Beste FOK!kers,
Nu dat de woningcorporatie even niet aanwezig is om mijn vragen te beantwoorden zal ik een beroep moeten doen op de onuitputtelijke bron van kennis genaamd het K&W-subforum. Het zit als volgt.
Vanmiddag heb ik een tosti-ijzer gekocht (een zgn. 'contactgrill' om precies te zijn, 2200 watt) en toen ik hem een uurtje geleden voor de eerste maal gebruikte, vloog na enige tijd (ongeveer 5 minuten) de stroom eraf. Nadat ik in de meterkast gekeken had wat er precies aan de hand was, zag ik dat de hoofdschakelaar omlaag (dus uit) stond. De overige groepen stonden gewoon nog steeds netjes aan.
Mijn vermoeden is nu dat ik over mijn maximale wattage ben heen gegaan waardoor de hoofdschakelaar eruit vloog. In totaal heb ik vier groepen voor mijn kleine studio (30m2) van elk 16 Ampere. Maar aangezien ik op deze ene groep (de keuken) van 16 Ampere slechts 90-100 watt constant verbruik voor een klein koelkastje, lijkt het me onmogelijk dat ik met de simpele tosti-ijzer over een bepaald limiet ben heen gegaan (16 (A) maal 230 (V) is immers 3680 (W).)
Het apparaat werkt opmerkelijk genoeg wel als ik hem in de woonkamer aansluit, wat mij weer doet vermoeden dat het met de zekering te maken heeft. Maar afijn, ik ben maar een nieuweling op dit gebied, dus mocht iemand een mogelijk antwoord hebben: laat van u horen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2012 19:10:13 ]