En ouderen maar klagen dat niemand ze meer aanneemt... Hoe zou dat nou komen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:21 schreef Beardy het volgende:
"De werkgever draagt de volledige kosten van deze werktijdverkorting"
Dus kost het je niks.
Is een héle vette regeling; bij ons krijgen ouderen extra snipperdagen (op 45 per jaar 1 er bij en zo) en op een gegeven moment een aantal '85 % dagen'. Maar een uur per dagda's 12,5 % !!!
Precies. Al die onzinregelingen. Jammer dat ze pas afgeschaft worden als al die ouderen van nu het niet meer nodig hebbenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En ouderen maar klagen dat niemand ze meer aanneemt... Hoe zou dat nou komen?
Wij kennen ze niet, maar bij m'n vrouw (Sanquin) hebben ze sinds een tijdje het Persoonlijk Levensfasebudget. Dat houdt in, dat je, naast je vakantie, tussen je 55-60 jaar (babyboomers, letten we even op?) 165 uren éxtra verlof krijgt (dat zijn vier werkweken...) en ben je ouder dan 60 (met ingang van 1/1/2010, overigens), dan krijg je 180 uren.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:50 schreef Kandijfijn het volgende:
In een fabriek waar ik werkte noemden we ze gewoon ''oudelullen-dagen'' uurtjes worden gewoon opgespaart voor belachelijk veel snipperuren.
Babyboomers zorgen nu eenmaal goed voor elkaar
Kijk eens aan, eindelijk wat nuance en vooral wat pragmatisme.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:57 schreef ShadyLane het volgende:
De regeling heet niet voor niets "Bevordering ArbeidsParticipatie Ouderen" (althans zo heet ie bij ons). Het is bedoeld om te zorgen dat ze langer doorwerken, dat is toch precies wat we willen, dacht ik?
Kunnen we wel schamper doen over die vele verlofdagen maar als ze, bij afschaffing ervan, kiezen voor eerdere pensionering, hebben ze er 365 en hebben wij een probleem.
Wat voor probleem, precies? Aangezien we de komende jaren met een behoorlijke groep werklozen zitten. (heb je al eens gehoord van de verloren generatie?)quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:57 schreef ShadyLane het volgende:
De regeling heet niet voor niets "Bevordering ArbeidsParticipatie Ouderen" (althans zo heet ie bij ons). Het is bedoeld om te zorgen dat ze langer doorwerken, dat is toch precies wat we willen, dacht ik?
Kunnen we wel schamper doen over die vele verlofdagen maar als ze, bij afschaffing ervan, kiezen voor eerdere pensionering, hebben ze er 365 en hebben wij een probleem.
Er is wel genoeg nuance geweest. Men blijft met fantastische regelingen smijten en nog steeds betaalt de jeugd voor de ouderen, waar de ouderen veelal hun verantwoordelijkheid voor de huidige problematiek volledig ontlopen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:32 schreef quo_ het volgende:
[..]
Kijk eens aan, eindelijk wat nuance en vooral wat pragmatisme.
Sterker: je betaalt er simpelweg voor. Is het niet linksom (VUT), dan wel rechtsom (versobering pensioenregelingen (AOW, maar ook fiscale mogelijkheden of eigen opbouw).quote:Ik ben oud genoeg om meegemaakt te hebben dat ouder collega's vanaf hun 57ste met prachtige regelingen de deur uit werden gewerkt.
Tegelijkertijd ben ik jong genoeg om never nooit meer in aanmerking te komen voor die dingen.
Dat is het dus niet: het is en minder werken, en minder productief zijn doordat de leeftijd nou eenmaal voor minder snelheid en minder hard werken zorgt, en de top-salariseisen stellen. Dat alles kan dankzij ruim 3 jaar WW en premies voor werkgevers om ouderen in dienst te nemen. Een veel logischere oplossing zou zijn als ouderen zelf financieel ook zouden mogen inleveren: salaris naar productiviteit, dan worden ze wel weer aangenomen. En is het werkelijk zo erg om de mensen met de laagste kosten (geen kinderen meer thuis, huis afbetaald of lage sociale huur) niet de hoogste salarissen te geven?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:32 schreef quo_ het volgende:
Overigens ben ik wel van mening dat het van twee kanten moet komen dus minder werken betekent ook (iets) minder geld.
Dat is ook mijn grote ergernis en frustratie. Ik denk dat ik mijn 25-jarig jubileum als vut-premie-betaler nog ga halen zonder er zelf ooit iets van terug te zien.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:03 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Sterker: je betaalt er simpelweg voor. Is het niet linksom (VUT), dan wel rechtsom (versobering pensioenregelingen (AOW, maar ook fiscale mogelijkheden of eigen opbouw).
Het kan zijn dat de regelingen in andere sectoren anders zijn hoor, daar heb ik geen idee van, maar in het onderwijs krijgt de werknemer voor de verlofuren niet 100% salaris doorbetaald maar 65%.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:32 schreef quo_ het volgende:
Overigens ben ik wel van mening dat het van twee kanten moet komen dus minder werken betekent ook (iets) minder geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |