abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2012 @ 13:57:47 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_107399724
En daarom vroeg ik nog eens expliciet wat het punt nou precies was...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_107399771
@Ticker,

Ken je dit boek ?

http://www.amazon.com/Man(...)d=1327926963&sr=1-48

Aanrader, goede documentatie w.b.t. Antarctica.

ook i.v.m. Duitse bases en Antarctica.
pi_107399982
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:48 schreef Killaht het volgende:

[..]

Ja, jij komt met halfbakken plaatjes en tekst en een quote en verwacht dan dat mensen begrijpen wat je bedoelt. :') En dan vragen mensen ernaar en dan ga je er nog geeneens op in, en je dan afvragen, waar mensen het vandaan halen, terwijl het je eigenschuld is.

Wanneer komt je volgende reeks tot een kansloze poging met verklaren waarom de aarde hol is, zo kunnen we het hele heelal afgaan, misschien dat er een holle tussen zit..

De aarde is hol want storm op saturnus.. 8)7
Waar Ticker naartoe wil is dat wellicht alle planeten in het universum hol zouden kunnen zijn getuige de veelal niet te verklaren fenomenen rond de polen van de planeten in ons zonnestelsel. In dat geval zou dat wellicht betekenen dat onze planeet ook hol is en de huidige visie over onze planeet moet worden bijgesteld.
  maandag 30 januari 2012 @ 14:07:39 #229
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_107400049
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waar Ticker naartoe wil is dat wellicht alle planeten in het universum hol zouden kunnen zijn getuige de veelal niet te verklaren fenomenen rond de polen van de planeten in ons zonnestelsel. In dat geval zou dat wellicht betekenen dat onze planeet ook hol is en de huidige visie over onze planeet moet worden bijgesteld.
Het is natuurlijk niet heel toevallig, dat jij, die net zo weinig weet over dit onderwerp als ik, exact begrijpt hoe en wat.. Maar bij mensen die er niets van willen weten, ze ook totaal geen hersen cel meer over hebben die mee kan doen met nadenken.
Troll is obvious... en zoveel meer.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_107400164
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:07 schreef Ticker het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet heel toevallig, dat jij, die net zo weinig weet over dit onderwerp als ik, exact begrijpt hoe en wat.. Maar bij mensen die er niets van willen weten, ze ook totaal geen hersen cel meer over hebben die mee kan doen met nadenken.
Tja, als ik eerlijk ben dan beschouw ik deze theorie meer als een spannend jongensboek, dan dat ik er in geloof. Neemt niet weg dat ik wel vreemde zaken tegenkom, in mijn "zoektocht". Zo zou ik graag meer te weten willen komen wat de Nazi's nou precies wisten / vermoedden.

quote:
The Thule Society, which was well known by Adolf Hitler,reported much about Tibetan myths of openings into the Earth. There is even a theory that Hitler ordered a research journey for such an opening in Antarctica, based on a speech of Admiral Donitz in front of a German submarine in 1944, when he claimed "The German submarine fleet is proud of having built an invisible fortification for the Fuhrer, anywhere in the world." During the Nuremberg Trials, Donitz spoke of "an invisible fortification, in midst of the eternal ice."

As the story goes ... Hitler and his followers wanted to create a race of super soldiers an Ayran race (like the Atlanteans) to rule the world. They came to this conclusion through the acceptance of many occult beliefs and practices, including the Hollow Earth Theory. There is a legend which says that Hitler and his chief advisers escaped the last days of the Third Reich by going through the opening at the South Pole (Antarctica) where they discovered an entrance to the Earth's interior.

According to the Hollow Earth Research Society in Ontario, Canada, they are still there. After the war, the organization claims, the Allies discovered that more than 2,000 scientists from Germany and Italy had vanished, along with almost a million people, to the land beyond the South Pole. This story gets more complicated with Nazi-designed UFOs, Nazi collaboration with the people who live in the center of the Earth, and the possible explanation for "Aryan-looking" UFO pilots.
  maandag 30 januari 2012 @ 14:40:55 #231
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_107401327
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:11 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Tja, als ik eerlijk ben dan beschouw ik deze theorie meer als een spannend jongensboek, dan dat ik er in geloof. Neemt niet weg dat ik wel vreemde zaken tegenkom, in mijn "zoektocht". Zo zou ik graag meer te weten willen komen wat de Nazi's nou precies wisten / vermoedden.

[..]

Nu ga je zelf ook al de fout in.. het interesseert me geen ruk of je er in geloofd of niet.. maar je begreep toch wat ik schreef.. dat is heel wat anders dan wat er geprobeerd wordt, zoals

quote:
De aarde is hol want storm op saturnus.. 8)7
Ik heb helemaal geen zin in dit soort geouwehoer.
Alsof ik dat beetje tijd wat ik heb om hier te posten, moet gaan gebruiken voor de discussie opvoeding van gebruikers en discussie in banen leiden? Flikker op daar zou Gray voor zijn, maar die weet van niets als ik in feedback een oproepje doe om de discussie in banen te blijven leiden.
Mooi, dan weet ik ook van niets. En mag ik hier onofficieel komen om te trollen, zo lang het maar niet opvalt en je net doet alsof je echt compleet achterlijk bent. Want hee, wie kan dat dan testen? *gniffel*
Of we kunnen weer de discussie opvoeren of Fok! wel een geschikt medium is voor dit soort discussies. Maar dan zouden we gewoon van de een op andere dag massaal moeten stoppen met het posten van informatie.. want het zijn niet de pseudo-sceptici die met discussie voer komen.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_107401532
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:40 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nu ga je zelf ook al de fout in.. het interesseert me geen ruk of je er in geloofd of niet.. maar je begreep toch wat ik schreef.. dat is heel wat anders dan wat er geprobeerd wordt, zoals

[..]

Ik heb helemaal geen zin in dit soort geouwehoer.
Alsof ik dat beetje tijd wat ik heb om hier te posten, moet gaan gebruiken voor de discussie opvoeding van gebruikers en discussie in banen leiden? Flikker op daar zou Gray voor zijn, maar die weet van niets als ik in feedback een oproepje doe om de discussie in banen te blijven leiden.
Mooi, dan weet ik ook van niets. En mag ik hier onofficieel komen om te trollen, zo lang het maar niet opvalt en je net doet alsof je echt compleet achterlijk bent. Want hee, wie kan dat dan testen? *gniffel*
Of we kunnen weer de discussie opvoeren of Fok! wel een geschikt medium is voor dit soort discussies. Maar dan zouden we gewoon van de een op andere dag massaal moeten stoppen met het posten van informatie.. want het zijn niet de pseudo-sceptici die met discussie voer komen.
Houd je reacties op feedback maar in het feedback topic. Lukt dat niet, houd ze dan maar voor je. }:|

Probeer eens in een enkele zin duidelijk te maken wat volgens jou de opzet van dit topic moet zijn, dan is dat voor iedereen weer duidelijk, en kan ik helpen dat in goede banen te leiden indien nodig.
pi_107401616
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:40 schreef Ticker het volgende:

[..]

[..]

Hoezo ga ik de fout in? Ik geef aan hoe ik er in sta. Dat het getroll minder mag, ben ik met je eens. Maar ik denk dat jij je toon ook wel iets mag matigen. Actie = reactie. ;)
  maandag 30 januari 2012 @ 14:57:03 #234
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_107401831
Zoek het allemaal lekker uit
Adios en vaarwel
pi_107401832
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hoezo ga ik de fout in? Ik geef aan hoe ik er in sta. Dat het getroll minder mag, ben ik met je eens. Maar ik denk dat jij je toon ook wel iets mag matigen. Actie = reactie. ;)
@J0kkebr0k,

ik ben ben het wel eens met Ticker.

J0kkebr0k, jij doet een heleboel werk hier in BNW om goede informatie op te duiken, maar het lijkt alsof je bij "onverwachte zaken" die jij (nog) niet begrijpt je je dan terugtrekt en je probeert in te dekken met dooddoeners.

Kortom - je wil wel meedenken, maar niet verder dan wat jij als vaststaand WEET of DENKT te weten.
  maandag 30 januari 2012 @ 15:06:37 #236
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_107402166
Hoe zit het nou eigenlijk met die aurora's van het einde van het vorige topic?
Onikaan ni ov dovah
pi_107402288
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:57 schreef Ticker het volgende:
Zoek het allemaal lekker uit
Adios en vaarwel
Jammer, maar: :W

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:06 schreef ATuin-hek het volgende:
Hoe zit het nou eigenlijk met die aurora's van het einde van het vorige topic?
Hoe zit het nou eigenlijk met die baby-zonnetjes een aantal topics terug?

Wat ik bedoel is: kan je wat specifieker zijn of op een iets recenter gespreksonderwerp reageren? (waarbij ik natuurlijk niet doel op de dramaqueen-verhalen van deze pagina ;) )
  maandag 30 januari 2012 @ 15:16:01 #238
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_107402497
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:10 schreef Gray het volgende:

[..]

Jammer, maar: :W

[..]

Hoe zit het nou eigenlijk met die baby-zonnetjes een aantal topics terug?

Wat ik bedoel is: kan je wat specifieker zijn of op een iets recenter gespreksonderwerp reageren? (waarbij ik natuurlijk niet doel op de dramaqueen-verhalen van deze pagina ;) )
Het had te maken met de vraag of het mogelijk intern licht is. Ik had hier in dit topic ook al eens naar gevraagd, maar daar werd niets mee gedaan.
Onikaan ni ov dovah
pi_107402572
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Het had te maken met de vraag of het mogelijk intern licht is. Ik had hier in dit topic ook al eens naar gevraagd, maar daar werd niets mee gedaan.
Wauw, dat had ik echt nooit kunnen halen uit je eerdere vraag. Bedankt. :)
  maandag 30 januari 2012 @ 15:20:15 #240
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_107402645
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:17 schreef Gray het volgende:

[..]

Wauw, dat had ik echt nooit kunnen halen uit je eerdere vraag. Bedankt. :)
Laatste paar posts van het vorige topic ;) Daarom kwam het denk ik ook in de TT van deze terecht.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 30 januari 2012 @ 15:28:13 #241
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_107402894
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat vind ik nogal kort door de bocht en snel een conclusie trekken op basis van een lichtshow. Hetzelfde als, ja noorderlicht is een fenomeen, dus de aarde is hol.

En waar kader je het hele verhaal, aarde of alle planeten erbij betrekken.

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:07 schreef Ticker het volgende:

[..]

Hoef je niet gelijk denigrerend te gaan doen. Jij verklaart met je theorie ongeveer alles wat we weten van de tafel te gooien en jou te geloven, op basis van wat internet verhalen en links.

Praten we niet mee in jouw straatje dan snap je niet dat wij, niet alles lukraak overnemen, terwijl enig bevestigend bewijs ontbreekt.

Al 4 topics lang zijn er voldoende bewijzen geleverd die vele van jouw aannames van de theorie ontkrachten, maar elke keer komen mensen opnieuw of ontkennen ze opeens een gedeelte ervan. Dan begint het verhaal weer opnieuw of wordt het uit verband gehaald.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_107404791
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:28 schreef Killaht het volgende:

[..]

Dat vind ik nogal kort door de bocht en snel een conclusie trekken op basis van een lichtshow. Hetzelfde als, ja noorderlicht is een fenomeen, dus de aarde is hol.

En waar kader je het hele verhaal, aarde of alle planeten erbij betrekken.
Het gaat om het totaalplaatje. Zo hebben we meerdere malen een theorietje aangehaald waarbij een alternatieve visie op het ontstaan van planeten wordt gepresenteerd. Die plaatjes mbt de polen op Saturnus en Venus e.d. sluiten daar mogelijk weer op aan en zouden die theorie kunnen ondersteunen.
pi_107410362
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het gaat om het totaalplaatje. Zo hebben we meerdere malen een theorietje aangehaald waarbij een alternatieve visie op het ontstaan van planeten wordt gepresenteerd. Die plaatjes mbt de polen op Saturnus en Venus e.d. sluiten daar mogelijk weer op aan en zouden die theorie kunnen ondersteunen.
Allemaal best. Maar hoe verklaar je dan een fenomeen als zwaartekracht? Of het electromagnetische veld van de aarde? Zo'n beetje alle essentiële natuur- en scheikunde toont aan dat de aarde niet hol kan zijn, omdat er een bepaalde massa verondersteld wordt. Of is het babyzonnetje gewoon heel erg zwaar met een enorme soortelijke dichtheid?

En vanaf welk punt zou de aarde dan hol moeten zijn? Hoe dik is de korst? Waar is de aarde van gemaakt?

Wel mooi om te zien dat er een vage infrarood foto wordt getoond en dat dat dan als 'bewijs' wordt geposteerd, maar dat de meest elementaire vragen nog niet eens misschien beantwoord kunnen worden.

Ik vind trouwens het proces wat jij doormaakt wel erg grappig. Van heel lacherig in het begin ga je al langzaam naar een punt toe dat je het niet meer ongeloofwaardig vindt. Ik voorspel dat je binnen 2 topics helemaal om bent en volledig gelooft dat onze aarde hol is. Gewoon omdat je het bewijs van het tegendeel niet begrijpt. Goh, waar hebben we dat eerder gezien.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_107410661
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:57 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

@J0kkebr0k,

ik ben ben het wel eens met Ticker.
Tja, ik eigenlijk ook wel. Het helpt alleen niet om overal continu zo fel op te reageren. Ik snap heel goed dat het frustrerend kan zijn om altijd maar tegen het (al dan niet subtiele) getroll van een aantal users hier aan te lopen, maar het is de toon die de muziek maakt. Dat geldt voor beide kampen.

Ticker zijn reacties zijn vaak ook nogal rechtlijnig. Je neemt aan wat hij zegt, zo niet dan wordt ie link. En ja, dan kun je wat tegengas verwachten. Als Ticker zijn zaakjes misschien wat minder als feiten presenteert en wat minder snel op de teentjes getrapt is, dan zullen bepaalde users hem misschien wat meer respect geven. Al zitten er natuurlijk ook altijd wel een paar onbeschofte horken tussen die totaal niet openstaan voor een vriendelijke communicatie of een serieuze discussie.

In dat laatste geval heeft Gray een taak en Ticker zou deze users ondertussen het beste kunnen proberen te negeren.

Just my 2 cents. :)

quote:
J0kkebr0k, jij doet een heleboel werk hier in BNW om goede informatie op te duiken, maar het lijkt alsof je bij "onverwachte zaken" die jij (nog) niet begrijpt je je dan terugtrekt en je probeert in te dekken met dooddoeners.

Kortom - je wil wel meedenken, maar niet verder dan wat jij als vaststaand WEET of DENKT te weten.
Dat komt omdat de bewijzen, als die er überhaupt al zijn, in mijn ogen flinterdun zijn. Zoals je weet barst het internet uit zijn voegen van de onzinnige (complot)theorieën en ik ben niet iemand die alles wat er op de meest vage sites wordt geschreven, voor waar aanneemt.

Bankfurt, jij roept vaak dingen, maar onderbouwt ze vrijwel nooit. Je komt met vele boekverwijzingen en links naar, in mijn ogen, (vaak dubieus, niet altijd) materiaal en dan verwacht je van mij min of meer dat ik die boeken stuk voor stuk aanschaf en ga lezen en die sites allemaal doorspit. Mijn honger naar dit soort dingen is nu ook weer niet zó groot. In die zin zou je het gewoon trek kunnen noemen. :)

Je pretendeert te weten hoe het allemaal zit. Ik zou het dan waarderen als jij jouw visie op het geheel wilt vertellen, in plaats van zo nu en dan langs te komen hobbelen en wat in het luchtledige te roeptoeteren. Alleen verwijzen naar info heeft imho vaak een averechts effect. Actief participeren in de discussie daarentegen weer niet. Tenzij blijkt dat je een hoop onzin probeert te verkopen. :)
  maandag 30 januari 2012 @ 19:06:19 #245
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_107410847
Jammer dat Ticker weg is. Er zou ook nog gereageerd worden op de namen met betrekking tot poolexpedities die naar de geografische pool leidden. Mits dat niet in scene is gezet betekent het dat de gaten door tig mensen niet zijn waargenomen en door een enkeling (zwever) zoals Byrd wel.
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
pi_107410955
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Tja, ik eigenlijk ook wel. Het helpt alleen niet om overal continu zo fel op te reageren. Ik snap heel goed dat het frustrerend kan zijn om altijd maar tegen het (al dan niet subtiele) getroll van een aantal users hier aan te lopen, maar het is de toon die de muziek maakt. Dat geldt voor beide kampen.

Ticker zijn reacties zijn vaak ook nogal rechtlijnig. Je neemt aan wat hij zegt, zo niet dan wordt ie link. En ja, dan kun je wat tegengas verwachten. Als Ticker zijn zaakjes misschien wat minder als feiten presenteert en wat minder snel op de teentjes getrapt is, dan zullen bepaalde users hem misschien wat meer respect geven. Al zitten er natuurlijk ook altijd wel een paar onbeschofte horken tussen die totaal niet openstaan voor een vriendelijke communicatie of een serieuze discussie.

In dat laatste geval heeft Gray een taak en Ticker zou deze users ondertussen het beste kunnen proberen te negeren.

[..]

Dat komt omdat de bewijzen, als die er überhaupt al zijn, in mijn ogen flinterdun zijn. Zoals je weet barst het internet uit zijn voegen van de onzinnige (complot)theorieën en ik ben niet iemand die alles wat er op de meest vage sites wordt geschreven, voor waar aanneemt.

Bankfurt, jij roept vaak dingen, maar onderbouwt ze vrijwel nooit. Je komt met vele boekverwijzingen en links naar, in mijn ogen, (vaak dubieus, niet altijd) materiaal en dan verwacht je van mij min of meer dat ik die boeken stuk voor stuk aanschaf en ga lezen en die sites allemaal doorspit. Mijn honger naar dit soort dingen is nu ook weer niet zó groot. In die zin zou je het gewoon trek kunnen noemen. :)

Je pretendeert te weten hoe het allemaal zit. Ik zou het dan waarderen als jij jouw visie op het geheel wilt vertellen, in plaats van zo nu en dan langs te komen hobbelen en wat in het luchtledige te roeptoeteren. Alleen verwijzen naar info heeft imho vaak een averechts effect. Actief participeren in de discussie daarentegen weer niet. Tenzij blijkt dat je een hoop onzin probeert te verkopen. :)
^O^ Dat mag ook wel eens gezegd worden....
pi_107411145
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:54 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Allemaal best. Maar hoe verklaar je dan een fenomeen als zwaartekracht? Of het electromagnetische veld van de aarde? Zo'n beetje alle essentiële natuur- en scheikunde toont aan dat de aarde niet hol kan zijn, omdat er een bepaalde massa verondersteld wordt. Of is het babyzonnetje gewoon heel erg zwaar met een enorme soortelijke dichtheid?

En vanaf welk punt zou de aarde dan hol moeten zijn? Hoe dik is de korst? Waar is de aarde van gemaakt?
Ik ben dit ooit eens tegengekomen, al moet ik bekennen dat ik me er niet in verdiept heb en dus even niet in eigen woorden kan uitleggen wat hier wordt gezegd. Lees het eens, zou ik zeggen :)

quote:
I have just finished reading a very detailed book that has half convinced me that the earth (and other planetary bodies) are hollow. I know this sounds ridiculous, and if someone here gives a good answer why not, I’ll change my mind, (and get very annoyed that I read a 500 page page book that can be disproved!) but I can’t think of a good reason to disprove it.
I read the previous topic on this site on the hollow earth theory, but no-one raised the points that were in this book so I’ll have a go.

You can see the book at: http://www.amazon.com/gp/reader/0620...15#reader-link , its written by Jan Lamprecht who says the book is a Lateral Thinking exercise along the lines advocated by Kurt Godel.

When I started reading I had three problems I could see with the hollow earth concept;
1. Gravity
2. Seismology
3. The origin of volcanoes

I found his rebuttals to these points hard to flaw, which he answered in the very first section:

1. Newton's Law of Gravity; one of the most useful mathematical formulae ever devised. This little formula has made space travel and the exploration of the Solar System possible. It made satellites possible. . . . Scientists use this little formula to gain an understanding of galaxies far away, and indeed the behaviour of the universe as a whole. It is now more than 300 years since Newton devised this little formula; and we still do now know what causes gravity.
Newtonian gravity is accurately measured and proven with the bounds of the solar system. However, Newtonian gravity remains untested in other areas. All we have is a formula. This formula has been used to determine the mass of the Earth. This is based on the concept that for each mass of M inside the Earth, it exerts and attractive force of F. We do not know the valid range for Newtonian gravity. Inside Newton's formula is G. G is the "universal gravitational constant". It is assumed, and assumed is the correct word here, that each mass of M exerts the same force of F regardless of where in the universe it may be placed. It is also assumed that each mass of M exerts the same force F whether it lies on the surface of the Earth or whether it be deep inside the Earth. When using the Cavendish balance to determine the mass of the Earth, it is assumed that each particle exerts a fixed force upon all others. This assumption rules out the very real possibility that particles near the surface of a planet might exert a force greater than those deep down. The key to all of our gravity is the mass of the Earth. If the mass of the Earth is wrong, then so are our estimates for those of other bodies. If the mass of the Earth has been overstated, then it follows that the masses of all other bodies in the solar system have also been overstated. If the Earth is hollow, then so too is every other planet in the solar system.
How can we be sure that the Earth really has the mass accorded it by Newtonian gravity? As gravity is so unbelievably weak, is an experiment using two lead balls really representative of the entire Earth? No, of course not. There is electrical charge to account for, and also magnetic forces and electromagnetic forces, that are a lot stonger than gravity, that the current theory does not take into account.
[He then proceeds to go into detail about Newton’s shell theorem, which is too mathematically complex for me to understand, but I think proves that gravity is always 0 at the centre of any spherical body]

..then seismology

2. The only "reliable" method we have of knowing what goes on in the Earth beneath our feet comes from the science of Seismology. However, there are many examples of actual findings being different from what was predicted. The science of seismology contains two very broad assumptions which no one has ever been able to verify: 1. The speed of seismic waves beneath the Earth is ultimately inferred from our understanding of the structure of the Earth based on Newtonian Gravity. We have no way of being certain that these waves really are reaching these depths or travelling at these speeds. 2. We cannot be sure that speed changes are due to the changing constitution of the Earth. Our view of the inner Earth might be very skewed. Much of the predicted structure changes have never turned out to be real. If we find such errors at depths of just a few kilometres, how much less can we trust our ideas when dealing with rock which is hundreds and perhaps thousands of miles beneath the surface?
The fact that the deepest man has ever gone into the earths crust is 25 miles, theres still hundreds of miles to go until we can have any sort of proof.

..then geology

3. What do we really know about the Earth's interior? And how trustworthy is our knowledge of it? Many people (mistakenly) think that the lava which pours out of volcanoes comes from a large reservoir of molten material which makes up the greater part of the Earth. Scientists have discovered that lava comes from within the Earth's crust. The lava comes from approximately 20 miles down. The existence of lava does not affect the passage of earthquake (seismic) waves. This indicates to scientists that the crust is largely solid. So where does the heat come from which melts the rock locally? Scientists have advanced two theories. Some say that the melting is due to high concentrations of radioactive elements in a particular area. These decaying radioactive elements generate enough heat to melt rock. Much lava is slightly radioactive and that lends support to this theory. Other geologists have argued that shearing and faulting are adequate heat generating mechanisms via friction. The evidence supports both theories. Lava cannot possibly be rising from the centre of the Earth as some may be tempted to think. It would cool down and become solid on its long, slow journey upwards. Lava is therefore a surface phenomenon and does not in any way reflect what the Earth is like 50 or 100 or more miles down.

The author then gives some reasons to believe the earth may be hollow. He mentioned what seismologists call the 'shadow zone' which is the large area in the centre of the earth that no P or S waves ever penetrate, and he has concluded that it is more likely that they cannot penetrate that because there is nothing there to penetrate (seismology does not work in gas). He also explains the earth’s magnetic field with a counter rotating dynamo effect which involves a burning hydrogen core. He postulates that as Hydrogen is the lightest element, due to Newton’s shell theorem making g = 0 at the centre, it would naturally diffuse to the centre and would burn in a reaction similar to the suns.

I was surprised to read a review of the book from Dr Tom Van Flandern (astronomer, formerly U.S. Naval Observatory) who said: “For merely showing us all that the inferred density profile of Earth's interior is not a unique solution of seismic data -- an important constraint for all theoreticians working in that area -- the book had already made itself worthwhile.”
And also a review from Richard Baum (Director Mercury & Venus Sections, British Astronomical Association) which said: “I must say you have stored your book with an enormous amount of information; much quite surprising, all stimulating. Essentially you are not only obliging us to take a fresh look at things but to observe from an unsuspected different position - the presumed impossible.”
quote:
Ik vind trouwens het proces wat jij doormaakt wel erg grappig. Van heel lacherig in het begin ga je al langzaam naar een punt toe dat je het niet meer ongeloofwaardig vindt. Ik voorspel dat je binnen 2 topics helemaal om bent en volledig gelooft dat onze aarde hol is. Gewoon omdat je het bewijs van het tegendeel niet begrijpt. Goh, waar hebben we dat eerder gezien.
Zoals ik al eerder heb aangegeven, speel ik in dit topic een beetje de advocaat van de duivel. In eerste instantie ben ik de reeks begonnen om echte aanhangers van deze theorie te spreken te krijgen. Dat kun je prima teruglezen in deel 1. Daarnaast valt het wel mee met mijn lacherig gedrag, dacht ik zo. Ik denk dat je doelt op het babyzonnetje e.d... mja ach... het onderwerp is soms ook wel om te lachen. Neemt niet weg dat ik meer wil weten en vooral... wat drijft mensen deze theorie voor waar aan te nemen. Wat zien zij dat ik vooralsnog niet zie :)
pi_107411207
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:06 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Jammer dat Ticker weg is. Er zou ook nog gereageerd worden op de namen met betrekking tot poolexpedities die naar de geografische pool leidden. Mits dat niet in scene is gezet betekent het dat de gaten door tig mensen niet zijn waargenomen en door een enkeling (zwever) zoals Byrd wel.
Zeker jammer! Ticker... kom terug!! ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2012 19:17:13 ]
pi_107414521
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ticker heeft in mijn optiek een hele sterke geloofwaardige positie in BNW; juist hij, vooral hij, hij doet zijn best om met goede argumenten, bronnen en discussiescherpte te komen.

Je kunt niet eindeloos met herhaalde argumenten komen, omdat vooral de trollen aankomen met het irritante "bron ? "; terwijl zich dit BNW juist NIET leent voor dit soort verzoeken; het is inherrent aan BNW; voor "bron ?" moet je meer bij wetenschap/techniek forums zijn.

quote:

Eens, w.b.t. Gray ben ik al behoorlijk tevreden; anders wordt het een te ondankbare taak voor hem;

het is idd meer aan ons om de trollen te negeren.

quote:
[..]

Men zou idd zeer kritisch moeten blijven; maar iedere nieuwe zienswijze moet kans krijgen om besproken te worden. Geen dooddoeners aub.

quote:

Eens, dat is zo;

maar ik heb al erg veel ervaring in dit soort dingen; ik kies er voor om op dit forum voor snelheid te gaan, ipv trage bewijsvoering; de trollen schuif ik direct weg. Er is idd een percentage van mijn posts niet goed onderbouwd en ook onjuist; maar ik houd het op een klein percentage; zeg onder de 15-20%.. dat is de keerzijde als ik voor snelheid kies.

Ik kan je hooguit aangeven dat je veel aan Ticker zou kunnen hebben; Ticker heeft niet 100% de waarheid; maar hij heeft wel de intentie om de waarheid te zoeken en degelijk aan te geven.

Heel jammer dat juist hij en jij, J0kkebr0k, samen een akkefietje hebben vandaag.

Dus ik zou zeggen, neem toch vooral zijn posts serieus met respect, maar blijf altijd waakzaam.

quote:
Je hebt naar mijn mening gelijk in jouw standpunt in die zin dat ik de dingen een beetje in wanorde hier neerzet. Het ontbreekt mij aan de tijd om systematisch te zijn. Het is gewoon teveel stof.

En er zijn anderen die het beter doen dan ik op BNW in bep. punten, bijvoorbeeld:

- Lambiekje komt veel meer met echt nieuws dan ik, en hij is op veel punten verder dan ik wbt NWO.
- Ali-kanibali gaat er volop tegenaan m.b.t. waarschuwingen tegen het satanische
- Ticker is veel degelijker dan ik met redeneringen en bronvermelding.
- en nog vele anderen die ook insider zijn hier.
pi_107414959
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:26 schreef Bankfurt het volgende:

Je kunt niet eindeloos met herhaalde argumenten komen, omdat vooral de trollen aankomen met het irritante "bron ? "; terwijl zich dit BNW juist NIET leent voor dit soort verzoeken; het is inherrent aan BNW; voor "bron ?" moet je meer bij wetenschap/techniek forums zijn.

Aaaaa... Dit verklaart alles.

Kunnen we nu dan weer on-topic, beste Bankfurt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')