De batterijen in de Neato zijn krachtiger en dubbel (2stuks). Zijn zuig- en aandrijfmotoren (wielen) eveneens. Maw, op dat tapijt kan een roomba niet is eens oprijden.
Ik heb beiden (gehad), dus kan ze vergelijken. Het borsteldek van een roomba is een "crime", het enige wat waar is, dat de Neato meer geluid maakt. Ik heb het eens gevraagd en de reden is dat naast de "zuigkracht" de borstelbladen tikken op de ondergrond (zodat je een vacuum creëert) en de zuigkracht weer verhoogt.
Ik heb 3 maanden gezocht voor mijn nieuw apparaat en heb zowel de 770 zien werken (vriendin), de Navibot Silencio (zuigde niets), de Homerun (zuigde niets) en de Hombot (kon niet op een tapijt);
Dus, ik ben een Neato fan en het worden er veel meer.
http://www.amazon.com/Nea(...)id=1335689459&sr=8-1Beide Amerikaanse merken worden constant vergeleken. Roomba was de standaard 4 jaar terug (mijn 555), sinds die tijd hebben ze niets gedaan. Alle andere merken zijn slimmer geworden.
De enige andere robot die ik eens zou willen testen, is de navibot S omdat deze extreem laag is; Niettemin verwacht ik dat de zuigkracht nog steeds noppes is.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2012 21:25:33 ]