I agreequote:Op maandag 30 januari 2012 18:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
Misschien moeten we een nieuwe meet plannen. De OP is achterhaald.
Je bent zelf al zo'n miet.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
Misschien moeten we een nieuwe meet plannen. De OP is achterhaald.
Ja in de zomer zou ik het geen probleem vinden, maar als het vriest vind ik het toch wat minderquote:Op maandag 30 januari 2012 18:54 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Mensen kijken ook wel wat raar als ik het zeg, omdat ze weten dat ik ook een auto heb staan. Maar ja, af en toe is het wel fijn om de luxe te laten voor wat het is en iets meer back to basic te gaan. Dan waardeer je soms de luxe ook weer wat meer. Plus las dat zo'n beetje de helft in NL overgewicht heeft van de hele dag stil zitten, daar ga ik niet bij horen.
Moment komt eraanquote:
Nee, ik snap het nog steeds niet maar dat maakt niet uit.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Het gemiddelde is 50% van het geheel, uitgaand van een standaardnormale verdeling. Bovengemiddeld is dus 50%, ondergemiddeld ook, de grens meegeteld. Dat betekent dus dat maximaal 50% van de verkeersdeelnemers bovengemiddeld is en, als 90% van de mensen beweert dat toch te zijn zit dus 40% aan het verkeerde eind. Althans, er vanuitgaand dat men de neiging heeft zich te óverschatten, en er dus geen gevallen zijn die denken ondergemiddeld te presteren terwijl ze bovengemiddeld uit de bus komen.
Tot zover deze statistiek 101.
Aaaaaaaaaaight?
Dat betekend dus dat er meer dames komen met mooie rondingenquote:Op maandag 30 januari 2012 19:02 schreef xFriendx het volgende:
Ruim helft Nederlanders is te dik
Wel triest. Dat maakt ook de kans op een dame die ik mooi vind weer wat minder als iedereen zich maar vol blijft proppen
Ok, maakt niet uit, doen we de simpele versie. Komptiedanhè?quote:Op maandag 30 januari 2012 18:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee, ik snap het nog steeds niet maar dat maakt niet uit.
De walvissen populatie kent een stijging.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:02 schreef xFriendx het volgende:
Wel triest. Dat maakt ook de kans op een dame die ik mooi vind weer wat minder als iedereen zich maar vol blijft proppen
Laat de japanners het niet horenquote:Op maandag 30 januari 2012 19:06 schreef heloef het volgende:
[..]
De walvissen populatie kent een stijging.
Dat begrijp ik ook wel.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ok, maakt niet uit, doen we de simpele versie. Komptiedanhè?
Een normale verdeling betekent dat er links van het gemiddelde (van de helft naar nul) even veel mensen zitten als aan de rechterkant (van de helft naar de topscore, zeg maar).
Inclusief die waarde exact in het midden kan dus maximaal 50% boven het gemiddelde zitten, want de andere 50% zit er onder.
Toch zegt 90% van de verkeersdeelnemers bovengemiddeld te zijn. In werkelijkheid zullen dat alle 50% bovengemiddelden zijn, plus nog 40% die stiekem niet zo goed zijn als ze zeggen
Tja.... misschien moeten ze er toch eens wat aan gaan doen?quote:Op maandag 30 januari 2012 19:02 schreef xFriendx het volgende:
Dat is mooi wat die worden met uitsterven bedreigt.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:06 schreef heloef het volgende:
[..]
De walvissen populatie kent een stijging.
Vettaks invoeren, sportschool aantrekkelijker maken. Etc.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:08 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Tja.... misschien moeten ze er toch eens wat aan gaan doen?
Groente etc goedkoper maken bijvoorbeeld
Jawel, de rest van de vragen doet namelijk niets af aan de werkelijke prestatie van de onderzochte personen, danwel van de inschatting van hun eigen vaardigheden. En er zit gewoon niet meer dan 50% boven een gemiddelde, klaar. Je zou hooguit kunnen zeggen dat er nog gevallen zijn die zich zelf onderschatten en wél bovengemiddeld presteren ookal denkt men zelf van niet. Maar dat zal een sterke minderheid zijn dus die heb ik voor het gemak maar verwaarloosdquote:Op maandag 30 januari 2012 19:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook wel.Alleen wat jij hier zegt gaat niet helemaal op in deze situatie. De resultaten van dit onderzoek komen uit een vragenlijst voort en afhankelijk van de vraagstelling en de manier waarop de resultaten geïnterpreteerd worden kan je dit in deze situatie dus niet zeggen.
Als je al ziet dat je een zak patat uit de vriezer kan kopen voor 1,50 en de gezonde dingen bijvoorbeeld bloemkool 2 euro, aardappelen 2,50.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vettaks invoeren, sportschool aantrekkelijker maken. Etc.
Dit onderzoek buiten beschouwen gelaten de meeste mensen overschatten zichzelf. Dat doet iedereen in meer of mindere maten. Jij vindt jezelf waarschijnlijk een goeie chauffeur?quote:Op maandag 30 januari 2012 19:11 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Jawel, de rest van de vragen doet namelijk niets af aan de werkelijke prestatie van de onderzochte personen, danwel van de inschatting van hun eigen vaardigheden. En er zit gewoon niet meer dan 50% boven een gemiddelde, klaar. Je zou hooguit kunnen zeggen dat er nog gevallen zijn die zich zelf onderschatten en wél bovengemiddeld presteren ookal denkt men zelf van niet. Maar dat zal een sterke minderheid zijn dus die heb ik voor het gemak maar verwaarloosd
Ja inderdaad dat is wel logisch.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:12 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Als je al ziet dat je een zak patat uit de vriezer kan kopen voor 1,50 en de gezonde dingen bijvoorbeeld bloemkool 2 euro, aardappelen 2,50.
Heb je best kans dat mensen voor het goedkopere gaan kiezen... van patat raak je ook vol
Klopt, maar mensen kopen ook wat ze lekker vinden. Net zo goed als dat al die euro's accijnzen op tabak en alcohol het rook- en drinkgedrag van de bevolking niet of nauwelijks beïnvloed, zal ook een vettaks geen of geen noemenswaardige invloed hebben op het eetpatroon van de bevolking. We rijden immers ook met z'n allen nog altijd te hard, ondanks de immer stijgende bekeuringen. De mens is een gewoontedier, daar gaat een belasting meer of minder niets aan veranderenquote:Op maandag 30 januari 2012 19:12 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Als je al ziet dat je een zak patat uit de vriezer kan kopen voor 1,50 en de gezonde dingen bijvoorbeeld bloemkool 2 euro, aardappelen 2,50.
Heb je best kans dat mensen voor het goedkopere gaan kiezen... van patat raak je ook vol
Met mayo? Of toch een Patatje Paay?quote:
ja en toch vind ik dat ze de groente goedkoper moeten makenquote:Op maandag 30 januari 2012 19:16 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen kopen ook wat ze lekker vinden. Net zo goed als dat al die euro's accijnzen op tabak en alcohol het rook- en drinkgedrag van de bevolking niet of nauwelijks beïnvloed, zal ook een vettaks geen of geen noemenswaardige invloed hebben op het eetpatroon van de bevolking. We rijden immers ook met z'n allen nog altijd te hard, ondanks de immer stijgende bekeuringen. De mens is een gewoontedier, daar gaat een belasting meer of minder niets aan veranderen
MAYOquote:Op maandag 30 januari 2012 19:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Met mayo? Of toch een Patatje Paay?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |