abonnement Unibet Coolblue
  One tough cookie woensdag 1 februari 2012 @ 12:56:42 #226
169210 liesje1979
pi_107475250
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:47 schreef Eska het volgende:

[..]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? :+

Mijn pegeltje is zowaar verder gegroeid! :D Wonderlijk, zonnetje schijnt er al een paar uurtjes op. Inmiddels wel aan 't druppen.
[ afbeelding ]

11,5 cm. :P
Wat ga je goed! *O*
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:11:02 #227
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_107475689
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:54 schreef liesje1979 het volgende:
Mijn flessen zijn bevroren. :')
Ja hier ook, zo ff alles vervangen weer.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_107475925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:50 schreef seasushi het volgende:

Ik zou in staat zijn om de parasol ervoor te zetten
Ik ben daar fysiek helaas niet toe in staat....wij hebben zo'n 'vaste' parasol. :+

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:50 schreef Moonah het volgende:

Bravo Eska! Een ribbelpegel van 11,5 cm heeft potentie! :D :P

:*
quote:
11s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:56 schreef liesje1979 het volgende:

Wat ga je goed! *O*
Had potentie, en ging goed....
Parasol was dus geen optie. Maar ik wilde wel een andere constructie gaan bedenken. Maar dat hoeft niet meer....hij ligt al op de grond. :o oO<

Opnieuw beginnen dus. :P Meteen maar een ander plekje uitgezocht. Daar komt de zon (nagenoeg) niet. Ik weet alleen niet of het daar net zo lekker vriest als op 't vorige plekje.

Moonah :* Ga je ook een pegeltje kweken? :7
pi_107475988
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:54 schreef liesje1979 het volgende:
Mijn flessen zijn bevroren. :')
Had je ze nog geïsoleerd eigenlijk? En hing er inmiddels al wel een lief pegeltje aan? :+
Ben je er op de NSO nog mee aan de gang gegaan? Vonden de kinders het leuk? :D
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:25:47 #230
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_107476116
Gezien het niet echt meer wil lukken met de langste ijspegel ben ik van plan om 1 plakaat aan ijspegels te gaan maken, uiteindelijk moet 1 grote breede ijspegel uit komen, het zal wel even wat werk kosten :P
&lt;a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;WSDokkum Youtube&lt;/a&gt;
  One tough cookie woensdag 1 februari 2012 @ 13:28:43 #231
169210 liesje1979
pi_107476201
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:19 schreef Eska het volgende:

[..]

Ik ben daar fysiek helaas niet toe in staat....wij hebben zo'n 'vaste' parasol. :+

[..]

[..]

Had potentie, en ging goed....
Parasol was dus geen optie. Maar ik wilde wel een andere constructie gaan bedenken. Maar dat hoeft niet meer....hij ligt al op de grond. :o oO<

Opnieuw beginnen dus. :P Meteen maar een ander plekje uitgezocht. Daar komt de zon (nagenoeg) niet. Ik weet alleen niet of het daar net zo lekker vriest als op 't vorige plekje.

Moonah :* Ga je ook een pegeltje kweken? :7
RIP ijspegel. -O-
Nee ik ben de kranten vergeten mee te nemen, maar ga zo even naar de winkels, misschien dat er daar zo'n gratis krante ligt. De kinderen vonden het helemaal geweldig! We hadden nog een externe workshop, er kwam iemand voorlezen ofzo en we hadden samen met een andere groep besloten die workshop te delen en elk 5 kinderen mee te laten doen. Dus toen we aan tafel zaten legde ik uit wat er op het programma stond die middag...wilde er niemand naar de externe workshop meer :') :D Ook kinderen uit andere groepen kwamen langs om er één te maken, resultaat was een enorm touw met (versierde) flessen, melkpakken, emmers, limonadeflessen... Heb er geen foto van genomen. :@
En of het gelukt is weet ik niet, want ik ben vandaag vrij. Wel jammer want ik had een ijsbaan maken op het programma staan. :D
  One tough cookie woensdag 1 februari 2012 @ 13:31:54 #232
169210 liesje1979
pi_107476291
Oh en ik kon nog even pochen met mijn net opgedane kennis. Dat het water eruit spoot als de dop eraf was maar niet eens drupte met de dop erop. "Ik heb nog nooit zoiets cools gezien" zei één kind. Zelfs mijn collega's waren er van onder de indruk. _O-
pi_107476514
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:31 schreef liesje1979 het volgende:
Oh en ik kon nog even pochen met mijn net opgedane kennis. Dat het water eruit spoot als de dop eraf was maar niet eens drupte met de dop erop. "Ik heb nog nooit zoiets cools gezien" zei één kind. Zelfs mijn collega's waren er van onder de indruk. _O-
:D Tof! 8-) O+
Leuk dat het zo enthousiast is opgepikt ook. Hopelijk een beetje oogst inmiddels. Als je er aan denkt, morgen foto's maken dan! 'k Ben heel benieuwd. :Y

En ga de jouwe maar lekker inpakken, ja. Zal toch best wel verschil kunnen maken, denk ik.
Misschien moet ik dat ook maar doen. Want gisteravond laat kon ik er geen water meer bijgooien, het tuitje van de gieter was dichtgevroren. :+
pi_107476791
Ik heb hier bubbeltjesplastic, kranten en alu-folie. Zou het een goed idee zijn om dat er allemaal omheen te doen? :+ En in welke volgorde dan? :D Sowieso folie als buitenste laagje, denk ik?
  One tough cookie woensdag 1 februari 2012 @ 13:46:54 #235
169210 liesje1979
pi_107476825
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:45 schreef Eska het volgende:
Ik heb hier bubbeltjesplastic, kranten en alu-folie. Zou het een goed idee zijn om dat er allemaal omheen te doen? :+ En in welke volgorde dan? :D Sowieso folie als buitenste laagje, denk ik?
Krant, bubbels, krant, folie? Geen idee. :D
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:50:58 #236
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_107476980
die van mij(10cm) donderde net naar beneden..
zon :( !
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |&lt;-- draai zelf je platen
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:52:03 #237
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_107477016
Ik moet nog ff wachten. :(
Zit nu op school. :')
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:58:43 #238
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107477226
Zo een opstelling maken. Denk dat ik er een kleurstofje doorheen gooi! :D
Is het beter om heet water te gebruiken? Je zou zeggen van wel omdat heet water sneller afkoelt en dus bevriest?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:05:02 #239
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_107477453
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:28 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

RIP ijspegel. -O-
Nee ik ben de kranten vergeten mee te nemen, maar ga zo even naar de winkels, misschien dat er daar zo'n gratis krante ligt. De kinderen vonden het helemaal geweldig! We hadden nog een externe workshop, er kwam iemand voorlezen ofzo en we hadden samen met een andere groep besloten die workshop te delen en elk 5 kinderen mee te laten doen. Dus toen we aan tafel zaten legde ik uit wat er op het programma stond die middag...wilde er niemand naar de externe workshop meer :') :D Ook kinderen uit andere groepen kwamen langs om er één te maken, resultaat was een enorm touw met (versierde) flessen, melkpakken, emmers, limonadeflessen... Heb er geen foto van genomen. :@
En of het gelukt is weet ik niet, want ik ben vandaag vrij. Wel jammer want ik had een ijsbaan maken op het programma staan. :D
Kijk eens aan, leuk dat ze het leuk vonden! *O*
Waar mijn idee al niet goed voor is _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:58 schreef Dven het volgende:
Zo een opstelling maken. Denk dat ik er een kleurstofje doorheen gooi! :D
Is het beter om heet water te gebruiken? Je zou zeggen van wel omdat heet water sneller afkoelt en dus bevriest?
Je zou het bijna wel zeggen he ;) echter is het zo dat: Als je een ijspegel wilt maken, dat je dan gelijk met ijs koude water moet doen.
Als ik nu heet water zou gaan gebruiken, zou alles los komen te zitten met gevolg, klabammerderbam :D alle ijspegels op de grond ;) dus ik raad je het af om met heet water te doen.

Hier lopen nu 2X 10L flessen te spuiten, 1 daarvan heeft 2 gaatjes.
Gevolg hiervan is, xx aantal ijspegels zowel bij het raam, als bij de kamer raam als onder de kamer raam, het leuke van de laatste is dat de ijspegels naar de grond gaan en laat daar nu al een plak ijs liggen, kan nog leuke plaatjes gaan opleveren zo :)
1 nadeel is: Dat de andere raam helaas vrij moet blijven omdat we die nog wel eens open doen, misschien dat mijn vriendin zo gek is dat ze zegt, gooi daar ook maar vol :D want 1 maal ijs is raam niet meer open doen in mijn geval :+
&lt;a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;WSDokkum Youtube&lt;/a&gt;
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:19:34 #240
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107477957
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:05 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Kijk eens aan, leuk dat ze het leuk vonden! *O*
Waar mijn idee al niet goed voor is _O-

[..]

Je zou het bijna wel zeggen he ;) echter is het zo dat: Als je een ijspegel wilt maken, dat je dan gelijk met ijs koude water moet doen.
Als ik nu heet water zou gaan gebruiken, zou alles los komen te zitten met gevolg, klabammerderbam :D alle ijspegels op de grond ;) dus ik raad je het af om met heet water te doen.

Hier lopen nu 2X 10L flessen te spuiten, 1 daarvan heeft 2 gaatjes.
Gevolg hiervan is, xx aantal ijspegels zowel bij het raam, als bij de kamer raam als onder de kamer raam, het leuke van de laatste is dat de ijspegels naar de grond gaan en laat daar nu al een plak ijs liggen, kan nog leuke plaatjes gaan opleveren zo :)
1 nadeel is: Dat de andere raam helaas vrij moet blijven omdat we die nog wel eens open doen, misschien dat mijn vriendin zo gek is dat ze zegt, gooi daar ook maar vol :D want 1 maal ijs is raam niet meer open doen in mijn geval :+
Ah daar had ik inderdaad even niet aan gedacht :P
Zelf nu een fles neergezet, even kijken hoe dat zich vordert. Zal voorlopig niet veel zijn omdat het hier in de schaduw maar anderhalve graad vriest en de zon overal vol op schijnt op het moment. Maar goed, even geduld en het zal vast goed moeten kopen! Druppelt nu ongeveer één keer per vijf seconde.



Hele verse melk ja :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:27:58 #241
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_107482656
Blauwe pegels? :o :D
Nu de pegels weer water geven. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:34:41 #242
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_107482920
Hahaha, ik zou verder gewoon neutraal houden. Ik heb het met limo geprobeerd maar het leek net of die het ijs opvrat :{
Heb net filmpjes gemaakt, ik zal ze nu even uploaden :+
&lt;a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;WSDokkum Youtube&lt;/a&gt;
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:46:36 #243
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107483366
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hahaha, ik zou verder gewoon neutraal houden. Ik heb het met limo geprobeerd maar het leek net of die het ijs opvrat :{
Heb net filmpjes gemaakt, ik zal ze nu even uploaden :+
Maar dit zijn enkel 5 druppels kleurstof in twee liter water. Dat zal niet heel erg uitmaken toch? :P
Ach zie het snel genoeg. Vooralsnog geen ijsvorming te zien. Gelukkig gaat de temperatuur nu rap omlaag
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:51:43 #244
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_107483577
Morgen weer alle tijd voor de ijspegel. Begin weer ziek te worden. :'(
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_107483630
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hahaha, ik zou verder gewoon neutraal houden. Ik heb het met limo geprobeerd maar het leek net of die het ijs opvrat :{
Heb net filmpjes gemaakt, ik zal ze nu even uploaden :+
De suiker in de limo zal geen beste toevoeging zijn, gok ik. ;)
Filmpjes van hoe de pegels groeien? :D
pi_107483783
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Maar dit zijn enkel 5 druppels kleurstof in twee liter water. Dat zal niet heel erg uitmaken toch? :P
Ach zie het snel genoeg. Vooralsnog geen ijsvorming te zien. Gelukkig gaat de temperatuur nu rap omlaag
Ik ben benieuwd dan, naar het kleur-ijs. :D

Mijn nieuwe poging wil ook nog niet echt vlotten; pas 0,5 cm of zo. Temp zal nu idd weer gaan zakken, olé. :+

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:51 schreef tomaat52 het volgende:
Morgen weer alle tijd voor de ijspegel. Begin weer ziek te worden. :'(
Oh, da's niet tof. -O- Beterschap. Pegel kan vast wel even zonder je. ;)
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:24:37 #247
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107484789
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:56 schreef Eska het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd dan, naar het kleur-ijs. :D

Mijn nieuwe poging wil ook nog niet echt vlotten; pas 0,5 cm of zo. Temp zal nu idd weer gaan zakken, olé. :+

[..]

Oh, da's niet tof. -O- Beterschap. Pegel kan vast wel even zonder je. ;)
Hier nog helemaal geen ijspegelvorming. Alleen op de grond vriest het. Kan als het zo doorgaat in de straat schaatsen! :D

Wat ik twee jaar geleden ook heb gedaan :D



Straatsen! :D _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:31:13 #248
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_107485055
Is dat niet in Duiven? :o
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:32:15 #249
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_107485101
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:56 schreef Eska het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd dan, naar het kleur-ijs. :D

Mijn nieuwe poging wil ook nog niet echt vlotten; pas 0,5 cm of zo. Temp zal nu idd weer gaan zakken, olé. :+

[..]

Oh, da's niet tof. -O- Beterschap. Pegel kan vast wel even zonder je. ;)
Dankje. :) Maar nu heb ik er juist tijd voor. Al ga ik liever naar school dan dat ik ziek ben. :{
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:36:24 #250
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107487397
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:31 schreef tomaat52 het volgende:
Is dat niet in Duiven? :o
Dat straatsen? Oud-Beijerland :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')