Je had een messagebox moeten krijgen met het pad en de filenaamquote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:05 schreef elkravo het volgende:
[..]
Hoi, ik zie geen verschil::
Wat nu gebeurt is...
Er wordt een nieuw excel-map gemaakt, en ik krijg deze pop-up:
[ afbeelding ]
Vervolgens zet ik er een nieuwe naam in... maar wordt het blad toch als FALSE.xls bewaard.
In de oorspronkelijke code staat o.a.:
[ code verwijderd ]
mist dit op een of andere manier niet?
Ok, de vba uit jouw file gebruikt... de file creatie werkt nu wel. Dank.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:49 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Je had een messagebox moeten krijgen met het pad en de filenaam
Zet die hele code nu eens in een nieuwe sheet en test het vanaf daar (opgeslagen en wel)
En nee , je geeft het filetype immers al op in het dialoog
hier de sheet die ik heb
In de bovenstaande sheet draai de macro "export"
1 2 3 4 5 | 1;2;3;4;5 q;q;q;q;q w;w;w;w;w 2;3;4;5;6 etc |
Ok, we komen verder iigquote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:13 schreef elkravo het volgende:
[..]
Ok, de vba uit jouw file gebruikt... de file creatie werkt nu wel. Dank.
Alleen lijkt de format van de geëxporteerde file "intern" niet "comma separated".
Als ik de file open in kladblok verwacht ik (uit jouw file)
[ code verwijderd ]
Maar de uitkomst van de export maakt dit niet, bij openen in kladblok zie ik allerlei rare tekens, dus ik denk dat het toch nog op een of andere manier intern nog xls-format is of zo...
1 | ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=filesavename, FileFormat:=xlCSV, CreateBackup:=False |
That was the missing piece!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:20 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ok, we komen verder iig
dus het is geen csv als gehoopt...
hmmm
[ code verwijderd ]
en zo?
Ik was met opzet vrij cryptisch in mijn antwoorden, je was al zo lekker op wegquote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:28 schreef elkravo het volgende:
[..]
That was the missing piece!Hij doet 't!
KM ik ben je enorm dankbaar!![]()
En ik heb weer nieuwe dingen geleerd ook zo, waarvoor ook dank!
Hah nee dat was me niet opgevallen. Maar goed als ik die codes zie snap ik een en ander, en veel ook weer niet. Weet niet waar mensen dit soort spul leren, maar dit moet je dus gewoon leren, en lezen, het is niet altijd redeneerbaar. Lijkt me bij computertaal in het algemeen het geval.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:31 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik was met opzet vrij cryptisch in mijn antwoorden, je was al zo lekker op weg
Heb je gezien dat ik je "select" actie heb weggehaald in jouw code?
Als je gebruik maakt van macro opnemen zitten er een hoop select acties in, die zijn helemaal niet nodig en laten het scherm flikkeren. Je kan vrij direct ranges aanwijzen en manipuleren namelijk.
Basic is in al zijn vormen een bitchquote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:57 schreef elkravo het volgende:
[..]
Hah nee dat was me niet opgevallen. Maar goed als ik die codes zie snap ik een en ander, en veel ook weer niet. Weet niet waar mensen dit soort spul leren, maar dit moet je dus gewoon leren, en lezen, het is niet altijd redeneerbaar. Lijkt me bij computertaal in het algemeen het geval.
1 | Range("I87:M138").Copy |
1 | Range("I86:M137").Copy |
1 | Range("I87:M137").Copy |
Ik vind jouw beschreven optie goed, ik wil dat een gebruiker niets hoeft te doen. En die regels met start en einde gaan niet weg.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:34 schreef KritischeMassa het volgende:
Ja hoor
Je kan range en cells combineren
Cells kun je tellen -> Cells(i,j)
Door nu door de kolom heen te lopen kun je het start en einde van de range detecteren
pseudocode
For i = 1 to 32000
if cells(i,1)= "start" then
SelStart = i
end if
if cells(i,1) = "einde" then
SelEnd = i
exit for
end if
next
Nu weet je het begin en het eind
nu kun je de range specificeren
range(cells(StartSel,1),cells(EndSel,8))
de 1 en de 8 slaan op de kolomnummers
edit:
Dit gaat natuurlijk grandioos de mist in als je de regel met start of einde verwijderd
kun je niet beter de gebruiker de range laten selecteren met inputbox type 8? (zie post #4 in dit topic voor een voorbeeld)
haha dat was grappig hequote:Op zondag 12 februari 2012 20:08 schreef elkravo het volgende:
(ook als ik over StartSel en EndSel gebruik en niet SelStart hier en SelEnd)
quote:Op maandag 13 februari 2012 17:02 schreef mrrrtijn1975 het volgende:
Hi, ik zit met een uitdaging in Excel.
Stel ik wil dagelijks bijhouden in welk merk auto ik rijd en voer dat als volgt in :
[ afbeelding ]
Met de knop ' toevoegen aan lijst' wil ik dat een lijst wordt aangevuld, dat ziet er dan zo uit :
[ afbeelding ]
Hoe moet ik die knop programmeren? Is daar een formule voor, of moet ik met VB gaan werken, of kan ik eventueel met een macro werken? En hoe doe ik dat?
eeuwige roem voor degene die me hiermee kan helpen!
thx
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | For i = 1 To 3200 'Kijken welke regel leeg is 'Uitgaande van de datum kolom If ActiveWorkbook.ActiveSheet.Cells(i, 1) = "" Then Exit For Next 'elke ingevoerde waarde in het formulier wordt in de sheet geplaatst ActiveWorkbook.ActiveSheet.Cells(i, 1) = DTPicker1.Value ActiveWorkbook.ActiveSheet.Cells(i, 2) = TextBox1.Value ActiveWorkbook.ActiveSheet.Cells(i, 3) = TextBox2.Value 'userform sluiten Unload Me |
Aantal.als een idee?quote:Op maandag 13 februari 2012 19:51 schreef teamlead het volgende:
iemand een idee?
Ik heb een sheet met 52 tabbladen (voor iedere week 1).
In zo'n tabblad staat in kolom A de naam van een medewerker en in kolom B tot en met L komt wel of geen "x" om bij te houden of iemand wel of niet in die week gecoacht is.
Nu wil ik een "overzichtspagina" hebben, waar ik in kolom A de naam van de medewerker heb staan en in kolom B (week 1) tot en met BA (week 52) het aantal "x" per medewerker voor de betreffende week.
Een aantal.arg per tabblad zou kunnen... als we iedere week dezelfde medewerkers zouden hebben. En dat is niet per definitie zo
Iemand een idee hoe ik een formule of macro kan gebruiken die kijkt naar de naam van de medewerker en dan per tabblad het aantal x-jes van die medewerker telt
1 2 3 | For i kan op cellen slaan maar ook op sheets (sheet(i)) Dan tellen in die sheets For j bijvoorbeeld Sheet(i).cells(j,1) Dan tellen in kolomen for k bijvoorbeeld sheet(i),cells(j,k) |
Google en KM zullen je helpenquote:Op maandag 13 februari 2012 20:02 schreef mrrrtijn1975 het volgende:
Hi Kritische massa, ik had nog niet aan deze oplossing gedacht om te werken met een user form. Ik moet me toch eens bezig gaan houden met VB, voor de eerste keer programmeren in 15 jaar. Het zal niet meevallen. ;-) thx!
met aantal.als loop ik er tegenaan dat ik óf de naam als criterium moet hanteren of de ingevulde "x" .quote:
macro knutselen dusquote:Macro kan ook
In dit topic zijn een aantal voorbeelden van code en tellers die je opweg kunnen helpen
[ code verwijderd ]
Probeer eens wat zou ik zeggen en als het echt niet lukt zie ik je hier vanzelf weer
Combinatie van vert.zoeken() en aantal.als()quote:Op maandag 13 februari 2012 19:51 schreef teamlead het volgende:
iemand een idee?
Ik heb een sheet met 52 tabbladen (voor iedere week 1).
In zo'n tabblad staat in kolom A de naam van een medewerker en in kolom B tot en met L komt wel of geen "x" om bij te houden of iemand wel of niet in die week gecoacht is.
Nu wil ik een "overzichtspagina" hebben, waar ik in kolom A de naam van de medewerker heb staan en in kolom B (week 1) tot en met BA (week 52) het aantal "x" per medewerker voor de betreffende week.
Een aantal.arg per tabblad zou kunnen... als we iedere week dezelfde medewerkers zouden hebben. En dat is niet per definitie zo
Iemand een idee hoe ik een formule of macro kan gebruiken die kijkt naar de naam van de medewerker en dan per tabblad het aantal x-jes van die medewerker telt
Kan ook wel met formule: =INT(A1)&":"&60*(A1-INT(A1))quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:40 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb 'm al
formule gewoon ='NL Maarssen (Stichtse Vecht)'!G3/24
en dan de cel eigenschap [uu]:mm
ik dacht ik deel 'm ff
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |