abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107341590
Heeft iemand ervaring met de diagnose manisch depressief terwijl je zelf alleen maar denkt dat het fijn is zonder medicatie te leven. Je voelt je beter terwijl je baas zegt dat je aan de pillen moet omdat hij je anders niet kan gebruiken?
gardenqueen,
pi_107341719
Elke dag :')
Hier staat niets.
pi_107341895
mooi, vertel
gardenqueen,
  zaterdag 28 januari 2012 @ 22:15:20 #4
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107341898
Dat is het gevaar van het manische gedeelte.
Dan heb je het idee dat je de hele wereld aankunt, maar zonder medicatie bestaat de kans dat je de grip op de realiteit kwijtraakt.
Om later weer in een depressieve episode te belanden.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zaterdag 28 januari 2012 @ 22:20:44 #5
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107342152
Ik heb het zelf niet, maar m'n moeder wel.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_107342158
Dus Madame Paon, moet ik me vol laten proppen met pillen om de baas tevreden te houden.
Zonder pillen vind hij mij niet bruikbaar.
Ik voel me zonder baas echt optimaal, zowel manisch als depressief..
Want ik kan héél goed met mijzelf door één deur, ik houd wel van mijzelf.
Maar de baas niet zo, omdat ik niet een constante productiviteit kan garanderen.
gardenqueen,
  zaterdag 28 januari 2012 @ 22:22:01 #7
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_107342214
Dan stop je met werken en ga je de rest van je leven achter je computertje wegkwijnen :')
pi_107342409
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:20 schreef joopenma het volgende:
Dus Madame Paon, moet ik me vol laten proppen met pillen om de baas tevreden te houden.
Maar de baas niet zo, omdat ik niet een constante productiviteit kan garanderen.
Iedereen vindt zichzelf aardig. Maar blijkbaar vindt de rest van de wereld jou pas aardig als je pillen gebruikt.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_107342420
Waarom vindt je baas het nodig dat je aan de medicijnen gaat? Denk je niet dat je er zelf dan ook baat bij zou hebben? Tenzij je de rest van je leven aan de uitkering wilt zitten. Maar misschien is een andere baan zoeken ook een optie.
pi_107342637
skitzofrenix, wat doet je moeder waar je last van hebt, ik heb ook een dochter maar die accepteert mij wel, ze is 19jr. Niet altijd makkelijk voor haar, maar samen komen we er wel uit.
Het is een soort handicap waar je samen mee om moet gaan.Maar dat zien mensen niet zo.
Als je in een rolstoel zit begrijpen ze het wel, maar als het met de stofjes in je hoofd te maken heeft wordt het anders.
Ik hoop niet dat jou schermnaam iets te maken heeft met je moeder, want die is niet schizofreen.
Haal geen aandoeningen door elkaar!
gardenqueen,
pi_107342638
quote:
IK wil niet eindigen in een verpleeghuis, zoals mijn vader. Hij wil dood, maar niemand luistert naar hem. Vanwege een hersenbloeding wordt hij niet meer serieus genomen. Ik wil er eerder uit, zolang ik het zelf nog in de hand heb, zelf kan beslissen
Goed, je wil dus dood?
pi_107342755
babapapamama,
Dat denk jij! Wat een vooroordelen zijn er toch! Je snapt het dus voor geen meter.
gardenqueen,
pi_107342911
kwizatzHaderach,

Slik ze zelf maar een poosje. De bijwerkingen zijn erger als het positieve effect op de aandoening.
gardenqueen,
pi_107343246
stawberry,

Je hebt wel gelijk. Ik heb een baan gehad waar ik mijn aandoening in kon gebruiken.
Ik schijn extreem creatief te zijn en dat kwam daar goed uit. Ik had de tijd van mijn leven.
Maar helaas is dat museum nu gesloten.
Dus banen die een aanvulling op mijn aandoening zijn liggen niet voor het oprapen.
Zeker als je in deze crisistijd de leeftijd van 55 hebt bereikt. Er is geen baas die iemand van die leeftijd aanneemt, dus al helemaal niet met een aandoening.
gardenqueen,
pi_107343373
strawberry,

Dood, hoe kom je daarbij, begrijpend lezen is ook een vaardigheid.Die bezit je niet echt.
gardenqueen,
  zaterdag 28 januari 2012 @ 22:49:51 #16
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107343571
Je wilt blijkbaar alleen maar horen dat je geen pillen nodig hebt.
Waarom maak je dan een topic aan?
  zaterdag 28 januari 2012 @ 22:50:34 #17
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107343590
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:29 schreef joopenma het volgende:
skitzofrenix, wat doet je moeder waar je last van hebt, ik heb ook een dochter maar die accepteert mij wel, ze is 19jr. Niet altijd makkelijk voor haar, maar samen komen we er wel uit.
Het is een soort handicap waar je samen mee om moet gaan.Maar dat zien mensen niet zo.
Als je in een rolstoel zit begrijpen ze het wel, maar als het met de stofjes in je hoofd te maken heeft wordt het anders.
Ik hoop niet dat jou schermnaam iets te maken heeft met je moeder, want die is niet schizofreen.
Haal geen aandoeningen door elkaar!
Mijn nickname heeft niks met m;n moeder te maken, dat is een naam van een dj _O-
Maar goed, tja volgens mij heb je bipolaire stoornissen in gradaties, de 1 heeft ergere symptonen dan de andere en ik denk dat mijn moeder het wel erg heftig heeft. Ze heeft het ook wel vanaf haar 12e, ik ben bang dat haar hele persoonlijkheid daardoor een beetje is aangetast.
Ik weet dat ze er niks aan kan doen, en weet dat het een ziekte is, maar ik heb er toch van vroeger wel wat trauma's aan overgehouden, maar dat neem ik mijn moeder zelf niet kwalijk ;)
Toevallig is mijn moeder op dit moment ernstig ziek, en probeer er een beetje met humor/luchtig op te reageren, want anders is het niet te doen. Als mijn moeder zo is, is ze een heel ander persoon, en dat vind ik soms best frustrerend, en ook wel eng. Maar verder ga ik niet in details, wegens privacy.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_107343689
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:45 schreef joopenma het volgende:
strawberry,

Dood, hoe kom je daarbij, begrijpend lezen is ook een vaardigheid.Die bezit je niet echt.
Misschien is je signature dan gewoon onduidelijk.
pi_107345144
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:20 schreef joopenma het volgende:
Manisch depressief zijn zie je als optimaal?
pi_107345215
Die signatuur, ik had geen idee dat die onder ieder berichtje kwam te staan, anders had ik dat niet vermeld. Niet iedereen is goed in die computerzaken. Maar ik heb geprobeerd om het te verwijderen maar dat kon niet meer. Zolang je op het FOK forum zit, zit je daaraan vast. Vind ik ook wel jammer.
Want ik word steeds weer geconfronteerd met dat foutje wat ik ooit heb gemaakt.

en skitzofrenix (lijkt op een naan uit Asterix, niet verkeerd bedoeld)
Ik zie aan jou tekst dat je er ervaring mee hebt en er niet belachelijk over doet.
Het feit dat je al ziet dat het een bipolaire stoornis is, en dat het gradaties kent.

Ik weet natuurlijk niet wat voor een problemen je met je moeder hebt gehad sinds je jonge jaren.
En hoe oud je nu bent. Maar geloof me dat je moeder er nog meer last van heeft als jij.
gardenqueen,
pi_107345410
lotrus,

In een rolstoel zitten is ook niet optimaal.
OK dan zou je kunnen zeggen dat de rolstoel hetzelfde is als de pillen, een hulpmiddel.
Slik ze maar eens een aantal weken en ervaar de bijwerkingen.
Hoeveel bijwerkingen heeft een rolstoel?
gardenqueen,
pi_107345489
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:34 schreef joopenma het volgende:
lotrus,

OK dan zou je kunnen zeggen dat de rolstoel hetzelfde is als de pillen, een hulpmiddel.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat jij je optimaal voelt als je depressief bent. Dat is nogal een rare uitspraak.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 23:37:11 #23
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107345503
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:45 schreef joopenma het volgende:
strawberry,

TS doe eens een beetje aardig tegen de users hier.
En hier kun je je signature aanpassen.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 23:37:50 #24
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107345525
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:34 schreef joopenma het volgende:
lotrus,

Jij suggereert wel heel veel dingen.

Ik heb jarenlang antispychotica geslikt en heb nog steeds last van verschillende bijwerkingen, ook al ben ik gestopt.
Maar soms kan het gewoon niet anders.
pi_107346450
Madame_Paon,

Ik denk dat het eraan ligt wat je zelf het belangrijkste vindt. Ik voelde me dood met al die medicatie.
Maar misschien functioneerde ik voor de baas wel goed. Mensen kunnen zich er geen voorstelling van maken hoe het is om te leven met die medicatie en de bijwerkingen!
Het licht misschien ook aan de gradatie van je aandoening. Daar moet je een gulden middenweg in zien te vinden. Die heb ik naar mijn idee wel gevonden, maar alleen leken denken daar anders over. DE BESTE STUURLUI STAAN AAN WAL.

Die denken: ben je gek slik maar pillen dan kun je werken. Bij mij is het anders. Ik slik geen pillen waardoor ik niet kan werken, maar persoonlijk voel ik me een stuk beter. EN WERK IS ER NIET EENS VOOR EEN PERSOON VAN 55. Welke werknemer neemt er een van die leeftijd aan?

Dus mensen ga bij voorbaat niet zitten zeiken over het feit dat ik niet werk.
Behalve als je een baas weet die mij aan wil nemen op mijn 55ste.
(Daar heeft mijn aandoening niet eens iets mee te maken, ze willen geen oude mutsen aannemen)
gardenqueen,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')