abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107336336
Allen,

Op dit moment heb ik een lange afstandsrelatie van bijna 1 jaar, we kennen elkaar al 3 jaar, en in deze relatie van een jaar zien we elkaar elke 2 maanden. Ze woont in een oost-europees land dat een uurtje vliegen hier vandaan is. Ik ben zelf 22 en zij wordt vannacht 19.

Helaas deze ochtend te horen gekregen dat ze is vreemd gegaan, uit een opleving. Ze mist mij teveel en ze dacht iets gevoeld te hebben dat ik haar ook gaf die avond. Ze heeft er spijt van, en ben blij dat ze mij het eerlijk heeft kunnen vertellen. Helaas wilt ze niet verder want ik begrijp dat deze afstand een killer kan zijn en dat ik haar fouten kan vergeven, we zijn allemaal mensen en ik weet dat ze in benauwde situaties kan komen. Ze is altijd goud eerlijk geweest, alleen heeft ze bepaalde invloeden van buitenaf gehad in haar vriendengroep die niet positief zijn over mij en haar, er is constant op haar in gepraat, dus ik geloof dat de aanleiding van dit vreemdgaan niet volledig uit haar zelf kwam. De echte reden waarom ze niet verder wilt is dat ze het haar zelf niet aan kan doen en het haarzelf nooit kan vergeven wat er er gebeurt is. Terwijl mijn gevoel is dat dat gewoon tijd nodig heeft.

Het punt is dat ze wel een leven met me wilt, maar deze jaren die we nog moeten doorstaan van beide onze opleiding afmaken is té veel voor haar. Het is te zwaar voor haar nog langer door te bijten. Ze gaf aan dat ze er zeker van is met mij te willen trouwen maar dat is iets van later.

Aangezien ik de vlucht al heb geboekt in maart (onze 1 jarige anniversary) wil ik haar een huwelijks aanzoek doen als ultieme poging en met een ring en een bijbehorende speech toch me koffers pakken en afreizen naar haar.

Mijn vraag is zal dit werken? Heeft dit zin?
En welke vrouw zou hier nu niet voor vallen?

Alvast bedankt! Love to all.
pi_107336371
Klinkt als een heeeeel slecht idee.... maar 't is jouw leven.
pi_107336399
Niet doen, gewoon niet. Klinkt super romantisch, maar trouwen lost de problemen in je relatie niet op.

En ik heb hier ervaring, ook Oost Blokker.....dit hoort van twee kanten te komen.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:40:58 #4
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_107336440
Of je zet er een punt achter, doet beide aan stuk gezonde zelfontplooiing en kijkt na een paar jaar opnieuw of jullie dan allebei samen willen en kunnen zijn.
Could it be that the rallying idea of Europe is merely a front for the very opposite of all that Europe stands for, namely rejection of democracy, freedom, separation of powers, transparency and political accountability? (U. Beck)
pi_107336473
Het was maar een zoen, en je weet hoe makkelijk vrouwen er voor kunnen vallen zeker in de situatie waarin we nu zaten. Ik ben er volledig van overtuigd dat het te redden valt met de juiste mensen om haar heen, en gewoon even door te bijten tot aan het moment dat we echt een leven met elkaar hebben want dat wilt zij nog steeds. Ik kan mij sowieso niet voorstellen dat ze afwijst mij te willen zien want ik ga absoluut die vlucht pakken.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:42:34 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107336495
Ik vind het erg treffend dat je zegt dat ze in een opleving vreemd is gegaan, ipv in een opwelling :).
Of je met haar moet trouwen of niet, ik zou zeggen doe wat je hart je ingeeft, maar niet om de relatie te redden, het kan best zijn dat ze gewoon neen zegt :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_107336509
Je bent pas 22, het komt nog.
En je moet geen huwelijksaanzoek doen om een relatie te redden.
pi_107336528
Wat denk je met trouwen te veranderen? Zal dat echt de situatie veranderen? Komt ze dan bij jou women met verblijfspapieren? Of blijft het een lange afstands relatie?
pi_107336590
Uiteraard bedoel ik het woord opwelling haha
Fijn om al zo snel reacties te krijgen van allen en een nuchtere reactie te horen.
Het is niet om mijn relatie te redden, maar mij lijkt het het geen wat de relatie die versterking geeft voor ons beiden, die overtuiging en wilskracht die nodig is om die laatste jaren vol te houden, naar iets wat we duidelijk beiden willen.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:45:55 #10
286617 killurz
4th Gen Prelude Driver
pi_107336592
je hebt nog een heel leven voor je gast lat relaties zijn moeilijk zelfs in nl al
ik raad het af om deze acties te ondernemen

mja...jouw leven
pi_107336726
Ik snap best dat je hartstikke verliefd bent op haar en haar niet kwijt wilt. Maar zal een huwelijksaanzoek alles oplossen? Nee.

Daarnaast zegt ze zelf dat ze niet verder wil, ook al zeg je een paar regels daarna dat ze volgens jou wel verder wil. Wat wil je daaraan doen? Haar dwingen? Wordt ze alleen maar ongelukkig van en jij uiteindelijk ook.

Overigens zeg je dat ze is vreemdgegaan mede door invloeden van haar vrienden. Sorry hoor maar dat vind ik wel heel naïef klinken :D Net alsof ze werd vastgehouden toen ze met een andere jongen zoende :')
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:53:00 #12
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_107336769
ze geilt op je paspoort
pi_107336819
Op dit moment wilt ze niet verder, maar ze geeft aan dat ze wil dat ik haar man wordt na een paar jaar.. omdat het nu gewoon té moeilijk is voor haar. Vandaar uit wil ik deze keuze maken, dit toont aan dat ik vergeef en verder wil en dit niet tussen ons in zal staan waar zij natuurlijk bang voor is. Me gevoel zegt dat het werkt, en dat ik daarmee me hart volg en daarmee precies haar juist snaar raak. Ondanks de negativiteit thanks to all!
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:55:55 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107336849
zorg wel dat je een beetje een dure ring hebt!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_107337029
Uit welk land komt ze eigenlijk?
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:01:35 #16
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_107337044
oostblok zegt ie toc
pi_107337047
Kroatie..
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:01:53 #18
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_107337146
LAT relatie,
1x in de 2 maanden mekaar zien
ze is vreemd gegaan
zij word vanavond 19
ze komt uit het oostblok

Sorry hoor, maar met deze punten hierboven zou het nieteens in me op komen om haar ten huwelijk te vragen.
pi_107337208
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 20:01 schreef yourz het volgende:
Kroatie..
In Nederland wonen veel mensen van Kroatische afkomst, Ik denk echt niet dat het puur te maken heeft met je paspoort of dergelijke. De vraag is wel ze is nog jong net als jij en hoe staan haar ouders er tegen overstaan en daarnaast is het wel zo dat je al na een jaar met haar wil trouwen iets waar je eens goed over na moet denken.

En ze is al een keer vreemd gegaan dus het begint al fout vind jezelf ook niet?
pi_107337260
Het is niet trouwen om het nu maar voor de toekomst.. We hebben beide een plan wat we voor ogen hebben. En ze wilt zonder twijfel een leven met mij. Daarom zeg ik dat een ring het ontbrekende is dat nu missend is. Om net dat duwtje te geven om beide vol goede moed schoon schip te maken en langzaam te leven deze laatste jaren naar het moment dat het echt allemaal uitkomt.

Haar ouders zijn positief over mij en sporen haar zelfs aan om naar Nederland te komen, allen de vriendinne haar vaste mense zijn niet positief, en mind fucke haar constant, zelfs toen ik bij haar was werd het niet geaccepteerd dat ze niet een avondje met hun is ondanks dat ik er ben. Het voelt alsof er een heel gemeen plan is gemaakt omdat zij ontzettend beinvloedbaar is. Daarom heb ik het gevoel dat ze er niet volledig achter stond. Met de juiste mense en omgeving en ingredienten zie ik de toekomst hoopvol.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:07:47 #22
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_107337273
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 20:05 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

In Nederland wonen veel mensen van Kroatische afkomst, Ik denk echt niet dat het puur te maken heeft met je paspoort of dergelijke. De vraag is wel ze is nog jong net als jij en hoe staan haar ouders er tegen overstaan en daarnaast is het wel zo dat je al na een jaar met haar wil trouwen iets waar je eens goed over na moet denken.

En ze is al een keer vreemd gegaan dus het begint al fout vind jezelf ook niet?
hoe denk je dat die hier zijn gekomen??
pi_107337412
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 20:07 schreef yourz het volgende:
Het is niet trouwen om het nu maar voor de toekomst.. We hebben beide een plan wat we voor ogen hebben. En ze wilt zonder twijfel een leven met mij. Daarom zeg ik dat een ring het ontbrekende is dat nu missend is. Om net dat duwtje te geven om beide vol goede moed schoon schip te maken en langzaam te leven deze laatste jaren naar het moment dat het echt allemaal uitkomt.

Haar ouders zijn positief over mij en sporen haar zelfs aan om naar Nederland te komen, allen de vriendinne haar vaste mense zijn niet positief, en mind fucke haar constant, zelfs toen ik bij haar was werd het niet geaccepteerd dat ze niet een avondje met hun is ondanks dat ik er ben. Het voelt alsof er een heel gemeen plan is gemaakt omdat zij ontzettend beinvloedbaar is.
Zolang haar ouders er goed mee om kunne gaan heb je al een groot deel gewonnen toch zou ik er nog steeds eens goed over nadenken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 20:07 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

hoe denk je dat die hier zijn gekomen??
Ooit gehoord van die oorlog jaren geleden waar het er zo bloederige aan toe ging...?
pi_107337693
Ik hoef er niet over na te denken. Een toekomst met haar is iets wat ongekend is een een wereld waarin sprookjes niet meer voorkomen. En tot nog toe is alles een sprookje geweest als ik op details in ga. Ze wilt niks anders dan mij maar deze jaren die nog resten zijn heel erg moeilijk. Dus het is niet pm de relatie te redden maar juist die duw geven. Anyway, ik ben wel toe een een vrouwelijke opinie :P
pi_107337829
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 20:18 schreef yourz het volgende:
Ik hoef er niet over na te denken. Een toekomst met haar is iets wat ongekend is een een wereld waarin sprookjes niet meer voorkomen. En tot nog toe is alles een sprookje geweest als ik op details in ga. Ze wilt niks anders dan mij maar deze jaren die nog resten zijn heel erg moeilijk. Dus het is niet pm de relatie te redden maar juist die duw geven. Anyway, ik ben wel toe een een vrouwelijke opinie :P
Hoi.
Niet doen.
Je bent vreselijk naief.

Eigenlijk is alles hierboven al gezegd. Bovendien: wat voor signaal geef je af door vreemdgaan te belonen met een trouwring?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')