Volgens mij wordt er ook een dumpfile aangemaakt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Laptop opstarten, BIOS in en daar "automatic restart" disablen. Dan blijft de BSOD staan, en kun je via de foutcode gaan kijken wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Dat doe je niet via de BIOS...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Laptop opstarten, BIOS in en daar "automatic restart" disablen. Dan blijft de BSOD staan, en kun je via de foutcode gaan kijken wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Moet je wel in Windows kunnen komen..quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:15 schreef HSG het volgende:
Volgens mij wordt er ook een dumpfile aangemaakt.
In veel BIOS-en kan dat nog wel.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:17 schreef MaGNeT het volgende:
Dat doe je niet via de BIOS...
Laptop opstarten, F8 indrukken en dan kiezen voor "Automatisch opnieuw opstarten na systeemfout uitschakelen".
Dan krijg je inderdaad de BSOD (blauwe scherm) te zien me de foutmelding / code.
Non-fucking-sens.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:15 schreef gogosweden het volgende:
je enigste optie zal zijn om windows compleet opnieuw te installeren, dan zijn wel al je bestanden weg
Logbestanden, etc. kan je ook met een XP of Ubuntu LiveCD bekijken.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Moet je wel in Windows kunnen komen..
Hier stopte ik met lezenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:09 schreef epe1987 het volgende:
hallo,
we waren bezig met de laptop,toen wouden we
In geen enkel BIOS kan dat.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In veel BIOS-en kan dat nog wel.
Maar als het op jouw manier kan, ook goed
Wat een onzin, er zijn nog 100 andere opties om te proberen en je bestanden zijn inet zomaar weg tenzij je zelf kiest voor het formatteren van de schijf.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:15 schreef gogosweden het volgende:
jij bent niet toevallig mijn maat?
Die had vorige week precies hetzelfde alleen dan met windows 7, denkt hij even lekker snel de stekker uit het stopcontact te trekken start hij niet meer op
je enigste optie zal zijn om windows compleet opnieuw te installeren, dan zijn wel al je bestanden weg
*pat on head* tuurlijk johquote:
Ik vraag me ook af waarom sommige mensen reageren, terwijl ze blijkbaar 0,0 verstand van computers hebben.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat een onzin, er zijn nog 100 andere opties om te proberen en je bestanden zijn inet zomaar weg tenzij je zelf kiest voor het formatteren van de schijf.
Die F8 moet je indrukken, net voordat Windows gestart wordt. Niet gelijk bij het aanzetten van de laptop.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:22 schreef epe1987 het volgende:
f 8 hoor je tuut tuut tuut haha werkt dus niet
geen idee hoe dit kan!
Ah, oké, dat is vaak wel eenvoudig op te lossen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:29 schreef epe1987 het volgende:
dankje voor zover magnet voor je info!! is duidelijk dat stuk is dus gelukt de fout is unmountable_boot_volume
Als dat niet werkt, ga dan nogmaals tot en met stap 4 en type het onderstaande (ipv stap 5):quote:f it's a damaged file system case then:-
1.Insert the Windows XP CD-ROM into the CD-ROM drive, and then restart the computer.
Click to select any options that are required to start the computer from the CD-ROM drive if you are prompted.
2.When the "Welcome to Setup" screen appears, press R to start the Recovery Console.
3.If you have a dual-boot or multiple-boot computer, select the installation that you must access from the Recovery Console.
4.When you are prompted, type the Administrator password. If the administrator password is blank, just press ENTER.
5.At the command prompt, type chkdsk /r , and then press ENTER.
6.At the command prompt, type exit , and then press ENTER to restart your computer.
This takes a bit longer, but the system should boot back into Windows.
Ik verbaas me er ook elke keer weer over... Gewoon even nagaan wat er gebeurd is, dan kun je eigenlijk alleen maar concluderen dat er een een bestand corrupt is geraakt door het plotselinge uitzetten omdat dit op dat moment in gebruik was. Windows heeft daar goede mogelijkheden voor om die problemen opgelost te krijgen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waarom sommige mensen reageren, terwijl ze blijkbaar 0,0 verstand van computers hebben.
Niemand heeft iets aan dat kut-advies, het veroorzaakt alleen nog maar meer problemen.
Ik vrees dat gogosweden ook wel eens mensen met hun computer helpt en dan alle belangrijke bestanden gewoon wegtieftquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik verbaas me er ook elke keer weer over... Gewoon even nagaan wat er gebeurd is, dan kun je eigenlijk alleen maar concluderen dat er een een bestand corrupt is geraakt door het plotselinge uitzetten omdat dit op dat moment in gebruik was. Windows heeft daar goede mogelijkheden voor om die problemen opgelost te krijgen.
Een herinstallatie is de allerlaatste optie om te proberen en zelfs dan kun je eerst nog even veilig je bestanden backupen.
Neequote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:15 schreef gogosweden het volgende:
jij bent niet toevallig mijn maat?
Die had vorige week precies hetzelfde alleen dan met windows 7, denkt hij even lekker snel de stekker uit het stopcontact te trekken start hij niet meer op
Die link mogen we je hier niet gevenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:50 schreef epe1987 het volgende:
heb alleen een recovery cd rom maar volgens mij is dat niet voldoende...
en anders toevallig een link>?? tnx alvast
Nee, cd met dezelfde windows (ook dezelfde taal) nodig.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:50 schreef epe1987 het volgende:
heb alleen een recovery cd rom maar volgens mij is dat niet voldoende...
en anders toevallig een link>?? tnx alvast
voor hun de makkelijkste optie, voordat ze de logs door moeten bladeren recovery dit openschroeven dat.quote:
ja, en mij lijkt dat daar het probleem ligt, omdat de pc goed werkte, ze trekken de stekker eruit en hij wil niet opstarten.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee
Dan heb je alleen een nieuwe windows folder.
Op zich kan het bij een repair van de MBR ook met een CD in een andere taal of andere XP versie (liefst wel SP3).quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee, cd met dezelfde windows (ook dezelfde taal) nodig.
Belangrijke voor windows ja, ts zijn/haar bestanden zijn in ordequote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:55 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ja, en mij lijkt dat daar het probleem ligt, omdat de pc goed werkte, ze trekken de stekker eruit en hij wil niet opstarten.
Grote kans dat er wat belangrijke bestanden corrupt zijn
De oplossing is al genoemd, opnieuw installeren kan altijd nog als die oplossing niet werkt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:54 schreef gogosweden het volgende:
[..]
voor hun de makkelijkste optie, voordat ze de logs door moeten bladeren recovery dit openschroeven dat.
Ik stuurde je een linkje via een DM. Niet gezien?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:02 schreef epe1987 het volgende:
geen gratis link toevallig sorry... haha
Je hoeft nergens te registreren, je kan zo'n bestand direct downloaden en openen in utorrent waarna hij het gaat downloaden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:05 schreef epe1987 het volgende:
ja gezien maar registreren enzo.. is wel safe toch?
Je moest de torrent hebben, die kon sowieso zonder registreren.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:10 schreef epe1987 het volgende:
(You need to signup to download windows xp sp3 dutch Full Download)
If you're already a member, please sign into the members area above. stond er bij 1e link probeer nu je 2e !!erg bedankt voor je hulp iig
Je krijgt dan een ISO bestand dat je op een CD kan branden (met optie "brand schijf van ISO" in je brander software).quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:15 schreef epe1987 het volgende:
en als ik dat gedownload heb op usb zetten en in andere laptop doen?
Deze reactie, daar staat het stappenplan:quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:19 schreef epe1987 het volgende:
oke dat zal wel niet meer lukken vanavond geen lege cd's helaas,
maar kun je me alvast uitleggen wat dan te doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |