Dat gevoel heb je misschien als Nederlander, maar geef dan eens een paar voorbeelden..quote:Op zondag 12 februari 2012 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duitsland is niet bekrompen en conservatief, dat is eerder een beschrijving van Nederland
Nederland stond lange tijd bekend als liberaal en vooruitstrevend, in onze arrogantie hebben wij dit zelfs een term gegeven: gidsland. Hoeveel van dit op waarheid berust durf ik niet te zeggen, de waarheid ligt zoals bij veel gevallen in de geschiedenis ongeveer in het midden.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:30 schreef danos het volgende:
[..]
Dat gevoel heb je misschien als Nederlander, maar geef dan eens een paar voorbeelden..
Ver daarvoor zijn we al begonnen met afbraak van de sociale zekerheid, etc.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:36 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nederland stond lange tijd bekend als liberaal en vooruitstrevend, in onze arrogant hebben wij dit zelfs een term gegeven: gidsland. Hoeveel van dit op waarheid berust durf ik niet te zeggen, de waarheid ligt zoals bij veel gevallen in de geschiedenis ligt de waarheid ongeveer in het midden.
Vanaf de tijd dat Pim Fortuyn in de politiek opkwam zijn we een wat conservatievere koers gaan varen. Wel jammer vind ik persoonlijk.
Ja daarom kun je het ook niet aan een bepaalde tijd vastpinnen. Feit blijft wel dat we hier in Nederland lange tijd naar ons zelf keken als gidsland. Spijtig is het ook om te zien dat een land met zo'n lange historie van tolerantie (denk bijv. aan de Republiek waar anders gelovigen niet werden vervolgd) nu steeds minder tolerant aan het worden is.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:37 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ver daarvoor zijn we al begonnen met afbraak van de sociale zekerheid, etc.
Wij geven nu iedere Griek, van baby tot bejaarde, een bedrag van 30.000 euro. Dan ben ik liever met de Duitsers samen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:35 schreef Rhalius het volgende:
Sorry maar dit topic.. dit spuugt gewoon op alles waar onze voorvaderen voor gevochten hebben, niet alleen in de tweede wereld oorlog.
Dat we momenteel blijkbaar financieel gezien compleet debiel zijn geworden en overal geld weggeven in plaats van ergens winst uit te halen zoals vroeger wilt nog niet zeggen dat we het op moeten geven.
Tot er een beslissing wordt genomen waar de gemiddelde Nederlander niet blij mee is. Dan wordt er net zo hard geklaagd over 'de hoge heren uit Berlijn' als nu over de EU geklaagd wordt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 01:21 schreef LXIV het volgende:
Van mij zou het wel mogen. Maar dan de EU opheffen en Nederland gewoon als onderdeel van Duitsland. Vlaanderen kan er dan ook nog bij, evenals Denemarken, Oostenrijk en Tchechië. Dan heb je allemaal goede landen samen.
Op zich hebben wij als Nederlanders dan meer te vertellen (als Duits staatsburger) dan nu in de EU. Bovendien is het blok dat dan ontstaat ook nog eens veel machtiger en sterker (want onder één leiding). En we zijn van alle EU-corruptie af.
Dat is toch leuk voor de OstFriezen, die zijn altijd het lachertje in Duitsland. Straks hebben ze ook de West-Friezen, daar hebben ze tenminste een beetje steun aan. Twente, Kerkrade, Venlo en de Achterhoek zullen geen enkel integratieprobleem hebben om bij Duitsland te horen. De rest van nederland past eigenlijk ook wel goed bij Duitsland hoor.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:41 schreef BertV het volgende:
...de arrogantie.![]()
Wie zegt dat Duitsland zit te wachten op Nederland?
Oost-Friezen spreken geen Fries. Ze hebben net zoals de huidige provincie Groningen het (Neder)Saksisch overgenomen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:52 schreef Zenschaatser het volgende:
[..]
Dat is toch leuk voor de OstFriezen, die zijn altijd het lachertje in Duitsland. Straks hebben ze ook de West-Friezen, daar hebben ze tenminste een beetje steun aan. Twente, Kerkrade, Venlo en de Achterhoek zullen geen enkel integratieprobleem hebben om bij Duitsland te horen. De rest van nederland past eigenlijk ook wel goed bij Duitsland hoor.
Tuurlijk wel. Jij bent gewoon een nsb'er met een drittes reich fetisch en je opa was vast ook fout.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
En kom niet met flauwe WO 2 grapjes en opmerkingen
Ik een NSB'er?quote:Op zondag 1 april 2012 03:32 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Jij bent gewoon een nsb'er met een drittes reich fetisch en je opa was vast ook fout.
Als dat straks echt zou gebeuren gaan duitsers zwaar op ons neerkijken. Dan worden we net als de Walen in Belgie. Een grote achterstandwijk. Dan hebben we een Robin Hood nodig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |