abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107912612
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Duitsland is niet bekrompen en conservatief, dat is eerder een beschrijving van Nederland
Dat gevoel heb je misschien als Nederlander, maar geef dan eens een paar voorbeelden..
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 12 februari 2012 @ 22:36:34 #52
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_107912943
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:30 schreef danos het volgende:

[..]

Dat gevoel heb je misschien als Nederlander, maar geef dan eens een paar voorbeelden..
Nederland stond lange tijd bekend als liberaal en vooruitstrevend, in onze arrogantie hebben wij dit zelfs een term gegeven: gidsland. Hoeveel van dit op waarheid berust durf ik niet te zeggen, de waarheid ligt zoals bij veel gevallen in de geschiedenis ongeveer in het midden.
Vanaf de tijd dat Pim Fortuyn in de politiek opkwam zijn we een wat conservatievere koers gaan varen. Wel jammer vind ik persoonlijk.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  zondag 12 februari 2012 @ 22:37:32 #53
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_107912996
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:36 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Nederland stond lange tijd bekend als liberaal en vooruitstrevend, in onze arrogant hebben wij dit zelfs een term gegeven: gidsland. Hoeveel van dit op waarheid berust durf ik niet te zeggen, de waarheid ligt zoals bij veel gevallen in de geschiedenis ligt de waarheid ongeveer in het midden.
Vanaf de tijd dat Pim Fortuyn in de politiek opkwam zijn we een wat conservatievere koers gaan varen. Wel jammer vind ik persoonlijk.
Ver daarvoor zijn we al begonnen met afbraak van de sociale zekerheid, etc.
  zondag 12 februari 2012 @ 23:04:31 #54
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_107914437
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:37 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ver daarvoor zijn we al begonnen met afbraak van de sociale zekerheid, etc.
Ja daarom kun je het ook niet aan een bepaalde tijd vastpinnen. Feit blijft wel dat we hier in Nederland lange tijd naar ons zelf keken als gidsland. Spijtig is het ook om te zien dat een land met zo'n lange historie van tolerantie (denk bijv. aan de Republiek waar anders gelovigen niet werden vervolgd) nu steeds minder tolerant aan het worden is.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_108381277
Sorry maar dit topic.. dit spuugt gewoon op alles waar onze voorvaderen voor gevochten hebben, niet alleen in de tweede wereld oorlog.

Dat we momenteel blijkbaar financieel gezien compleet debiel zijn geworden en overal geld weggeven in plaats van ergens winst uit te halen zoals vroeger wilt nog niet zeggen dat we het op moeten geven.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:36:34 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108381311
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:35 schreef Rhalius het volgende:
Sorry maar dit topic.. dit spuugt gewoon op alles waar onze voorvaderen voor gevochten hebben, niet alleen in de tweede wereld oorlog.

Dat we momenteel blijkbaar financieel gezien compleet debiel zijn geworden en overal geld weggeven in plaats van ergens winst uit te halen zoals vroeger wilt nog niet zeggen dat we het op moeten geven.
Wij geven nu iedere Griek, van baby tot bejaarde, een bedrag van 30.000 euro. Dan ben ik liever met de Duitsers samen.
The End Times are wild
pi_109125460
Goh, in een echte duitse federatie waarin de bondsstaten via vertegenwoordigers zelf over beslissingen stemmen, i.p.v. van direct kiesrecht van de bevolking m.b.t. bondsbrede beslissingen kan ik het me voorstellen. Als deelstaat van Duitsland zou Nederland de grootste en belangrijkste zijn en als zodanig toonaangevend kunnen worden.

Maar als het gewoon maar een Freistaat zou worden, dan sowieso nee.

En echt waar, Duitsland en Nederland zouden qua wetgeving zo ongelovelijk veel moeten veranderen, laat staan constructies als hypotheekrenteaftrek en dergelijke. Dan zou het makkelijker en véél goedkoper zijn om Nederland een compleet eigen staatsbestel te laten houden.

Verder zitten de duitsers lekker een continentaal machtsblokje met de fransen te knutselen, terwijl Nederland lekker tegen o.a. de Britten en de VS aanschuurt.

Natuurlijk is het voor nederlandse bedrijven makkelijk om met Duitsland te handelen, maar dat gebeurt nu ook al.

Komt nog bij, anderstalige volken in Duitsland is geen enorm succesverhaal. De Opper- en Nedersorben en de Oost- en Saterfriesen kunnen je daar nog het één en ander over vertellen. Die talen zijn niet eens ambtstalen in hun respectievelijke regio's. Ze moeten de talen van de EU wel in stand houden en cultiveren, maar het gaat niet van harte.

Natuurlijk is het met Nederland dan iets anders (stuk groter ofc.), maar ik zie het nog steeds niet vlekkeloos gaan.

Qua binnenlands bestuur zie ik in Nederland (ik kan me vergissen) een decentralisatie, in Duitsland een centralisatie. Nog iets dat voor wrijving gaat zorgen.
pi_109127936
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:21 schreef LXIV het volgende:
Van mij zou het wel mogen. Maar dan de EU opheffen en Nederland gewoon als onderdeel van Duitsland. Vlaanderen kan er dan ook nog bij, evenals Denemarken, Oostenrijk en Tchechië. Dan heb je allemaal goede landen samen.
Op zich hebben wij als Nederlanders dan meer te vertellen (als Duits staatsburger) dan nu in de EU. Bovendien is het blok dat dan ontstaat ook nog eens veel machtiger en sterker (want onder één leiding). En we zijn van alle EU-corruptie af.
Tot er een beslissing wordt genomen waar de gemiddelde Nederlander niet blij mee is. Dan wordt er net zo hard geklaagd over 'de hoge heren uit Berlijn' als nu over de EU geklaagd wordt.
pi_109317397
Ik vind het best een goed idee om met Duitsland verder te gaan. Welke vorm dat heeft kan wel een interessante kwestie worden. Een zekere regionale eigenheid wil je wel behouden. Misschien kunnen we een soort van statenbond maken, of beter nog een bondsstaat!
pi_109317474
...de arrogantie. :P
Wie zegt dat Duitsland zit te wachten op Nederland?
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_109317854
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 16:41 schreef BertV het volgende:
...de arrogantie. :P
Wie zegt dat Duitsland zit te wachten op Nederland?
Dat is toch leuk voor de OstFriezen, die zijn altijd het lachertje in Duitsland. Straks hebben ze ook de West-Friezen, daar hebben ze tenminste een beetje steun aan. Twente, Kerkrade, Venlo en de Achterhoek zullen geen enkel integratieprobleem hebben om bij Duitsland te horen. De rest van nederland past eigenlijk ook wel goed bij Duitsland hoor.
pi_109376474
Het valt mij op dat in dit topic vooral vanuit het Nederlandse perspectief wordt gekeken, maar het Duitse schijnbaar buiten beschouwing blijft.

Kan iemand een reden geven waarom Duitsland zo happig zou moeten zijn op Nederland? Zodat ze twee grote havens hebben? Omdat ze dan een gebied hebben wat de nodige economische hervormingen maar blijft uitstellen? Een land wat een economie heeft die er maar matig voor staat, omdat de industriepolitiek die men in Nederland heeft gevoerd de investeringen heeft afgeknepen? Omdat ze dan een land hebben waar de huizenmarkt in elkaar stort als deze wordt gekoppeld met de Duitse markt?

Wat zijn daarvan nu precies de voordelen voor de Duitse staat? Ze krijgen er alleen maar meer gezeik bij, dat lijkt me nu niet echt in hun voordeel te werken.
pi_109380113
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 16:52 schreef Zenschaatser het volgende:

[..]

Dat is toch leuk voor de OstFriezen, die zijn altijd het lachertje in Duitsland. Straks hebben ze ook de West-Friezen, daar hebben ze tenminste een beetje steun aan. Twente, Kerkrade, Venlo en de Achterhoek zullen geen enkel integratieprobleem hebben om bij Duitsland te horen. De rest van nederland past eigenlijk ook wel goed bij Duitsland hoor.
Oost-Friezen spreken geen Fries. Ze hebben net zoals de huidige provincie Groningen het (Neder)Saksisch overgenomen.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_109753226
Frankrijk had al moeite zat met de eenwording van Duitland, nu nog Nederland bij Duitsland voegen en de Franse invloed ebt helemaal weg, weg enig balans tussen die twee...

Iets zegt mij dat de Belgen, Britten en Scandinaviers wel zenuwachtig gaan worden dan, Oostenrijk zal dan ook wel Duits willen worden en dan is het hek helemaal van de dam.
pi_109753258
Over mijn lijk!!!!!! }:|
pi_109753372
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
En kom niet met flauwe WO 2 grapjes en opmerkingen
Tuurlijk wel. Jij bent gewoon een nsb'er met een drittes reich fetisch en je opa was vast ook fout.
Als dat straks echt zou gebeuren gaan duitsers zwaar op ons neerkijken. Dan worden we net als de Walen in Belgie. Een grote achterstandwijk. Dan hebben we een Robin Hood nodig

w/

[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 01-04-2012 03:40:41 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  zondag 1 april 2012 @ 03:50:38 #68
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_109753517
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 03:32 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Jij bent gewoon een nsb'er met een drittes reich fetisch en je opa was vast ook fout.
Als dat straks echt zou gebeuren gaan duitsers zwaar op ons neerkijken. Dan worden we net als de Walen in Belgie. Een grote achterstandwijk. Dan hebben we een Robin Hood nodig

w/
Ik een NSB'er? :') Gast :')
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_109753583
Duitsers staan er trouwens ook om bekend dat ze geen gevoel voor humor hebben. :Y
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_109756837
--------------------Neuer----------------------------
Wiel---Hummels------Mertesacker-----Lahm

------------------Schweinsteiger------

Ozil------------------Sneijder-----------------Robben

-------------Muller---------------Van Persie------------

_O_
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_109825771
Het kan niet. Mensen voelen zich verbonden met hun eigen land, alleen al met de naam Nederland. Als Nederland een provincie zou worden van Duitsland is het nationale gevoel bij alle Nederlanders weg, hetgeen juist nog enigszins zorgt voor een zekere verbondenheid en orde. Of wil je dat VN-troepen zich hier stationeren om aan nation building te doen.

Voor ons voetbal zou het wel een verademing zijn. Van Persie, Sneijder, Van der Vaart en Robben toevoegen aan het Duitse elftal.
pi_109826721
Belgie was al een Duitse 'provincie', zie wikipedia onder Gau Vlaanderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')