
1. zorg dat u de laatste weersverwachting kent.
2. wanneer u naar buiten gaat: bedek de huid, draag voldoende (lagen) kleding
3. ga niet de kou in zonder muts, das, handschoenen en goede schoenen
4. zorg dat de kleding droog blijft en probeer ook transpireren te voorkomen
5. wanneer u buiten bent, blijf in beweging, probeer uit de wind te blijven, zoek beschutting
6. stap nooit de auto in zonder jas én leg standaard een slaapzak in de auto
7. zorg dat uw auto winterklaar is
8. neem warme dranken maar beperk alcoholgebruik.
9. als u een mobieltje meeneemt, zorg dat hij opgeladen is
10. vraag u af, zeker als de koude langer duurt, welke ouderen of zieken in de omgeving uw hulp kunnen gebruiken
In Rusland nemen ze het niet zo nauw met de kou:quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:40 schreef detulp050 het volgende:
Kun je wel mooi de Telegraaf de schuld geven, maar wat dacht je van het RIVM? Die bedenken dit, Telegraaf meldt het alleen maar.
[..]
Dat zijn de ambtenaren die het bedenken
#4 spreekt de voorgaande twee nogal een beetje tegenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:40 schreef detulp050 het volgende:
2. wanneer u naar buiten gaat: bedek de huid, draag voldoende (lagen) kleding
3. ga niet de kou in zonder muts, das, handschoenen en goede schoenen
4. zorg dat de kleding droog blijft en probeer ook transpireren te voorkomen
Heeft er natuurlijk wel een enorme invloed op.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Nu is het net of je door die gevoelstempratuur onderkoelde kan raken.
Ik loop nog steeds zonder jas buiten, al had ik daar vanmiddag op een gegeven moment wel spijt van...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik draag nog steeds mijn zomerjack...niks mis mee.
Zoals een paar jaar geleden tijdens Lowlands 's avonds op de grote schermen stond (er zou een koude nacht komen):quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:50 schreef RemcoW23 het volgende:
Fuck puntje 8 man, alcohol wordt je lekker warm van![]()
Ha, dat gaat ook wel weer een beetje verquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:53 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik loop nog steeds zonder jas buiten, al had ik daar vanmiddag op een gegeven moment wel spijt van...
Tja, na verloop van tijd heb je het echt niet meer koud hoorquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:54 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ha, dat gaat ook wel weer een beetje ver
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:54 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ha, dat gaat ook wel weer een beetje ver
Ja, op de een of andere manier went het! Daarnaast ben ik verre van een koukleum, scheelt ook wel, al doe ik op de fiets wel een jas aanquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tja, na verloop van tijd heb je het echt niet meer koud hoor
Geen last van zwarte vingers of een wazig beeld?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:56 schreef minthy het volgende:
[..]
[..]
Ja, op de een of andere manier went het! Daarnaast ben ik verre van een koukleum, scheelt ook wel, al doe ik op de fiets wel een jas aan
Warme chocomel met rumquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:50 schreef RemcoW23 het volgende:
Fuck puntje 8 man, alcohol wordt je lekker warm van![]()
Neequote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Geen last van zwarte vingers of een wazig beeld?
jammer dat ik het niet in huis heb, maar ga het wel snel in huis halenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Warme chocomel met rumen slagroom.
Je bent een bikkelquote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:01 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee![]()
Ik had wel kleur op de wangen!
Sinds de vorige winter (dec '10) heb ik wel gevoelloze vingertoppen... Ongeveer dezelfde weersomstandigheden, wat meer wind. Er liep toen een kudde schapen op de autoweg waar ik reed en die wilde ik weer terug in het weiland jagen. Dat tintelt nog wel aardig
Mwoah, valt best meequote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je bent een bikkel![]()
Kou zit gewoon tussen de oren
Als ze van mijn Vieux afblijven..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:35 schreef ZaZoe het volgende:
Koud? Als de ijsberen 'n muts op hebben,..dan is het pas koud
Volgens de nieuwe pluim mag je daar nog ca. 2 daagjes bij optellen. Daarna maakt de actuele pluim een forse slag naar boven toe, welke morgen waarschijnlijk weer mooi weggestreken is.quote:Op woensdag 1 februari 2012 05:16 schreef BradleyQ het volgende:
Ahem.Dus als ik de temperatuurvoorspelling goed begrijp blijft het nog 7 dagen heel hard vriezen?
quote:Op woensdag 1 februari 2012 05:26 schreef Professor-Barabas het volgende:
[..]
Volgens de nieuwe pluim mag je daar nog ca. 2 daagjes bij optellen. Daarna maakt de actuele pluim een forse slag naar boven toe, welke morgen waarschijnlijk weer mooi weggestreken is.
Succes. Het wordt alleen maar kouder!quote:Op woensdag 1 februari 2012 05:48 schreef Maver24 het volgende:
Goedemorgen. Rotterdam nu gevoelstemp van.-14. Oh my god. Daar moet ik.zometeen doorheen. Brrrrrr
Nee, zet dat voorlopig maar uit je hoofd!quote:Op woensdag 1 februari 2012 06:09 schreef Maver24 het volgende:
Dikke dooiaanval in het weekend. Het zal toch niet he
Hindelopen is wel een metropool!quote:Op woensdag 1 februari 2012 07:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Er zijn geen eens 11 steden in Limburg
Het heeft stadsrechtenquote:Op woensdag 1 februari 2012 07:46 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Hindelopen is wel een metropool!
Dat zegt weeronline met mischien ja...geloof er niks vanquote:Op woensdag 1 februari 2012 06:09 schreef Maver24 het volgende:
Dikke dooiaanval in het weekend. Het zal toch niet he
Het is dan ook niet waar! Hierrr de juiste voorspelling, met winter all over the place!quote:Op woensdag 1 februari 2012 07:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat zegt weeronline met mischien ja...geloof er niks van
Iets met, de vader is de wens van de gedachten...quote:Op woensdag 1 februari 2012 07:57 schreef Professor-Barabas het volgende:
[..]
Het is dan ook niet waar! Hierrr de juiste voorspelling, met winter all over the place!
Je bedoel vanaf volgende week vrijdag? Man, geniet eerst eens van de komende week...quote:Op woensdag 1 februari 2012 07:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Iets met, de vader is de wens van de gedachten...
Face it, voor de LT staat er gewoon momenteel dooi op de kaarten.
Dat de LT welliswaar onzeker is is dan ook weer een feit.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 09:00 schreef Frutsel het volgende:
Iemand nog een kaartje van de gevoelstemperaturen?
Kon die zo ff niet vinden
Staat hier: www.knmi.nl/actueel -> en dan 3de in het rijtje aan de rechterkantquote:Op woensdag 1 februari 2012 09:00 schreef Frutsel het volgende:
Iemand nog een kaartje van de gevoelstemperaturen?
Kon die zo ff niet vinden
Alsof ze het weer kunnen voorspellen voor over 9 dagen...quote:Op woensdag 1 februari 2012 08:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Je bedoel vanaf volgende week vrijdag? Man, geniet eerst eens van de komende week...
Nee, maar de modellen zijn voor de komende 5 dagen in ieder geval eensgezind. Het is en blijft ijskoud. Na die tijd wordt het weer eens tijd om verder te kijkenquote:Op woensdag 1 februari 2012 09:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alsof ze het weer kunnen voorspellen voor over 9 dagen...
Idd, eerst zou het het komende weekend al hard gaan dooien..quote:Op woensdag 1 februari 2012 09:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, maar de modellen zijn voor de komende 5 dagen in ieder geval eensgezind. Het is en blijft ijskoud. Na die tijd wordt het weer eens tijd om verder te kijken
Zou voor schaatsijs funest zijn, of het ijs moet al dik genoeg zijn om het eraf te kunnen vegenquote:Op woensdag 1 februari 2012 09:41 schreef Drassss het volgende:
Tja de GFS kaarten geven nog steeds behoorlijk wat neerslag aan voor zondag & maandag. Komende dagen maar eens kijken of dat eruit gaat ja de nee
DWD voorspelt nog nu tot iig eind volgende week vorst voor mijn regio (Nordrhein Westfalen).quote:Op woensdag 1 februari 2012 09:38 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Idd, eerst zou het het komende weekend al hard gaan dooien..
's morgens is het prima fietsen (08:00 - 08:30) met wind mee, 's avonds terug (17:30 - 18:00) is het wat minder: wind tegen, dus bevroren gezicht en vingers (ondanks redelijke handschoenen), terwijl ik me wel kapotzweet van de inspanning met die dikke klerenquote:Op woensdag 1 februari 2012 09:13 schreef Norrage het volgende:
Ik merk er niks van, heb het gewoon warm op de fiets
KNMIquote:
Oke!quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:22 schreef Saekerhett het volgende:
Redelijk nieuwe pluim van Buienradar:
[ afbeelding ]
Tot en met volgende week vrijdag vorst... Eerst was het vanaf dinsdag dooi...
Dit dusquote:Op woensdag 1 februari 2012 10:11 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
KNMI
Die lui staan elke dag lijnrecht tegenover datgene wat ze die dag daarvoor hebben gezegd.
Gisteren was het nog 70-30 in het voordeel van de kou.
quote:25 % kans op Tocht
De kans dat er een Elfstedentocht komt is 25 procent. Dat is althans de inschatting van meteoroloog Marco Verhoef van Weerplaza.
Het ijs zal de komende dagen naar verwachting flink groeien op de Nederlandse wateren, in ieder geval tot en met komend weekend, maar of het zo dik wordt dat de Elfstedentocht kan worden verreden?
Verhoef denkt uiteindelijk van niet. 'Als ik nu ja of nee moet zeggen, dan zeg ik nee.' Dat heeft wat hem betreft alles te maken met het vereiste aantal centimeters dat het ijs van de tocht der tochten moet hebben voordat erop geschaatst moet worden. Daarvoor is een lange periode van strenge vorst nodig, en zo'n periode is nu nog niet te voorspellen. Wel komen we waarschijnlijk dik bij die vereiste ijsdikte, zo vermoedt Verhoef.
Volgens de site van de Elfstedentocht moet het ijs minimaal 15 centimeter dik zijn voordat het veilig genoeg is voor de lange tocht van 200 kilometer. Verhoef: 'De publieksstroom zal waarschijnlijk alleen nog maar groter zijn dan het vroeger was, dus dan moet het ijs extra stevig zijn.'
De eerste Elfstedentocht werd georganiseerd in 1909, voor de laatste keer gebeurde dat in 1997.
Dik = dicht?quote:Op woensdag 1 februari 2012 11:04 schreef Frutsel het volgende:
Wel komen we waarschijnlijk dik bij die vereiste ijsdikte, zo vermoedt Verhoef.
Ik vond het ook wel te doen vanmorgen. En de konijnen liggen nu lekker in het zonnetjequote:Op woensdag 1 februari 2012 11:45 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Het viel me mee, die -14 gevoelstempatuur. Goed ingepakt is het te doen, alleen bij tegenwind wel koude oren.
En het is natuurlijk prachtig buiten: besneeuwde velden, zonnetje erbij, blauwe lucht. Dan mag het best koud zijn.
wel het drinkwater optijd ontdooien;)quote:Ik vond het ook wel te doen vanmorgen. En de konijnen liggen nu lekker in het zonnetje
Doen we een paar keer per dagquote:Op woensdag 1 februari 2012 11:57 schreef Nappie-Oleon het volgende:
[..]
wel het drinkwater optijd ontdooien;)
O, goede tip, ik vergeet dat altijd en denk er dan pas weer aan bij plus 30.quote:Op woensdag 1 februari 2012 11:52 schreef MissHobje het volgende:
Morgen gebruik maken van de flinke overdag vorst, dan is het een mooi moment om mijn vriezer te ontdooien (kan alles zonder ontdooi kans buiten staan tot die tijd) handig
Anders is het altijd zo;n haast klusje.
http://www.volkskrant.nl/(...)-is-25-procent.dhtmlquote:Op woensdag 1 februari 2012 13:11 schreef Nappie-Oleon het volgende:
ik hoorde net iemand in een nieuwsbericht poneren dat de kans op een elfstedentocht zon 25% is.. hoe realistisch is die kans?
het lijkt me toch sterk als ze ook zeggen dat het 14 dagen 14 graden moet vriezen..
Hier ook idd. Héérlijk! Handig zo´n tuin op het zuiden!quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:55 schreef mazaru het volgende:
Mijn huis is zo warm.
Mijn verwarming staat uit, maar de gordijnen zijn open en het zonnetje schijnt in de kamer.
Het is hier gewoon 21.5 in de kamer.
Kun je nagaan wat een hitte ik hier in de zomer heb.
Wij hebben ook een tuin op het zuiden en scheelt inderdaad flink in de stookkosten!quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:35 schreef Xebber het volgende:
[..]
Hier ook idd. Héérlijk! Handig zo´n tuin op het zuiden!
Precies hetzelfde thuis, enige wat de zon tegenhoudt zijn huizen aan de overkant waardoor de zon om 15:00 weer weg is. Slaapkamer blijft langer van zon voorzien en is langer warm.quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:55 schreef mazaru het volgende:
Mijn huis is zo warm.
Mijn verwarming staat uit, maar de gordijnen zijn open en het zonnetje schijnt in de kamer.
Het is hier gewoon 21.5 in de kamer.
Kun je nagaan wat een hitte ik hier in de zomer heb.
Die van mij ligt op het westen, maar is ook lekker koud. Verwarming heb ik niet aan in mijn slaapkamer, vind ik vies, idd in een steenkoud bed stappenquote:Op woensdag 1 februari 2012 13:44 schreef Xebber het volgende:
Ik heb juist weer een slaapkamer op 't noorden, en dat vind ik niet zo erg. Ik hou niet van warme bedden, ik warm dat liever met mijn lichaam op.
Héééééééééérlijk! Is het alweer tijd om te gaan slapen?quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:51 schreef minthy het volgende:
[..]
Die van mij ligt op het westen, maar is ook lekker koud. Verwarming heb ik niet aan in mijn slaapkamer, vind ik vies, idd in een steenkoud bed stappen
gebouwen absorberen gemakkelijk infrarood straling van de zon en geven het af aan de omgeving.quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:04 schreef mazaru het volgende:
Hier in Vlaardingen zie ik al het ijs dat op de daken lag in water veranderen. De thermometer geeft 0.4 boven 0 aan.
De kaart ziet er wel goed uitquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:04 schreef mazaru het volgende:
Hier in Vlaardingen zie ik al het ijs dat op de daken lag in water veranderen. De thermometer geeft 0.4 boven 0 aan.
Dat duurt nog wel een paar uurtjes gok ik, al kan ik er wel weer zin in hebben! Eerst een warme douche en dan zo het koude bed inquote:Op woensdag 1 februari 2012 13:59 schreef Xebber het volgende:
[..]
Héééééééééérlijk! Is het alweer tijd om te gaan slapen?
Mja, maar mijn thermometer in het noorden geeft maar -0,7 aan. Waarbij ik vrij dicht bij Eelde zit.quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De kaart ziet er wel goed uit
[ afbeelding ]
het warmste moment is zo alweer voorbij he. Het zal zo wel weer beginnen af te koelenquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Mja, maar mijn thermometer in het noorden geeft maar -0,7 aan. Waarbij ik vrij dicht bij Eelde zit.
het weerstation hier in de buurt geeft -0,9 aan.. (Ik zit tussen Lauwersoog en Eelde in..
[ afbeelding ]
![]()
Je ziet bij de eerste keer dat die gast springt, dat het al fout gaatquote:Op woensdag 1 februari 2012 15:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
http://twitvid.com/EIJRJ
Dat was niet zo slim
Altijd leuk zoiets. Helaas hier alleen ondiepe plassen op open stukken, dus de wind gooit roet in het ijs....uh etenquote:Op woensdag 1 februari 2012 15:36 schreef MaLo het volgende:
Whoot, dochter en vriendinnetje hebben zojuist geschaatst. Er is hier een ondiep plasje (ik denk 15 meter doorsnee
) waar al zo'n 8 cm ijs op lag. Het was druk en gezellig en nu nemen we warme choco
Zekerquote:Op woensdag 1 februari 2012 15:40 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Altijd leuk zoiets. Helaas hier alleen ondiepe plassen op open stukken, dus de wind gooit roet in het ijs....uh eten
Welke voorspellingen? Alles ligt nog hartstikke open...quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:56 schreef braddofiel het volgende:
Jammer dat er weer een einde komt aan dit weer, als ik de voorspellingen moet geloven
Ik heb het getest. De zon staat vol op het raam en toch wordt het maar 16 graden vlak achter het raam en 14 aan de andere kant van de kamer (waar de thermostaat hangt).quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Precies hetzelfde thuis, enige wat de zon tegenhoudt zijn huizen aan de overkant waardoor de zon om 15:00 weer weg is. Slaapkamer blijft langer van zon voorzien en is langer warm.
Nadeel is wel, keuken blijft erg koud
Nu is het alweer -3,1 graden in de tuin, zon is wegquote:Op woensdag 1 februari 2012 15:43 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zeker. Deze plas ligt in het stadspark, in de luwte van de woonwijk dus. Maar ik was alsnog verbaasd over de dikte van het ijs, had nooit gedacht dat het nu al dik genoeg was
Hier in de tuin is het nu -0,3 graden, maar het thermometertje hangt nu ook net in de zon.
heb je een verwarming onder het raam? En heb je een vensterbank boven de verwarming?quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb het getest. De zon staat vol op het raam en toch wordt het maar 16 graden vlak achter het raam en 14 aan de andere kant van de kamer (waar de thermostaat hangt).
'Vroeger', in studentenhuizen, hoefde ik nooit te stoken, het was altijd warm door de buren die wél stookten. En met de zon erop kon het gerust 30 graden worden. Nu is het nooit warmer dan 22 graden in de zomer en, nog erger, is het zó snel afgekoeld in de winter.
Iemand tips?
Hier in Oud-Beijerland net boven Zeeland was de ijsbaan gister wel al dichtquote:Op woensdag 1 februari 2012 17:09 schreef Fredo55 het volgende:
Er staat veel te veel wind om een mooie ijsvloer te krijgen.
Tenminste, hier in Zeeland wel.
IJsbaan ligt hier nog niet dicht.
dubbel glasquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb het getest. De zon staat vol op het raam en toch wordt het maar 16 graden vlak achter het raam en 14 aan de andere kant van de kamer (waar de thermostaat hangt).
'Vroeger', in studentenhuizen, hoefde ik nooit te stoken, het was altijd warm door de buren die wél stookten. En met de zon erop kon het gerust 30 graden worden. Nu is het nooit warmer dan 22 graden in de zomer en, nog erger, is het zó snel afgekoeld in de winter.
Iemand tips?
Alleen al door het kijken naar de nieuwste neerslagkaart kon ik al bijna een conclusie trekkenquote:Op woensdag 1 februari 2012 18:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Nieuwste GFS run is tot het gaatje (vrijdag 10/02) aan koud.
Ik zag de kinderen voetballen op het ijs, terwijl het even verderop nog niet eens dichtgevroren is.quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
Sowieso, zo op het ijs springen, waarvan je niet eens zeker bent of het goed ijs is...
tsja, Weeronlinequote:Op woensdag 1 februari 2012 17:31 schreef Ambrosius het volgende:
-12 en -16 de komende twee dagen in West-Brabant volgens weeronline. Dat lijkt me erg sterk.
Hoevaak worden die runs eigenlijk ververst? Of gaat dat de hele dag door?quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Nieuwste GFS run is tot het gaatje (donderdag 09/02) aan koud.
De 16 graden was met de verwarming uitquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
heb je een verwarming onder het raam? En heb je een vensterbank boven de verwarming?
Zorg voor wat roosters zodat de kou die van de verwarming komt ook meteen verwarmd kan worden.
Ik had het ook eerst, veel kou dat van het raam af kwam terwijl er een verwarming onder stond te loeien maar het werd maar niet warm.
Nu heb ik de vensterbank 1cm naar voren geschoven waardoor de warme lucht direct langs m'n raam loopt. Raam voelt niet meer koud aan
Om de 6uur naar mijn weten! Pluim 2x per dag...quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:52 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Hoevaak worden die runs eigenlijk ververst? Of gaat dat de hele dag door?
*geen verstand van*
quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:44 schreef Saekerhett het volgende:
[ afbeelding ]
Ideale winter-scenario. Lagedrukgebieden vanaf de oceaan lijken met deze kaarten dus voorlopig absoluut geen kans te hebben!
Wij bemoeien ons niet met de weersverwachting in Amerika, laten zij dat ook niet met Europa doenquote:Op woensdag 1 februari 2012 19:51 schreef Drassss het volgende:
Pak je het Amerikaans model is het precies andersom
Volgens mij gaat het ZO nu voor de lage temperaturen en valt het in Groningen/Friesland nog "mee".quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
-3 hier, het wil niet echt opschieten.
Klopt maar dat heeft meer te maken met de sneeuw die daar ligt, ik als noordeling moet het doen zonder sneeuwquote:Op woensdag 1 februari 2012 20:23 schreef Drassss het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het ZO nu voor de lage temperaturen en valt het in Groningen/Friesland nog "mee".
Volgens mij niet hoor. Door de wind, die hier in het zuiden ook sterk waait is niet echt sprake van sterke uitstraling. Tijdens die ijskoude nachten van vorige jaren was het juist windstil.quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt maar dat heeft meer te maken met de sneeuw die daar ligt, ik als noordeling moet het doen zonder sneeuwInmiddels -2.9....
Denk dat ze wel beter worden inderdaad.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:07 schreef Mercer het volgende:
Die nieuwe dinges pluim gaat er dus nu weer beter uitzien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |