abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107423343

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

42 - Ten slotte, bij twijfel, besef dat het antwoord '42' is (42 jaar thuiswonen, 42 jaar huursubsidie, 42 jaar geen majeure verplichtingen maar vrijheid, 42% aflossingvrij, 42 jaar kromliggen voor bakstenen en zandkorrels, 42% belastingvoordeel, 42 jaar wachtlijst, 42% huurverhoging, 42% onder vraagprijs cq. 42% overwaarde, met je 42ste pensioen), en zorg dat je altijd een handdoek bij je hebt om de Vogons (of Bankiers) te slim af te zijn.

Met andere woorden: alles is relatief en zen, nirvana of iets anders. Relax, gun de ander het licht in de ogen, dewelke je jezelf ook gunt, en alles komt goed of je nou gehuurd of gekocht zit.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107423518
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom heb je 2 users Xenonoob?
Je doelt op bankfurt?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107423607
Waar in je polis staat precies dat je moet aflossen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107423849
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar in je polis staat precies dat je moet aflossen?
Dat het er niet staat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen stimuleren. Wie weet geven ze je wel een lagere rente als je daadwerkelijk aflost.

Ik las net even op de site van tros radar dat er nogal wat huilies zijn die maar niet begrijpen dat ze hun aflossingsvrije hypotheek niet over kunnen sluiten... ze zijn immers geen wanbetalers en hebben nog nooit een 'aflossing' gemist.
Waarschijnlijk begrijpen deze mensen niet eens de betekenis van het begrip aflossingsvrij?
pi_107424083
Dat noemt men oversluiten noob en das altijd een slim idee, alleen gaat dat niet meevallen in een dalende markt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107424487
Oversluiten kost een paar duizend euro toch? Ik dacht dat je hypotheek er meestal ook hoger door wordt?
Iig, die bedragen die ze moesten gaan betalen vielen me nog mee eigenlijk. Ze zaten qua inkomen in de vrije huur-sector normaalgesproken, en dat is wel duurder.
Maar de overheid moet deze mensen wel helpen natuurlijk. O-)
pi_107424696
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:29 schreef poemojn het volgende:

Maar de overheid moet deze mensen wel helpen natuurlijk. O-)
Waarom? De overheid moet scheefleners nog meer geld toewerpen? Haha... onze overheid heeft juist minder te besteden... dus moeten ze het maar bij de arme en verstandige mensen gaan halen?
pi_107424734
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:29 schreef poemojn het volgende:
Oversluiten kost een paar duizend euro toch? Ik dacht dat je hypotheek er meestal ook hoger door wordt?
Fout gedacht. Ik heb juist mijn hypotheek overgesloten om een lagere rente te krijgen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_107425029
@TT:

Slaat dat op dat schip dat door die WBV in R'dam was aangekocht?

Dan klopt het wel, daar heb ik als niet-huurder niet aan meebetaald. ^O^
pi_107425127
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
@TT:

Slaat dat op dat schip dat door die WBV in R'dam was aangekocht?

Dan klopt het wel, daar heb ik als niet-huurder niet aan meebetaald. ^O^
Helaas,

als belastingbetaler heb je er weer wel aan meebetaald. :{
pi_107425153
Mensen die oversluitkOsten betalen als ze een (groot) gedeelte van hun spaargeld opgeven zijn net zo wereldvreemd als xenonoob
pi_107425196
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:40 schreef Bankfurt het volgende:
als belastingbetaler heb je er weer wel aan meebetaald. :{
Mooi. Dan zit ik goed. ;)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 07:12:40 #13
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_107429721
Zat gister mijn voorwaarden te lezen.
Hypotheekvoorwaarden, niets aan het handje.

Agemene bankvoorwaarden:

Wij mogen u huis in bezit nemen als:
En dan 10 redenen, slecht onderhoud ed.

U bent verplicht toegang te verlenen tot het onderpand voor taxatie. Weigert u toegang dan bent u in gebreke.

In geval van waardevermindering kan als dan bank dat wenselijk acht een zekerheidstelling worden vereist.

En ga zo maar door....

Wurgcontract en niet eens gelezen...

Ik denk dat als ze die regeltjes gaan toepassen de Nederlander wel uit hun dure luie stoel komt en de straat op gaat.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_107429816
Ik ga naar het malieveld op zondag, ga je mee?
pi_107429925
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga je daar occupy'ers knuffelen?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 08:37:08 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107430412
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:12 schreef iamcj het volgende:
Klinkt logisch, maar was mij niet bekend. Je zou toch zeggen dat er heel veel mensen zijn die hun huis slecht onderhouden en dus allemaal theoretisch hierdoor in de problemen kunnen komen.

quote:
In geval van waardevermindering kan als dan bank dat wenselijk acht een zekerheidstelling worden vereist.
Iets wat ze bij woningclub Vestia wel doen maar bij particulieren (nog) niet. Ik las ooit: "Een bank is als iemand die je een paraplu geeft als de zon schijnt, en hem terug wil zodra het begint te regenen"...

quote:
Ik denk dat als ze die regeltjes gaan toepassen de Nederlander wel uit hun dure luie stoel komt en de straat op gaat.
En dan? Bankgebouwen bestormen en platbranden? 't Is niet alsof demonstreren tegen een contract helpt...
censuur :O
pi_107430726
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:16 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat het er niet staat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen stimuleren. Wie weet geven ze je wel een lagere rente als je daadwerkelijk aflost.

Ik las net even op de site van tros radar dat er nogal wat huilies zijn die maar niet begrijpen dat ze hun aflossingsvrije hypotheek niet over kunnen sluiten... ze zijn immers geen wanbetalers en hebben nog nooit een 'aflossing' gemist.
Waarschijnlijk begrijpen deze mensen niet eens de betekenis van het begrip aflossingsvrij?
Stimuleren != dwingen.
pi_107430739
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Fout gedacht. Ik heb juist mijn hypotheek overgesloten om een lagere rente te krijgen.
Tijdje geleden ook naar gekeken, het scheelde me nog te weinig om over te gaan. Nog eventjes wachten dan maar ;)
pi_107430778
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:12 schreef iamcj het volgende:
Zat gister mijn voorwaarden te lezen.
Hypotheekvoorwaarden, niets aan het handje.

Agemene bankvoorwaarden:

Wij mogen u huis in bezit nemen als:

U bent verplicht toegang te verlenen tot het onderpand voor taxatie. Weigert u toegang dan bent u in gebreke.

En ga zo maar door....

Wurgcontract en niet eens gelezen...

Ik weet niet bij welke hypotheekverstrekker je zit en waarom je het in je hoofd hebt gehaald een hypotheek te nemen zonder de kleine lettertjes te lezen, maar ik kan je alvast verklappen dat deze passage niet in mijn polis voorwaarden staan. Maximaal geleend zeker, beetje schimmige hypotheekverstrekker a la DSB ?
pi_107431119
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
AEX meet. Gezellig :)
pi_107431140
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

AEX meet. Gezellig :)
Bij -8, neem jij de Gluhwein mee _O-
pi_107431159
"wij mogen uw huis in bezit nemen" lijkt me niet echt juridische taal, dat staat er vast niet. Tenzij het een hypotheek is van de 'jongens binnen zonder kloppen' orde....

Misschien een linkje naar de voorwaarden?
pi_107431171
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bij -8, neem jij de Gluhwein mee _O-
-8? :D

Ik ga m'n vlucht verzetten! Damn.

is het klimaat al net zo ijzig als de huizenmarkt?
pi_107431910
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Stimuleren != dwingen.
Dat ligt aan de mate van stimulering... ik heb al diverse huisbezitters horen zeggen dat de overheid hun gedwongen heeft om te kopen. Dit terwijl de overheid het eigen woningbezit alleen maar wenste te stimuleren :')
pi_107431945
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
"wij mogen uw huis in bezit nemen" lijkt me niet echt juridische taal, dat staat er vast niet. Tenzij het een hypotheek is van de 'jongens binnen zonder kloppen' orde....

Misschien een linkje naar de voorwaarden?
Klinkt alsof het uit het handvest van de occupy beweging komt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')