Eigenlijk zou VLC gewoon tegen de pc moeten zeggen, ''niet slapen kerel'' maar tot die tijd lijkt deze mij ook heel handig. Ook voor prestentatie'squote:Op zondag 29 januari 2012 14:25 schreef ex het volgende:
[..]
http://pragmattica.wordpr(...)ffeine-1-0-released/.
Yep, en je kan hem laten triggeren op software etc. Gebruik hem zelf op me mac.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:50 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Eigenlijk zou VLC gewoon tegen de pc moeten zeggen, ''niet slapen kerel'' maar tot die tijd lijkt deze mij ook heel handig. Ook voor prestentatie's
website van de fabrikant:quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:03 schreef sbientje het volgende:
ben ik weer. Zojuist Debian geinstalleerd op mijn nieuwe downloadservertje-to-be, maar hij kan de netwerkkaart niet vinden, qua drivers, en stond ook niet in het lijstje. Hoe kom ik nu aan de drivers, om het werkend te krijgen?Het gaat om de Realtek PCIE x1 LAN 8101E
dat had ik zelf ook wel kunnen bedenkenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:19 schreef spoor4 het volgende:
[..]
website van de fabrikant:
http://www.realtek.com/downloads/
en dan even doorklikken.
8169.. omdat? sorry hoor, ik ben echt een dumbo af en toe. Misschien zat ie er wel in maar ik kon m niet vinden iig..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:57 schreef Keiichi het volgende:
Ik zou zeggen de kernel recompilen en de config 'CONFIG_R8169' in de kernel config zetten (of via make menuconfig/xconfig/etc even opzoeken)
Als een driver niet ergens al in de kernel source zit, zou ik het zelfs nog eens niet proberen om iets werkend te krijgen.
Zeker nooit met een hauppauge of vergelijkbare tv-kaart gewerkt voordat de ivtv en lirc_i2c drivers (tegenwoordig devinput) in de kernel zaten.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:57 schreef Keiichi het volgende:
Als een driver niet ergens al in de kernel source zit, zou ik het zelfs nog eens niet proberen om iets werkend te krijgen.
Omdat de support van de 8101E daar in zit ( * r8169.c: RealTek 8169/8168/8101 ethernet driver.)quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:39 schreef sbientje het volgende:
[..]
8169.. omdat? sorry hoor, ik ben echt een dumbo af en toe. Misschien zat ie er wel in maar ik kon m niet vinden iig..
ok, weer wat geleerdquote:Op woensdag 1 februari 2012 10:19 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Omdat de support van de 8101E daar in zit ( * r8169.c: RealTek 8169/8168/8101 ethernet driver.)
Ja, zo kun je dat wel verwoorden. Maar... insmod is heeeeeeel erg verouderd. modprobe is de standaard tegenwoordig.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:01 schreef Aneurism het volgende:
Ben nu bezig met mijn LPI voor te bereiden. Ik lees nu veel over modules inladen via insmod. Klopt het dat modules stukken kernel zijn die je zelf kan inladen maar ontbreken in de kernel zelf?
Bedoel je dit misschien: http://www.debian-administration.org/articles/343 ?quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:06 schreef Joooo-pi het volgende:
Heeft iemand een goeie tip om vanuit Debian mijn dynamic DNS van freeDNS.afraid.org te updaten? Ik zit hier met perlscriptjes te kloten, terwijl ik daar geen fuck vanaf weet. Er zal toch wel iets panklaar te installeren zijn??
Hier staat toch genoeg tussen?quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:06 schreef Joooo-pi het volgende:
Heeft iemand een goeie tip om vanuit Debian mijn dynamic DNS van freeDNS.afraid.org te updaten? Ik zit hier met perlscriptjes te kloten, terwijl ik daar geen fuck vanaf weet. Er zal toch wel iets panklaar te installeren zijn??
Ja, maar geen instructies en niks erbij. Sommige van die scriptjes vinden bijv. het locale ip adres en die inadyn zie ik ook niks doen. En al zou die wel werken, hoe krijg ik die nu als daemon werkend? Slechte documentatiequote:Op woensdag 1 februari 2012 21:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hier staat toch genoeg tussen?
http://freedns.afraid.org/scripts/freedns.clients.php
dat lukt welquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:31 schreef KomtTijd... het volgende:
Als "apt-get install openssh" niet lukt? euh...
sudo apt-get install openssh-serverquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:35 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat lukt welik dacht ik moet vast vanalles goed instellen..
guru's helpen newbies toch?
dat had ik al gedaan. Ik ben er nu even over aan het lezen op google. Maar goed, blijkbaar is het heel makkelijk dus het gaat me gewoon lukkenquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:38 schreef erikkll het volgende:
[..]
sudo apt-get install openssh-server
zou ik proberen
man sshd_configquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:35 schreef sbientje het volgende:
dat lukt welik dacht ik moet vast vanalles goed instellen..
guru's helpen newbies toch?
permitrootlogin moet dus op no? sftp staat aan zo te zien jaquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:45 schreef devzero het volgende:
[..]
man sshd_config![]()
De standaard instellingen geven bijna altijd wel een werkende sshd. Je kunt kijken naar X11Forwarding, PermitRootLogin (niet natuurlijk), Protocol (alleen 2) en nog een paar kleinere settings. Ik neem aan dat sftp standaard aanstaat in debian (Subsystem sftp ...). Als je alles werkend hebt kun je misschien gaan spelen met Match blocks.
Ik ben van het kamp dat liever inlogged als gewone user en dan sudo/su gebruikt. "gebrokenglas" denkt daar dus anders overquote:Op woensdag 1 februari 2012 23:33 schreef sbientje het volgende:
permitrootlogin moet dus op no? sftp staat aan zo te zien ja
Het commando /sbin/ifconfig laat je de configuratie van je interfaces zien. Kijk naar een lijn alsquote:Op donderdag 2 februari 2012 00:18 schreef sbientje het volgende:
ik voel me echt een noob.. ssh draait, volgens mij, maar nu heb ik geen idee hoe ik erop moet komen, wat de naam/adres isNou, das voor morgen hoor, heb nu echt geen zin meer!
1 2 | eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:0e:0c:2e:f6:12 inet addr:192.168.0.3 Bcast:192.168.0.255 Mask:255.255.255.0 |
commando om erin te komen is: ssh root@192.ipadresetc over het algemeen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 00:18 schreef sbientje het volgende:
ik voel me echt een noob.. ssh draait, volgens mij, maar nu heb ik geen idee hoe ik erop moet komen, wat de naam/adres isNou, das voor morgen hoor, heb nu echt geen zin meer!
nee, hoef niet van buiten, gaat alleen maar om thuisnetwerkquote:Op donderdag 2 februari 2012 03:10 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik ben van het kamp dat liever inlogged als gewone user en dan sudo/su gebruikt. "gebrokenglas" denkt daar dus anders over
[..]
Het commando /sbin/ifconfig laat je de configuratie van je interfaces zien. Kijk naar een lijn als
[ code verwijderd ]
Van waar wil je trouwens inloggen? Dat 192.168.0.3 ip address is in een 'prive' range, dus die kun je niet zomaar van buiten bereiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |