Dit dus.quote:Op zondag 29 januari 2012 13:13 schreef exlurker het volgende:
Wat je hoort is het krimpen en uitzetten van de leidingen, probeer de bevestigingsbeugels wat te lossen of er wat rubber tussen te maken. Kijk ook eens naar de wand of vloer doorvoeringen, daar moeten de buizen ook vrij kunnen bewegen
De moertjes een paar slagen losser gedaan en vooralsnog lijkt het te helpen.quote:Op zondag 29 januari 2012 13:13 schreef exlurker het volgende:
Wat je hoort is het krimpen en uitzetten van de leidingen, probeer de bevestigingsbeugels wat te lossen of er wat rubber tussen te maken. Kijk ook eens naar de wand of vloer doorvoeringen, daar moeten de buizen ook vrij kunnen bewegen
Valt niet mee als je op de 2e etage woont in een pand met 3 verdiepingen met waarschijnlijk een centraal ketelhuisquote:Op zondag 29 januari 2012 14:16 schreef citywok het volgende:
Cv-watertemperatuur verlagen. Scheelt ook nog eens aanzienlijk in de kosten.
quote:Op zondag 29 januari 2012 13:10 schreef BJDD het volgende:
Als ik met dit weer mijn verwarming aan zet, gaan de koude buizen ook tikken.
De wbv heeft ooit gezegd, dat de buizen dan te strak vastzitten in de houders aan de muur...
Tevens mompelde de klantenservice van de wbv iets over een "waterslagdemper."
quote:Op zondag 29 januari 2012 14:31 schreef Modus het volgende:
[..]
De moertjes een paar slagen losser gedaan en vooralsnog lijkt het te helpen.
Je boven of onderburen.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:19 schreef Modus het volgende:
Hmmm het werkt toch niet. Ik zie maar 1 bevestiging (van een verticale aan de wand vast) die ik kan lossen en die zit nu aardig los. Zoals ik al zei, zou me niet verbazen dat de 'bron' ergens anders zit en de buizen gewoon het geluid geleiden.
Daar vragen of je de bevestigingen even mag nalopen en kijken of ie daar vrij kan bewegen. Soms zijn de rubbers eruit gesloopt en is het staal op staal. Bekijk dat ook even.quote:
Al eens eerder verteld, wij hebben de politie al enkele malen rond 0.30 uur aan de deur gehad ivm geluidsoverlast ( lees tikkende leidingen, of een centrifugerende wasmachine ).quote:Op zondag 29 januari 2012 15:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Daar vragen of je de bevestigingen even mag nalopen en kijken of ie daar vrij kan bewegen. Soms zijn de rubbers eruit gesloopt en is het staal op staal. Bekijk dat ook even.
Kan me voorstellen dat je je rotschrikt uit je slaap, ik heb eens middernacht in de kou een bahco uit de schuur gehaald om de beugels te lossen.
Ik heb dit ook, maar de dingen die jij voorstelt helpen niks. Ik heb de gaten in de vloer groter geboord en bij alle beugels rubbers tussen gedaan en het blijft evenhard tikken als de verwarming aangaat.quote:Op zondag 29 januari 2012 13:13 schreef exlurker het volgende:
Soms kun je echt weinig doen zonder grote ingrepen, omdat het materiaal van knietjes/bochtjes anders is dan van de leiding of wanneer een bocht sowieso wat op spanning staat. Het enige wat dan helpt is zoals eerder beschreven het verlagen van de watertemperatuur zodat het tikken wat eerder stopt bij het opwarmen of wat minder hard is.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb dit ook, maar de dingen die jij voorstelt helpen niks. Ik heb de gaten in de vloer groter geboord en bij alle beugels rubbers tussen gedaan en het blijft evenhard tikken als de verwarming aangaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |