Ik vond het héél saai, ik hou niet zo van tennis op tvquote:Op zondag 29 januari 2012 15:13 schreef _Calimero_ het volgende:
Oh meennn wat is de finale van de A.O. spannend zeg!!
Thx!quote:Op zondag 29 januari 2012 15:57 schreef Probability het volgende:
Vik, je haar is/zit echt heel erg mooi! De structuur lijkt wel veranderd!!
Gelukkig hebben we de foto's nogquote:Op zondag 29 januari 2012 16:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Thx!
Vandaag zit m'n haar alweer wat gewoontjes. Waarom kan het niet altíjd zo zitten als wanneer je net bij de kapper vandaan komt?
.
Ah, that makes sensequote:Op zondag 29 januari 2012 16:04 schreef Phaidra het volgende:
Dat gedicht is vast niet zo geschikt voor een geboortekaartje hč?![]()
Maria, ik denk dat er wel toegevoegde suikers in zitten. Hoeveel ingrediënten staan er op de verpakking? Bij brinta zijn dat er 2 (volkorenvlokken/meel en zout).
Ik zit nog in pyjama en heb nergens zin in, want veel te koud, hahaha.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat een finale
Waar heb je zin in Calimero en hoeveel tijd heb je?
Lekker he wandelen Sigme
Delft! (en ergens in een schuur in krimpen aan de ijssel ofzo)quote:Op zondag 29 januari 2012 15:54 schreef Mini. het volgende:
Leuk Kwak, waar ga je de Mattheus doen?Inderdaad mooi...
Ik ga binnenkort ook kijken bij een koor, als ik zulke stukken weer hoor mis ik het echt.
Mijn mening over het drinken van voedsel:quote:Op zondag 29 januari 2012 15:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
Sigme quote eerst een dichter en gooide vervolgens het topic dicht![]()
Misschien had ik het al eens gevraagd trouwens, maar dan ben ik het weer vergetenWat is hier de mening over Brinta Wake Up? Ik weet dat men hier Brinta-fan is, maar wake up kan je drinken en heeft een smaakje
Ik heb nu bananensmaak meegenomen, misschien handig voor als ik in de ochtend haast heb en niet in de trein wil ontbijten!
Ooh wat leuk allemaal.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Delft! (en ergens in een schuur in krimpen aan de ijssel ofzo)
Het project waar ik zing doet dit jaar dé Delftse Mattheus. En met een beetje geluk zing ik ook nog in een solokoortje (we doen kleine bezetting en sommige koralen wil G.graag solo bezet in de herhaling) of een lijntje zoals de vrouw van Pilatus
Weet ikquote:
Bedoel je: zijn de goede voornemensmensen al afgehaakt?quote:Op zondag 29 januari 2012 16:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Mensen die in de sportschool komen?;
Is het nu nog steeds druk of begint het al af te nemen?
Begint al af te nemen!quote:Op zondag 29 januari 2012 16:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Mensen die in de sportschool komen?;
Is het nu nog steeds druk of begint het al af te nemen?
Ik geloof je op je woordquote:Op zondag 29 januari 2012 16:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Of het goed voor je is weet ik allemaal niet, maar Brinta Wake-up is by far het smerigste wat ik ooit gegeten (gedronken) heb. Wees gewaarschuwd!.
ik spam hier wel lekker straksquote:Op zondag 29 januari 2012 17:03 schreef Ewelina het volgende:
Kwak, wanneer je de Mattheus gaat doen krijg ik toch wel bericht hé? Dat is zo'n mooi stuk!
Uiteraard!quote:Op zondag 29 januari 2012 16:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Als je het echt heel lekker vind en anders geen manier vindt om voedingstoffen binnen te krijgen is het toch prima?
Altijd gezond is ook niet nodig natuurlijk.
Zelf verkies ik altijd voor : nooit honger
Ik zeg eierenquote:Op zondag 29 januari 2012 17:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Uiteraard!Ik vond het ook vooral intrigerend voor als ik veel haast had in de ochtend enzo
Maar als ik DaD moet geloven is '
' dus niet op z'n plaats
Ik houd jullie op de hoogte
Kan ookquote:
Ik kon die paarse waar jij de blauwe van hebt niet vinden. En toen zei mn moeder 'trek deze eens aan' en was ik verkochtquote:Op zondag 29 januari 2012 18:23 schreef Ewelina het volgende:
IRL is het een mooie jas, heb er ook nog naar gekeken. Goed geslaagd Chico!
Oh ik zie dat je hem ook op kunt halen. Dan is het zelfs maar 14 euroquote:Op zondag 29 januari 2012 18:54 schreef Perruche het volgende:
18 euro is toch supergoedkoop?ik zeg doen!
Ik was niet in Amsterdamquote:Op zondag 29 januari 2012 18:29 schreef Ewelina het volgende:
Die hing eerst op de begane grond, aan de kant van de Kalverstraat.
Is er een verband tussen het geen zin hebben en de katjesdrop?quote:Op zondag 29 januari 2012 20:27 schreef Syrena het volgende:
O: Twee tarwepuntjes, 1 met kaas, 1 met hagelslag
T: Katjesdrop, veel
L: Tarwepuntje met kruidenkaas
T: Handje noten
T: Champignos ala escargot en een half bruin bolletje
D: Witlof in ham, met bechamelsaus en kaas, aardappelpuree, gebakken panga
T: Katjesdrop
T: Mini salamibolletjes
T: Worteltje
Volgens mij ben ik nog wat T's vergeten![]()
Mijn laptop is stom met Windows 7, maar ik heb geen puf om er XP terug op te zetten of om mijn oude drive te clonen of te imagen.
En ik heb echt geen zin in mijn werk de komende twee weken. En daarna geloof ik ook niet.
Meen je dat nou?quote:Op zondag 29 januari 2012 20:16 schreef Amsel het volgende:
Hey An24!
Bedenk me net dat jij me onder deze naam vast helemaal niet herkent!Op je website, bij de portretten, de zevende foto
Jajoh, ik heb al meerdere namen gehad. Dit is in Slank alweer m'n derde nickname volgens mij, heb dus ook "Merel" en "imago" gehad.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:49 schreef An24 het volgende:
[..]
Meen je dat nou?Heb je je foknaam veranderd?
![]()
Jou lijf is er na die shoot nog flink op vooruit gegaan!
en daar heb je nog een knaller-lijf. Tieten!quote:Op zondag 29 januari 2012 20:55 schreef Amsel het volgende:
[..]
Jajoh, ik heb al meerdere namen gehad. Dit is in Slank alweer m'n derde nickname volgens mij, heb dus ook "Merel" en "imago" gehad.
Volgens mij was ik tijdens die shoot op het zwaarst dat ik ooit geweest benMaar daar kom ik alweer bijna bij in de buurt
Merel, dat was het idd! En het staat je allebei heel mooi ;-)quote:Op zondag 29 januari 2012 20:55 schreef Amsel het volgende:
[..]
Jajoh, ik heb al meerdere namen gehad. Dit is in Slank alweer m'n derde nickname volgens mij, heb dus ook "Merel" en "imago" gehad.
Volgens mij was ik tijdens die shoot op het zwaarst dat ik ooit geweest benMaar daar kom ik alweer bijna bij in de buurt
Ik wist ook niet dat jij Amsel wasquote:Op zondag 29 januari 2012 20:55 schreef Amsel het volgende:
[..]
Lang leve de groothoek lensquote:Op zondag 29 januari 2012 21:03 schreef Amsel het volgende:
Ja die boobs springen wel uit die foto hč
Dan zou je wel 20 boobies hebben. Das ook bijzonder!quote:Op zondag 29 januari 2012 21:29 schreef anna82 het volgende:
[..]
Met nog geen tien groothoek lenzen krijg je dat bij mij voor elkaar
Mooie foto!
Mja, af en aan. Ik heb vandaag algehele meh en vind mezelf echt heel erg zieligquote:Op zondag 29 januari 2012 20:46 schreef Nallie het volgende:
[..]
Is er een verband tussen het geen zin hebben en de katjesdrop?
En is het al langer dat je geen zin hebt? Want volgens mij heb ik eerder al zoiets opgevangen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
Noem je mij nu een big?!quote:Op zondag 29 januari 2012 21:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dan zou je wel 20 boobies hebben. Das ook bijzonder!
Nog nooit geprobeerd eigenlijk. Is wel een uitdaging!quote:Op zondag 29 januari 2012 21:36 schreef MarMar het volgende:
Hm, ook met rolstoel an?Ik wil nog wel es een mooi portret met wheels, meestal vind ik de foto's waar de rolstoel ook op staat maar stom.
Wedden van nietquote:Op zondag 29 januari 2012 21:34 schreef An24 het volgende:
Ik krijg iedereen mooi op de foto! [/blufmodus]
Misschien moeten we het daar eens over hebben danquote:Op zondag 29 januari 2012 21:39 schreef An24 het volgende:
[..]
Nog nooit geprobeerd eigenlijk. Is wel een uitdaging!
Als je de kamer opzich bekijkt zeker. Maar ik ben gewend dat ik geüpgraded word richting suite en dat is nu niet zo, dus ik ben een beetje teleurgesteldquote:Op zondag 29 januari 2012 21:42 schreef MarMar het volgende:
@Tink geniet nou maar gewoon lekker, het is toch tijdelijk![]()
Zijn de kamers in het hotel goed?
Dat ja.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:42 schreef MarMar het volgende:
@Tink geniet nou maar gewoon lekker, het is toch tijdelijk![]()
quote:Op zondag 29 januari 2012 21:37 schreef Syrena het volgende:
[..]
Mja, af en aan. Ik heb vandaag algehele meh en vind mezelf echt heel erg zielig![]()
Komende week introducties, dus lesgeven aan ongeīnteresseerde brakke verse eerstejaars en ik ben er achter dat ik lesgeven ontzettend stom vind.
Het is trouwens eigenlijk meer dat mijn persoonlijkheidsstoornis* die weer flink aan het opspelen is en ik even niet weet hoe ik die weer in zijn hok krijg.Och SyrenaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en je bent zo leuk! Tijd om weer even hulp te vragen/krijgen bij het ophokken?
Hoezo ben je dat gewend? En hoe werkt dat eigenlijk? Ik ben nog nooit geupgrade in het hotelwezen.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je de kamer opzich bekijkt zeker. Maar ik ben gewend dat ik geüpgraded word richting suite en dat is nu niet zo, dus ik ben een beetje teleurgesteldEn ja, ik weet dat ik zeur
^^quote:Op zondag 29 januari 2012 21:49 schreef anna82 het volgende:
[..]
Hoezo ben je dat gewend? En hoe werkt dat eigenlijk? Ik ben nog nooit geupgrade in het hotelwezen.
quote:Op zondag 29 januari 2012 21:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wedden van niet
Het hotel is niet helemaal mijn smaak (reusachtig), maar het eten is echt geweldig. Helaas
Vandaag vier borden met dessert en 7 borden groente en vis gegeten. En ik had nog meer opgekund. Moet maar heel veel sporten en wandelen ofzo.
^^ en een virtuele *knuf*quote:Op zondag 29 januari 2012 21:47 schreef anna82 het volgende:
[..]
Och Syrenaen je bent zo leuk! Tijd om weer even hulp te vragen/krijgen bij het ophokken?
Gewoon. Als ik een simpele kamer boek krijg ik negen van de tien keer een suite of appartement ofzo. Ben verwend. Maar nu is mijn charme uigewerkt ben ik bang.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:49 schreef anna82 het volgende:
[..]
Hoezo ben je dat gewend? En hoe werkt dat eigenlijk? Ik ben nog nooit geupgrade in het hotelwezen.
Welke foto??quote:Op zondag 29 januari 2012 20:55 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dit. Je hebt een geweldig gevoel voor humor, bent leuk en intelligent en daarnaast een vanui de weinige vrouwen die erg goed uitziet met kort haar.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:47 schreef anna82 het volgende:
[..]
Och Syrenaen je bent zo leuk! Tijd om weer even hulp te vragen/krijgen bij het ophokken?
Gewoon? Als ik incheck, krijg ik de kamer waarop ze me geboekt hebben en nooit meer. Hoe regel jij dat dan?quote:Op zondag 29 januari 2012 21:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Gewoon. Als ik een simpele kamer boek krijg ik negen vanui de tien keer een suite of appartement ofzo. Ben verwend. Maar nu is mijn charme uigewerkt ben ik bang.
Vriendelijk lachen. Denk ik. Ik weet het niet eigenlijk. Krijg gewoon altijd een betere kamer. Maar nu niet dus.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Gewoon? Als ik incheck, krijg ik de kamer waarop ze me geboekt hebben en nooit meer. Hoe regel jij dat dan?
Welkom in de wereld van de gewone wezens Tink!quote:Op zondag 29 januari 2012 21:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Vriendelijk lachen. Denk ik. Ik weet het niet eigenlijk. Krijg gewoon altijd een betere kamer. Maar nu niet dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijstje:
O: smoothie+nootjes
T: zoete aardappel en kalkoenfilet
L: 4 rijstewafels, kip en bietjessalade
T: stukje browniecheesecake
D: avocado, kip en zoete aardappel
T: kwarkBe ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
Datquote:Op zondag 29 januari 2012 21:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dit. Je hebt een geweldig gevoel voor humor, bent leuk en intelligent en daarnaast een vanui de weinige vrouwen die erg goed uitziet met kort haar.
Kan snel gaan! Wat is het voor iets, en waar?quote:Op zondag 29 januari 2012 22:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vanmiddag werden we opgebeld, of we vanavond of morgenochtend een woningbezichtiging wilden doen. Onconventioneel tijdstip, maar ja, boeiend.
Prijs, locatie en ruimte zijn priiiima, echter het is een weinig sfeervol pand. Toch maar gereageerd dat we het willen, want we kunnen er vast wel wat tofs van maken
Heel veel doen dat niet inderdaad, ik heb het wel eens geprobeerd met twee vrienden :/quote:Op zondag 29 januari 2012 21:21 schreef Chicolate het volgende:
Ewelina, weet jij welke woningcorporaties in Amsterdam hun vrije sectorwoningen wél aan studenten willen verhuren (evt met garant staan van ouders)? Voordat ik ze allemaal af ga bellen, want weet dat de jouwe het bijv niet doet.
Wat maakt het eigenlijk weinig sfeervol?quote:Op zondag 29 januari 2012 22:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vanmiddag werden we opgebeld, of we vanavond of morgenochtend een woningbezichtiging wilden doen. Onconventioneel tijdstip, maar ja, boeiend.
Prijs, locatie en ruimte zijn priiiima, echter het is een weinig sfeervol pand. Toch maar gereageerd dat we het willen, want we kunnen er vast wel wat tofs van maken
Een foto op de website van Anquote:
Ja ik probeer het op dit moment dus. Ben het alleen wonen zatquote:Op zondag 29 januari 2012 22:38 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Heel veel doen dat niet inderdaad, ik heb het wel eens geprobeerd met twee vrienden :/
Liefst beidequote:Op zondag 29 januari 2012 22:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Fatsoenlijke huisgenoten dus. Of een vaatwasser?
Haha, ik zie jou als kat voor me, al prakkend en ronddraaiend op een kussenquote:Op zondag 29 januari 2012 23:24 schreef Amsel het volgende:
Zo, m'n huisje is lekker opgeruimd en schoon. Ik heb nesteldrang doordat M komt ofzo
Nou zo voel ik me wel een beetje jaquote:Op zondag 29 januari 2012 23:34 schreef An24 het volgende:
[..]
Haha, ik zie jou als kat voor me, al prakkend en ronddraaiend op een kussen
Kun je niet in mijn gebouw wonen? Is best gezellig..quote:Op zondag 29 januari 2012 22:46 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja ik probeer het op dit moment dus. Ben het alleen wonen zaten wil ergens wonen met een fatsoenlijke huiskamer en huisgenoten zodat ik de afwas doe na het eten. Om maar eens wat dingen te noemen.
hoe krijg je dit voor elkaarquote:Op maandag 30 januari 2012 07:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat kansloos XM!
Ik hoop dat ik de dag ongeschonden doorkom. Bleef net al met mn tas haken achter de voorvork van mn fiets.
Nope, geen idee. Volgens mij verhuren ze alleen tijdelijke woningen aan studenten.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:21 schreef Chicolate het volgende:
Ewelina, weet jij welke woningcorporaties in Amsterdam hun vrije sectorwoningen wél aan studenten willen verhuren (evt met garant staan van ouders)? Voordat ik ze allemaal af ga bellen, want weet dat de jouwe het bijv niet doet.
Tas hing aan het stuur en aan mn tas zit een rits met een fliebertje er aan (volg je 'm nog?quote:Op maandag 30 januari 2012 08:17 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
hoe krijg je dit voor elkaar![]()
Sterkte XM! Ik hoop dat de pijn wegtrekt of dat anders dat ding eruit gaat, je bent er nu al lang genoeg mee aan het klooien.
quote:Overigens blijken mannen graag hun rijkunsten te demonstreren. Als ze een vrouwelijke passagier bij zich hebben proberen mannen de auto vaker in een klein vak te parkeren, terwijl er ook ruimere vakken beschikbaar zijn.
quote:Op zondag 29 januari 2012 22:13 schreef _aurum_ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ze leefden nog lang en gelukkig
Leuk!quote:Op maandag 30 januari 2012 09:25 schreef Quinazoline het volgende:
En ik heb zaterdag nog dit jurkje gekocht:
[ afbeelding ]
Helemaal niet praktisch, kan hem niet op mijn werk aan, maar hij stond wel erg mooi! En hij was nu best goedkoop en mooier dan op het plaatje!
Weet niet watvoor werk je doet, maar behalve als je bij wijze van buiten in de modder moet werken, gewoon dragen naar werk.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:25 schreef Quinazoline het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal niet praktisch, kan hem niet op mijn werk aan, maar hij stond wel erg mooi! En hij was nu best goedkoop en mooier dan op het plaatje!
Dacht ik ook ja, waarom kan dat niet? Mooi jurkje iigquote:Op maandag 30 januari 2012 09:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Weet niet watvoor werk je doet, maar behalve als je bij wijze van buiten in de modder moet werken, gewoon dragen naar werk.
Sta een deel van de tijd op een lab (deels chemisch, deels vol met electrotechnische/werktuigbouwkundige rotzooi), dus bedekte benen&armen zijn semi-verplicht (het is verplicht, bijna niemand houdt zich eraan), en ik ben zo iemand die zich heel braaf aan de regels houdt (en een panty vind ik niet bedekt genoeg. Die smelt fijn aan je been vast als er iets mis gaat). Buiten dat ben ik gewoon te onhandig om het jurkje mooi te houden op werkdagen, dan blijf ik vast ergens aan hangen en dat vind ik zonde. Bij presentaties kan het dan weer wel hoor, ook al doen mijn collega's daar niks speciaals voor aan, ik heb dan meer zelfvertrouwen als ik iets leuks aan heb, en evt. opmerkingen kan ik dan echt niet mee zitten.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Weet niet watvoor werk je doet, maar behalve als je bij wijze van buiten in de modder moet werken, gewoon dragen naar werk.
ik denk dat je blij mag zijn dat je fliebertje niet tussen je spaken kwam en dat je van je fiets af gelanceerd werdquote:Op maandag 30 januari 2012 08:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Tas hing aan het stuur en aan mn tas zit een rits met een fliebertje er aan (volg je 'm nog?) en dat fliebertje bleef achter een schroef van mn voorvork halen.
Wel fijn was dat ik mn hoofd niet stootte ofzo bij het parkeren van mn fiets.
quote:Op maandag 30 januari 2012 09:21 schreef Principessa het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi jurkje Q!Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
Waarom becel? Roomboter is lekker en lang niet zo ongezond als men denkt (evt je dierlijke vetten over de rest van de dag wat minderen).quote:
^^quote:Op maandag 30 januari 2012 10:01 schreef Mini. het volgende:
Aurum, in mijn ervaring is het meestal zinloos om je ouders te willen veranderen.
Dit. Gelukkig ben ik dat stadium al gepasseerd.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:01 schreef Mini. het volgende:
Aurum, in mijn ervaring is het meestal zinloos om je ouders te willen veranderen.
Ik vind het niet vies, het zorgt dat mijn brood niet zo droog is, het is smeerbaar uit de koelkastquote:Op maandag 30 januari 2012 10:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom becel? Roomboter is lekker en lang niet zo ongezond als men denkt (evt je dierlijke vetten over de rest van de dag wat minderen).
Hoe bedoel je die vraag precies? Uiteindelijk is bij afvallen het doel om meer te verbranden dan er binnenkomt, als je op je BMR let doe je dat op een meer verantwoorde manier dan door crashen.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:49 schreef Principessa het volgende:
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik stel m toch: moet je de calorien die je hebt verbrand aftrekken van het totaal aantal calorien dat je die dag naar binnen hebt gekregen?
quote:Thus there are differences in BMR even when comparing two subjects with the same lean body mass. The top 5% of people are metabolizing energy 28-32% faster than individuals with the lowest 5% BMR. For instance, one study reported an extreme case where two individuals with the same lean body mass of 43 kg had BMRs of 1075 kcal/day (4.5 MJ) and 1790 kcal/day (7.5 MJ). This difference of 715 kcal (67%) is equivalent to one of the individuals completing a 10 kilometer run every day.
In becel zitten niet de 'gezonde' vetzuren. Linolzuur is een omega-6 die we in overvloed binnenkrijgen en heeft een ontstekingsbevorderend effect. Verder zijn alle gemaakte vetten (margarine, halvarine) van gehard plantaardig vet gemaakt en hoe goed ze het proberen, 100% vrij van transvet lukt niet.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:04 schreef Quinazoline het volgende:
Ik vind het niet vies, het zorgt dat mijn brood niet zo droog is, het is smeerbaar uit de koelkast. Roomboter eet ik alleen als 'speciaal'. Vind je roomboter gewoon lekkerder of zijn er ook (andere) goede redenen om geen becel te gebruiken?
quote:Op maandag 30 januari 2012 09:55 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik denk dat je blij mag zijn dat je fliebertje niet tussen je spaken kwam en dat je van je fiets af gelanceerd werd
[..]Goed punt! Maar ik ben heel aangekomen op mn werk. Dus het lijkt allemaal nog mee te vallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi jurkje Q!
En ik heb alle overgebleven snaaierijen van afgelopen weekend meegenomen, dus dat kunnen mijn collega's mooi opeten.![]()
Ik vind het ook een mooi jurkje.![]()
En nu ga ik heel erg hard een ontwikkelassessmenttest invullen voor een workshop van donderdag.Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
Ben ik de enige die gigantisch de kriebels krijgt van het woord workshop?quote:Op maandag 30 januari 2012 10:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Goed punt! Maar ik ben heel aangekomen op mn werk. Dus het lijkt allemaal nog mee te vallen.
En ik heb alle overgebleven snaaierijen van afgelopen weekend meegenomen, dus dat kunnen mijn collega's mooi opeten.![]()
Ik vind het ook een mooi jurkje.![]()
En nu ga ik heel erg hard een ontwikkelassessmenttest invullen voor een workshop van donderdag.
Klinkt als (nog) een goede reden om wat vaker roomboter te nemen. Hoewel dat dan totaal wel vetter is dan margarine toch? Dan dus maar wat dunner smeren ofzo. Of wat minder vaak boter op mijn brood doen.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:10 schreef loveli het volgende:
[..]
In becel zitten niet de 'gezonde' vetzuren. Linolzuur is een omega-6 die we in overvloed binnenkrijgen en heeft een ontstekingsbevorderend effect. Verder zijn alle gemaakte vetten (margarine, halvarine) van gehard plantaardig vet gemaakt en hoe goed ze het proberen, 100% vrij van transvet lukt niet.
De verzadigde vetzuren van roomboter zijn relatief korte ketens. Die zijn veel minder slecht voor de gezondheid dan langketenige verzadigde vetzuren.
En roomboter is idd gewoon lekkerder.
Ik heb er geen last van eigenlijk.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:16 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ben ik de enige die gigantisch de kriebels krijgt van het woord workshop?
Het is zelfs de competent werken workshop.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:16 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ben ik de enige die gigantisch de kriebels krijgt van het woord workshop?
Ik heb gister bijvoorbeeld 2483 kcals naar binnen gekregen en ik heb 898 kcals verbrand. Kan ik dan zeggen dat ik gister effectief 1585 kc (2483-898) heb gegeten?quote:Op maandag 30 januari 2012 10:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe bedoel je die vraag precies? Uiteindelijk is bij afvallen het doel om meer te verbranden dan er binnenkomt, als je op je BMR let doe je dat op een meer verantwoorde manier dan door crashen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Basal_metabolic_rate
Leuk (of deprimerend) om te weten:
[..]
Ik denk zomaar dat ik voorlopig nog wel in mn eentje blijf wonen, want ik doe niet aan tijdelijkquote:Op maandag 30 januari 2012 08:26 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nope, geen idee. Volgens mij verhuren ze alleen tijdelijke woningen aan studenten.
Maar wel heel veel mensen of niet? Ik wilde met max 2-3 vrienden samen gaan wonen, zodat je gewoon heel goede afspraken kunt maken en samen eten enzoquote:Op maandag 30 januari 2012 00:21 schreef Probability het volgende:
[..]
Kun je niet in mijn gebouw wonen? Is best gezellig..
Die is idd mooi, heb hem ook aangehad.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:25 schreef Quinazoline het volgende:
[ afbeelding ]
Ooooh dat valt heel erg mee. Ik dacht met 12 ofzoquote:Op maandag 30 januari 2012 11:24 schreef Probability het volgende:
Nou, met 6 maar niet iedereen is er altijd.
Plaatje is opgeslagenquote:Op maandag 30 januari 2012 10:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
Amsel, mooie, sexy pica
Syrena, je bent leuk! En het is een heel herkenbaar gevoel voor mij. Weet alleen niet zo goed wat je eraan kunt doen, want ik weet 't zelf ook nog altijd niet. Dus. Heb je ook niks aan
Vaiz: ik krijg er geen kriebels van, maar dat kan komen omdat onze Engelstage werkcolleges altijd workshops worden genoemd
Ik ben nu rapporten na aan het kijken:
[ afbeelding ]
Lijstje:
O: boterham met chocoladepasta, banaan
T: boterham met pindakaas
L: iets met vis
T: geen idee
D: geen idee
quote:Op maandag 30 januari 2012 12:26 schreef Syrena het volgende:
Vergadering afgezegdWegens privé-plannen. Op mijn vrije middag
Ik ben absoluut geen kei in lijstjes. Maar misschien een soepje?Of cashewnootjes? Of iets van yoghurt?quote:Op maandag 30 januari 2012 12:22 schreef Jagärtrut het volgende:
lijstje:
O: yoghurt met banaan en muesli, halve appel
T: 2 knackebrod met hagelslag
L: sperciebonen, 2 gekookte eitjes
T: ?
D: pasta met bolognesesaus zonder gehakt.
T: stukje chocola.
Wat zou ik voor die 2e T kunnen nemen, jongens?
Neen. Helaas.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:28 schreef _aurum_ het volgende:
[..]![]()
Kan je met iemand babbelen over die sociale mediameuk en de prio die het heeft?
ik eet al zoveel yoghurt. Ohja, een T: een bakje yoghurt tussen O en L ook nog.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen kei in lijstjes. Maar misschien een soepje?Of cashewnootjes? Of iets van yoghurt?
Ik had de yoghurt gemist bij de Oquote:Op maandag 30 januari 2012 12:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik eet al zoveel yoghurt. Ohja, een T: een bakje yoghurt tussen O en L ook nog.
Er staat nog een klein restje chili sin carne, wellicht eet ik dat wel als T. En ik moet nog naar de super, dus daar ook maar even kijken.
QFT! Net lekker stukje sockeye zalm met garnalen gehad.quote:
Ik heb vanmorgen een banaan gegeten. Geen ander fruit in huis. Kan wel nog een banaan eten? Of als ik boodschappen ga doen voor t avondeten, neem ik mandarijnen meequote:Op maandag 30 januari 2012 12:53 schreef V1z0R het volgende:
Iehw! HPKW met d'r vieze praat, assessmenttests voor workshops competent werken, blegh!
Assessmenttest ook nog
Cococakejes, fruit?
Al vind ik de hoeveelheid goede vetjes
Chili lijkt me een heerlijke T, Jagar!
quote:Op maandag 30 januari 2012 13:14 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen een banaan gegeten. Geen ander fruit in huis. Kan wel nog een banaan eten? Of als ik boodschappen ga doen voor t avondeten, neem ik mandarijnen mee
vast wel, en anders stop je het in de vriezer!quote:Op maandag 30 januari 2012 13:09 schreef V1z0R het volgende:
[..]
QFT! Net lekker stukje sockeye zalm met garnalen gehad.
Chili als ontbijt, da's nog eens een idee trouwens! Gewoon hele pan voor de week maken, 's ochtends even een portie nuken, en NOM!
Zou je het trouwens met gehakt een week goed kunnen houden
Paar dagen sowieso en anders invriezen, wat Jagar al zegt. Lekker stevig ontbijt.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:09 schreef V1z0R het volgende:
[..]
QFT! Net lekker stukje sockeye zalm met garnalen gehad.
Chili als ontbijt, da's nog eens een idee trouwens! Gewoon hele pan voor de week maken, 's ochtends even een portie nuken, en NOM!
Zou je het trouwens met gehakt een week goed kunnen houden
das niet genoeg. En de vlokken zijn ook onzin, vind ik. Je eet genoeg, maar ik zou wat gevarieerder eten.quote:
quote:Congratulations, you have secured a public race place!
Ik vind jouw lijstje ook niet zo smakelijk, ewelina. En ik eet liever een stuk lekkere chocola dan vlokken, als je dan toch choco eet.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
das niet genoeg. En de vlokken zijn ook onzin, vind ik. Je eet genoeg, maar ik zou wat gevarieerder eten.
Haha, in mijn ei!quote:Op maandag 30 januari 2012 13:55 schreef Perruche het volgende:
Anna, waaaarrrrrr zijn je eiwitten!
/viz-mode
Hoe was je feestje nog, heb je nog stijlvol voor de dag kunnen komen?
Gewadenquote:Op maandag 30 januari 2012 14:01 schreef anna82 het volgende:
[..]
Haha, in mijn ei!
Feestje was leuk! Ik zag galajurken, minirokjes, gewaden en ik had een cocktail jurkje dus dat ging prima
quote:Op maandag 30 januari 2012 13:57 schreef Ewelina het volgende:
@ Viz: ik hou niet van honing op mijn brood. Bovendien overleeft een chocoreep bij mij de dag niet dus dan liever wat meer gedoseerde zoetigheid.
Hoezo onbegonnen zaak? Heb trouwens al wat yoghurt op m'n planning gezet, en ik ga zo een eitje koken!quote:Op maandag 30 januari 2012 14:09 schreef V1z0R het volgende:
[..]![]()
![]()
Het hoeft geen honing te wezen, het was gewoon een voorbeeld
Maar dan moet je gaan denken, wat is er lekker met chocolade? Boterham met rucola, aardbeien en klein beetje vlokken bijvoorbeeld. yoghurt met perzik en vlokken. Samenstelling van je maaltijd wordt dan ook al heel anders...
Creepy, ik zou zeggen denk wat meer aan je eiwitten (joh! echt?
), maar vaak onbegonnen zaak en met wat ik de laatste tijd van je langs zie komen, zeg ik gewoon
quote:
Hey! Ik luister!quote:Op maandag 30 januari 2012 14:16 schreef V1z0R het volgende:
[..]zo los klinkt het best lomp, maar roep het zo vaak hier, en krijg dan vaak 'jaja...'-recties terug
quote:
Je hebt wel gelijk hoor, zag het ook zelf al toen ik had gepost.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:16 schreef V1z0R het volgende:
[..]zo los klinkt het best lomp, maar roep het zo vaak hier, en krijg dan vaak 'jaja...'-recties terug
*uche*bullshit*uche*quote:Op maandag 30 januari 2012 13:51 schreef Ewelina het volgende:
De 2 broodjes niet (die moeten nog op) maar de boterhammen wel. Vlokken vind ik gewoon lekker en het voorkomt dat ik ga snaaien.
Mag ik daar even iets op zeggen? Ja, vlokken is niet het gezondste broodbeleg, dat weet ik. Maar er zijn best veel mensen die behoorlijk vaak zoetigheid bakken en opeten en daar wordt NIETS van gezegd. Excuse me, dat vind ik een beetje krom.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:21 schreef loveli het volgende:
[..]
*uche*bullshit*uche*
Je lijstjes zijn de laatste tijd bagger and you know it. Als het lijstjes zijn waar jij blij mee bent, prima, maar goed zijn ze niet.
Enne... vlokken = cacaofantasie, chocola = chocola.
Of die eerste boterham na je ontbijt weglaten als je toch nog vol zit van je havermout.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:26 schreef creepycookie het volgende:
Kiwi met yoghurt Mini? En wat mij betreft (ik ben geen expert) kun je best je havermout eten (banaan in je havermout is ook errrrg lekker, heb ik een keer van Blurred86 overgenomen) en dan alsnog je 5e boterham erbij eten. Maar meer eiwitten (zuivel?) en misschien minder brie?
Ik lees over de meeste lijstjes heen, kost veel tijd/energie om inhoudelijk te reageren. Blijkbaar ziet m'n ooghoek meer dan de bedoeling is, want de vlokken vallen op.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:26 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Mag ik daar even iets op zeggen? Ja, vlokken is niet het gezondste broodbeleg, dat weet ik. Maar er zijn best veel mensen die behoorlijk vaak zoetigheid bakken en opeten en daar wordt NIETS van gezegd. Excuse me, dat vind ik een beetje krom.
Jup maar meteen affikken vind ik wel het andere uiterste. En zo kwam ie wel effe over. Ik geloof niet dat een beetje vlokken zo super ongezond is namelijk, zeker niet als ik de rest van de dag niet snoep en heel veel alcohol drink ik ook niet. Eten moet namelijk wel leuk en lekker blijven.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik lees over de meeste lijstjes heen, kost veel tijd/energie om inhoudelijk te reageren. Blijkbaar ziet m'n ooghoek meer dan de bedoeling is, want de vlokken vallen op.
Je post je lijstjes omdat je er commentaar op wilt, right?
/kusjekroel
Normaal zijn 2 boterhammen dus vervangen door havermout + melk, is het dan wel ok?quote:Op maandag 30 januari 2012 14:26 schreef Perruche het volgende:
Mini, ik vind dat je wat veel brood-dingen eet. En misschien wat vet, met die brie, en avocado, en sour cream, en wellicht weinig zuivelachtigezooi?
Zo gaat het normaal ook vaak ja. En ik doe inderdaad weleens stukjes appel of banaan in de havermout, lekker!quote:Op maandag 30 januari 2012 14:27 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Of die eerste boterham na je ontbijt weglaten als je toch nog vol zit van je havermout.
Carbs zijn essentieel voor mijn humeur en dat vind ik een uitstekende reden om ze te eten. Zonder carbs krijg ik bovendien pas echt snaaiaanvallen. (al eens uitgeprobeerd)quote:Op maandag 30 januari 2012 14:37 schreef loveli het volgende:
Viel me op dat het blijkbaar je basislijst is, brood + vlokken. En het argument dat je zo niet gaat snaaien is een BS-argument, daar struikelde ik over. M'n subtiliteit is met vakantie.
De mensen die dingen bakken en opeten hebben betere basislijsten. Verder vind ik het in het algemeen lastig om lijsten te helpen verbeteren van mensen die denken dat carbs essentieel zijn.
Denk je dat het door het weekend komt dat je nu ook weer meer wilt eten?quote:Op maandag 30 januari 2012 14:50 schreef the85mc het volgende:
Vlokken zijn 'slechte' carbs. Hoge GI waarde dus je krijgt snel weer honger gevoel. Volkoren brood zijn langzamere carbs dus beter.
Maar af en toe moet iets lekkers kunnen natuurlijk. Je moet het wel vol kunnen houden, maar maak het dan ook speciaal. ga er echt voor zitten en ga ervan genieten.
Ik ben net naar de koelkast gelopen...![]()
Maar het is magere kwark geworden ipv chocola
Zou inderdaad best goed kunnen dat mijn lichaam nog in de vreet modus staatquote:Op maandag 30 januari 2012 14:53 schreef Mini. het volgende:
[..]
Denk je dat het door het weekend komt dat je nu ook weer meer wilt eten?
Bij mij gaat dat verslavende effect van ongezond eten echt snel. Maar goed, gewoon weer even afkicken en dan mis je het ook weer niet.
Als ik iets bak, is het altijd veel te veel voor mezelf. En te weinig om mee te sjouwen naar het werk.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:57 schreef anna82 het volgende:
Ik snap de redenatie 'eten moet leuk en lekker blijven en dus boterhammen met vlokken' niet zo. Maar ik hou dan ook niet van vlokken.Iets zelfgebakken valt voor mij wel in die categorie.
In mijn ervaring kan je lichaam zo'n tijdelijke schommeling in hoeveel je binnenkrijgt inderdaad prima opvangen, als je daarna maar weer in je gezonde ritme teruggaat. Inderdaad heel handig.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:58 schreef the85mc het volgende:
[..]
Zou inderdaad best goed kunnen dat mijn lichaam nog in de vreet modus staatMaar eigenlijk valt het me nog mee dat ik niet ben aangekomen. Heb sinds vrijdag echt alleen maar dingen gegeten waar ik zin in had. En ik ben op gewicht gebleven. Kan dus best wel veel eten voor ik aankom blijkbaar. Ideaal!
Wat denk je wat ik haal aan zoet broodbeleg? Of de vlokken van de Ruyter of die pure specials.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:04 schreef Perruche het volgende:
Beats Vlokken. maar de Ruyter specials Extra puur is dan weer
Hmm, als lunch is dat niet zo handig, want we eten ergens anders dan waar de magnetron staat, maar als T 's middags is dat inderdaad wel een goeie! Iets warms vult misschien ook langer dan een snee brood. Thanks voor de tip!quote:Op maandag 30 januari 2012 15:03 schreef An24 het volgende:
@mini: het is natuurlijk al gezegd, maar is het een idee om tijdens de lunch 1 boterham te vervangen met verse (groenten)soep? Ik weet dat mijn leven er verwend uitziet omdat ik vaak thuis kan eten, maar toen ik nog vaak op kantoor at, nam ik ingevroren soep mee en zette dat in de magnetron. Zo krijg je meer vezels uit groenten binnen, is veul beter dan zo veel brood!
Dat dus!quote:Op maandag 30 januari 2012 14:57 schreef anna82 het volgende:
Ik snap de redenatie 'eten moet leuk en lekker blijven en dus boterhammen met vlokken' niet zo. Maar ik hou dan ook niet van vlokken.Iets zelfgebakken valt voor mij wel in die categorie.
gewoon bouillon?quote:Op maandag 30 januari 2012 15:09 schreef Ewelina het volgende:
Heeft iemand trouwens een vervanger voor cup a soup? Ik hou wel van soep tijdens de lunch, maar die uit de kantine is niet te eten en anders is er alleen cup a soup. Geen magnetron beschikbaar op werk, wel heet water.
Stomme vraag: is dat in zakjes te koop?quote:
Vaak blokjes, maar die zijn dan per halve liter en er zijn ook potjes waarbij je met 2 theelepels genoeg hebt voor een kopje geloof ik.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:13 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Stomme vraag: is dat in zakjes te koop?
Jammer!quote:Op maandag 30 januari 2012 15:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zou gewoon een potje bouillon dan kopen Ewelina.
Geen Royal Parks Half dit jaar overigens, de vriendin met wie ik zou gaan is niet ingeloot.![]()
Dan maar een andere halve verzinnen.
Bedoelen ze dan gewoon een BMI boven 25? Dat heb ik ook, 27 zelfs.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:27 schreef loveli het volgende:
Ik hoop toch dat we nu al bezig zijn met die ommekeer. Las vandaag op nu.nl dat 50% van de mensen te dik is. Hellow, 50%?!?!!!
ik vind het wat veel carbs, en wat eenzijdig (zegt de carb-queen). Ik zou ook wat emer groente eten, want ik neem aan dat je in die 2 wraps niet oz heel vele kwijt kunt.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:23 schreef Mini. het volgende:
Pretty Fly op 3FM net.
Wat vinden jullie van mijn lijstje? Ook te weinig eiwitten zeker?
O: 1 snee volkorenbrood met brie-smeerkaas (is normaal havermout maar wilde iets lichters ivm buikpijn)
T: 1x brood met pindakaas, koffie met melk
L: 2x brood met kipfilet
T: 2x brood met brie-smeerkaas
S: 40 minuten fietsen
D: 2 wraps (die kleinere) met paprika, tomaat, kikkererwten, avocado & sour cream
T: kiwi, nog iets?
Maar serieus, want er komt eigenlijk nooit commentaar. Normaal ontbijt ik dus met havermout en iets van 200ml melk, en dan eet ik overdag ook een snee brood minder en dan een banaan erbij. Is dat een beetje een goede basis?
Ik vind vlokken trouwens helemaal niet lekker.Of eigenlijk, in m'n hoofd is het dan lekker en dan eet ik een hap en denk ik "hee, dit smaakt helemaal niet naar chocolade".
met pure chocoladevlokken is het ook lekker hoor. Ik snap ewelina wel, ik hou ook vooral van zoet op m'n brood. Kan 's morgens echt geen kaas of ham wegkrijgen. Tussen de middag wel, trouwens.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:04 schreef Perruche het volgende:
Verse Boterham met Boter en Kaas.
Beats Vlokken. maar de Ruyter specials Extra puur is dan weer
In mijn D zit voor 2 dagen een flinke paprika, een halve courgette en een stuk of 7 tomaten... Wat niet in de wraps past eet ik nog los op. Heb nog worteltjes liggen, anders neem ik die er nog wel bij. Thanks.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind het wat veel carbs, en wat eenzijdig (zegt de carb-queen). Ik zou ook wat emer groente eten, want ik neem aan dat je in die 2 wraps niet oz heel vele kwijt kunt.
Boh, net boodschappen gedaan. In een week tijd geven we echt veel geld aan eten uit hier..bah.
28quote:Op maandag 30 januari 2012 15:46 schreef Perruche het volgende:
Ja dat van nu.nl vond ik ook bizar veel. ik zit gelukkig nog wel onder de 25 qua BMI!
nee. weekmenu:quote:Op maandag 30 januari 2012 15:52 schreef Mini. het volgende:
[..]
In mijn D zit voor 2 dagen een flinke paprika, een halve courgette en een stuk of 7 tomaten... Heb nog worteltjes liggen, anders neem ik die er nog wel bij. Thanks.
Je doet nu ook wel bijzondere dingen misschien, omdat het toch speciaal is als je samen bent? Als jullie straks samenwonen is het vast wel minder.
ik vind 70 euro voor een week nogal wat. eigenlijk. En dat is echt alleen eten (okay, en 4 flessen wijn en 12 liter water).quote:Op maandag 30 januari 2012 15:54 schreef V1z0R het volgende:
[..]
28
Mini, volgens mij heb ik laatst nog commentaar gegeven toen je er om vroeg hoor![]()
ze hebben het intromuziekje van "All you need is love" veranderd!
Hoezo bah, Jagar? Onderdak, kleding en voedsel zijn je primaire behoeften, dus mag je echt wel geld aan uitgeven om te zorgen dat het goed is vind ik
Ik geef ook 'veel' geld uit aan eten
Dat geef ik ook ongeveer uit per week en dan ook nog in m'n eentjequote:Op maandag 30 januari 2012 15:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind 70 euro voor een week nogal wat. eigenlijk. En dat is echt alleen eten (okay, en 4 flessen wijn en 12 liter water).
Goh, dat zijn inderdaad niet van die dure gerechten.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:54 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee. weekmenu:
pasta met tomatensaus (Zelfgemaakt, wortels, ui, knoflook, beetje wijn, tomaten uit blik, kruiden)
reibekuchen met appelmoes
gegrilde aardappel/courgette/paprika/wortel
brood
maar goed, zo gaat het. het is wat ongestructureerd, wellicht komt het inderdaad daardoor. Niets aan te doen.
Verse kruiden zijn naast lekker ook vreselijk gezond. Stofjes die erin zitten zijn soms vetoplosbaar, gekruid eten + vet = gezond. En lekker.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:49 schreef An24 het volgende:
Mensen weten ook niet goed hoe ze met verse kruiden moeten koken. Daarom proppen ze overal zout in om meer smaak te krijgen. En combineren. Bijvoorbeeld salie met parmezaan geeft een heerlijke smaak aan groenten en vlees!
Vergeleken bij waar je vandaan komt great. Kudo's voor de visjes. Neem aan dat er veggies bij je D komen? Chocopasta en jouw darmen vind ik minder. Maar overall, I like.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
O: boterham met chocoladepasta, banaan
T: forelfilet (100g)
T: cashewnootjes, potje zwart/wit
L: makreel (een hele)
T: twee plakjes ardennerboterhamworst, verse jus d'orange
D: champignons & .........
T: banaan
S: uurtje sportschool (misschien, ligt aan hoe ik opschiet)
Wat vinden jullie?
ik zit in duutserland dit waren flessen van 4 euro per stuk.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:57 schreef Ewelina het volgende:
Is wijn bij jou niet heel erg duur? (of zit je nu in Duutserland?)
Allemachtigquote:Op maandag 30 januari 2012 15:27 schreef loveli het volgende:
Ik hoop toch dat we nu al bezig zijn met die ommekeer. Las vandaag op nu.nl dat 50% van de mensen te dik is. Hellow, 50%?!?!!!
nee, nog geen concreet nieuws geloof ik. Het is 90% zeker, maar de duutser heeft nog een duwtje nodig.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:58 schreef Mini. het volgende:
[..]
Goh, dat zijn inderdaad niet van die dure gerechten.Misschien minder dingen uit voorraad dan?
Ach ja, het is toch maar tijdelijk.Is er trouwens nog nieuws op het samenwoonfront?
Champignons zijn toch groenten? En anders komen er boontjes bij.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Vergeleken bij waar je vandaan komt great. Kudo's voor de visjes. Neem aan dat er veggies bij je D komen? Chocopasta en jouw darmen vind ik minder. Maar overall, I like.
Geroosterd brood heeft een hogere GI dan gewoon brood.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:07 schreef Isabeau het volgende:
En ik heb nog een vraagje. Verandert iets als GI-index nog als je brood bijv in een broodrooster doet? Ik stop de laatste tijd mijn volkorenbrood vaak in het broodrooster en doe er dan wat roomboter op als het nog warm isMaar heeft dat dan ook effect op de verteerbaarheid, insulinespiegels etc?
Ik ga ook eens kijken!quote:Op maandag 30 januari 2012 16:03 schreef Mini. het volgende:
Goh, volgens Tim (rekending van de ING) heb ik deze maand 180 euro uitgegeven bij AH.En da's dus voor mij alleen en 1 weekendje met bezoek. Ook wel wat gehamsterd, maar toch, dan valt 70 euro voor 2 man best mee.
Champignons zijn schimmels, groente zijn van die dingen met vitamines, vezels, bioflavonen, etc.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Champignons zijn toch groenten? En anders komen er boontjes bij.
Chocoladepasta heeft eigenlijk nooit een foute werking op mijn darmen. Behalve in een hele slechte periode, maar dan heeft alles een foute werking. Wat is er zo slecht aan de chocoladepasta icm darmproblemen dan?
Everytime I eats Nutella, my tummy goez "ROOOAAAR!"quote:Op maandag 30 januari 2012 16:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Champignons zijn toch groenten? En anders komen er boontjes bij.
Chocoladepasta heeft eigenlijk nooit een foute werking op mijn darmen. Behalve in een hele slechte periode, maar dan heeft alles een foute werking. Wat is er zo slecht aan de chocoladepasta icm darmproblemen dan?
Dus voor een stelletje zou dat 11,50 per dag zijn aan boodschappen/eten?quote:Op maandag 30 januari 2012 16:39 schreef MarMar het volgende:
Ik vind 70 euro voor 2 personen ook niet heel gek?
Nibud zegt er dit over: gemiddeld 5.53 per dag voor een vrouw en 6.03 per dag voor een man tussen de 14 en 65 jaar.
http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/voeding.html
Als je naar beneden scrollt zie je dat het in een meerpersoonshuishouden procentueel per persoon goedkoper wordt, maar jah, 11 euro per dag gemiddeld.. als je goede producten gebruikt, 2 stuks fruit per persoon eet, groente, vlees.. beleg, alles doorbereken.. denk dat dat wel in de buurt komt toch? Helemaal als je dan net als ik een man in huis hebt die rustig een half brood per dag weg eetquote:Op maandag 30 januari 2012 16:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dus voor een stelletje zou dat 11,50 per dag zijn aan boodschappen/eten?Wat veel eigenlijk...
niets bij de stampot, maar er naast: kip met knoflookpoeder en salie. Dan kipje in de rauwe ham wikkelen. Braden, afblussen met marsala wijn er beetje room. De jus over de stampot heen! Omnomnom!quote:Op maandag 30 januari 2012 16:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Aardbeien? Nu? Zijn die lekker dan?
Ik maak straks lekker stamppot boerenkool! Heb zelfs een zak aardappels gekocht van de week.
Kun je ook spruitjesstamppot maken eigenlijk? En wat gooi je daar nog meer bij?
quote:Op maandag 30 januari 2012 16:44 schreef MarMar het volgende:
Als je naar beneden scrollt zie je dat het in een meerpersoonshuishouden procentueel per persoon goedkoper wordt, maar jah, 11 euro per dag gemiddeld.. als je goede producten gebruikt, 2 stuks fruit per persoon eet, groente, vlees.. beleg, alles doorbereken.. denk dat dat wel in de buurt komt toch? Helemaal als je dan net als ik een man in huis hebt die rustig een half brood per dag weg eet
Ik heb geen marsala in huis, waar kan ik het door vervangen?quote:Op maandag 30 januari 2012 16:45 schreef An24 het volgende:
[..]
niets bij de stampot, maar er naast: kip met knoflookpoeder en salie. Dan kipje in de rauwe ham wikkelen. Braden, afblussen met marsala wijn er beetje room. De jus over de stampot heen! Omnomnom!
spruitjes met appelmoes...quote:Op maandag 30 januari 2012 16:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik heb geen marsala in huis, waar kan ik het door vervangen?
Ik zie ook een spruitjesstamppot staan met appel er doorheen. En dat komt mooi uit, want ik heb echt gruwelijk veel appels in huis.
Dacht madeira,. maar ik kan er compleet naast zitten.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Das nou jammer. Ook geen zoete wijn? Dessertwijn, muscaatwijn etc. Muscaat kan ook goed met appels. Krijg hier trek van. Zo mijn risotto maar eens in elkaar draaien!quote:Op maandag 30 januari 2012 16:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik zie ook een spruitjesstamppot staan met appel er doorheen. En dat komt mooi uit, want ik heb echt gruwelijk veel appels in huis.
Nope, is ook bingo!quote:Op maandag 30 januari 2012 16:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Dacht madeira,. maar ik kan er compleet naast zitten.
Och ermquote:Op maandag 30 januari 2012 17:22 schreef motorbloempje het volgende:
Hier geen alcohol!
Wel hardlopen!
In de regen
vind je dat niet irritant? Want als mijn lief zou twijfelen om bij mij te komen wonen/werken dan zou hij daar mogen blijven waar hij nu zit /kortdoordebochtquote:Op maandag 30 januari 2012 16:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, nog geen concreet nieuws geloof ik. Het is 90% zeker, maar de duutser heeft nog een duwtje nodig.
Het was droog! Precies toen we gingen lopen!quote:
ja, dat is wel heel kort door de bocht. Natuurlijk had ik liever dat hij stond te springen, maar dit hoort bij de duutser, en ik begrijp het ook nog eens heel erg goed...quote:Op maandag 30 januari 2012 17:39 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
vind je dat niet irritant? Want als mijn lief zou twijfelen om bij mij te komen wonen/werken dan zou hij daar mogen blijven waar hij nu zit /kortdoordebocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |