Ja dat klopt... en dan gaan vrouwen zeuren dat je best wel gevoelens mag tonen... ik heb dat inmiddels al meegemaakt. Dan ben ik juist goed bezig.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:19 schreef elf04 het volgende:
[..]
Oneens. Initiatief tonen is goed, maar keihard zijn werkt alleen maar tegen je volgens mij. Een beetje stoer doen mag, maar de meeste meiden zoeken toch echt een man die onder dat stoere gedrag een klein hartje heeft...
Sociaal zou ik mezelf niet noemen hoor. Eerder het tegenovergestelde. Die kleine gesprekjes dat gaat wel steeds makkelijker, maar dat heb ik ook echt bewust geoefend.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:17 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Maar je zegt min of meer dat je sociaal bent, maar alleen niet de diepgang in de relaties vindt zoals je zou willen. Maar er moet toch wel iets tussen zitten wat je wel leuk vindt? En ligt het er nou aan dat je niet de mensen hebt om mee uit te gaan of vind je het uit de grond van je hart kut...
Mensen meevragen waar je nog nooit mee uit geweest bent is eng, dat snap ik. Maar ik zou het gewoon eens proberen. Of misschien tijdens een pauze op het werk laten vallen dat je zin hebt om xxx te gaan doen.
En sporten is ook altijd een optie.
Als je nou snel vriendjes maakt in het slowchat topic, dan kun je zaterdag misschien ook eens naar de kroegmeet komen. Weet niet waar je woont verder, maar 't is vlakbij Tiel.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:29 schreef elf04 het volgende:
[..]
Sociaal zou ik mezelf niet noemen hoor. Eerder het tegenovergestelde. Die kleine gesprekjes dat gaat wel steeds makkelijker, maar dat heb ik ook echt bewust geoefend.
Uitgaan ligt inderdaad meer aan dat ik niemand heb om mee te gaan. Collega's vragen zou misschien kunnen hoewel die allemaal een stukje ouder en wijzer zijn dan ik. Daar ga ik over nadenken.
Klinkt als dat je een beetje moet loskomen in alweer een nieuwe omgeving. Wel begrijpelijk. Je werkt verder alleen of niet? Want anders is school ook een goede manier om contacten op te doen. Lekker je zelf uitnodigen en zo als ze het over zo iets hebbenquote:Op donderdag 26 januari 2012 00:29 schreef elf04 het volgende:
[..]
Sociaal zou ik mezelf niet noemen hoor. Eerder het tegenovergestelde. Die kleine gesprekjes dat gaat wel steeds makkelijker, maar dat heb ik ook echt bewust geoefend.
Uitgaan ligt inderdaad meer aan dat ik niemand heb om mee te gaan. Collega's vragen zou misschien kunnen hoewel die allemaal een stukje ouder en wijzer zijn dan ik. Daar ga ik over nadenken.
Op moment werk ik inderdaad alleen. Als alles goed gaat dan ga ik in september wel weer naar schoolquote:Op donderdag 26 januari 2012 00:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Klinkt als dat je een beetje moet loskomen in alweer een nieuwe omgeving. Wel begrijpelijk. Je werkt verder alleen of niet? Want anders is school ook een goede manier om contacten op te doen. Lekker je zelf uitnodigen en zo als ze het over zo iets hebben
Trouwens niet denken dat ik het succesverhaal ben
Gedeeltelijk. Ga wel veel op sociale uitnodigingen in. Er zit wel vooruitgang in en ik probeer het positief te houdenquote:Op donderdag 26 januari 2012 00:38 schreef elf04 het volgende:
[..]
Op moment werk ik inderdaad alleen. Als alles goed gaat dan ga ik in september wel weer naar school![]()
Haha je klinkt wel alsof het bij jou prima gaat, of hou je je niet aan je eigen tips
Probleem niet meer bij jezelf zoeken. Ik heb mezelf ook op allerlei punten aangepakt en 't werkt ook niet. Fuck it dan maar.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:39 schreef EiPet het volgende:
FUCK, ik word gewoon even helemaal chagrijnig![]()
Mijn hele ''lovelife'' ligt momenteel echt volledig op zijn gat, vastgeroest, achter slot en grendel. Ik sport mijn longen uit mn lijf, besteed meer tijd dan ooit aan mijn verzorging en uiterlijk, probeer mezelf zo spontaan mogelijk op te stellen, maar het resultaat is in geen mijlen omtrek te bekennen....
Had tot voorkort wel een scharrel, maar die laat niet echt meer van zich horen sinds 2 weken. Ergens geen drama, want ik was eigenlijk al een beetje op haar afgeknapt, maar toch ; het is aandacht van een vrouw, en dat doet een hopeloos type als mij goed.
Stond net even met mn telefoon in de hand, om haar te gaan sms' en, maar ik dacht nee: Bijt even door de zure appel, vroeg of laat komt er wel weer iemand. Dan zou ik haar alleen maar valse hoop geven...
Toch doet het me wel steeds meer verdriet, wat is nu toch de reden waarom mijn liefdesleven is zoals het is? Ik vind mezelf echt een behoorlijk goede ''catch''. Heb ik een sterk vertekend zelfbeeld? Ben ik sociaal nu echt zo onhandig, dat ik niemands interesse kan wekken? Volgens mij ben ik juist best breed geinteresseerd, goedlachs, en spontaan. En bovendien ben ik gewoon fucking sterk en groot, en volgens mij ook wel redelijk knap, en absoluut niet domMaar de meisjes moeten me niet lijkt t wel..
![]()
Sorry voor deze uitbarsting, moest t even ergens kwijt...
Een knuffel voor je van deze kant.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:39 schreef EiPet het volgende:
Mijn hele ''lovelife'' ligt momenteel echt volledig op zijn gat, vastgeroest, achter slot en grendel. Ik sport mijn longen uit mn lijf, besteed meer tijd dan ooit aan mijn verzorging en uiterlijk, probeer mezelf zo spontaan mogelijk op te stellen, maar het resultaat is in geen mijlen omtrek te bekennen....
Had tot voorkort wel een scharrel, maar die laat niet echt meer van zich horen sinds 2 weken. Ergens geen drama, want ik was eigenlijk al een beetje op haar afgeknapt, maar toch ; het is aandacht van een vrouw, en dat doet een hopeloos type als mij goed.
Stond net even met mn telefoon in de hand, om haar te gaan sms' en, maar ik dacht nee: Bijt even door de zure appel, vroeg of laat komt er wel weer iemand. Dan zou ik haar alleen maar valse hoop geven...
Toch doet het me wel steeds meer verdriet, wat is nu toch de reden waarom mijn liefdesleven is zoals het is? Ik vind mezelf echt een behoorlijk goede ''catch''. Heb ik een sterk vertekend zelfbeeld? Ben ik sociaal nu echt zo onhandig, dat ik niemands interesse kan wekken? Volgens mij ben ik juist best breed geinteresseerd, goedlachs, en spontaan. En bovendien ben ik gewoon fucking sterk en groot, en volgens mij ook wel redelijk knap, en absoluut niet domMaar de meisjes moeten me niet lijkt t wel..
![]()
Maar waar dan wel, moet ik gaan geloven in ''het lot''? Moet ik vanaf nu maar voor mezelf gaan geloven en verkondigen dat er een of andere higher power is die het zo heeft gewild ?quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:42 schreef Faxie het volgende:
[..]
Probleem niet meer bij jezelf zoeken. Ik heb mezelf ook op allerlei punten aangepakt en 't werkt ook niet. Fuck it dan maar.
Dank jequote:Op donderdag 26 januari 2012 00:46 schreef elf04 het volgende:
[..]
Een knuffel voor je van deze kant.
Hier hoort een opbeurend verhaal dat het allemaal wel goed zal komen.
In ieder geval heel goed dat je niet gesmst hebt! Als zij niks laat horen en je haar toch niet echt leuk vond, dan is het beter maar klaar.
Als je het zo wilt noemen, prima.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:54 schreef EiPet het volgende:
[..]
Maar waar dan wel, moet ik gaan geloven in ''het lot''? Moet ik vanaf nu maar voor mezelf gaan geloven en verkondigen dat er een of andere higher power is die het zo heeft gewild ?
Door dat tegen haar zo duidelijk te zeggen, heeft ze misschien het idee gekregen dat je helemaal geen interesse meer in haar had. Dat zou de reden kunnen zijn dat ze niks meer laat horen...quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:54 schreef EiPet het volgende:
[..]
Dank je![]()
Is ook zo...
En dat terwijl ze, toen ik zei dat ik geen relatie met haar wilde, meteen insprong door te zeggen : NEE, NEE, dat begrijp ik natuurlijk, dat wil ik ook niet. Maar volgens mij dacht ze wat anders, want sinds dien is het ook ineens klaar met haar vragen of we naar de film gaan, wat gaan drinken, etc etc...
Maargoed, ik blijf maar gewoon hopen. Ik vind zelf dat ik het onderhand wel weer een keer verdien. Heb echt een kut jaar achter de rug nadat ik gedumpt ben. Laatste tijd hard aan mezelf gewerkt, en in verhalen van anderen lees je dan altijd dat het goed komt ; ze komen iemand tegen die 10 x geweldiger is dan ex, en leven lang en gelukkig..
Maar helaas, dat zijn anderen, zal voor mij wel niet opgaan...
Ja, deze verhalen kennen we nu wel. Ik ben leuk, lief, spontaan, zie er goed uit etc.etc. Newsflash: de meeste mannen voldoen wel aan die beschrijving of denken dat van zichzelf. En zoveel mannen zijn single, sommige al hele lange tijd.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:39 schreef EiPet het volgende:
![]()
QFTquote:Op donderdag 26 januari 2012 09:01 schreef Mystikvm het volgende:
Sporten, aandacht aan je uiterlijk besteden en een leuk leven hebben doe je niet om een vrouw aan de haak te slaan, dat doe je voor jezelf.
Het is denk ik eerder andersom. Ben al ruim een anderhalf jaar vrijgezel na mn ex. Had in die tijd eigenlijk nooit zin in een vriendin, maar sta er de laatste tijd wel weer voor open....quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, deze verhalen kennen we nu wel. Ik ben leuk, lief, spontaan, zie er goed uit etc.etc. Newsflash: de meeste mannen voldoen wel aan die beschrijving of denken dat van zichzelf. En zoveel mannen zijn single, sommige al hele lange tijd.
Jij bent volgens mij gewoon niet gewend aan single zijn, maar dat kan best een tijdje duren. Wen er maar aan en leg je er gewoon even bij neer. Hierover stressen levert je sowieso geen aandacht op. En je had even een scharrel maar hoort 2 weken niets van haar? Wat is je probleem, dat je even een paar weken je zak niet hebt kunnen legen?
Ik hoop dat je zelf inziet dat het echt reuze meevalt. Sporten, aandacht aan je uiterlijk besteden en een leuk leven hebben doe je niet om een vrouw aan de haak te slaan, dat doe je voor jezelf.
Logisch dat je die aandacht leuk vindt en dat je die soms mist als je geen vaste partner hebt. Heb ik ook. We zijn allebei tenslotte mensen. Maar de vraag is of je er over in zit. Ik wil ook wel eens ongegeneerd neuken maar heb niet 5 scharrels onder de speed dial zitten. Ik wil ook wel eens dat iemand tegen mij aankruipt op de bank maar heb nu eenmaal even geen vriendin. Maar ik laat me daardoor niet beïnvloeden. Als je leven verder leuk is dan geeft dat toch genoeg voldoening? Straal dat dan ook een beetje uit.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:00 schreef EiPet het volgende:
[..]
Het is denk ik eerder andersom. Ben al ruim een anderhalf jaar vrijgezel na mn ex. Had in die tijd eigenlijk nooit zin in een vriendin, maar sta er de laatste tijd wel weer voor open....
Verder heb je wel gelijk hoor, had gewoon even een shitload aan zelfmedelijden
Behalve dat laatste... Weet je, iedereen is toch wel op zoek naar een bepaalde manier van erkenning door het andere geslacht. Heb heus wel een leuk leven, het is gezellig met mn huisgenoten, heb vrienden, ga regelmatig uit etc, ik vermaak me prima, maar er zitten niet echt vrouwen in mijn leven, en dat is toch wel een gemis...
Maar wat dat betreft, ben ik ook gewoon een initiatiefloos figuur, ik word niet door vrouwen aangesproken op facebook, maar zelf spreek ik ze ook niet aan. Verwacht altijd een beetje dat ze door de postbode voor de deur worden afgezet, maar zo werkt het helaas niet...
Klopt!quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Logisch dat je die aandacht leuk vindt en dat je die soms mist als je geen vaste partner hebt. Heb ik ook. We zijn allebei tenslotte mensen. Maar de vraag is of je er over in zit. Ik wil ook wel eens ongegeneerd neuken maar heb niet 5 scharrels onder de speed dial zitten. Ik wil ook wel eens dat iemand tegen mij aankruipt op de bank maar heb nu eenmaal even geen vriendin. Maar ik laat me daardoor niet beïnvloeden. Als je leven verder leuk is dan geeft dat toch genoeg voldoening? Straal dat dan ook een beetje uit.
Vrouwen aanspreken doe je omdat het leuk is. Niet omdat je een 100% neukgarantie verwacht of een nieuwe vriendin. Dus als je eens initiatief neemt (wat je wel moet doen, je droombaan komt je ook niet aanwaaien, waarom verwacht je dat wel van je partner?) doe dat dan omwille van het initiatief nemen, en niet omwille van de gehoopte resultaten.
Ik heb je hele post wel gelezen, maar wil dit er even uit pikken. Het ligt aan de context en de situatie, maar vrouwen hebben het echt wel door dat je 'achter ze aan zit'. Als we even het uitgaansleven als voorbeeld nemen; daar een vrouw aanspreken betekent dat ze echt wel weet hoe de vork in de steel steekt. Elke afwijzing is dus niet persoonlijk want het gebeurt ze vast vaker. Elke vorm van toenadering is een bevestiging dat je op z'n minst interessant bent. Stop ook met vrouwen als bijzondere wezens zien. Zij vinden aandacht net zo leuk als jij, en als jij door een meisje wordt aangesproken dan vat je dat waarschijnlijk ook op als interesse.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:46 schreef EiPet het volgende:
[..]
Dat heb ik dus nog sterker met meisjes... Heb altijd het gevoel dat als ik tegen ze ga praten, ze meteen het idee hebben dat ik achter ze aan zit. Sterker nog, heb ik zelfs bij meisjes die mij wel zien zitten, dat ik me heel afstandelijk blijf gedragen...
Ik vind elke uitzondering er een teveel. Elk geval waarin een meisje een eikel van een vriend heeft terwijl er ergens een lieve jongen op de bank zit is een geval teveel.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:00 schreef rhubarbje het volgende:
je focust nu echt op uitzonderingen hoor
na hun 20ste is het leven van de meeste meisjes niet meer zo'n drama
misschien dat ze klagen maar echt niet alle jongens die een vriendin aan de haak kunnen slaan zijn klootzakken
ik denk dat je nu over een klein percentage spreekt.
Ja, afwijzing door mijn ouders zou ik het meest vervelend vinden. Ik stel sowieso niet graag mensen teleur. Ik durf inderdaad geen ruimte in te nemenquote:Op woensdag 25 januari 2012 22:22 schreef deelnemer het volgende:
En nog eens kritisch naar je eigen voorstelling van zaken kijken. Je verwacht dat mensen (zoals je ouders) het je erg kwalijk nemen als je ze teleur stelt. Maar mensen passen zich ook aan jou aan en krijgen zo een betere indruk wie je bent. Je verwacht dat mensen willen dat je lief voor ze bent. Maar eigenlijk durf je zelf geen ruimte in te nemen.
Tuurlijk mag datquote:Op woensdag 25 januari 2012 23:30 schreef elf04 het volgende:
Mag ik me hier ook melden? Ik lees al een tijdje mee, iets met de kat uit de boom kijken...
Met wat kleine aanpassingen beschrijf je mij. Ik heb dan ook verder eigenlijk helemaal geen tips voor je.quote:Mijn grootste probleem is dat ik altijd probeer om alles goed te doen. Dat perfectionisme zit me een beetje in de weg, want ik analyseer alles dood en denk veel te veel over wat iedereen vindt van wat ik doe. Dus doe ik meestal maar niks en ben ik lekker onzichtbaar. Of ik doe wat ik denk dat gewenst is.
Verder ontmoet ik nooit leuke mannen/jongensvrouwen/meisjes. Ik heb weinig vriendinnenvrienden en nog veel minder mannenvrouwen waar ik contact mee heb. Uitgaan doe ik eigenlijk nooit. Mijn collega's zijn allemaal vrouwenmannen.
Maar vind wel dat je goed bezig bent en laat zien dat je een veel positievere insteek hebt dan ikquote:Wat ik al doe is proberen om als ik werk (winkel) gesprekjes met klanten aan te gaan en ook om bijv in de trein zomaar met mensen te praten. Dat was eerst heel eng maar gaat steeds makkelijker, maar ik bouw er verder niks mee op qua vriendschappen en al helemaal geen relatie...
Het is de bedoeling dat meiden denken dat je ze wel interessant vindt. Meiden zijn niet geinteresseerd in een kerel die doet alsof 'ie ze niet interessant vindt. Ik flirt ook gewoon nog steeds met meiden ondanks dat ik een vriendin heb. Op die manier kom je automatisch in de befaamde friendzone terecht.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:46 schreef EiPet het volgende:
Dat heb ik dus nog sterker met meisjes... Heb altijd het gevoel dat als ik tegen ze ga praten, ze meteen het idee hebben dat ik achter ze aan zit. Sterker nog, heb ik zelfs bij meisjes die mij wel zien zitten, dat ik me heel afstandelijk blijf gedragen...
Je grootste probleem is gewoon het gebrek aan sociale contacten. Dat is relatief makkelijk op te lossen, je moet alleen wel die stap zetten. Teamsporten e.d. werken erg goed wat dat betreft.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:30 schreef elf04 het volgende:
Mag ik me hier ook melden? Ik lees al een tijdje mee, iets met de kat uit de boom kijken...
Mijn grootste probleem is dat ik altijd probeer om alles goed te doen. Dat perfectionisme zit me een beetje in de weg, want ik analyseer alles dood en denk veel te veel over wat iedereen vindt van wat ik doe. Dus doe ik meestal maar niks en ben ik lekker onzichtbaar. Of ik doe wat ik denk dat gewenst is.
Verder ontmoet ik nooit leuke mannen/jongens. Ik heb weinig vriendinnen en nog veel minder mannen waar ik contact mee heb. Uitgaan doe ik eigenlijk nooit. Mijn collega's zijn allemaal vrouwen.
Wat ik al doe is proberen om als ik werk (winkel) gesprekjes met klanten aan te gaan en ook om bijv in de trein zomaar met mensen te praten. Dat was eerst heel eng maar gaat steeds makkelijker, maar ik bouw er verder niks mee op qua vriendschappen en al helemaal geen relatie...
Iemand tips?
Tja, wat ik de laatste paar weken heb geleerd is dat vrouwen ook zo onzeker als ze pest zijn, misschien wel iets meer dan wij mannen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:04 schreef benzin het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat
Ik vind het eigenlijk wel heel interessant, want ik ben jouw mannelijke tegenhanger
[..]
Met wat kleine aanpassingen beschrijf je mij. Ik heb dan ook verder eigenlijk helemaal geen tips voor je.
Ik vind het wel interessant om te zien dat een meisje die lijkt op mij er ook zoveel moeite mee heeft, ik had verwacht dat het voor vrouwen heel anders zou werken. Ik ben behoorlijk verbaasd.
Ik hoop dat je een oplossing vindt die voor jou werkt en ik wil dat dan ook wel heel graag horen
[..]
Maar vind wel dat je goed bezig bent en laat zien dat je een veel positievere insteek hebt dan ik
Datzelfde verbaasde gevoel had ik toen ik hier mee begon te lezen, nooit gedacht dat mannen ook zo denken. In mijn beleving zijn alle mannen zelfverzekerd en hebben ze schijt aan wat anderen van ze denken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:04 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik vind het wel interessant om te zien dat een meisje die lijkt op mij er ook zoveel moeite mee heeft, ik had verwacht dat het voor vrouwen heel anders zou werken. Ik ben behoorlijk verbaasd.
Ik hoop dat je een oplossing vindt die voor jou werkt en ik wil dat dan ook wel heel graag horen
Nou, met deze wederzijdse kennis moet het toch een stuk makkelijker gaan?quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:44 schreef elf04 het volgende:
[..]
Datzelfde verbaasde gevoel had ik toen ik hier mee begon te lezen, nooit gedacht dat mannen ook zo denken. In mijn beleving zijn alle mannen zelfverzekerd en hebben ze schijt aan wat anderen van ze denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |