abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2012 @ 21:18:31 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_107377283
cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!

En voor de rest, kijk in het oude topic :P
in de haak.
pi_107378482
Al ruim 2 jaar actief op fok! en nooit geweten dat er zo'n topic bestond!

Gelijk maar even mijn laatste creatie showen.

Komende week ga ik een taart maken voor iemand die kikkers verzamelt, En dus ga ik kikkers boetseren in een vijver! Ik ben benieuwd of het lukt!
S. 2014
J. 2016
  zondag 29 januari 2012 @ 22:16:01 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_107380977
mooi gemaakt, gewoonmezelf!

nog even 't linkje waarmee ik het vorige deel sloot. te mooi om op te eten. _O_
in de haak.
pi_107394593
Wauw! Als ik ooit maar half zo goed wordt ga ik alleen nog maar taarten maken!
S. 2014
J. 2016
pi_107403884
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ben jij ook al zo jaloers? :@ Ik wil dat ook kunnen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107404456
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik vind jouw taart anders super eruit zien hoor.

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ik doe met je mee. ik ben ook jaloers. :)
mama van 3 kids!
  maandag 30 januari 2012 @ 16:13:12 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107404563
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:16 schreef trui het volgende:
mooi gemaakt, gewoonmezelf!

nog even 't linkje waarmee ik het vorige deel sloot. te mooi om op te eten. _O_
OMG! Wauw! _O_
pi_107407677
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het lijkt mij super tof als ik zulke dingen uit mijn handen krijg!

Dit heb ik vanmiddag nog even in elkaar gezet voor een vriendin van mij :)

[ Bericht 18% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 30-01-2012 17:40:53 ]
S. 2014
J. 2016
pi_107409694
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Al ruim 2 jaar actief op fok! en nooit geweten dat er zo'n topic bestond!

Gelijk maar even mijn laatste creatie showen.

Komende week ga ik een taart maken voor iemand die kikkers verzamelt, En dus ga ik kikkers boetseren in een vijver! Ik ben benieuwd of het lukt!
Erg knap gemaakt, maar mooi vind ik het niet qua kleuren. Brrr Zwart/wit/grijs. Niet aantrekkelijk :{
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_107409965

Makkelijkste taart ooit gemaakt *O*

cake bakken- in de tussentijd fruit snijden en bakkersroom kloppen...
cake uit de oven & afkoelen, room smeren en fruit erop

..klaaaar :P

zo simpel, maar lekker dat ie was :P
pi_107410904
Ik heb me opgegeven voor een workshop taarten decoreren *O*

quote:
Basisworkshop taart decoreren
In deze workshop leer je hoe je een taart vult, bekleedt & decoreert. Je krijgt hiervoor een boltaart (biscuit). Deze taart ga je vullen met een heerlijke botercrème en een laagje jam. Vervolgens ga je de taart bekleden en decoreren met gekleurde rolfondant. De taart kan worden gedecoreerd door het gebruik van uitsteekvormen of door figuurtjes te boetseren. De zelfgemaakte taart neem je natuurlijk mee naar huis!
In de workshop galerie kan je foto's bekijken van workshop resultaten.
Kosten : ¤ 35,00 p.p.
(incl. taart, materialen, koffie/thee, lekkers, etc. De taart neem je natuurlijk mee naar huis in een taartdoos die je na de workshop krijgt)
Duur : 2,5 tot 3 uur
Is bij Taart op taart in Almelo :) Moet alleen nog wel even geduld hebben, want het is pas 8 maart.
pi_107411143
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:08 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb me opgegeven voor een workshop taarten decoreren *O*
Is bij Taart op taart in Almelo :) Moet alleen nog wel even geduld hebben, want het is pas 8 maart.
Dat lijkt me nou echt een keer leuk om te doen met een vriendin! :Y

Mooi taartje, deadly kiss O+ Ik hou wel van veel vers fruit en iets simpels.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107411167
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat lijkt me nou echt een keer leuk om te doen met een vriendin! :Y

Ja, ik hoop ook dat mijn vriendin mee kan, maar anders ga ik gewoon alleen :)
pi_107414919
Die workshops zijn leuk! Ik heb ze zelf een paar keer gevolgd, En ik geef ze tegenwoordig ook aan kinderen! Echt heel leuk om te doen, dat gaat in samenwerking met een winkeltje hier in gouda, en inmiddels regelt zij de workshops en feestjes en ik draai ze :)

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:35 schreef Soury het volgende:

[..]

Erg knap gemaakt, maar mooi vind ik het niet qua kleuren. Brrr Zwart/wit/grijs. Niet aantrekkelijk :{
Volgend jaar ga ik trouwen en ik wil zelf onze taart maken, Dus ik ben even een beetje aan het testen met kleuren, Ik vind het wel sjiek dat zwart wit, maar misschien wordt de uiteindelijke taart wel knalroze :P
S. 2014
J. 2016
pi_107453154

Taarten maken werkt echt heel ontspannend! Nu morgen maar een koffiedate met vrienden want tja als ik alles op moet eten wat ik maak, pas ik nooit in mijn jurk volgend jaar! :P
S. 2014
J. 2016
pi_107453201
Mooi hoor :Y
pi_107472482
Vraagje! O+ Ik wil volgend weekend koekjes gaan maken en versieren met bolletjes. Het moet een vaste vorm hebben en dus niet uitvloeien, maar ook hard genoeg opdrogen om te vervoeren (als de koekjes gestapeld zijn).

Iemand tips hoe ik dit kan bereiken?
pi_107476624
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:29 schreef RenRen- het volgende:
Vraagje! O+ Ik wil volgend weekend koekjes gaan maken en versieren met bolletjes. Het moet een vaste vorm hebben en dus niet uitvloeien, maar ook hard genoeg opdrogen om te vervoeren (als de koekjes gestapeld zijn).

Iemand tips hoe ik dit kan bereiken?
Je kunt hiervoor het beste glazuur of icing gebruiken, het heeft beide wel even tijd nodig om te drogen, maar het voordeel is dat het goed uithard :)
S. 2014
J. 2016
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:03:57 #19
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_107477422
heeft hier iemand de Tomado Keukenmachine die bij Blokker en Marskramer verkrijgbaar is?

Hij is nu in de aanbieding van 150 voor 80 euro met een kom van 5 liter. Ik maak geen zware brooddegen ed dus hij zou voor mij geschikt moeten zijn. Ik gebruik mijn mixer ook niet wekelijks, dus een Kitchen-aid oid ben ik qua prijs niet waard :P

Maar waar ik over twijfel is of hij ook geschikt is voor kleine hoeveelheden. Ik ben aan het googlen maar zie weinig reviews en wat ik vind is tegenstrijdig.

De een zegt dat bv biscuitdeeg uitstekend gaat. De ander zegt dat hij bij kleine hoeveelheden voor bv botercreme of slagroom (250 ml) onvoldoende mixt. Of dat bij een klein beslagje niet alle bloem van de bodem voldoende meegenomen wordt.

Dus ervaringen van iemand hier?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_107478440
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Je kunt hiervoor het beste glazuur of icing gebruiken, het heeft beide wel even tijd nodig om te drogen, maar het voordeel is dat het goed uithard :)
Gewoon water met poedersuiker toch? Blijft de substantie wel goed als je er weinig water bij doet? :o Dankje!
pi_107479207
Ik schuif deze net de koelkast in
helaas niet in die kleine vormpjes (vanwege de praktische kant) maar de smaak is hopelijk gewoon wel briljant
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_107479571
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:52 schreef rhubarbje het volgende:
Ik schuif deze net de koelkast in
helaas niet in die kleine vormpjes (vanwege de praktische kant) maar de smaak is hopelijk gewoon wel briljant
[ afbeelding ]
Ziet er mooi en lekker uit
pi_107480510
Hiya, Ik ga vrijdag of zaterdag een taart maken voor de verjaardag van een vriend van me.

Het thema wordt tafeltennis! Dus groene fondant en dan batjes en de balletjes wil ik maken van meloenballetjes met daaromheen wit fondant.

De basis wordt bescuitdeeg en dit wil ik proberen half gewoon en half choco en dan marbelen. Heeft er nog iemand tips hoe ik dat Marble-effect het beste kan krijgen?

Ook moet ik nog een lekker vulling bedenken, graag hoor ik ultieme ideeën hiervoor. Tot nu toe heb ik nog maar 1 echt lekkere kunnen vinden (monchou, slagroom met bastognekoek en kersenvlaaivulling.)

En natuurlijk zal ik een fotootje plaatsen als die klaar is!
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_107485412
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:30 schreef Croli het volgende:
Hiya, Ik ga vrijdag of zaterdag een taart maken voor de verjaardag van een vriend van me.

Het thema wordt tafeltennis! Dus groene fondant en dan batjes en de balletjes wil ik maken van meloenballetjes met daaromheen wit fondant.

De basis wordt bescuitdeeg en dit wil ik proberen half gewoon en half choco en dan marbelen. Heeft er nog iemand tips hoe ik dat Marble-effect het beste kan krijgen?

Ook moet ik nog een lekker vulling bedenken, graag hoor ik ultieme ideeën hiervoor. Tot nu toe heb ik nog maar 1 echt lekkere kunnen vinden (monchou, slagroom met bastognekoek en kersenvlaaivulling.)

En natuurlijk zal ik een fotootje plaatsen als die klaar is!
Allereerst raad ik meloenballetjes met fondant af. De meloen is zo nat dat het fondant zal gaan smelten. Verder is het heel lastig om rond iets zacht de fondant strak te krijgen. Ik zou gewoon bolletjes maken van fondant.

Voor het marmeren kun je het beste de 2 beslagen op elkaar gieten en dan met een sateprikker van onder naar boven trekken om de 2 lagen wat te mixen. Maar ik denk dat hier best wel wat voorbeeldjes van te googlen zijn.

Qua vullingen: allerlei jams; botercreme (van mix) met allerlei soorten koekjes); banketbakkersroom; zwitserse room (banketbakkersroom met slagroom). Mona citroen/aardbei kwarktaarttoetje. Heb al heel veel lekkere combi's gemaakt, afhankelijk van wat je het meeste aanspreekt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_107490481
Wat betreft de balletjes ben ik het eens met SV, dat gaat gegarandeerd smelten, en word er niet lekkerder van, Wat betreft vulling, Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan erin, Chocolade bavarois, Of room met toblerone, of chocoladeroom, gewone gele room, kwark, En je kunt ook de botercreme een extra smaakje geven met extract, ik heb al meerder combi's gemaakt met citroen, amandel en koffie extract.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:31 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Gewoon water met poedersuiker toch? Blijft de substantie wel goed als je er weinig water bij doet? :o Dankje!
Als je zelf glazuur maakt, dan doe je de (gezeefde!!) poedersuiker in een kommetje, en doe je er beetje bij beetje water bij, en goed roeren en als er een glad papje ontstaat, is het goed, voor de kleur kun je een beetje limonadesiroop gebruiken, Doe dat dan eerst door de suiker, en vul aan met water, Dan op de afgekoelde koekjes, en dan 1.5 laten uitharden :P

Rhubarbje, Ziet er erg lekker uit zeg, Jammer dat ik geen chocolade kan eten :9~
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')