abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107363455

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 29 januari 2012 @ 15:22:40 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107363596
DaD :*

:D Denk: Daar komt mij toch een diepzinnige TT :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107363650
Rondje gewandeld met de honden, 10km ofzo. Gister ook zo'n ronde gelopen, helaas besloten de honden toen halverwege om twee reeen te gaan achtervolgen. Een uur lang.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 29 januari 2012 @ 15:24:36 #4
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_107363700
Ik moet ook nog naar buiten vandaag.
Fietsen, rennen, wandelen, wat zal ik eens gaan doen?
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  zondag 29 januari 2012 @ 15:27:01 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107363808
Wat een finale :D

Waar heb je zin in Calimero en hoeveel tijd heb je?

Lekker he wandelen Sigme O+
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107364559
Lijstje:

O: 50 gr fruit n fibre met 200 ml havermelk, kiwi
S: bodycombat
T: eiwitshake
L: bloemkoolsoep (flinke kom) met 1 bth kaas
T: 4 blokjes witte chocolade
T: peer
D: pasta met nader te bepalen dingen
pi_107364956
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:13 schreef _Calimero_ het volgende:
Oh meennn wat is de finale van de A.O. spannend zeg!!
Ik vond het héél saai, ik hou niet zo van tennis op tv :') Mijn huisgenootje was echt intens aan het genieten en aan het meeschreeuwen dus dat was wel leuk om te zien :P
Worry is a misuse of imagination
pi_107365150
toen ik boodschappen ging doen dacht ik dat nadal m in de pocket had, kom ik thuis staat djokovic op matchpoint :D vond t wel leuk om weer eens te kijken

verder vanochtend lekker een half uurtje gekinect (had met verjaardagsgeld van mn tante erbij al genoeg gespaard!) dance revolution en kung fu panda *O* vind t echt heel leuk!

vanavond lekker repeteren (mattheus passion) vind t zķ mooi dat ik er soms bijna van moet huilen...

:* voor DaD
Kwak
  zondag 29 januari 2012 @ 15:53:52 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107365188
Sigme quote eerst een dichter en gooide vervolgens het topic dicht O+

Misschien had ik het al eens gevraagd trouwens, maar dan ben ik het weer vergeten :') Wat is hier de mening over Brinta Wake Up? Ik weet dat men hier Brinta-fan is, maar wake up kan je drinken en heeft een smaakje :+ Ik heb nu bananensmaak meegenomen, misschien handig voor als ik in de ochtend haast heb en niet in de trein wil ontbijten!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_107365217
Leuk Kwak, waar ga je de Mattheus doen? :) Inderdaad mooi... O+

Ik ga binnenkort ook kijken bij een koor, als ik zulke stukken weer hoor mis ik het echt.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_107365332
Vik, je haar is/zit echt heel erg mooi! De structuur lijkt wel veranderd!!
  zondag 29 januari 2012 @ 15:58:33 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107365368
Kwak, Dance Revolution lijkt mij ook tof :D Schijnt ook met de Wii te kunnen dus misschien eens proberen!
  zondag 29 januari 2012 @ 16:03:55 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107365595
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:57 schreef Probability het volgende:
Vik, je haar is/zit echt heel erg mooi! De structuur lijkt wel veranderd!!
Thx!

Vandaag zit m'n haar alweer wat gewoontjes ;(. Waarom kan het niet altíjd zo zitten als wanneer je net bij de kapper vandaan komt? :').
Niet meer actief op Fok!
pi_107365623
Dat gedicht is vast niet zo geschikt voor een geboortekaartje hč? :P

Maria, ik denk dat er wel toegevoegde suikers in zitten. Hoeveel ingrediënten staan er op de verpakking? Bij brinta zijn dat er 2 (volkorenvlokken/meel en zout).
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_107365750
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Thx!

Vandaag zit m'n haar alweer wat gewoontjes ;(. Waarom kan het niet altíjd zo zitten als wanneer je net bij de kapper vandaan komt? :').
Gelukkig hebben we de foto's nog ;) :P

Zat inderdaad mooi! O+

Hardlopen wordt 'm vandaag niet, dus morgen maar. Flinke hoofdpijn en ben wat chagerijnig :') Vanavond maar weer vroeg slapen :z
Ja doei.
  zondag 29 januari 2012 @ 16:09:47 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107365816
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:04 schreef Phaidra het volgende:
Dat gedicht is vast niet zo geschikt voor een geboortekaartje hč? :P

Maria, ik denk dat er wel toegevoegde suikers in zitten. Hoeveel ingrediënten staan er op de verpakking? Bij brinta zijn dat er 2 (volkorenvlokken/meel en zout).
Ah, that makes sense :+ Had niet gedacht dat Brinta alleen maar dat zat! Maar hier zit idd ook suiker in, iig. Zal zo de verpakking er weer even bijpakken!
  zondag 29 januari 2012 @ 16:09:56 #17
277802 _Calimero_
pi_107365821
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat een finale :D

Waar heb je zin in Calimero en hoeveel tijd heb je?

Lekker he wandelen Sigme O+
Ik zit nog in pyjama en heb nergens zin in, want veel te koud, hahaha.
Misschien dat ik wel even op de gewone fiets stap en een flink rondje ga doen.
pi_107365832
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:54 schreef Mini. het volgende:
Leuk Kwak, waar ga je de Mattheus doen? :) Inderdaad mooi... O+

Ik ga binnenkort ook kijken bij een koor, als ik zulke stukken weer hoor mis ik het echt.
Delft! (en ergens in een schuur in krimpen aan de ijssel ofzo)

Het project waar ik zing doet dit jaar dé Delftse Mattheus. En met een beetje geluk zing ik ook nog in een solokoortje (we doen kleine bezetting en sommige koralen wil G. ;) graag solo bezet in de herhaling) of een lijntje zoals de vrouw van Pilatus
Kwak
  Vis een optie? zondag 29 januari 2012 @ 16:11:17 #19
70532 loveli
N
pi_107365868
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
Sigme quote eerst een dichter en gooide vervolgens het topic dicht O+

Misschien had ik het al eens gevraagd trouwens, maar dan ben ik het weer vergeten :') Wat is hier de mening over Brinta Wake Up? Ik weet dat men hier Brinta-fan is, maar wake up kan je drinken en heeft een smaakje :+ Ik heb nu bananensmaak meegenomen, misschien handig voor als ik in de ochtend haast heb en niet in de trein wil ontbijten!
Mijn mening over het drinken van voedsel:
Je lichaam krijgt in korte tijd voer binnen, waar het normaal gesproken langzaam kleine beetjes binnenkrijgt. Bij 'normaal' eten worden je spijsverteringssappen en insuline (bloedsuikerrrr!) daarop afgestemd.
Drink je je eten ipv dat je heet eet, dan krijg je bij de eerste hap/slok meer binnen en maakt je lichaam spullen aan voor een hoeveelheid die daarop gebaseerd is. Maar omdat je drinkt, kloppen die hoeveelheden niet meer. Bovendien doe je met eten aan voorverteren (kauwen, speeksel) en met drinken niet.

Mijn motto: werken voor je eten.
crap in = crap out
pi_107366162
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Delft! (en ergens in een schuur in krimpen aan de ijssel ofzo)

Het project waar ik zing doet dit jaar dé Delftse Mattheus. En met een beetje geluk zing ik ook nog in een solokoortje (we doen kleine bezetting en sommige koralen wil G. ;) graag solo bezet in de herhaling) of een lijntje zoals de vrouw van Pilatus
Ooh wat leuk allemaal. O+
Everything has changed
pi_107366478
Nou, ik kauw mijn brinta anders nooit :+ ik heb het ook altijd binnen 5 minuten op. Wake-up krijg ik maagpijn van, zo'n koude plas melk ;( . Volgens mij zit er ook minder vezels in dan in Brinta. De smaakjes zijn wel een fijne afwisseling.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 29 januari 2012 @ 16:34:54 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107366574
Okay duidelijk! Ik heb het nu staan maar zal er geen gewoonte van maken dan :P
  Vis een optie? zondag 29 januari 2012 @ 16:38:02 #23
70532 loveli
N
pi_107366655
Het is niet dat je er dood aan gaat ofzo, maar als je kunt kiezen tussen voedsel eten of drinken - kies eten.
/relatief
crap in = crap out
  zondag 29 januari 2012 @ 16:46:50 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107366930
Als je het echt heel lekker vind en anders geen manier vindt om voedingstoffen binnen te krijgen is het toch prima?
Altijd gezond is ook niet nodig natuurlijk.

Zelf verkies ik altijd voor : nooit honger :')
  Vis een optie? zondag 29 januari 2012 @ 16:47:51 #25
70532 loveli
N
pi_107366960
Dat bedoel ik.
crap in = crap out
  zondag 29 januari 2012 @ 16:52:29 #26
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107367121
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:47 schreef loveli het volgende:
Dat bedoel ik.
Weet ik
  zondag 29 januari 2012 @ 16:57:19 #27
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107367244
Mensen die in de sportschool komen?;
Is het nu nog steeds druk of begint het al af te nemen?
  zondag 29 januari 2012 @ 16:57:53 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107367277
quote:
11s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Bedoel je: zijn de goede voornemensmensen al afgehaakt? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_107367295
Of het goed voor je is weet ik allemaal niet, maar Brinta Wake-up is by far het smerigste wat ik ooit gegeten (gedronken) heb. Wees gewaarschuwd! ;( .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 29 januari 2012 @ 16:58:49 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107367311
Ik heb trouwens de verwarming niet eens aan nu. Jammer dat dat bij de huur inzit, want als het los was, konden we aardig wat besparen (de bovenburen hebben hem aan en de buis in onze kamer wordt warm = warm genoeg :P)
Niet meer actief op Fok!
pi_107367411
quote:
11s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Begint al af te nemen! :D Alleen sommige lesjes zijn nog steeds drukker dan in december en daarvoor, maar dat maakt op zich niet zoveel uit (zit toch een max aan de deelnemers).
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_107367458
Kwak, wanneer je de Mattheus gaat doen krijg ik toch wel bericht hé? Dat is zo'n mooi stuk! O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_107367616
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Of het goed voor je is weet ik allemaal niet, maar Brinta Wake-up is by far het smerigste wat ik ooit gegeten (gedronken) heb. Wees gewaarschuwd! ;( .
Ik geloof je op je woord :Y)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107368237
Ha. Wij hebben een flink end door het park gelopen, bij de beesten langs en toen door naar het station. Zo lekker. oP het station wat lekkers gekocht, en toen naar huis, en een warme choco met wat koekjes. Heb m'n boek uitgelezen, het eiland onder de zee van Isabelle Allende, wat een aanrader is en ik ga nu zo een tv serie kijken terwijl de duutser een of ander computerspel speelt. Straks eten we risotto en dan is de dag weer voorbij. Wat een fijne dag zo. O+
pi_107368386
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:03 schreef Ewelina het volgende:
Kwak, wanneer je de Mattheus gaat doen krijg ik toch wel bericht hé? Dat is zo'n mooi stuk! O+
ik spam hier wel lekker straks :P maar t is 30 maart in Delft ;)
Kwak
pi_107368428
en ik heb net het eerste hoofdstuk van m'n proefschrift na enkele malen doorlezen en dingen opzoeken en veranderen weer ingeleverd. vanaf nu elke twee weken ongeveer een hoofdstuk helemaal af en klaar. :@ t voelt wel lekker *O*
Kwak
pi_107368485
:W even mijn internetverslaving bijwerken :+
De Mr ligt in bad te dobberen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_107368677
Ik zou die Mattheus ook wel willen horen, maar Delft is wel wat erg ver om op en neer te gaan. Eens kijken of ik ergens een slaapplek kan regelen.

Goed bezig Kwak! Wat heerlijk als het straks echt helemaal af is. :)

Bah, ik ben bezig met een paper voor een cursus en het schiet echt niet op, maar als ik het nu afmaak heb ik tenminste nog een vrije avond. Even doorpakken dus...
Everything has changed
  zondag 29 januari 2012 @ 17:44:02 #39
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107368771
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Als je het echt heel lekker vind en anders geen manier vindt om voedingstoffen binnen te krijgen is het toch prima?
Altijd gezond is ook niet nodig natuurlijk.

Zelf verkies ik altijd voor : nooit honger :')
Uiteraard! O+ Ik vond het ook vooral intrigerend voor als ik veel haast had in de ochtend enzo :9 Maar als ik DaD moet geloven is ' :9 ' dus niet op z'n plaats :+ Ik houd jullie op de hoogte oO<
pi_107368809
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:44 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Uiteraard! O+ Ik vond het ook vooral intrigerend voor als ik veel haast had in de ochtend enzo :9 Maar als ik DaD moet geloven is ' :9 ' dus niet op z'n plaats :+ Ik houd jullie op de hoogte oO<
Ik zeg eieren :+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 29 januari 2012 @ 17:47:37 #41
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107368852
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:45 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik zeg eieren :+
Kan ook :P Al ben ik in de ochtend een veeeel kieskeuriger eter dan in de middag of avond :') :+
pi_107369590
Mine O+ In het zwart. Al staat ie mij een stuk beter dan het model en is die riem lang niet zo pauper als op de foto lijkt :'). http://www.vd.nl/dames/ja(...)lister&from=overview

En ook nog een heel leuk jurkje met panterprint gezien (wat veel minder fout eruit ziet dan het klinkt) maar dat was toch nog net iets te duur. Stond wel heel leuk :+. Oh online is ie goedkoper :o en hij staat ook dit keer beter bij mij dan bij de pop :+. http://www.vd.nl/dames/ju(...)lister&from=overview
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 29 januari 2012 @ 18:19:15 #43
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107369655
Oh, ik hou echt van deze knisperende, schrale wangen kou! Handschoenen waren wel praktisch geweest..

Ik vond het vandaag echt rete druk bij de sportschool. Bij ons loopt de goedevoornemensactie nog tot en met dinsdag, dus dat drukke blijft nog wel even.
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_107369737
Ik moet vanavond studeren maar ik kan me er echt niet toe zetten :{

Die jas ziet er op het model inderdaad niet mooi uit Chico, ik geloof zķ dat 'ie bij jou stukken mooier staat!
pi_107369785
IRL is het een mooie jas, heb er ook nog naar gekeken. Goed geslaagd Chico!
pi_107369833
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:23 schreef Ewelina het volgende:
IRL is het een mooie jas, heb er ook nog naar gekeken. Goed geslaagd Chico!
Ik kon die paarse waar jij de blauwe van hebt niet vinden. En toen zei mn moeder 'trek deze eens aan' en was ik verkocht :+. Dat jurkje twijfel ik nog steeds over, want ik vind het echt heel tof en staat me leuk, maar 18 euro incl verzendkosten ...
pi_107369951
Die hing eerst op de begane grond, aan de kant van de Kalverstraat.
pi_107370628
18 euro is toch supergoedkoop?

:D ik zeg doen!
pi_107371460
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:54 schreef Perruche het volgende:
18 euro is toch supergoedkoop?

:D ik zeg doen!
Oh ik zie dat je hem ook op kunt halen. Dan is het zelfs maar 14 euro :').

quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:29 schreef Ewelina het volgende:
Die hing eerst op de begane grond, aan de kant van de Kalverstraat.
Ik was niet in Amsterdam ;).
pi_107372860
Eindelijk dat stomme paper ingeleverd. :)
Nu even koken en dan nog lekker een paar uurtjes vegeteren op de bank. O+

Nog even een lijstje:
O: 1 snee volkorenbrood met kipfilet, 1 met smeerbrie
T: koffie met melk, 1 snee brood met kaas
L: zelfde als O
T: halve afbakfocaccia met wat kaas
D: wraps met veel veggies, kikkererwten en avocado
T: kiwi, glaasje wijn
Zelfs nog 1,5 liter water gedronken terwijl ik altijd vergeet te drinken. Best gezond voor een zondag!
Everything has changed
pi_107373260
Hier is ook nog maar weinig van de goede voornemens over. Meestal wordt het in de tweede week na oud en nieuw al rustiger :D

Lijstje van vandaag is uiteindelijk:

O werd brunch: 2 rusticobrood met kaas en 1 gebakken ei, karnemelk
S: 45 min krachttraining en 20 min. cardio, boel water
Late L: overgebleven pompoensoep met 1snee rusticobrood, hummus en tomaat
T: Mandarijntjes of smoothie bij oma op bezoek, plakje cake en groene thee
D: nog geen idee! lekker hollandsche aardappelen, spinazie en kip, met appelmoes. grenadine limonade
T: griesmeelpap met biologische fruitsaus
[/quote]
pi_107373786
Hey An24! :W

Bedenk me net dat jij me onder deze naam vast helemaal niet herkent! :o Op je website, bij de portretten, de zevende foto ;)
pi_107374304
O: Twee tarwepuntjes, 1 met kaas, 1 met hagelslag
T: Katjesdrop, veel
L: Tarwepuntje met kruidenkaas
T: Handje noten
T: Champignos ala escargot en een half bruin bolletje
D: Witlof in ham, met bechamelsaus en kaas, aardappelpuree, gebakken panga
T: Katjesdrop
T: Mini salamibolletjes
T: Worteltje

Volgens mij ben ik nog wat T's vergeten :@
Mijn laptop is stom met Windows 7, maar ik heb geen puf om er XP terug op te zetten of om mijn oude drive te clonen of te imagen.

En ik heb echt geen zin in mijn werk de komende twee weken. En daarna geloof ik ook niet.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_107375460
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:27 schreef Syrena het volgende:
O: Twee tarwepuntjes, 1 met kaas, 1 met hagelslag
T: Katjesdrop, veel
L: Tarwepuntje met kruidenkaas
T: Handje noten
T: Champignos ala escargot en een half bruin bolletje
D: Witlof in ham, met bechamelsaus en kaas, aardappelpuree, gebakken panga
T: Katjesdrop
T: Mini salamibolletjes
T: Worteltje

Volgens mij ben ik nog wat T's vergeten :@
Mijn laptop is stom met Windows 7, maar ik heb geen puf om er XP terug op te zetten of om mijn oude drive te clonen of te imagen.

En ik heb echt geen zin in mijn werk de komende twee weken. En daarna geloof ik ook niet.
Is er een verband tussen het geen zin hebben en de katjesdrop? ;)
En is het al langer dat je geen zin hebt? Want volgens mij heb ik eerder al zoiets opgevangen...
Be someone that makes you happy
pi_107375632
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:16 schreef Amsel het volgende:
Hey An24! :W

Bedenk me net dat jij me onder deze naam vast helemaal niet herkent! :o Op je website, bij de portretten, de zevende foto ;)
Meen je dat nou? :D Heb je je foknaam veranderd? :W

Jou lijf is er na die shoot nog flink op vooruit gegaan! O+
pi_107376005
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:49 schreef An24 het volgende:

[..]

Meen je dat nou? :D Heb je je foknaam veranderd? :W

Jou lijf is er na die shoot nog flink op vooruit gegaan! O+
Jajoh, ik heb al meerdere namen gehad. Dit is in Slank alweer m'n derde nickname volgens mij, heb dus ook "Merel" en "imago" gehad.

Volgens mij was ik tijdens die shoot op het zwaarst dat ik ooit geweest ben :@ Maar daar kom ik alweer bijna bij in de buurt :')
pi_107376121
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:55 schreef Amsel het volgende:

[..]

Jajoh, ik heb al meerdere namen gehad. Dit is in Slank alweer m'n derde nickname volgens mij, heb dus ook "Merel" en "imago" gehad.

Volgens mij was ik tijdens die shoot op het zwaarst dat ik ooit geweest ben :@ Maar daar kom ik alweer bijna bij in de buurt :')
en daar heb je nog een knaller-lijf. Tieten! :9
pi_107376186
quote:

[..]

Merel, dat was het idd! En het staat je allebei heel mooi ;-)
pi_107376432
quote:

[..]

Ik wist ook niet dat jij Amsel was :P

Je ziet er op die foto ook mooi uit hoor! Boobs :Y)
pi_107376459
Ja die boobs springen wel uit die foto hč :D
pi_107376529
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:03 schreef Amsel het volgende:
Ja die boobs springen wel uit die foto hč :D
Lang leve de groothoek lens *O* :')
pi_107377507
Ewelina, weet jij welke woningcorporaties in Amsterdam hun vrije sectorwoningen wél aan studenten willen verhuren (evt met garant staan van ouders)? Voordat ik ze allemaal af ga bellen, want weet dat de jouwe het bijv niet doet.
pi_107377606
Die foto is hot amsel :D
pi_107378006
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:04 schreef An24 het volgende:

[..]

Lang leve de groothoek lens *O* :')
Met nog geen tien groothoek lenzen krijg je dat bij mij voor elkaar :P

Mooie foto!
  zondag 29 januari 2012 @ 21:31:28 #65
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107378136
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:29 schreef anna82 het volgende:

[..]

Met nog geen tien groothoek lenzen krijg je dat bij mij voor elkaar :P

Mooie foto!
Dan zou je wel 20 boobies hebben. Das ook bijzonder!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107378335
Ik krijg iedereen mooi op de foto! [/blufmodus]
pi_107378494
Hm, ook met rolstoel an? :) Ik wil nog wel es een mooi portret met wheels, meestal vind ik de foto's waar de rolstoel ook op staat maar stom.
pi_107378550
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:46 schreef Nallie het volgende:

[..]

Is er een verband tussen het geen zin hebben en de katjesdrop? ;)
En is het al langer dat je geen zin hebt? Want volgens mij heb ik eerder al zoiets opgevangen...
Mja, af en aan. Ik heb vandaag algehele meh en vind mezelf echt heel erg zielig :')
Komende week introducties, dus lesgeven aan ongeīnteresseerde brakke verse eerstejaars en ik ben er achter dat ik lesgeven ontzettend stom vind.

Het is trouwens eigenlijk meer dat mijn persoonlijkheidsstoornis* die weer flink aan het opspelen is en ik even niet weet hoe ik die weer in zijn hok krijg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107378590
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:31 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dan zou je wel 20 boobies hebben. Das ook bijzonder!
Noem je mij nu een big?! ;)

Oh ik moet eigenlijk nog iets doen voor werk, maar moe en geen zin. Nu voel ik me een slechte medewerker...
pi_107378698
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:36 schreef MarMar het volgende:
Hm, ook met rolstoel an? :) Ik wil nog wel es een mooi portret met wheels, meestal vind ik de foto's waar de rolstoel ook op staat maar stom.
Nog nooit geprobeerd eigenlijk. Is wel een uitdaging!
pi_107378709
En ik sta ALTIJD stom op foto's. Alleen op 1 vakantie in 2006 niet. En dat is alweer bijna 6 jaar geleden.
  zondag 29 januari 2012 @ 21:41:22 #72
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107378819
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:34 schreef An24 het volgende:
Ik krijg iedereen mooi op de foto! [/blufmodus]
Wedden van niet :P

Het hotel is niet helemaal mijn smaak (reusachtig), maar het eten is echt geweldig. Helaas :')

Vandaag vier borden met dessert en 7 borden groente en vis gegeten. En ik had nog meer opgekund. Moet maar heel veel sporten en wandelen ofzo.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_107378862
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:39 schreef An24 het volgende:

[..]

Nog nooit geprobeerd eigenlijk. Is wel een uitdaging!
Misschien moeten we het daar eens over hebben dan :)
pi_107378916
@Tink geniet nou maar gewoon lekker, het is toch tijdelijk ;) :* Zijn de kamers in het hotel goed?
  zondag 29 januari 2012 @ 21:46:33 #75
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107379159
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:42 schreef MarMar het volgende:
@Tink geniet nou maar gewoon lekker, het is toch tijdelijk ;) :* Zijn de kamers in het hotel goed?
Als je de kamer opzich bekijkt zeker. Maar ik ben gewend dat ik geüpgraded word richting suite en dat is nu niet zo, dus ik ben een beetje teleurgesteld :') En ja, ik weet dat ik zeur :')
pi_107379242
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:42 schreef MarMar het volgende:
@Tink geniet nou maar gewoon lekker, het is toch tijdelijk ;) :*
Dat ja. :)

En Syrena, je bent niet stom. :*
Everything has changed
pi_107379245
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:37 schreef Syrena het volgende:

[..]

Mja, af en aan. Ik heb vandaag algehele meh en vind mezelf echt heel erg zielig :')
Komende week introducties, dus lesgeven aan ongeīnteresseerde brakke verse eerstejaars en ik ben er achter dat ik lesgeven ontzettend stom vind.

Het is trouwens eigenlijk meer dat mijn persoonlijkheidsstoornis* die weer flink aan het opspelen is en ik even niet weet hoe ik die weer in zijn hok krijg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och Syrena :* en je bent zo leuk! Tijd om weer even hulp te vragen/krijgen bij het ophokken?
pi_107379326
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als je de kamer opzich bekijkt zeker. Maar ik ben gewend dat ik geüpgraded word richting suite en dat is nu niet zo, dus ik ben een beetje teleurgesteld :') En ja, ik weet dat ik zeur :')
Hoezo ben je dat gewend? En hoe werkt dat eigenlijk? Ik ben nog nooit geupgrade in het hotelwezen.
  zondag 29 januari 2012 @ 21:49:38 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107379338
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:49 schreef anna82 het volgende:

[..]

Hoezo ben je dat gewend? En hoe werkt dat eigenlijk? Ik ben nog nooit geupgrade in het hotelwezen.
^^
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 29 januari 2012 @ 21:50:20 #80
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107379376
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:41 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wedden van niet :P

Het hotel is niet helemaal mijn smaak (reusachtig), maar het eten is echt geweldig. Helaas :')

Vandaag vier borden met dessert en 7 borden groente en vis gegeten. En ik had nog meer opgekund. Moet maar heel veel sporten en wandelen ofzo.
:D Nog een paar borden met vlees en het zou mijn droomvakantie zijn ;)
pi_107379445
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:47 schreef anna82 het volgende:

[..]

Och Syrena :* en je bent zo leuk! Tijd om weer even hulp te vragen/krijgen bij het ophokken?
^^ en een virtuele *knuf*
  zondag 29 januari 2012 @ 21:52:26 #82
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107379511
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:49 schreef anna82 het volgende:

[..]

Gewoon. Als ik een simpele kamer boek krijg ik negen van de tien keer een suite of appartement ofzo. Ben verwend. Maar nu is mijn charme uigewerkt ben ik bang. :'(
pi_107379536
Ik ben 1 keer geupgrade in een hostel/hotel. Van een dorm naar een prive kamer, maar dat was vooral omdat ik anders de kamer zou moeten delen met 2 Colombiaanse gasten en dat vond de eigenaar een beetje lullig voor me.
Het maakte de eigenaar nog leuker. B-) Jammer dat ie getrouwd is. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zondag 29 januari 2012 @ 21:54:21 #84
277802 _Calimero_
pi_107379616
quote:

[..]

Welke foto??
  zondag 29 januari 2012 @ 21:54:40 #85
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107379638
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:47 schreef anna82 het volgende:

[..]

Dit. Je hebt een geweldig gevoel voor humor, bent leuk en intelligent en daarnaast een vanui de weinige vrouwen die erg goed uitziet met kort haar.
  zondag 29 januari 2012 @ 21:55:33 #86
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107379693
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gewoon. Als ik een simpele kamer boek krijg ik negen vanui de tien keer een suite of appartement ofzo. Ben verwend. Maar nu is mijn charme uigewerkt ben ik bang. :'(
Gewoon? Als ik incheck, krijg ik de kamer waarop ze me geboekt hebben en nooit meer. Hoe regel jij dat dan?
  zondag 29 januari 2012 @ 21:57:04 #87
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107379793
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:55 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Gewoon? Als ik incheck, krijg ik de kamer waarop ze me geboekt hebben en nooit meer. Hoe regel jij dat dan?
Vriendelijk lachen. Denk ik. Ik weet het niet eigenlijk. Krijg gewoon altijd een betere kamer. Maar nu niet dus.
  zondag 29 januari 2012 @ 21:58:49 #88
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107379896
Oh, dat kan ik ook wel krijgen, maar ook de prijs die daar voor betaald moet worden :').
pi_107379958
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:57 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vriendelijk lachen. Denk ik. Ik weet het niet eigenlijk. Krijg gewoon altijd een betere kamer. Maar nu niet dus.
Welkom in de wereld van de gewone wezens Tink!
Geniet gewoon van je vakantie en het niets moeten. :) Komt vast allemaal wel goed. :Y
Doe wat je niet durft.
  zondag 29 januari 2012 @ 22:03:38 #90
277802 _Calimero_
pi_107380179
Een kamer maakt je vakantie toch niet tink, zo lang hij prima is zou ik gewoon lekker gaan genieten van de vrije tijd en alle leuke dingen die je kunt gaan beleven!

Have a good one ladies, ik ben er weer vantussen :)
pi_107380482
Tnx allemaal :* Het gaat binnenkort vast wel beter.

Ik ben trouwens nog noooooit geupgradeded! :o
pi_107380870
die kamer maakt niets uit, daar breng je toch niet zoveel tijd door :P

Syreen O+ Morgen nieuwe dag, nieuwe kansen nieuwe prijzen!! Dus vanaaf mag je nog een beetje sad panda zijn, maar morgen je vriendinnen bellen en afspreken :Y Is het geen idee om een groepssport of hobby te gaan zoeken? Wekelijks iets waarbij je naar buiten _moet_ ? Als stok achter de deur :?

SPOILER
Lijstje:

O: smoothie+nootjes
T: zoete aardappel en kalkoenfilet
L: 4 rijstewafels, kip en bietjessalade
T: stukje browniecheesecake
D: avocado, kip en zoete aardappel
T: kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107382121
Vanmiddag werden we opgebeld, of we vanavond of morgenochtend een woningbezichtiging wilden doen. Onconventioneel tijdstip, maar ja, boeiend.

Prijs, locatie en ruimte zijn priiiima, echter het is een weinig sfeervol pand. Toch maar gereageerd dat we het willen, want we kunnen er vast wel wat tofs van maken :)
pi_107382189
Sfeer kan je maken idd, spannend Puff :)
pi_107382238
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:54 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dit. Je hebt een geweldig gevoel voor humor, bent leuk en intelligent en daarnaast een vanui de weinige vrouwen die erg goed uitziet met kort haar.
Dat :Y
En ik moet altijd om jou lachen, vooral omdat ik jouw posts altijd "hoor" met een zachte g :P
pi_107382297
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vanmiddag werden we opgebeld, of we vanavond of morgenochtend een woningbezichtiging wilden doen. Onconventioneel tijdstip, maar ja, boeiend.

Prijs, locatie en ruimte zijn priiiima, echter het is een weinig sfeervol pand. Toch maar gereageerd dat we het willen, want we kunnen er vast wel wat tofs van maken :)
Kan snel gaan! Wat is het voor iets, en waar? :)
Everything has changed
pi_107382364
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:21 schreef Chicolate het volgende:
Ewelina, weet jij welke woningcorporaties in Amsterdam hun vrije sectorwoningen wél aan studenten willen verhuren (evt met garant staan van ouders)? Voordat ik ze allemaal af ga bellen, want weet dat de jouwe het bijv niet doet.
Heel veel doen dat niet inderdaad, ik heb het wel eens geprobeerd met twee vrienden :/
pi_107382387
Sfeer creëer je zelf in een pand. :)
Doe wat je niet durft.
pi_107382497
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:35 schreef MevrouwPuff het volgende:

Wat maakt het eigenlijk weinig sfeervol?
pi_107382561
Syreeeen, niet zo doen. Je bent volgens mij echt keileuk en ik vind het altijd jammer dat je nog nooit naar een meet geweest bent, want het lijkt me tof je eens te zien :)

Edit: de weinig sfeervolheid kan in een PM/DM!
pi_107382661
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:54 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Welke foto??
Een foto op de website van An :)

Syrena, wordt het niet weer tijd om hulp te zoeken dan? Want je weet best dat je een leuk mens bent, alleen voelt dat nu niet zo, en het is moeilijk om die kronkel in je eentje weer recht te breien. Trek je wel tijdig aan de bel? :*

Ik zit constant plakjes kaas te snacken :@
pi_107382820
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:38 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Heel veel doen dat niet inderdaad, ik heb het wel eens geprobeerd met twee vrienden :/
Ja ik probeer het op dit moment dus. Ben het alleen wonen zat :@ en wil ergens wonen met een fatsoenlijke huiskamer en huisgenoten zodat ik de afwas doe na het eten. Om maar eens wat dingen te noemen.
pi_107382896
Fatsoenlijke huisgenoten dus. Of een vaatwasser?
pi_107383019
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Fatsoenlijke huisgenoten dus. Of een vaatwasser?
Liefst beide :P.
  zondag 29 januari 2012 @ 22:53:17 #105
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107383241
Wat Amsel zegt! :Y
pi_107384892
Zo, m'n huisje is lekker opgeruimd en schoon. Ik heb nesteldrang doordat M komt ofzo :')
pi_107385446
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:24 schreef Amsel het volgende:
Zo, m'n huisje is lekker opgeruimd en schoon. Ik heb nesteldrang doordat M komt ofzo :')
Haha, ik zie jou als kat voor me, al prakkend en ronddraaiend op een kussen :D
pi_107385603
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:34 schreef An24 het volgende:

[..]

Haha, ik zie jou als kat voor me, al prakkend en ronddraaiend op een kussen :D
Nou zo voel ik me wel een beetje ja :D
pi_107386230
Alles heeft z'n voor- en nadelen he chico, ik ben nu alleen gaan wonen en vind dat godse relaxed als ik eens thuis ben. Al is het op die momenten dat ik thuis ben soms wel jammer dat ik geen huisgenoten meer heb (of 1 toffe) en dan ga ik toch maar weg. Nou ja, succes met zoeken.

S: rondje lopen
L: 2 tosti's
D: aardappels/spinazie/gehaktbal
T: koffie
T: bier bier bier

Op tijd gestopt nu wel, geen zin meer in niets

Lastig soms om dingen in perspectief te zien als je het juist zo zou moeten doen, weet ik ook veel.

[ Bericht 1% gewijzigd door uw_koninklijke_sneuheid op 30-01-2012 00:02:07 ]
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_107387424
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:46 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ja ik probeer het op dit moment dus. Ben het alleen wonen zat :@ en wil ergens wonen met een fatsoenlijke huiskamer en huisgenoten zodat ik de afwas doe na het eten. Om maar eens wat dingen te noemen.
Kun je niet in mijn gebouw wonen? Is best gezellig..
  maandag 30 januari 2012 @ 07:31:53 #111
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107391419
Mogge.

Waardeloos geslapen. Dé kies doet weer zeer.

Zucht.

;(.
pi_107391491
Wat kansloos XM! -O-

Ik hoop dat ik de dag ongeschonden doorkom. Bleef net al met mn tas haken achter de voorvork van mn fiets. :o
Doe wat je niet durft.
pi_107391752
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 07:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat kansloos XM! -O-

Ik hoop dat ik de dag ongeschonden doorkom. Bleef net al met mn tas haken achter de voorvork van mn fiets. :o
hoe krijg je dit voor elkaar :? :+

Sterkte XM! Ik hoop dat de pijn wegtrekt of dat anders dat ding eruit gaat, je bent er nu al lang genoeg mee aan het klooien.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107391823
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:21 schreef Chicolate het volgende:
Nope, geen idee. Volgens mij verhuren ze alleen tijdelijke woningen aan studenten.
pi_107391860
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 08:17 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

hoe krijg je dit voor elkaar :? :+

Sterkte XM! Ik hoop dat de pijn wegtrekt of dat anders dat ding eruit gaat, je bent er nu al lang genoeg mee aan het klooien.
Tas hing aan het stuur en aan mn tas zit een rits met een fliebertje er aan (volg je 'm nog? :P ) en dat fliebertje bleef achter een schroef van mn voorvork halen.
Wel fijn was dat ik mn hoofd niet stootte ofzo bij het parkeren van mn fiets. :P
Doe wat je niet durft.
pi_107392092
Bah XM :*

Voorzichtig dan maar op gladde fietspaden vandaag hpkw!

Ik ben alweer compleet wazig :') alles kliert.. vanmiddag even mn eigen arts bellen, vrijdag tweede intake in Leeuwarden.
Morgen en overmorgen open balletles van de oudste en de jongste dochter en daar wil ik heel heel heel graag bij zijn, hopelijk lukt dat. Mijn moeder komt morgen ook voor een nachtje, om mij te helpen de woensdagochtend zodat ik wat meer reserves heb en natuurlijk ook om de meisjes te zien dansen.

Lijstje vandaag:
O: havermout
T: cappuccino, appel
L: gekookt eitje, 2 crackers met kaas, rauwkost, karnemelk
T: cappuccino, sinaasappel
D: schorseneren met ham en kaas uit de oven (gister de andijvie van eergister opgemaakt)
T: 2 kiwi's met kwark
  maandag 30 januari 2012 @ 09:13:55 #117
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107392336
http://www.nu.nl/man/2727611/vrouwen-kunnen-beter-parkeren.html

quote:
Overigens blijken mannen graag hun rijkunsten te demonstreren. Als ze een vrouwelijke passagier bij zich hebben proberen mannen de auto vaker in een klein vak te parkeren, terwijl er ook ruimere vakken beschikbaar zijn.
:')
pi_107392357
Mijn planning:

O: fruit 'n fibre met hv melk
T: appel
L: 250 gr salade + 2 bth of pistoletje boter
T: peer, banaan, optimel
D: kippenkerriesoepdinges: zelfgemaakte kippenbouillon met kip/paprika/rijst/kerrie/kokosmelk/spitskool

En ja er komt nog iets bij :P maar weet nog niet wat, heb niet zoveel in huis!
  maandag 30 januari 2012 @ 09:21:43 #119
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107392467
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:13 schreef _aurum_ het volgende:

SPOILER
SPOILER
pi_107392500
Goedemorgen!

Kwak ook een Kinect, wat leuk! Is dance revolution leuk? Ik heb Just Dance 3 en die vind ik erg leuk, en Your Shape is hier ook een succes, heb nu ook weer spierpijn van de gewichtjes van gisteren. Weet alleen niet of de onderburen het ook zo leuk vinden :P.

Lijstjes:

Gisteren
O: brinta, melk, rozijntjes
L: 3 bth kaas/gerookte ham
S: 1h Kinect, spierversterkend
T: klein bakje kwark met theelepeltje honing
D: boerenkoolstampot met spekjes, klein rookworstje, picallily

Vandaag:
O: brinta, melk, rozijntjes
L: 4 bth becel+gerookte ham
T: banaan
D: bobotie, notenrijst, broccoli en tomaten, griekse yoghurt met wat honing en noten
T: misschien glas fris/wijn
B: Kinecten met wat vrienden

Hmm. Dat had ook best een boterham minder kunnen zijn. Misschien bewaar ik de banaan wel voor morgen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_107392532
En ik heb zaterdag nog dit jurkje gekocht:

Helemaal niet praktisch, kan hem niet op mijn werk aan, maar hij stond wel erg mooi! En hij was nu best goedkoop en mooier dan op het plaatje!

[ Bericht 9% gewijzigd door Quinazoline op 30-01-2012 09:30:42 ]
pi_107392543
Mogguh!

Dayumn! Amsel :o :@ die foto dan...

:O
Vanavond weer lekker rundergehakt met pitabroodjes en sloat, nu al zin in. :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107392739
nu ben ik benieuwd naar die foto!! O-)
pi_107392951
Gewoon de link in An's onderschrift volgen en naar portretten gaan. Hij is erg mooi inderdaad :).
pi_107392957
Goeiemorgen. :)

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:25 schreef Quinazoline het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal niet praktisch, kan hem niet op mijn werk aan, maar hij stond wel erg mooi! En hij was nu best goedkoop en mooier dan op het plaatje!
Leuk! O+
Everything has changed
  Vis een optie? maandag 30 januari 2012 @ 09:45:52 #126
70532 loveli
N
pi_107393001
quote:
[ afbeelding ]
Weet niet watvoor werk je doet, maar behalve als je bij wijze van buiten in de modder moet werken, gewoon dragen naar werk.
crap in = crap out
  maandag 30 januari 2012 @ 09:49:34 #127
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107393083
Mijn uiteindelijke lijstje van gister:

O: 2 Danerolle croissantjes, met jam en kaas
T: banaan L: Panino met geitenkaas en gegrilde aubergine en honing, glas melk.
S: Cardio (spinnen?)
B: uur wandelen
T: yoghurt, noten, muesli, 2 pruimen
D: stukje aubergine fricassea, halve kaasbavarois, gebakken aardappels in schil, glas rode wijn, koffie, scholiertje

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik stel m toch: moet je de calorien die je hebt verbrand aftrekken van het totaal aantal calorien dat je die dag naar binnen hebt gekregen?
pi_107393138
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Weet niet watvoor werk je doet, maar behalve als je bij wijze van buiten in de modder moet werken, gewoon dragen naar werk.
Dacht ik ook ja, waarom kan dat niet? Mooi jurkje iig :)
pi_107393203
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Sta een deel van de tijd op een lab (deels chemisch, deels vol met electrotechnische/werktuigbouwkundige rotzooi), dus bedekte benen&armen zijn semi-verplicht (het is verplicht, bijna niemand houdt zich eraan), en ik ben zo iemand die zich heel braaf aan de regels houdt (en een panty vind ik niet bedekt genoeg. Die smelt fijn aan je been vast als er iets mis gaat). Buiten dat ben ik gewoon te onhandig om het jurkje mooi te houden op werkdagen, dan blijf ik vast ergens aan hangen en dat vind ik zonde. Bij presentaties kan het dan weer wel hoor, ook al doen mijn collega's daar niks speciaals voor aan, ik heb dan meer zelfvertrouwen als ik iets leuks aan heb, en evt. opmerkingen kan ik dan echt niet mee zitten.
pi_107393222
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 08:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Tas hing aan het stuur en aan mn tas zit een rits met een fliebertje er aan (volg je 'm nog? :P ) en dat fliebertje bleef achter een schroef van mn voorvork halen.
Wel fijn was dat ik mn hoofd niet stootte ofzo bij het parkeren van mn fiets. :P
ik denk dat je blij mag zijn dat je fliebertje niet tussen je spaken kwam en dat je van je fiets af gelanceerd werd :P
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:21 schreef Principessa het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Mooi jurkje Q!
pi_107393337
Aurum, in mijn ervaring is het meestal zinloos om je ouders te willen veranderen. -O-
Everything has changed
  Vis een optie? maandag 30 januari 2012 @ 10:01:27 #132
70532 loveli
N
pi_107393345
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:23 schreef Quinazoline het volgende:
L: 4 bth becel+gerookte ham
Waarom becel? Roomboter is lekker en lang niet zo ongezond als men denkt (evt je dierlijke vetten over de rest van de dag wat minderen).
crap in = crap out
pi_107393354
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:01 schreef Mini. het volgende:
Aurum, in mijn ervaring is het meestal zinloos om je ouders te willen veranderen. -O-
^^ :D

Toch is af en toe iets bespreekbaar maken, al is het maar met een grapje tussen neus en lippen door af en toe, wel iets wat de druk van de ketel af kan halen.
  maandag 30 januari 2012 @ 10:02:37 #134
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107393368
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:01 schreef Mini. het volgende:
Dit. Gelukkig ben ik dat stadium al gepasseerd.
pi_107393394
ehm,ik snap dat ik niet moet verwachten dat ik dingen 180 graden anders hoef te hebben, maar basic dingen als verwachtingspatronen dat moet imo gewoon bespreekbaar zijn :)

En de rest kan via PM :+
pi_107393408
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Waarom becel? Roomboter is lekker en lang niet zo ongezond als men denkt (evt je dierlijke vetten over de rest van de dag wat minderen).
Ik vind het niet vies, het zorgt dat mijn brood niet zo droog is, het is smeerbaar uit de koelkast :'). Roomboter eet ik alleen als 'speciaal'. Vind je roomboter gewoon lekkerder of zijn er ook (andere) goede redenen om geen becel te gebruiken?
  Vis een optie? maandag 30 januari 2012 @ 10:06:36 #137
70532 loveli
N
pi_107393452
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:49 schreef Principessa het volgende:
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik stel m toch: moet je de calorien die je hebt verbrand aftrekken van het totaal aantal calorien dat je die dag naar binnen hebt gekregen?
Hoe bedoel je die vraag precies? Uiteindelijk is bij afvallen het doel om meer te verbranden dan er binnenkomt, als je op je BMR let doe je dat op een meer verantwoorde manier dan door crashen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Basal_metabolic_rate

Leuk (of deprimerend) om te weten:
quote:
Thus there are differences in BMR even when comparing two subjects with the same lean body mass. The top 5% of people are metabolizing energy 28-32% faster than individuals with the lowest 5% BMR. For instance, one study reported an extreme case where two individuals with the same lean body mass of 43 kg had BMRs of 1075 kcal/day (4.5 MJ) and 1790 kcal/day (7.5 MJ). This difference of 715 kcal (67%) is equivalent to one of the individuals completing a 10 kilometer run every day.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 30 januari 2012 @ 10:10:23 #138
70532 loveli
N
pi_107393532
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:04 schreef Quinazoline het volgende:
Ik vind het niet vies, het zorgt dat mijn brood niet zo droog is, het is smeerbaar uit de koelkast :'). Roomboter eet ik alleen als 'speciaal'. Vind je roomboter gewoon lekkerder of zijn er ook (andere) goede redenen om geen becel te gebruiken?
In becel zitten niet de 'gezonde' vetzuren. Linolzuur is een omega-6 die we in overvloed binnenkrijgen en heeft een ontstekingsbevorderend effect. Verder zijn alle gemaakte vetten (margarine, halvarine) van gehard plantaardig vet gemaakt en hoe goed ze het proberen, 100% vrij van transvet lukt niet.

De verzadigde vetzuren van roomboter zijn relatief korte ketens. Die zijn veel minder slecht voor de gezondheid dan langketenige verzadigde vetzuren.

En roomboter is idd gewoon lekkerder.
crap in = crap out
pi_107393554
goedemorgen!

wat een mooie foto Amsel O+

pfff, ben op dit moment bezig met het verhuizen van onze website & sql server e.d.
Bah, wat een klus voor de maandag morgen *duimt dat alles goed gaat*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_107393614
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:55 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik denk dat je blij mag zijn dat je fliebertje niet tussen je spaken kwam en dat je van je fiets af gelanceerd werd :P

[..]

SPOILER
Mooi jurkje Q!
Goed punt! Maar ik ben heel aangekomen op mn werk. Dus het lijkt allemaal nog mee te vallen.
En ik heb alle overgebleven snaaierijen van afgelopen weekend meegenomen, dus dat kunnen mijn collega's mooi opeten. :P

Ik vind het ook een mooi jurkje. :)
En nu ga ik heel erg hard een ontwikkelassessmenttest invullen voor een workshop van donderdag.
Doe wat je niet durft.
pi_107393631
goeiemorgen!

De duutser en ik hadden vanmorgen ruzie, en alhoewel dat over is heb ik geen zin om weer aan het werk te gaan nu...ben nog een beetje wobbelig ofzo...
pi_107393676
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Goed punt! Maar ik ben heel aangekomen op mn werk. Dus het lijkt allemaal nog mee te vallen.
En ik heb alle overgebleven snaaierijen van afgelopen weekend meegenomen, dus dat kunnen mijn collega's mooi opeten. :P

Ik vind het ook een mooi jurkje. :)
En nu ga ik heel erg hard een ontwikkelassessmenttest invullen voor een workshop van donderdag.
Ben ik de enige die gigantisch de kriebels krijgt van het woord workshop? :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107393704
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:10 schreef loveli het volgende:

[..]

In becel zitten niet de 'gezonde' vetzuren. Linolzuur is een omega-6 die we in overvloed binnenkrijgen en heeft een ontstekingsbevorderend effect. Verder zijn alle gemaakte vetten (margarine, halvarine) van gehard plantaardig vet gemaakt en hoe goed ze het proberen, 100% vrij van transvet lukt niet.

De verzadigde vetzuren van roomboter zijn relatief korte ketens. Die zijn veel minder slecht voor de gezondheid dan langketenige verzadigde vetzuren.

En roomboter is idd gewoon lekkerder.
Klinkt als (nog) een goede reden om wat vaker roomboter te nemen. Hoewel dat dan totaal wel vetter is dan margarine toch? Dan dus maar wat dunner smeren ofzo. Of wat minder vaak boter op mijn brood doen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:16 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik heb er geen last van eigenlijk.
pi_107393885
Ik ben ook voor roomboter!

En sneeuw en kou....mijn Nederlandse kant vind die knisperige kou heerlijk, mijn tropische kant vond het herfstweertje eigenlijk superlekker, maar beide kanten houden niet echt van sneeuw want ik ga vrijwel altijd op m'n plaat :')

Zo even laatste tentamen van dit blok maken, vanmiddag lekker een rondje in het park doen. Lekker dagje :)
pi_107393958
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:16 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Het is zelfs de competent werken workshop.
*teiltje aanreikt*
Doe wat je niet durft.
  maandag 30 januari 2012 @ 10:36:31 #146
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107394127
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Hoe bedoel je die vraag precies? Uiteindelijk is bij afvallen het doel om meer te verbranden dan er binnenkomt, als je op je BMR let doe je dat op een meer verantwoorde manier dan door crashen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Basal_metabolic_rate

Leuk (of deprimerend) om te weten:

[..]

Ik heb gister bijvoorbeeld 2483 kcals naar binnen gekregen en ik heb 898 kcals verbrand. Kan ik dan zeggen dat ik gister effectief 1585 kc (2483-898) heb gegeten?
Als ik dan via jouw link (dank) mijn BMR bereken kom ik op een BMR van 1591,5 en dat verklaart dan weer waarom ik nog honger had gister en ik zo moe was...
pi_107394450
Amsel, mooie, sexy pica O+

Syrena, je bent leuk! En het is een heel herkenbaar gevoel voor mij. Weet alleen niet zo goed wat je eraan kunt doen, want ik weet 't zelf ook nog altijd niet. Dus. Heb je ook niks aan :+

Vaiz: ik krijg er geen kriebels van, maar dat kan komen omdat onze Engelstage werkcolleges altijd workshops worden genoemd :)

Ik ben nu rapporten na aan het kijken:

Lijstje:
O: boterham met chocoladepasta, banaan
T: boterham met pindakaas
L: iets met vis
T: geen idee
D: geen idee
pi_107394814
Vraag van de dag:
Hoe leg ik een Engelsman uit hoe je Sjoukje uitspreekt? :D
Doe wat je niet durft.
pi_107394872
Zoek een vergelijkbare uitspraak voor de klinker 'ou', zoals bijvoorbeeld in 'eyebrow' :)
Ja doei.
pi_107394985
Dat is wel een goede, tnx Mo!
Doe wat je niet durft.
pi_107395215
Vanavond weer sporten! Ik twijfel tussen combat en shape..
pi_107395228
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 08:26 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nope, geen idee. Volgens mij verhuren ze alleen tijdelijke woningen aan studenten.
Ik denk zomaar dat ik voorlopig nog wel in mn eentje blijf wonen, want ik doe niet aan tijdelijk oO<.

quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 00:21 schreef Probability het volgende:

[..]

Kun je niet in mijn gebouw wonen? Is best gezellig..
Maar wel heel veel mensen of niet? Ik wilde met max 2-3 vrienden samen gaan wonen, zodat je gewoon heel goede afspraken kunt maken en samen eten enzo O+. En zij kennen mijn neurotische trekjes :P.
pi_107395247
quote:
[ afbeelding ]
Die is idd mooi, heb hem ook aangehad. O+
pi_107395262
Nou, met 6 maar niet iedereen is er altijd.
pi_107395288
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:24 schreef Probability het volgende:
Nou, met 6 maar niet iedereen is er altijd.
Ooooh dat valt heel erg mee. Ik dacht met 12 ofzo :P.
pi_107395914
The name is like sjouk-je
Sjouk sounds like Shout but with a K
je sounds like the YE in Yearning

Mooi opgelost zo toch? Met de melding erbij dat als ie wilde oefenen hij kan bellen. :D
En vervolgens de uitnodiging om een paar dagen mee te gaan fietsen met vrienden die een wereldreis op de fiets gaan maken. :D O+ Hoe tof! :D
Doe wat je niet durft.
pi_107395933
Owja, en is een Kinect echt zo tof?
Want dan koop ik er ook eentje voor mezelf. Voor mn verjaardag nog ofzo. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_107396513
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
Amsel, mooie, sexy pica O+

Syrena, je bent leuk! En het is een heel herkenbaar gevoel voor mij. Weet alleen niet zo goed wat je eraan kunt doen, want ik weet 't zelf ook nog altijd niet. Dus. Heb je ook niks aan :+

Vaiz: ik krijg er geen kriebels van, maar dat kan komen omdat onze Engelstage werkcolleges altijd workshops worden genoemd :)

Ik ben nu rapporten na aan het kijken:
[ afbeelding ]

Lijstje:
L: iets met vis
T: geen idee
Plaatje is opgeslagen :D
Het gaat alweer beter. Alleen sneeuwt het NOG STEEDS en ik ben met de oto :'( whuuuuu *eng*
pi_107396524
Ik vind het echt heel leuk. Mijn vriend iets minder, omdat ik nu voor dat ding sta ipv dat we samen tv kijken.
pi_107396630
Er worden mij via mail dingen in de maag gesplitst. Waaronder op mijn vrije dag een vergadering van 15.30-17.00 uur :( Nu is die dag al verpest omdat ik ook al introducties én een werkoverleg heb (tot 13.30) maar dan nog.

Op zich lijkt het me wel leuk wat we moeten doen (iets met edingen) maar mijn dag o|O nu al drie weken dat mijn vrije dag niet vrij is. En ik ben een beetje het hele social media/edingen opdringen zat. Niemand zit er op te wachten imho. Wat geen reden is om er niks mee te doen, maar er zijn zoveel nuttigere, dringendere dingen.
pi_107396642
lijstje:

O: yoghurt met banaan en muesli, halve appel
T: 2 knackebrod met hagelslag
L: sperciebonen, 2 gekookte eitjes
T: ?
D: pasta met bolognesesaus zonder gehakt.
T: stukje chocola.

Wat zou ik voor die 2e T kunnen nemen, jongens?
pi_107396757
Vergadering afgezegd :6 Wegens privé-plannen. Op mijn vrije middag oO<
pi_107396807
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:26 schreef Syrena het volgende:
Vergadering afgezegd :6 Wegens privé-plannen. Op mijn vrije middag oO<
^O^

Kan je met iemand babbelen over die sociale mediameuk en de prio die het heeft?
pi_107396982
Lijstje:
T: forelfilet (100g)
L: makreel (een hele)
T: cashewnootjes

Syreen, fijn dat het al wat beter gaat. En hurrah voor het afzeggen van die vergadering! :)
pi_107397007
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:22 schreef Jagärtrut het volgende:
lijstje:

O: yoghurt met banaan en muesli, halve appel
T: 2 knackebrod met hagelslag
L: sperciebonen, 2 gekookte eitjes
T: ?
D: pasta met bolognesesaus zonder gehakt.
T: stukje chocola.

Wat zou ik voor die 2e T kunnen nemen, jongens?
Ik ben absoluut geen kei in lijstjes. Maar misschien een soepje?Of cashewnootjes? Of iets van yoghurt?
pi_107397039
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:28 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

^O^

Kan je met iemand babbelen over die sociale mediameuk en de prio die het heeft?
Neen. Helaas.
Ik hoop dat de nieuwe interimdirecteur er een eind aan maakt :+
pi_107397412
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen kei in lijstjes. Maar misschien een soepje?Of cashewnootjes? Of iets van yoghurt?
ik eet al zoveel yoghurt. Ohja, een T: een bakje yoghurt tussen O en L ook nog.

Er staat nog een klein restje chili sin carne, wellicht eet ik dat wel als T. En ik moet nog naar de super, dus daar ook maar even kijken.
pi_107397493
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik eet al zoveel yoghurt. Ohja, een T: een bakje yoghurt tussen O en L ook nog.

Er staat nog een klein restje chili sin carne, wellicht eet ik dat wel als T. En ik moet nog naar de super, dus daar ook maar even kijken.
Ik had de yoghurt gemist bij de O :D Zou ik ook geen zin in hebben dan. Iets met vis dan? Ik ben zelf into vis vandaag :+
pi_107397571
Iehw! HPKW met d'r vieze praat, assessmenttests voor workshops competent werken, blegh! :r
Assessmenttest ook nog :?

Cococakejes, fruit? :P
Al vind ik de hoeveelheid goede vetjes ^O^

Chili lijkt me een heerlijke T, Jagar! :Y
pi_107397653
Visjes :9 omnomnom!
  maandag 30 januari 2012 @ 13:07:25 #171
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107397970
O hai!

Ik ben weer @ work.
Kut van je kies, XM. Wat was er ook alweer precies mee? Moet je nog een wkb?

Het is koud hier, dus ik heb nu de vingerloze handschoenen van collega aan :').

Lijstje:

O: yoghurt met frambozen
T: mueslireep (light variant!)
L: twee bth smeerworst, twee bth ham
T: cup a soup tomaat
D: lasagne pt 2

Morgenochtend wil ik weer gaan hardlopen. Ben benieuwd of dat niet veel te koud is met mijn hardloopkleding (long sleeve, winter tight, running jack). Misschien dat ik nog een gewoon hardloopshirtje over de long sleeve trek. En handschoenen aan.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 30 januari 2012 @ 13:08:59 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107398023
Ik krijg ook niet de kriebels van het woord workshop, maar hier wordt een doodgewone presentatie/instructie ook al een workshop genoemd en ik vind dat je op z'n minst zelf ook actief bezig moet zijn, mag het een workshop genoemd worden.
Niet meer actief op Fok!
pi_107398049
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:55 schreef Perruche het volgende:
Visjes :9 omnomnom!
QFT! Net lekker stukje sockeye zalm met garnalen gehad.

Chili als ontbijt, da's nog eens een idee trouwens! Gewoon hele pan voor de week maken, 's ochtends even een portie nuken, en NOM! :9~
Zou je het trouwens met gehakt een week goed kunnen houden :?
pi_107398184
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:53 schreef V1z0R het volgende:
Iehw! HPKW met d'r vieze praat, assessmenttests voor workshops competent werken, blegh! :r
Assessmenttest ook nog :?

Cococakejes, fruit? :P
Al vind ik de hoeveelheid goede vetjes ^O^

Chili lijkt me een heerlijke T, Jagar! :Y
Ik heb vanmorgen een banaan gegeten. Geen ander fruit in huis. Kan wel nog een banaan eten? Of als ik boodschappen ga doen voor t avondeten, neem ik mandarijnen mee :)
pi_107398226
Ik wil eigenlijk ook een uurtje gaan trainen vanavond. Even kijken of ik dat red qua planning.
pi_107398270
Ook zeer herkenbaar, Syreen en Coco. :*. Best klote, af en toe.
pi_107398441
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:14 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen een banaan gegeten. Geen ander fruit in huis. Kan wel nog een banaan eten? Of als ik boodschappen ga doen voor t avondeten, neem ik mandarijnen mee :)
:@ over banaan heen gelezen, mandarijnen :9

Fruit tip (al heb ik 'm vaker geplaatst): Einde van de markt afwachten, dan bij groenteboer kilo fruit voor een euro scoren :)
pi_107398482
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:09 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Chili als ontbijt, da's nog eens een idee trouwens! Gewoon hele pan voor de week maken, 's ochtends even een portie nuken, en NOM! :9~
vast wel, en anders stop je het in de vriezer!
pi_107398883
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:09 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Paar dagen sowieso en anders invriezen, wat Jagar al zegt. Lekker stevig ontbijt. :)
pi_107398935
Planning voor vandaag

O: boterham vlokken
T: 2 boterhammen worst
L: 2 broodjes vlokken
T: 2 stronken witlof met wat yoghurtdressing
D: kip omwikkeld met spek in perzik/tomatensaus met rijst en komkommer
pi_107399088
Ewelina fruit en zuivel?

Mijnes:
O: fruit n fibre (+- 50 gr) met hv melk (+- 250 ml)
L: hard puntbroodje ei/boter, 200 gr salade (champignon, courgette, wortel, kool sla) met dressing en een beker optimel
T: peer, banaan
D: kippensoep met rijst/paprika/kerrie/kokosmelk/kip/ wat er verder nog in de koelkast ligt, evt een salade met rucola/tomaat/pecorino erbij
T: appel met kaneel en wat suiker uit de micro-onde.

Tips zijn welkom, ik ben best tevreden als ik me hier aan houd. Woensdag doe ik weer boodschappen en komt er weer zuivel e.d. in huis.

[ Bericht 10% gewijzigd door Perruche op 30-01-2012 14:02:21 ]
pi_107399174
Fruit zit in mijn avondeten (perzik)
pi_107399250
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:43 schreef Ewelina het volgende:
Fruit zit in mijn avondeten (perzik)
das niet genoeg. En de vlokken zijn ook onzin, vind ik. Je eet genoeg, maar ik zou wat gevarieerder eten.
pi_107399371
Is die perzik vers of uit blik? Verder wat jagar zegt, al zijn vlokken wel superlekker. Zijn je brood en broodjes eigenlijk volkoren? Bij mij in de kantine verkopen ze sinds een paar dagen geen volkorenbrood meer :').

Jagar voel je je weer wat beter na de ruzie met de duutser?
pi_107399478
quote:
Congratulations, you have secured a public race place!
B-)
Als mn hardloopmaatje ook wordt ingeloot, gaan we weer gezellig in London rennen! *) *O* *O* *O*
Doe wat je niet durft.
pi_107399485
De 2 broodjes niet (die moeten nog op) maar de boterhammen wel. Vlokken vind ik gewoon lekker en het voorkomt dat ik ga snaaien. :P
pi_107399537
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

das niet genoeg. En de vlokken zijn ook onzin, vind ik. Je eet genoeg, maar ik zou wat gevarieerder eten.
Ik vind jouw lijstje ook niet zo smakelijk, ewelina. En ik eet liever een stuk lekkere chocola dan vlokken, als je dan toch choco eet.

Lijstje
O twee volk bth pindakaas, glas jus
T 1 bth appelstroop
T banaan
L cracker met ei en kaas, grieksige salade
T roggebrood
T appel
D pasta met een salade
T plakje krentenweg
pi_107399620
Anna, waaaarrrrrr zijn je eiwitten! :P
/viz-mode

Hoe was je feestje nog, heb je nog stijlvol voor de dag kunnen komen?
pi_107399674
Je kunt zoetigheid ook doseren en als toevoeging gebruiken, niet als hoofdbestanddeel zeg maar :P
Broodje paprika, gegrilde kipfilet met likje honing en stukjes pinda erover is heel erg :9~
pi_107399716
@ Viz: ik hou niet van honing op mijn brood. Bovendien overleeft een chocoreep bij mij de dag niet dus dan liever wat meer gedoseerde zoetigheid.
pi_107399820
Lijstje:

O: 2 roggebrood met groentespread
L: 2 biologische boterhammen met ham, kaas, sla, tomaat
T: twee gekookte eitjes
D: volkoren spaghetti met zelfgemaakte tomatensaus, champignons, courgette, ui en knoflook
T: kiwi met yoghurt
T: wat drinken met vriendinnen dus zullen nog wel wat wijntjes bijkomen

Heb nog even wat yoghurt toegevoegd :)

[ Bericht 10% gewijzigd door creepycookie op 30-01-2012 14:22:04 ]
pi_107399858
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:55 schreef Perruche het volgende:
Anna, waaaarrrrrr zijn je eiwitten! :P
/viz-mode

Hoe was je feestje nog, heb je nog stijlvol voor de dag kunnen komen?
Haha, in mijn ei!

Feestje was leuk! Ik zag galajurken, minirokjes, gewaden en ik had een cocktail jurkje dus dat ging prima :)
pi_107399888
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:01 schreef anna82 het volgende:

[..]

Haha, in mijn ei!

Feestje was leuk! Ik zag galajurken, minirokjes, gewaden en ik had een cocktail jurkje dus dat ging prima :)
Gewaden :?
pi_107400115
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:57 schreef Ewelina het volgende:
@ Viz: ik hou niet van honing op mijn brood. Bovendien overleeft een chocoreep bij mij de dag niet dus dan liever wat meer gedoseerde zoetigheid.
:D :') :P

Het hoeft geen honing te wezen, het was gewoon een voorbeeld :P

Maar dan moet je gaan denken, wat is er lekker met chocolade? Boterham met rucola, aardbeien en klein beetje vlokken bijvoorbeeld. yoghurt met perzik en vlokken. Samenstelling van je maaltijd wordt dan ook al heel anders...

Creepy, ik zou zeggen denk wat meer aan je eiwitten ( :') joh! echt? :D ), maar vaak onbegonnen zaak en met wat ik de laatste tijd van je langs zie komen, zeg ik gewoon ^O^
pi_107400259
Om eerlijk te zijn vind ik je suggesties heel vies klinken! :D

Alleen aardbeien gedoopt in pure chocola zijn goddelijk maar gezien het jaargetijde niet echt affordable en ook niet echt lekker (de aardbeien dan) . Bovendien eet je dan alsnog meer chocolade dan op brood (zoveel zit er namelijk niet eens op)

Het is meer een restje van gister (ik eet altijd broodjes ipv boterhammen op zondag) maar toen had ik tortilla gemaakt en opgegeten. :9~
pi_107400308
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:09 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:D :') :P

Het hoeft geen honing te wezen, het was gewoon een voorbeeld :P

Maar dan moet je gaan denken, wat is er lekker met chocolade? Boterham met rucola, aardbeien en klein beetje vlokken bijvoorbeeld. yoghurt met perzik en vlokken. Samenstelling van je maaltijd wordt dan ook al heel anders...

Creepy, ik zou zeggen denk wat meer aan je eiwitten ( :') joh! echt? :D ), maar vaak onbegonnen zaak en met wat ik de laatste tijd van je langs zie komen, zeg ik gewoon ^O^
Hoezo onbegonnen zaak? Heb trouwens al wat yoghurt op m'n planning gezet, en ik ga zo een eitje koken! ;)
pi_107400389
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:14 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Hoezo onbegonnen zaak?
:@ zo los klinkt het best lomp, maar roep het zo vaak hier, en krijg dan vaak 'jaja...'-recties terug :P
pi_107400428
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:16 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:@ zo los klinkt het best lomp, maar roep het zo vaak hier, en krijg dan vaak 'jaja...'-recties terug :P
Hey! Ik luister! :6 *O* deels dan.
pi_107400465
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:17 schreef Perruche het volgende:

[..]

Hey! Ik luister! :6
O+
Maar hoelang duurde dat wel niet? :P
pi_107400577
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:16 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk hoor, zag het ook zelf al toen ik had gepost. ^O^
  Vis een optie? maandag 30 januari 2012 @ 14:21:41 #201
70532 loveli
N
pi_107400592
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:51 schreef Ewelina het volgende:
De 2 broodjes niet (die moeten nog op) maar de boterhammen wel. Vlokken vind ik gewoon lekker en het voorkomt dat ik ga snaaien. :P
*uche*bullshit*uche*
Je lijstjes zijn de laatste tijd bagger and you know it. Als het lijstjes zijn waar jij blij mee bent, prima, maar goed zijn ze niet.

Enne... vlokken = cacaofantasie, chocola = chocola.
crap in = crap out
pi_107400674
Pretty Fly op 3FM net. O+

Wat vinden jullie van mijn lijstje? Ook te weinig eiwitten zeker? :P
O: 1 snee volkorenbrood met brie-smeerkaas (is normaal havermout maar wilde iets lichters ivm buikpijn)
T: 1x brood met pindakaas, koffie met melk
L: 2x brood met kipfilet
T: 2x brood met brie-smeerkaas
S: 40 minuten fietsen
D: 2 wraps (die kleinere) met paprika, tomaat, kikkererwten, avocado & sour cream
T: kiwi, nog iets?

Maar serieus, want er komt eigenlijk nooit commentaar. Normaal ontbijt ik dus met havermout en iets van 200ml melk, en dan eet ik overdag ook een snee brood minder en dan een banaan erbij. Is dat een beetje een goede basis?

Ik vind vlokken trouwens helemaal niet lekker. :@ Of eigenlijk, in m'n hoofd is het dan lekker en dan eet ik een hap en denk ik "hee, dit smaakt helemaal niet naar chocolade". :+
Everything has changed
pi_107400766
Mini, ik vind dat je wat veel brood-dingen eet. En misschien wat vet, met die brie, en avocado, en sour cream, en wellicht weinig zuivelachtigezooi?
pi_107400768
Kiwi met yoghurt Mini? En wat mij betreft (ik ben geen expert) kun je best je havermout eten (banaan in je havermout is ook errrrg lekker, heb ik een keer van Blurred86 overgenomen) en dan alsnog je 5e boterham erbij eten. Maar meer eiwitten (zuivel?) en misschien minder brie?
pi_107400787
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:21 schreef loveli het volgende:

[..]

*uche*bullshit*uche*
Je lijstjes zijn de laatste tijd bagger and you know it. Als het lijstjes zijn waar jij blij mee bent, prima, maar goed zijn ze niet.

Enne... vlokken = cacaofantasie, chocola = chocola.
Mag ik daar even iets op zeggen? Ja, vlokken is niet het gezondste broodbeleg, dat weet ik. Maar er zijn best veel mensen die behoorlijk vaak zoetigheid bakken en opeten en daar wordt NIETS van gezegd. Excuse me, dat vind ik een beetje krom.

Twee: afvallen is nu geen prioriteit.
Als ik er nog wat yoghurt en fruit bij doe is ie volgens mij best goed.
pi_107400828
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:26 schreef creepycookie het volgende:
Kiwi met yoghurt Mini? En wat mij betreft (ik ben geen expert) kun je best je havermout eten (banaan in je havermout is ook errrrg lekker, heb ik een keer van Blurred86 overgenomen) en dan alsnog je 5e boterham erbij eten. Maar meer eiwitten (zuivel?) en misschien minder brie?
Of die eerste boterham na je ontbijt weglaten als je toch nog vol zit van je havermout.
  Vis een optie? maandag 30 januari 2012 @ 14:30:19 #207
70532 loveli
N
pi_107400927
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:26 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Mag ik daar even iets op zeggen? Ja, vlokken is niet het gezondste broodbeleg, dat weet ik. Maar er zijn best veel mensen die behoorlijk vaak zoetigheid bakken en opeten en daar wordt NIETS van gezegd. Excuse me, dat vind ik een beetje krom.
Ik lees over de meeste lijstjes heen, kost veel tijd/energie om inhoudelijk te reageren. Blijkbaar ziet m'n ooghoek meer dan de bedoeling is, want de vlokken vallen op.

Je post je lijstjes omdat je er commentaar op wilt, right?
/kusjekroel
crap in = crap out
pi_107400998
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik lees over de meeste lijstjes heen, kost veel tijd/energie om inhoudelijk te reageren. Blijkbaar ziet m'n ooghoek meer dan de bedoeling is, want de vlokken vallen op.

Je post je lijstjes omdat je er commentaar op wilt, right?
/kusjekroel
Jup maar meteen affikken vind ik wel het andere uiterste. En zo kwam ie wel effe over. Ik geloof niet dat een beetje vlokken zo super ongezond is namelijk, zeker niet als ik de rest van de dag niet snoep en heel veel alcohol drink ik ook niet. Eten moet namelijk wel leuk en lekker blijven.
  Vis een optie? maandag 30 januari 2012 @ 14:37:05 #209
70532 loveli
N
pi_107401185
Viel me op dat het blijkbaar je basislijst is, brood + vlokken. En het argument dat je zo niet gaat snaaien is een BS-argument, daar struikelde ik over. M'n subtiliteit is met vakantie.

De mensen die dingen bakken en opeten hebben betere basislijsten. Verder vind ik het in het algemeen lastig om lijsten te helpen verbeteren van mensen die denken dat carbs essentieel zijn.
crap in = crap out
pi_107401191
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:26 schreef Perruche het volgende:
Mini, ik vind dat je wat veel brood-dingen eet. En misschien wat vet, met die brie, en avocado, en sour cream, en wellicht weinig zuivelachtigezooi?
Normaal zijn 2 boterhammen dus vervangen door havermout + melk, is het dan wel ok?
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:27 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Of die eerste boterham na je ontbijt weglaten als je toch nog vol zit van je havermout.
Zo gaat het normaal ook vaak ja. En ik doe inderdaad weleens stukjes appel of banaan in de havermout, lekker!

Die brie is dus geen echte brie maar smeerkaas (van President), geloof dat het wel iets minder vet is dan echte brie maar niet veel. :P

Ok, en er mogen nog wat magere eiwitten bij dus... zal morgen eens kijken wat ik daarvoor kan meenemen. Misschien een boterham 's middags vervangen door iets anders. Thanks voor het meekijken. :)
Everything has changed
pi_107401387
Heb nu even een moeilijk moment. Lunch is al een tijdje geleden, 4 boterhammen met kip en smeerkaas. En heb net een appel gegeten, maar heb eigenlijk nog zin in iets..
En ik weet dat er een stuk chocola in de koelkast ligt.. Must resist...

Dit weekend eventjes weekendje weg geweest. Lekker uitgebreid tafelen, wat wijntjes erbij, paar biertjes. Supergezellig, maar niet zo goed voor mijn dieet. Zondag ook uitgebreid gebruncht, maar nog wel hardgelopen ook, dat compenseerde iets.. Deze week niet lichter geworden helaas.

vanavond even squashen, even de week weer goed beginnen!
pi_107401436
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:37 schreef loveli het volgende:
Viel me op dat het blijkbaar je basislijst is, brood + vlokken. En het argument dat je zo niet gaat snaaien is een BS-argument, daar struikelde ik over. M'n subtiliteit is met vakantie.

De mensen die dingen bakken en opeten hebben betere basislijsten. Verder vind ik het in het algemeen lastig om lijsten te helpen verbeteren van mensen die denken dat carbs essentieel zijn.
Carbs zijn essentieel voor mijn humeur en dat vind ik een uitstekende reden om ze te eten. Zonder carbs krijg ik bovendien pas echt snaaiaanvallen. (al eens uitgeprobeerd)

Ik eet niet elke dag vlokken hoor? Ik hou van zoet, maar een pak koekjes snaai ik binnen 2 dagen weg, dus haal ik het niet in huis en dan maar wat zoet broodbeleg.
(O, en mocht je je afvragen waarom ik dan niet alle suiker uitban: wel eens gedaan maar als ik dan een keer een stukje taart nam lag ik de avond of dag erna krom van de buikpijn.)
pi_107401611
Vlokken zijn 'slechte' carbs. Hoge GI waarde dus je krijgt snel weer honger gevoel. Volkoren brood zijn langzamere carbs dus beter.
Maar af en toe moet iets lekkers kunnen natuurlijk. Je moet het wel vol kunnen houden, maar maak het dan ook speciaal. ga er echt voor zitten en ga ervan genieten.

Ik ben net naar de koelkast gelopen... :@
Maar het is magere kwark geworden ipv chocola :7
pi_107401713
Ha, heel goed MC! Ik heb net 5 dropvisjes genomen :~

Oh en ik heb nu al zin in mijn soepie vanavond, volgens mij wordt dat vet lekker.
pi_107401745
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:50 schreef the85mc het volgende:
Vlokken zijn 'slechte' carbs. Hoge GI waarde dus je krijgt snel weer honger gevoel. Volkoren brood zijn langzamere carbs dus beter.
Maar af en toe moet iets lekkers kunnen natuurlijk. Je moet het wel vol kunnen houden, maar maak het dan ook speciaal. ga er echt voor zitten en ga ervan genieten.

Ik ben net naar de koelkast gelopen... :@
Maar het is magere kwark geworden ipv chocola :7
Denk je dat het door het weekend komt dat je nu ook weer meer wilt eten?
Bij mij gaat dat verslavende effect van ongezond eten echt snel. Maar goed, gewoon weer even afkicken en dan mis je het ook weer niet. :)
Everything has changed
pi_107401844
Ik snap de redenatie 'eten moet leuk en lekker blijven en dus boterhammen met vlokken' niet zo. Maar ik hou dan ook niet van vlokken.Iets zelfgebakken valt voor mij wel in die categorie.
pi_107401892
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:53 schreef Mini. het volgende:

[..]

Denk je dat het door het weekend komt dat je nu ook weer meer wilt eten?
Bij mij gaat dat verslavende effect van ongezond eten echt snel. Maar goed, gewoon weer even afkicken en dan mis je het ook weer niet. :)
Zou inderdaad best goed kunnen dat mijn lichaam nog in de vreet modus staat :P Maar eigenlijk valt het me nog mee dat ik niet ben aangekomen. Heb sinds vrijdag echt alleen maar dingen gegeten waar ik zin in had. En ik ben op gewicht gebleven. Kan dus best wel veel eten voor ik aankom blijkbaar. Ideaal!
pi_107401909
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:57 schreef anna82 het volgende:
Ik snap de redenatie 'eten moet leuk en lekker blijven en dus boterhammen met vlokken' niet zo. Maar ik hou dan ook niet van vlokken.Iets zelfgebakken valt voor mij wel in die categorie.
Als ik iets bak, is het altijd veel te veel voor mezelf. En te weinig om mee te sjouwen naar het werk. :P En ik vind een goede boterham of een warm broodje met vlokken dus wel echt lekker.

(Oke, en met mijn oven kun je geen fatsoenlijke cake of taart bakken)
pi_107401960
Ach, zo eet iedereen toch weleens dingen die andere mensen nooit de calorieën/troep waard zouden vinden. :) Ik heb vorige week nog een frikadel speciaal op, een en al rotzooi maar ik vind het wel echt lekker.
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:58 schreef the85mc het volgende:

[..]

Zou inderdaad best goed kunnen dat mijn lichaam nog in de vreet modus staat :P Maar eigenlijk valt het me nog mee dat ik niet ben aangekomen. Heb sinds vrijdag echt alleen maar dingen gegeten waar ik zin in had. En ik ben op gewicht gebleven. Kan dus best wel veel eten voor ik aankom blijkbaar. Ideaal!
In mijn ervaring kan je lichaam zo'n tijdelijke schommeling in hoeveel je binnenkrijgt inderdaad prima opvangen, als je daarna maar weer in je gezonde ritme teruggaat. Inderdaad heel handig. :P
Everything has changed
pi_107402037
@mini: het is natuurlijk al gezegd, maar is het een idee om tijdens de lunch 1 boterham te vervangen met verse (groenten)soep? Ik weet dat mijn leven er verwend uitziet omdat ik vaak thuis kan eten, maar toen ik nog vaak op kantoor at, nam ik ingevroren soep mee en zette dat in de magnetron. Zo krijg je meer vezels uit groenten binnen, is veul beter dan zo veel brood!

hmmmmm..... vlokken/ pasta op brood zijn zooooo lekker, maar je krijgt er van die dips van. Eigenlijk zou je sochtends alleen hartig moeten eten, dan kan je veel langer vooruit!

Ik heb (ook) carbs dagje vandaag :')

O: Brinta met halfvolle melk.
T: handje cashewnootjes.
L: Enigzins uitgeholde bagel met Philadelphia, gerookte zalm en komkommer. beker thee met
melk.
T: laatste beetje verse pompoensoep, misschien karnemelk
D: Manlief verrassen met zijn lievelingsmaal: paddestoelen risotto met varkenshaas en salade
T: ik denk warme appel met kaneel, of mandarijntjes.
pi_107402091
Verse Boterham met Boter en Kaas :~.

Beats Vlokken. maar de Ruyter specials Extra puur is dan weer :~
pi_107402133
An24 wij hebben dezelfde laatste T :D
pi_107402164
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:04 schreef Perruche het volgende:

Wat denk je wat ik haal aan zoet broodbeleg? Of de vlokken van de Ruyter of die pure specials. ;)

Ik heb nog wel een pot speculaaspasta staan, maar die vind ik niets. Te zoet.
pi_107402179
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:03 schreef An24 het volgende:
@mini: het is natuurlijk al gezegd, maar is het een idee om tijdens de lunch 1 boterham te vervangen met verse (groenten)soep? Ik weet dat mijn leven er verwend uitziet omdat ik vaak thuis kan eten, maar toen ik nog vaak op kantoor at, nam ik ingevroren soep mee en zette dat in de magnetron. Zo krijg je meer vezels uit groenten binnen, is veul beter dan zo veel brood!
Hmm, als lunch is dat niet zo handig, want we eten ergens anders dan waar de magnetron staat, maar als T 's middags is dat inderdaad wel een goeie! Iets warms vult misschien ook langer dan een snee brood. Thanks voor de tip! :)
Everything has changed
pi_107402206
Spuculoospasta :~ op witbrood :~
pi_107402214
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:57 schreef anna82 het volgende:
Dat dus!

Mijn vent zei dat ook altijd, savonds vooral. " Maar ja, het moet wel leuk blijven voor mezelf en die soyachips zijn zo slecht nog niet". :')

Maar ik heb een rare eter thuis. Eieren en paprika gaan er ook niet in. Tot zijn neus lucht kreeg van de heerlijke pizza-achtige frittata die ik maakte. Nu eet hij die ook regelmatig en hoeft hij savonds niets meer. Toch grappig hoe het kan lopen.
pi_107402250
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:05 schreef Perruche het volgende:
An24 wij hebben dezelfde laatste T :D
O+ 1 van de beste " beat the sugar" tips!
pi_107402273
Heeft iemand trouwens een vervanger voor cup a soup? Ik hou wel van soep tijdens de lunch, maar die uit de kantine is niet te eten en anders is er alleen cup a soup. Geen magnetron beschikbaar op werk, wel heet water.
pi_107402360
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:09 schreef Ewelina het volgende:
Heeft iemand trouwens een vervanger voor cup a soup? Ik hou wel van soep tijdens de lunch, maar die uit de kantine is niet te eten en anders is er alleen cup a soup. Geen magnetron beschikbaar op werk, wel heet water.
gewoon bouillon?
pi_107402390
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:12 schreef MarMar het volgende:

[..]

gewoon bouillon?
Stomme vraag: is dat in zakjes te koop? :@
pi_107402448
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:13 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Stomme vraag: is dat in zakjes te koop? :@
Vaak blokjes, maar die zijn dan per halve liter en er zijn ook potjes waarbij je met 2 theelepels genoeg hebt voor een kopje geloof ik.
Volgens mij ook wel in portiezakjes, maar dan ben je denk ik wel duurder uit.
pi_107402479
Bouillonblokjes heb ik wel, maar die gaan idd per halve liter. Ga wel eens neuzen bij de supermarkt.
pi_107402505
Ik zou gewoon een potje bouillon dan kopen Ewelina.

Geen Royal Parks Half dit jaar overigens, de vriendin met wie ik zou gaan is niet ingeloot. :)
Dan maar een andere halve verzinnen. :D
Doe wat je niet durft.
pi_107402595
http://www.rtl.nl/xl/#/u/0e2bdd65-b2df-303f-a9b8-3668c714b722

Serieus. Ik ben even aan het pauzeren en mijn (erg late) lunch aan het eten. Dus zet even RTL gemist op: all you need is love. De eerste vier minuten alleen al zijn tenenkrommend :D

Mensen die voor elkaar zingen, ieks!
pi_107402613
Ohhh, daar waren de heupbekkens van laatst :D
pi_107402756
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zou gewoon een potje bouillon dan kopen Ewelina.

Geen Royal Parks Half dit jaar overigens, de vriendin met wie ik zou gaan is niet ingeloot. :)
Dan maar een andere halve verzinnen. :D
Jammer!
pi_107402822
Tsja, misschien ben ik een mierenne*ker qua voeding, maar cup-a-soup en andere kant en klare soepen zijn niet gezond. Mega veel zout. En als we nou zout tekort hadden dan kan ik me het voorstellen, maar een gemiddelde nederlander eet al veel te veel zout.
Ik ben echt aan het minderen met zout en nog steeds krijg ik per dag vaak meer dan 6 gram zout binnen. Het zou me niet verbazen dat er binnen 10 jaar een ommekeer komt gericht op meer vet eten en minder zout en suiker.. Steeds meer onderzoeken wijzen erop dat suiker en zout veel slechter zijn dan vetten.
  Vis een optie? maandag 30 januari 2012 @ 15:27:49 #238
70532 loveli
N
pi_107402881
Ik hoop toch dat we nu al bezig zijn met die ommekeer. Las vandaag op nu.nl dat 50% van de mensen te dik is. Hellow, 50%?!?!!!
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 30 januari 2012 @ 15:33:26 #239
70532 loveli
N
pi_107403162
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:27 schreef loveli het volgende:
Ik hoop toch dat we nu al bezig zijn met die ommekeer. Las vandaag op nu.nl dat 50% van de mensen te dik is. Hellow, 50%?!?!!!
Bedoelen ze dan gewoon een BMI boven 25? Dat heb ik ook, 27 zelfs. :{ (Als ik 5 cm langer was geweest was het trouwens 25, boehoe...)
Everything has changed
pi_107403267
Zout ben ik echt ook ontzettend gaan minderen de laaatste jaren. Mijn ouders koken echt méga zout, echt niet normaal. Alles wat ik vroeger 'zo lekker vond' vind ik nu echt niet meer te eten zo zout.. ;(

Gelukkig heb ik zelf in de loop der jaren prima leren koken, dus kan ik nagenoeg alle gerechten die ik vroeger lekker vond nu zelf nķg lekkerder en zoutarm klaarmaken :9

Vandaag hard bezig met grote schoonmaak en opruim in huis :) Boodschapjes al gehaald en lekker gelunched met groentensoep en een broodje met zalm/avocado/cottage cheese :9 vanavond verse lasagne met volkorenbladeren (zelfgemaakt ook, uiteraard) :P
Ja doei.
pi_107403473
Everything has changed
pi_107403582
Ja dat van nu.nl vond ik ook bizar veel. ik zit gelukkig nog wel onder de 25 qua BMI!
pi_107403594
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:23 schreef Mini. het volgende:
Pretty Fly op 3FM net. O+

Wat vinden jullie van mijn lijstje? Ook te weinig eiwitten zeker? :P
O: 1 snee volkorenbrood met brie-smeerkaas (is normaal havermout maar wilde iets lichters ivm buikpijn)
T: 1x brood met pindakaas, koffie met melk
L: 2x brood met kipfilet
T: 2x brood met brie-smeerkaas
S: 40 minuten fietsen
D: 2 wraps (die kleinere) met paprika, tomaat, kikkererwten, avocado & sour cream
T: kiwi, nog iets?

Maar serieus, want er komt eigenlijk nooit commentaar. Normaal ontbijt ik dus met havermout en iets van 200ml melk, en dan eet ik overdag ook een snee brood minder en dan een banaan erbij. Is dat een beetje een goede basis?

Ik vind vlokken trouwens helemaal niet lekker. :@ Of eigenlijk, in m'n hoofd is het dan lekker en dan eet ik een hap en denk ik "hee, dit smaakt helemaal niet naar chocolade". :+
ik vind het wat veel carbs, en wat eenzijdig (zegt de carb-queen). Ik zou ook wat emer groente eten, want ik neem aan dat je in die 2 wraps niet oz heel vele kwijt kunt.

Boh, net boodschappen gedaan. In een week tijd geven we echt veel geld aan eten uit hier..bah.
pi_107403676
Mensen weten ook niet goed hoe ze met verse kruiden moeten koken. Daarom proppen ze overal zout in om meer smaak te krijgen. En combineren. Bijvoorbeeld salie met parmezaan geeft een heerlijke smaak aan groenten en vlees!
pi_107403680
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:04 schreef Perruche het volgende:
Verse Boterham met Boter en Kaas :~.

met pure chocoladevlokken is het ook lekker hoor. Ik snap ewelina wel, ik hou ook vooral van zoet op m'n brood. Kan 's morgens echt geen kaas of ham wegkrijgen. Tussen de middag wel, trouwens.

ik probeer tegenwoordig 1 carbloze maaltijd per dag te eten, en dat gaat eigenlijk best goed. Wat het voor m'n gewicht doet weet ik niet. Als ik hier ben is het regime altijd een beetje losser.
pi_107403786
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik vind het wat veel carbs, en wat eenzijdig (zegt de carb-queen). Ik zou ook wat emer groente eten, want ik neem aan dat je in die 2 wraps niet oz heel vele kwijt kunt.

Boh, net boodschappen gedaan. In een week tijd geven we echt veel geld aan eten uit hier..bah.
In mijn D zit voor 2 dagen een flinke paprika, een halve courgette en een stuk of 7 tomaten... Wat niet in de wraps past eet ik nog los op. Heb nog worteltjes liggen, anders neem ik die er nog wel bij. Thanks. :)

Je doet nu ook wel bijzondere dingen misschien, omdat het toch speciaal is als je samen bent? Als jullie straks samenwonen is het vast wel minder.
Everything has changed
pi_107403844
Crap, ik had een prachtige bron voor m'n scriptie gevonden en die ben ik nu kwijt.
pi_107403865
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:46 schreef Perruche het volgende:
Ja dat van nu.nl vond ik ook bizar veel. ik zit gelukkig nog wel onder de 25 qua BMI!
28 :@

Mini, volgens mij heb ik laatst nog commentaar gegeven toen je er om vroeg hoor :6 ;)

:o ze hebben het intromuziekje van "All you need is love" veranderd!

Hoezo bah, Jagar? Onderdak, kleding en voedsel zijn je primaire behoeften, dus mag je echt wel geld aan uitgeven om te zorgen dat het goed is vind ik :Y
Ik geef ook 'veel' geld uit aan eten :@
pi_107403874
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:52 schreef Mini. het volgende:

[..]

In mijn D zit voor 2 dagen een flinke paprika, een halve courgette en een stuk of 7 tomaten... Heb nog worteltjes liggen, anders neem ik die er nog wel bij. Thanks. :)

Je doet nu ook wel bijzondere dingen misschien, omdat het toch speciaal is als je samen bent? Als jullie straks samenwonen is het vast wel minder.
nee. weekmenu:
pasta met tomatensaus (Zelfgemaakt, wortels, ui, knoflook, beetje wijn, tomaten uit blik, kruiden)
reibekuchen met appelmoes
gegrilde aardappel/courgette/paprika/wortel
brood

maar goed, zo gaat het. het is wat ongestructureerd, wellicht komt het inderdaad daardoor. Niets aan te doen.
pi_107403910
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:54 schreef V1z0R het volgende:

[..]

28 :@

Mini, volgens mij heb ik laatst nog commentaar gegeven toen je er om vroeg hoor :6 ;)

:o ze hebben het intromuziekje van "All you need is love" veranderd!

Hoezo bah, Jagar? Onderdak, kleding en voedsel zijn je primaire behoeften, dus mag je echt wel geld aan uitgeven om te zorgen dat het goed is vind ik :Y
Ik geef ook 'veel' geld uit aan eten :@
ik vind 70 euro voor een week nogal wat. eigenlijk. En dat is echt alleen eten (okay, en 4 flessen wijn en 12 liter water).
pi_107403981
4 flessen wijn is ook al snel 20 euro toch? (5e per fles....) Dan zit je op 50, wat voor 2 mensen helemaal niet zo bizar is. Ik zit meestal op de 30 voor 1 week, maar fruit en lunch hoef ik niet te kopen voor werkdagen. Ontbijt is goedkoop en vlees eten we niet echt doordeweeks. Alleen als ik soms luxe dingen haal op de markt geef ik wel (veel) meer geld uit, en als ik wat gezonder en gestructureerder eet ook :').
pi_107403993
Is wijn bij jou niet heel erg duur? (of zit je nu in Duutserland?)
pi_107403998
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik vind 70 euro voor een week nogal wat. eigenlijk. En dat is echt alleen eten (okay, en 4 flessen wijn en 12 liter water).
Dat geef ik ook ongeveer uit per week en dan ook nog in m'n eentje :P
pi_107404036
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee. weekmenu:
pasta met tomatensaus (Zelfgemaakt, wortels, ui, knoflook, beetje wijn, tomaten uit blik, kruiden)
reibekuchen met appelmoes
gegrilde aardappel/courgette/paprika/wortel
brood

maar goed, zo gaat het. het is wat ongestructureerd, wellicht komt het inderdaad daardoor. Niets aan te doen.
Goh, dat zijn inderdaad niet van die dure gerechten. :o Misschien minder dingen uit voorraad dan?
Ach ja, het is toch maar tijdelijk. :) Is er trouwens nog nieuws op het samenwoonfront?
Everything has changed
pi_107404154
T: cashewnootjes, potje zwart/wit
T: twee plakjes ardennerboterhamworst, verse jus d'orange
D: champignons & .........
S: uurtje sportschool (misschien, ligt aan hoe ik opschiet)

Wat vinden jullie?
pi_107404214
Goh, volgens Tim (rekending van de ING) heb ik deze maand 180 euro uitgegeven bij AH. :o En da's dus voor mij alleen en 1 weekendje met bezoek. Ook wel wat gehamsterd, maar toch, dan valt 70 euro voor 2 man best mee.
Everything has changed
  Vis een optie? maandag 30 januari 2012 @ 16:04:33 #258
70532 loveli
N
pi_107404248
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:49 schreef An24 het volgende:
Mensen weten ook niet goed hoe ze met verse kruiden moeten koken. Daarom proppen ze overal zout in om meer smaak te krijgen. En combineren. Bijvoorbeeld salie met parmezaan geeft een heerlijke smaak aan groenten en vlees!
Verse kruiden zijn naast lekker ook vreselijk gezond. Stofjes die erin zitten zijn soms vetoplosbaar, gekruid eten + vet = gezond. En lekker.

Verder verbaas ik me over de zakjes viskruiden die ze bij bv zalm stopen. Zalm naturel :9
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 30 januari 2012 @ 16:06:14 #259
70532 loveli
N
pi_107404309
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
T: cashewnootjes, potje zwart/wit
T: twee plakjes ardennerboterhamworst, verse jus d'orange
D: champignons & .........
S: uurtje sportschool (misschien, ligt aan hoe ik opschiet)

Wat vinden jullie?
Vergeleken bij waar je vandaan komt great. Kudo's voor de visjes. Neem aan dat er veggies bij je D komen? Chocopasta en jouw darmen vind ik minder. Maar overall, I like.
crap in = crap out
pi_107404352
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:57 schreef Ewelina het volgende:
Is wijn bij jou niet heel erg duur? (of zit je nu in Duutserland?)
ik zit in duutserland dit waren flessen van 4 euro per stuk.

En dan betaalt de duutser nog apart voor z'n lunch ook.
pi_107404372
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:27 schreef loveli het volgende:
Allemachtig :o
Ik doe mijn best om bij de slankere 50% te komen! Maar 50% te dik verbaast me best wel.

Ik heb amandelpasta gekocht bij de natuurvoedingswinkel. Nou, dat is nog best lekker zeg op brood!

En ik heb nog een vraagje. Verandert iets als GI-index nog als je brood bijv in een broodrooster doet? Ik stop de laatste tijd mijn volkorenbrood vaak in het broodrooster en doe er dan wat roomboter op als het nog warm is :9 Maar heeft dat dan ook effect op de verteerbaarheid, insulinespiegels etc?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107404385
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:58 schreef Mini. het volgende:

[..]

Goh, dat zijn inderdaad niet van die dure gerechten. :o Misschien minder dingen uit voorraad dan?
Ach ja, het is toch maar tijdelijk. :) Is er trouwens nog nieuws op het samenwoonfront?
nee, nog geen concreet nieuws geloof ik. Het is 90% zeker, maar de duutser heeft nog een duwtje nodig.
pi_107404407
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Vergeleken bij waar je vandaan komt great. Kudo's voor de visjes. Neem aan dat er veggies bij je D komen? Chocopasta en jouw darmen vind ik minder. Maar overall, I like.
Champignons zijn toch groenten? En anders komen er boontjes bij.

Chocoladepasta heeft eigenlijk nooit een foute werking op mijn darmen. Behalve in een hele slechte periode, maar dan heeft alles een foute werking. Wat is er zo slecht aan de chocoladepasta icm darmproblemen dan?
  Vis een optie? maandag 30 januari 2012 @ 16:22:04 #264
70532 loveli
N
pi_107404888
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:07 schreef Isabeau het volgende:
En ik heb nog een vraagje. Verandert iets als GI-index nog als je brood bijv in een broodrooster doet? Ik stop de laatste tijd mijn volkorenbrood vaak in het broodrooster en doe er dan wat roomboter op als het nog warm is :9 Maar heeft dat dan ook effect op de verteerbaarheid, insulinespiegels etc?
Geroosterd brood heeft een hogere GI dan gewoon brood.

Er is een betere norm dan GI, dat is de GL (Glycemic Load). De GI is hoe 100 gram carbs uit het product zich verhoudt tot tafelsuiker, GL laat zien hoe het per portie is.

Bv de GI van worteltjes is hoog, maar je moet eenbos opknagen voor je aan 100 gram suiker uit de wortels zit. De GL van wortels kan hoog zijn, maar de GL per wortel is relatief laag.
crap in = crap out
pi_107405142
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:03 schreef Mini. het volgende:
Goh, volgens Tim (rekending van de ING) heb ik deze maand 180 euro uitgegeven bij AH. :o En da's dus voor mij alleen en 1 weekendje met bezoek. Ook wel wat gehamsterd, maar toch, dan valt 70 euro voor 2 man best mee.
Ik ga ook eens kijken!

Haha, ik kom echt op 50 euro uit voor januari en in december 30, november 83. Ik zal eens kijken op mijn andere rekening :P
  Vis een optie? maandag 30 januari 2012 @ 16:30:25 #266
70532 loveli
N
pi_107405215
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:08 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Chocoladepasta heeft eigenlijk nooit een foute werking op mijn darmen. Behalve in een hele slechte periode, maar dan heeft alles een foute werking. Wat is er zo slecht aan de chocoladepasta icm darmproblemen dan?
Champignons zijn schimmels, groente zijn van die dingen met vitamines, vezels, bioflavonen, etc.

Suikers zijn in de regel slecht voor darmflora ("goed voor de slechte darmbacterien"). Weet niet welke voedingsadviezen je hebt gekregen van de specialist, kan me voorstellen dat suiker daar niet op staat. Maar het kan ook dat je juist voorzichtig moet zijn met bepaalde vezels en bv prei/ui.
crap in = crap out
pi_107405272
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:08 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Everytime I eats Nutella, my tummy goez "ROOOAAAR!"

I am the Nutellasaurus-Rex!
pi_107405301
Ik vind het qua prijs niet zoveel voor boodschappen Jagar. Ik geef denk ik (omgerekend) ongeveer 40,- per week uit in mijn eentje?
  maandag 30 januari 2012 @ 16:32:59 #269
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107405322
ah... de "ja maar.............smoesjes" lijstjes :')

Lijst:
O:kwark, vla en verse aardbeien
T's: peer, cup a soup kerrie, appel, cappuccino, wortels, tomaat
L: 3 boterhammen kaas, kom chinese tomatensoep met kipfilet, beker melk
T's: plakje suikerbrood met boter, paar dropjes, merci, handje chips, mandarijn
D: 500 gr broccoli, halve paprika, 200 gr gebakken champignons, 1 gebakken ui, kruiden, aardappelkroketjes, biefstuk.
T: niks
pi_107405427
Aardbeien? Nu? Zijn die lekker dan?

Ik maak straks lekker stamppot boerenkool! Heb zelfs een zak aardappels gekocht van de week. :D
Kun je ook spruitjesstamppot maken eigenlijk? En wat gooi je daar nog meer bij?
Doe wat je niet durft.
pi_107405497
Boerenkoolstamppot is goddelijk, dat ga ik deze week ook maken. Met gebakken uien en spekjes en azijn, heerlijk. :9~
pi_107405590
Ik vind 70 euro voor 2 personen ook niet heel gek?

Nibud zegt er dit over: gemiddeld 5.53 per dag voor een vrouw en 6.03 per dag voor een man tussen de 14 en 65 jaar.

http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/voeding.html
pi_107405673
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:39 schreef MarMar het volgende:
Ik vind 70 euro voor 2 personen ook niet heel gek?

Nibud zegt er dit over: gemiddeld 5.53 per dag voor een vrouw en 6.03 per dag voor een man tussen de 14 en 65 jaar.

http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/voeding.html
Dus voor een stelletje zou dat 11,50 per dag zijn aan boodschappen/eten? :o Wat veel eigenlijk...
pi_107405794
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dus voor een stelletje zou dat 11,50 per dag zijn aan boodschappen/eten? :o Wat veel eigenlijk...
Als je naar beneden scrollt zie je dat het in een meerpersoonshuishouden procentueel per persoon goedkoper wordt, maar jah, 11 euro per dag gemiddeld.. als je goede producten gebruikt, 2 stuks fruit per persoon eet, groente, vlees.. beleg, alles doorbereken.. denk dat dat wel in de buurt komt toch? Helemaal als je dan net als ik een man in huis hebt die rustig een half brood per dag weg eet :P
pi_107405844
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Aardbeien? Nu? Zijn die lekker dan?

Ik maak straks lekker stamppot boerenkool! Heb zelfs een zak aardappels gekocht van de week. :D
Kun je ook spruitjesstamppot maken eigenlijk? En wat gooi je daar nog meer bij?
niets bij de stampot, maar er naast: kip met knoflookpoeder en salie. Dan kipje in de rauwe ham wikkelen. Braden, afblussen met marsala wijn er beetje room. De jus over de stampot heen! Omnomnom!
pi_107405924
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:44 schreef MarMar het volgende:

Als je naar beneden scrollt zie je dat het in een meerpersoonshuishouden procentueel per persoon goedkoper wordt, maar jah, 11 euro per dag gemiddeld.. als je goede producten gebruikt, 2 stuks fruit per persoon eet, groente, vlees.. beleg, alles doorbereken.. denk dat dat wel in de buurt komt toch? Helemaal als je dan net als ik een man in huis hebt die rustig een half brood per dag weg eet :P
:N onder de tabel staat 'bedragen zijn gebaseerd op een tweepersoonshuishouden' O-)
pi_107406006
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:45 schreef An24 het volgende:

[..]

niets bij de stampot, maar er naast: kip met knoflookpoeder en salie. Dan kipje in de rauwe ham wikkelen. Braden, afblussen met marsala wijn er beetje room. De jus over de stampot heen! Omnomnom!
Ik heb geen marsala in huis, waar kan ik het door vervangen? :D

Ik zie ook een spruitjesstamppot staan met appel er doorheen. En dat komt mooi uit, want ik heb echt gruwelijk veel appels in huis. :P
Doe wat je niet durft.
pi_107406038
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik zie ook een spruitjesstamppot staan met appel er doorheen. En dat komt mooi uit, want ik heb echt gruwelijk veel appels in huis. :P
spruitjes met appelmoes... :9
  Vis een optie? maandag 30 januari 2012 @ 16:55:25 #279
70532 loveli
N
pi_107406198
quote:
Dacht madeira,. maar ik kan er compleet naast zitten.
crap in = crap out
pi_107406252
quote:

[..]

Das nou jammer. Ook geen zoete wijn? Dessertwijn, muscaatwijn etc. Muscaat kan ook goed met appels. Krijg hier trek van. Zo mijn risotto maar eens in elkaar draaien!
pi_107406289
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Dacht madeira,. maar ik kan er compleet naast zitten.
Nope, is ook bingo!
pi_107406489
Dessertwijn heb ik wel in huis. :)
Toevallig.
Ik ben niet zo'n alcoholspons. Ik vind het al heel goed van mezelf dat ik vrijdag een glas wijn heb ingeschonken en het zowaar ook nog heb opgedronken voordat ik naar bed ging.
Doe wat je niet durft.
pi_107406607
Alcohol :9.

:') huhu.
  maandag 30 januari 2012 @ 17:17:59 #284
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107406999
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:06 schreef Perruche het volgende:

Zometeen weer :@ :')
  maandag 30 januari 2012 @ 17:22:01 #285
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107407144
Maar ik heb wel kwark gekocht en ijzer- en aminozuur pillen en lijnzaad want ik kom nooit aan de adh van 30 gram vezels per dag. Jeuj voor mij.
pi_107407173
Hier geen alcohol!

Wel hardlopen!

In de regen ;(
Ja doei.
  maandag 30 januari 2012 @ 17:25:32 #287
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107407286
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:22 schreef motorbloempje het volgende:
Hier geen alcohol!

Wel hardlopen!

In de regen ;(
Och erm ;( Wel goed dat je gaat!
  maandag 30 januari 2012 @ 17:27:53 #288
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107407385
Aardbeien bij de LIdl vandaan, 1.29 voor 250 gram, best lekker!

Heb je al hardgelopen Mo?

Spruitjesstamp, vind aardappel en spruitjes apart lekkerder.. Appelmoes erbij klinkt goed :D

Kom vandaag op 2300 kcal, prima geloof ik
pi_107407863
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, nog geen concreet nieuws geloof ik. Het is 90% zeker, maar de duutser heeft nog een duwtje nodig.
vind je dat niet irritant? Want als mijn lief zou twijfelen om bij mij te komen wonen/werken dan zou hij daar mogen blijven waar hij nu zit /kortdoordebocht
pi_107408182
Pff ik geef echt veel geld uit aan eten, maar dat komt ook omdat ik heel veel biologisch koop en behalve uitgaan, huur en verzekering verder niet heel veel uitgaven heb, ik spaar de laatste tijd vooral. Ik durf eigenlijk niet bij te houden hoeveel precies, das te confronterend :@ Als ik maar goed uitkom. En ik vind eten te belangrijk en lekker om daar veel minder aan uit te geven eigenlijk. Misschien toch even een schemaatje maken ofzo, op zich wel handig dat bij te houden.

En qua BMI zit ik goed, 50% is echt veel :o
pi_107408438
Ik geef ongeveer 300,- per maand uit aan boodschappen: voornamelijk eten, drank inbegrepen, ook nog wat huishoudelijkheden. Voor twee personen.
Maar ik koop geen / nauwelijks vlees & vleeswaar, omdat ik nog een grote voorraad eigen varken in de vriezer heb. Dat scheelt een slok op een borrel (ook omdat als ik het wel zou kopen, het biologisch zou zijn).
  maandag 30 januari 2012 @ 18:10:25 #292
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107408855
Ik denk dat ik qua BMI ook bij de verkeerde 50% val. Mja.
pi_107409143
Wij doen sinds kort ook weer aan weekboodschappen. Het lukt prima om maximaal tien euro per dag uit te geven. We eten alleen niet dagelijks vlees en drinken allebei bijna geen alcohol. Zoetigheden kopen we ook niet - snoep eten we niet en taart, cakes of koekjes bak ik zelf. Wel inclusief verzorgingsproducten en schoonmaakmiddelen.
pi_107409159
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:25 schreef Principessa het volgende:

[..]

Och erm ;( Wel goed dat je gaat!
Het was droog! Precies toen we gingen lopen!

Maar het ging in het begin niet zo héél lekker: een spier in m'n rechter bil was aan het protesteren! Dus eigenlijk het rondje afgebroken halverwege en aan de terugweg begonnen, waarna het eigenlijk weer wat lekkerder ging, dus toen maar weer een stukje extra eraan geplakt.

Al met al zo'n 28 minuten weggeweest en na een minuut of 7 even gestopt om de bil wat rust te gunnen, daarna de rest wel in een keer doorgelopen, op een sukkeltempootje, dat wel! 4,17km zegt afstandmeten.. dus al met al niet ál te slecht.

Máár, wel gegaan :9 *) dus straks zonder problemen aan de lasagne :9

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 30-01-2012 18:24:33 ]
Ja doei.
pi_107409362
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:06 schreef Perruche het volgende:

terwijl ik een restje werk af zit te maken drink een glas wijn.... O+
pi_107409394
Ik moet een verslag afmaken, thuis lukt het niet, bij m'n ouders lukt het niet }:| toch maar weer door de vrieskou naar de bibliotheek :')?
pi_107409397
1. Even in Ewelina's defense: vlokken van de ruyter is géén cacaofantasie _O_
2. 40 euro per week aan eten, heb ik ook.
3. nog geen mail terug gehad van huis -O- Hoop niet dat ze me belden toen de netwerken plat lagen en dan dachten, 'dan niet'.
4. lijstje:
O: dubbele boterham pindakaas
L: 2 dubbele boterhammen kaas, beker vifit, mandarijntje, bakje fruitsalade
D: noodles met gehakt, erwtjes en pindasaus
T:?
pi_107409401
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:39 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

vind je dat niet irritant? Want als mijn lief zou twijfelen om bij mij te komen wonen/werken dan zou hij daar mogen blijven waar hij nu zit /kortdoordebocht
ja, dat is wel heel kort door de bocht. Natuurlijk had ik liever dat hij stond te springen, maar dit hoort bij de duutser, en ik begrijp het ook nog eens heel erg goed...

wat ik irritant vind is dat hij het er liever niet over heeft, terwijl ik er de hele dag wel over kan praten..
  maandag 30 januari 2012 @ 18:28:23 #299
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107409490
Onze gezamenlijke weekboodschappen waren nog geen 40 euro afgelopen weekend (= 6 keer avondeten)! En daarnaast heb ik nog voor 15 euro eigen boodschappen gedaan.
Niet meer actief op Fok!
pi_107409585
en wat eet je dan, vik?
  maandag 30 januari 2012 @ 18:36:33 #301
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107409727
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:31 schreef Jagärtrut het volgende:
en wat eet je dan, vik?
Van alles, maar er zitten ook vaak kruiden in die we al in huis hebben. En pasta hoeven we ook niet elke week te halen.

Lijstje van deze week:

Gnocchi met spinazie en tuinerwten
Lasagne
Turkse tortilla's
Kip kerrie banaan
Spinaziebollen
Ovenchili met Mexicaanse wokgroente
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: