abonnement Unibet Coolblue
pi_107449578
Neem ik aan.
pi_107449675
Ik heb vorige week natuurlijk nog Jip en Janneke voorgelezen aan W.G. Da's van een dame. We zijn bij Genesis begonnen: Jip ontwaart Janneke door een gat in de heg.
pi_107449804
De teerbeminde kan er nog altijd niet over uit dat ik zonder Pluk van de Petteflet ben opgegroeid. Ze gelooft dat gewoon niet. Toch is het waar. Ik heb Pluk van de Petteflet pas gelezen toen ik ruim de dertig voorbij was. Doorgebladerd, meer.
pi_107450356
Ik ben de Torens van februari maar weer eens aan het lezen. "Voor de hoeveelste keer?", vroeg mijn liefste. Ik denk wel de 20ste, maar de afgelopen 10 jaar heb ik het niet gelezen.
Met Tonke Dragt heb ik leren lezen: De blauwe maan. Paste niet erg bij het schooltje waarop ik lezen leerde, misschien moest ik daarom altijd op de gang zitten bij het lezen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_107450901
De Torens van Februari! Dat is een blast from the past!
pi_107450999
Dankzij jouw W.G. mag je straks alle leuke kinderboeken herlezen. Ik zou er bijna kinderen voor in overweging nemen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 19:37:38 #57
42184 crew  DaMart
pi_107451726
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:04 schreef sigme het volgende:
Ik ben de Torens van februari maar weer eens aan het lezen. "Voor de hoeveelste keer?", vroeg mijn liefste. Ik denk wel de 20ste, maar de afgelopen 10 jaar heb ik het niet gelezen.
Met Tonke Dragt heb ik leren lezen: De blauwe maan. Paste niet erg bij het schooltje waarop ik lezen leerde, misschien moest ik daarom altijd op de gang zitten bij het lezen.
'De blauwe maan', dat waren mijn favoriete boeken op de basisschool. En ook van 'De torens van februari' heb ik genoten. Misschien ook maar eens herlezen binnenkort :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  dinsdag 31 januari 2012 @ 19:56:17 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_107452615
Nee, dan Brammetje Bond.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_107453151
Of De Vijf.
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 20:13:03 #60
42184 crew  DaMart
pi_107453464
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:06 schreef Gellius het volgende:
Of De Vijf.
Ook leuk!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_107453821
Snuf de Hond.
pi_107454404
Aldus.
pi_107454555
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:29 schreef Z het volgende:
[ afbeelding ]
Ik maak mensen nog wel eens uit voor druif.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_107454683
Ik heb tevens een Biegelvrije jeugd doorgemaakt. *) .

Daar stonden Paddeltje, de Koksmaat en Snoezepoes tegenover.
pi_107454823
Biegel mocht bij ons nèt. Hij was eigenlijk te rechts.
Die van de Efteling met die kabouters, die mocht eigenlijk echt niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 20:39:14 #66
42184 crew  DaMart
pi_107454931
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:34 schreef Gellius het volgende:
Ik heb tevens een Biegelvrije jeugd doorgemaakt. *) .

Daar stonden Paddeltje, de Koksmaat en Snoezepoes tegenover.
En hoe zit het met Pinkeltje. Ben je die wel tegengekomen in je jeugd?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_107455210
Fansels. Bij ons mocht àlles hoor. Maar ik vond die ouwe boeken van mijn vader er zo mooi uit zien. Fulco de Minstreel. Het Slot op den Hoef. Om de Schatten van Il Tigretto. Met echte etsen!
pi_107455230
Pinkeltje vond ik stom. Met griebel de wereld rond was wel leuk. Even de titel nagekeken: met Korilu de griemel rond dus.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_107455306
En dienst'bre negers! Nu was Piak ook wat donkerder dan De Held, geloof ik..
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 20:50:11 #70
42184 crew  DaMart
pi_107455528
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:44 schreef sigme het volgende:
Pinkeltje vond ik stom. Met griebel de wereld rond was wel leuk. Even de titel nagekeken: met Korilu de griemel rond dus.
Pinkeltje heb ik vroeger met veel plezier gelezen. Alleen toen werd ik een tiener en vond ik dat ik geld nodig had en verkocht ik in een vlaag van verstandsverbijstering die boeken op de rommelmarkt. En nu kan ik me niet echt meer vinden in die actie en vind ik het zonde dat ik die boeken, en een aantal andere, heb weggedaan. Enerzijds omdat ik nu vind dat ik boeken moet koesteren (en niet wegdoen :@), maar vooral vind ik het zonde omwille van de nostalgie.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_107455554
Piak donkerder? Het zou me verbazen als er zoiets in staat.
Maar ik kan die ook wel weer eens herlezen, hoewel ik eigenlijk de andere Tonkes eerder aan de beurt wou laten komen.

En eigenlijk had ik A.M. de Jong hoog op de prioriteitenlijst staan; dat Evangelie van den haat om te beginnen, maar Merijntje Gijzen moet ik ook weer eens herlezen. En de rest. Behalve Poeske, dat vond ik echt te streekromannerig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_107455584
En we hadden een folioformaat Verhalen van Edgar Allen Poe. Met houtsneden. Daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen. The Tell Tale Heart. Het Vat Amontillado. Griezelig en mooi.
pi_107455719
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:49 schreef Gellius het volgende:
De teerbeminde kan er nog altijd niet over uit dat ik zonder Pluk van de Petteflet ben opgegroeid. Ze gelooft dat gewoon niet. Toch is het waar. Ik heb Pluk van de Petteflet pas gelezen toen ik ruim de dertig voorbij was. Doorgebladerd, meer.
Datzelfde geldt voor mij, hoor. Ik heb het alvast gekocht voor Ivan, maar eigenlijk meer voor mezelf. Hij is er nu nog niet aan toe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107455748
Piak was een simpele jongen. Slim, maar geen intellectueel. Dapper, en dus ook wat zongebruinder. Maar daar kon hij ook niks aan doen, hè?
pi_107455942
Pinkeltje was overigens tamelijk stompzinnig hoor, DM. Die mocht je best verpatsen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')