Dat klinkt bijzonder aannemelijk. We gaan er eens mee experimenteren. De effecten van bonen/prei/kool/tofu hadden we nog niet helder, dus het is het waard om ook deze eens in de gaten te houden.quote:Op maandag 30 januari 2012 02:19 schreef Frith het volgende:
De eerste rij is gefermenteerd, de tweede niet.
Sluit zeker ook combinaties niet uit. Toen ik nog dagelijkse tarwe at, had ik altijd last van uien (maakte niet uit of ze rauw of gebakken/gekookt waren). Nu ik een paar maanden tarwevrij ben, kan ik uien eten wat ik wil, nergens last van.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:18 schreef Heinlein het volgende:
Dat klinkt bijzonder aannemelijk. We gaan er eens mee experimenteren. De effecten van bonen/prei/kool/tofu hadden we nog niet helder, dus het is het waard om ook deze eens in de gaten te houden.
Gaan we op letten, goede tip!quote:Op maandag 30 januari 2012 14:20 schreef anboni het volgende:
[..]
Sluit zeker ook combinaties niet uit. Toen ik nog dagelijkse tarwe at, had ik altijd last van uien (maakte niet uit of ze rauw of gebakken/gekookt waren). Nu ik een paar maanden tarwevrij ben, kan ik uien eten wat ik wil, nergens last van.
Ah ja zo heette datquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:27 schreef bluebellyfluff het volgende:
Moet je dokter vragen voor een psylliumvezel kuur...werkt goed!
Probeer eens een paar weken tarwe in alle vormen te vermijden. Voor mij maakte dat een wereld van verschil (en volgens het boek wat ik hierboven al linkte, geldt dat voor veel meer mensen)quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Irritante is het niet weten wat de klachten veroorzaken. Ik kan ook geheel zuivelloos eten en alsnog plat gaan van de krampen
Klinkt als mijn darmen. Ik kan niet tegen zuivel, pittig eten (met name goedkope gedroogde peper, vers en sambal gaat redelijk) en (onderbewuste) stress. Met name een combinatie van 2 levert een probleem op.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoe reageert ze trouwens op kaas?
Ik heb precies dezelfde klachten! En ook nog niet kunnen ontdekken waar het aan ligt. Klachten varieren van extreme krampen, verstopping (of juist niet) of gewoon een opgeblazen gevoel met de zelfde pijnscheuten.
HA heeft pds diagnose gesteld (binnen 5 minuten, dat dan weer wel)
Als ik stress heb of mijn periode kan ik bijna geen zuivel eten of drinken. Doorgaans met mate. Ik was helemaal overgestapt op de soja producten maar de laatste tijd pak ik weer een beetje gewone vla of kookroom, en deze week gaat het goed.
Irritante is het niet weten wat de klachten veroorzaken. Ik kan ook geheel zuivelloos eten en alsnog plat gaan van de krampen
Dat vind ik eigenlijk best meevallen. Je moet je vooral realiseren dat vetten totaal niet ongezond zijn, vetten zijn juist je belangrijkste bron van energie. Gooi dus een extra klont roomboter over je groentenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:43 schreef Kreupel het volgende:
en lastig om in te passen en om voldoende calorieën binnen te krijgen. (heb dit gewoon op internet berekend, zorgen dat ik minimaal 1500 binnenkrijg)
Kan je ook gewoon kopen bij The Vitamin Store of een dergelijke winkel. Colon Clean bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:27 schreef bluebellyfluff het volgende:
Moet je dokter vragen voor een psylliumvezel kuur...werkt goed!
Ik vind oervoeding lastig inpassen, niet gezonder eten. Boter (zuivel) hoort daar namelijk niet bij. Voor vetten kun je kokos of olijfolie nemen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:22 schreef anboni het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk best meevallen. Je moet je vooral realiseren dat vetten totaal niet ongezond zijn, vetten zijn juist je belangrijkste bron van energie. Gooi dus een extra klont roomboter over je groenten
Klopt, strikt genomen hoort boter inderdaad niet in 'n paleo dieet (maar olijf- en kokosolie net zo goed niet, zeker niet in deze streek). Maar als je 'n paleo dieet probeert aan te houden, eet je dan ook voornamelijk orgaanvlees? Dat is namelijk wat de oermens als eerste at (in ieder geval doen de inuit dat, spiervlees is daar voor de sledehonden). Mijn benadering is dan ook meer: alleen onbewerkt voedsel (vlees, groenten), waarbij ik mager vlees aanvul met goede vetten (uit willekeurige bron: bij voorkeur boter of kokosolie, olijfolie gebruik ik vooral in koude gerechten) en nauwelijks koolhydraten (dus geen granen, aardappels, weinig fruit)quote:Op zondag 5 februari 2012 15:38 schreef Kreupel het volgende:
Ik vind oervoeding lastig inpassen, niet gezonder eten. Boter (zuivel) hoort daar namelijk niet bij. Voor vetten kun je kokos of olijfolie nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |