SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boehh! Dan maar geen sneeuw..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:29 schreef horned_reaper het volgende:
Als die hoeveelheid sneeuw er komt zal het gepaard gaan met een dooiaanval en zullen we er dus niet langer dan een dag van kunnen genieten ben ik bang.
Sneeuw kan je weg vegen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:28 schreef RichardHammond het volgende:
Al zal dit topic al wel lang vol zijn voor vrijdag. Maar 20 cm sneeuw? Natuurijs vind ik altijd erg mooi, maar sneeuw vind ik ook geweldig. Wel een beetje een dubbelstrijd.
Dus de sneeuw beschermt het ijs tegen de warmte.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:31 schreef Drassss het volgende:
[..]
Klopt, maar de weermodellen geven aan dat we zo/ma temperaturen gaan zien boven 0
En daarna vriest de half gesmolten sneeuw aan het ijs vast en dan is de lol van het schaatsen er wel af...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:32 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Dus het sneeuw beschermt het ijs tegen de warmte.
Precies, het isoleert en dat moet je net niet hebben als je ijs wiltquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:32 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Dus het sneeuw beschermt het ijs tegen de warmte.
Ik ben geen meteoroloog en niet eens een amateur weerhobbyist, maar als ik naar deze pluim kijk zie ik toch echt geen 'boven 0'.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:31 schreef Drassss het volgende:
[..]
Klopt, maar de weermodellen geven aan dat we zo/ma temperaturen gaan zien boven 0
Oude pluim is dat, de modellen zijn allemaal behoorlijk eensgezind bijgedraaid inmiddels.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:34 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik ben geen meteoroloog en niet eens een amateur weerhobbyist, maar als ik naar deze pluim kijk zie ik toch echt geen 'boven 0'.
http://www.knmi.nl/waarsc(...)gen/extra/pluim.html
[ afbeelding ]
Het is toch afwachten.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:36 schreef tomaat52 het volgende:
Er valt intussen geen touw meer aan vast te knopen.
Waar vind ik dan als noob altijd de nieuwste pluim?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:36 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Oude pluim is dat, de modellen zijn allemaal behoorlijk eensgezind bijgedraaid inmiddels.
Er staat wel 31 Januari boven die pluim, maar dat is de datum waarop die Mosjes zijn toegevoegd.
Je kunt beter naar de modellen kijken, dan ben je een stuk meer up to date.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:39 schreef Cootz het volgende:
[..]
Waar vind ik dan als noob altijd de nieuwste pluim?
Ohja, die, maar daar zitten toch 90% van de groene lijntjes gewoon nog door te vriezen van 't weekend?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:40 schreef aloa het volgende:
Dit is de nieuwste pluim. Ik zie hier ook geen overtuigende dooiaanval!!
[ afbeelding ]
Het is nu eenmaal zo in onze contreien, wanneer het weer richting een WC wil dit ook een grotere kans van slagen heeft dan een aanhoudende OC.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:42 schreef INViCTuS het volgende:
horned, je bent wel gelijk altijd heel negatiefjij zei nog dat het vrijdag mis kon gaan maar er gaat niks mis. In het weekend een aanval met sneeuw maar ik zie voor hier geen dooi hoor?! Iets milder op zo/ma/di maar "gewoon" ijsdagen.
In de pluim gaat het gemiddelde toch gewoon voor kou. Die zit bijna tot het eind onder de nul.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal zo in onze contreien, wanneer het weer richting een WC wil dit ook een grotere kans van slagen heeft dan een aanhoudende OC.
En ik zie nu wel een heel eensgezind en consistent patroon opduiken in alle nieuwe runs (EC, GFS etc.) waarin het gemiddelde zelfs al voor dooi gaat aan het einde van het weekend.
Ik heb zelfs kaarten van de gfs oper voorbij zien komen die zowaar met lente kaarten komen. 7 graden op dinsdag.
Die pluim is op de laatste redelijk goede berekeningen gebaseerd die ik nog voorbij heb zien komen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:48 schreef aloa het volgende:
[..]
In de pluim gaat het gemiddelde toch gewoon voor kou. Die zit bijna tot het eind onder de nul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |