Het betreft een switch van facilitair leidinggevende naar sociaal juridische dienstverlening. Dat, of de mer. Maar denk dat ik met sjd een betere baangarantie heb.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:57 schreef Dennis101 het volgende:
Het kan verstandig zijn, zeker als het perspectief biedt voor een betere baan (beter als in, iets dat bij je past en je motiveert en/of meer salaris).
MER zou ik momenteel niet doen. CE/MER en in mindere mate BE zijn erg populaire studies en uitwisselbaar qua baanperspectief. Er zijn daar tigduizend studenten in te vinden en tenzij jij jezelf beter kan profileren dan een 10 jaar jongere afgestuurde lijkt me de kans op een goede baan redelijk klein of in elk geval een stuk moeilijker te vinden.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:05 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Het betreft een switch van facilitair leidinggevende naar sociaal juridische dienstverlening. Dat, of de mer. Maar denk dat ik met sjd een betere baangarantie heb.
Is zo'n opleiding wel nodig? Kun je niet zonder die opleiding ergens terecht?quote:Op maandag 30 januari 2012 19:05 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Het betreft een switch van facilitair leidinggevende naar sociaal juridische dienstverlening. Dat, of de mer. Maar denk dat ik met sjd een betere baangarantie heb.
Aan wat voor baan denk je dan?quote:Op maandag 30 januari 2012 19:05 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Het is horeca vs wetgeving.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:10 schreef DownToEarth het volgende:
[..]
Is zo'n opleiding wel nodig? Kun je niet zonder die opleiding ergens terecht?
Juridisch loketquote:Op maandag 30 januari 2012 19:13 schreef DownToEarth het volgende:
[..]
Aan wat voor baan denk je dan?
Bij Juridisch Loket werken veel jonge juristen, denk om ervaring op te doen en als opstap naar wat anders. Voor schuldhulpverlener heb je echt geen 4 jarige opleiding nodig.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:15 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Juridisch loket
Dat het liefste, anders schuldhulpverlener.
Heb je enige onderbouwing, of zijn dit gewoon jouw gedachtes?quote:Op maandag 30 januari 2012 19:25 schreef DownToEarth het volgende:
[..]
Bij Juridisch Loket werken veel jonge juristen, denk om ervaring op te doen en als opstap naar wat anders. Voor schuldhulpverlener heb je echt geen 4 jarige opleiding nodig.
Voor schuldhulpverlening heb je trainingen/cursussen, dat kun je googlenquote:Op maandag 30 januari 2012 19:39 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Heb je enige onderbouwing, of zijn dit gewoon jouw gedachtes?
Hm, alright. Enige is wel dat ik momenteel mbo heb.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:43 schreef DownToEarth het volgende:
[..]
Voor schuldhulpverlening heb je trainingen/cursussen, dat kun je googlen. Je hebt al een HBO niveau, dat hoef je echt niet nog een keer te bewijzen. Dat er bij Juridisch Loket jonge juristen werken weet ik toevallig omdat ik in die juridische hoek zit. Overigens kijk ik vaak op Linkedin, als ik een bepaalde functie in gedachte heb, kijk ik wie die functie uitvoert en wat zijn/haar achtergrond is. Overigens zijn de banen in de schuldhulpverlening momenteel dun bezaaid.
Dan kan het verstandig zijn om een HBO opleiding te doen. Als je bewust kiest voor schuldhulpverlener/budgetcoach/klantmanager inkomen of iets dergelijks dan zou ik eerst kijken of het via een kortere route kan.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:47 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Hm, alright. Enige is wel dat ik momenteel mbo heb.![]()
Daarom is die fulltime opleiding aanlokkelijk.
Het gaat me niet om het inkomen, maar om de dienstverlenende functie die ik dan (hopelijk uiteraard) zal hebben.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:51 schreef DownToEarth het volgende:
[..]
Dan kan het verstandig zijn om een HBO opleiding te doen. Als je bewust kiest voor schuldhulpverlener/budgetcoach/klantmanager inkomen of iets dergelijks dan zou ik eerst kijken of het via een kortere route kan.
Nee, maar je moet het wel zien zitten om 4 jaar lang fulltime naar school te gaan. Dat is een keuze. Ik zou dat niet meer trekken.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:58 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Het gaat me niet om het inkomen, maar om de dienstverlenende functie die ik dan (hopelijk uiteraard) zal hebben.
Ik heb geen relevante baan op het moment. En aangezien de huidige situatie is dat voor iemand met een achtergrond als mij niet te vinden. Mocht je iets hebben in het oosten van het land, hoor ik dat natuurlijk graag.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:01 schreef vigier het volgende:
En waarom niet in deeltijd? Ik doe het ook in deeltijd naast mijn werk. Ben je ook in 4 jaar klaar. Is ff doorzetten, maar wel te doen. En je hebt gewoon maandelijks je inkomen.
Jupquote:Op maandag 30 januari 2012 20:13 schreef qazplm het volgende:
Kan je het wel financieel veroorloven om er 4 jaar uit te gaan?
Ik hoef geen vrienden te worden met ze, maar inderdaad. Dat in groepjes werken zit me dan wel een beetje tegen, aangezien er ongetwijfeld redelijk wat ongemotiveerde lui tussen zitten.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:04 schreef vigier het volgende:
Daarbij zit je ook 4 jaar tussen kindertjes die 10 jaar jonger zijn waar je werkelijk niets mee hebt. Bij deeltijd heb je tenminste nog veel figuren van je eigen leeftijd die in een vergelijkbare situatie zitten.
Ik kan je uit eigen ervaring melden dat het kut is om tussen die ongemotiveerde lui te zittenkindertjes op sleeptouw te moeten nemen waardoor ze onder jouw vleugels het vak halenquote:Op maandag 30 januari 2012 20:39 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Ik hoef geen vrienden te worden met ze, maar inderdaad. Dat in groepjes werken zit me dan wel een beetje tegen, aangezien er ongetwijfeld redelijk wat ongemotiveerde lui tussen zitten.
Je hebt geen keuze wie je wel of niet in de groep wilt? Ik heb daar geen ervaring in...quote:Op maandag 30 januari 2012 21:09 schreef vigier het volgende:
[..]
Ik kan je uit eigen ervaring melden dat het kut is om tussen die ongemotiveerde lui te zittenkindertjes op sleeptouw te moeten nemen waardoor ze onder jouw vleugels het vak halen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |