abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107223018
Hallo allen,

Ik heb al jaren last van vermoeidheid in meer en mindere mate, ik slaap gemiddeld 10 uur per nacht en dan ben ik overdag nog steeds moe. Ik ben 24, en deze klachten spelen al zo'n 10 jaar nu.

Ik heb me door de dokter al op verschillende dingen laten testen, zoals vitaminetekorten, suikerziekte etc; ik heb een vitamine D tekort waarvoor ik al een jaar supplementen krijg maar dat maakt niets uit. Ik heb geen suikerziekte. Verder heb ik chronisch geprikkelde slijmvliezen bij mijn neus waardoor ik altijd s'nachts een verstopte neus heb en soms wakker wordt om te niezen. Maar dat is ook het enige waar ik s'nachts wel eens door wakker wordt.

In het verleden heb ik last gehad van depressies, (inmiddels een aantal jaar terug) en mijn dokter wil me niet verder onderzoeken op waar de vermoeidheid vandaan komt, want hij denkt dat het psychosomatisch is of ligt aan mijn vit D tekort. Dit terwijl ik al weer een aantal jaar genezen ben van mijn psychische klachten.

Of ik een zware werkdag heb, of een rustige dag maakt niet uit. Ik kan een hele dag niets doen en om 19.30 al te moe zijn om mijn ogen open te houden; wat voor dag het is maakt niet uit. Soms slaap ik 10 uur gedurende de nacht en ben dan na de ochtend al weer zo moe dat ik zo de hele middag kan slapen.

Is er iemand die deze vermoeidheid herkent?
pi_107223092
Ik herken het niet maar ik zou zeggen: zoek een andere dokter die je wél fatsoenlijk wil onderzoeken in plaats van conclusies trekken terwijl er geen resultaten worden geboekt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 25 januari 2012 @ 17:03:38 #3
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_107223137
Pfeiffer ??
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
pi_107223151
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_107223267
quote:
Oh hier zitten wel bekende dingen tussen.. Ik heb ook al heel lang rug-en knieklachten (niet veroorzaakt door overgewicht) en ben vaak duizelig door inspanning etc..

Misschien nog eens extra aan de bel trekken..

quote:
13s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:02 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik herken het niet maar ik zou zeggen: zoek een andere dokter die je wél fatsoenlijk wil onderzoeken in plaats van conclusies trekken terwijl er geen resultaten worden geboekt.
Ik ben erg op mijn huisarts gesteld, dus ik wil niet zo gauw overstappen als het even kan. Maar ik begin me wel af te vragen of dit normaal is, vandaar dat ik hier kijk of er mensen zijn die dit herkennen bij zichzelf of hun omgeving.
pi_107223304
Het is toch van den zotte dat hij 'denkt' dat hij het antwoord weet maar dat jij vervolgens in onwetendheid zit omdat hij niet verder wil onderzoeken?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107223307
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:03 schreef Creeg het volgende:
Pfeiffer ??
Kan ik nog op laten testen ja, goede tip :)
pi_107223335
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:08 schreef boem-dikkie het volgende:
Het is toch van den zotte dat hij 'denkt' dat hij het antwoord weet maar dat jij vervolgens in onwetendheid zit omdat hij niet verder wil onderzoeken?
Ja dat is wel waar.. Ben er ook wel n beetje pissig over maar ik heb moeite om hem te confronteren. Vooral omdat de laatste keer dus op niets uitliep omdat mijn klachten ''vaag'' waren volgens hem.
pi_107223437
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:00 schreef Selestha het volgende:
Ik heb me door de dokter al op verschillende dingen laten testen, zoals vitaminetekorten, suikerziekte etc;
Welke allemaal?
pi_107223447
Oh jee CVS, maar aan je UI te zien lijk je me daar wel een typisch persoon voor.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 25 januari 2012 @ 17:16:13 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_107223497
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:08 schreef Selestha het volgende:

[..]

Kan ik nog op laten testen ja, goede tip :)
Dat heeft hij niet automatisch laten doen met jouw klachten? :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_107223827
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat heeft hij niet automatisch laten doen met jouw klachten? :X
Nee, omdat ik al jaren moe ben en dat weet hij, en desondanks wel functioneer. Het is niet iets dat acuut is komen opzetten, dus misschien dat hij het daarom niet bedacht heeft.

Maar ik ga dit zeker nogmaals aankaarten ja, en als hij er dan niet op in wil gaan ga ik een second opinion aanvragen :)
pi_107223843
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:13 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Welke allemaal?
B12, ijzer, vitamine D. In allemaal waren tekorten, alleen B12 is nu weer normaal; ijzer wat aan de lage kant en Vit D nog steeds laag.
pi_107223906
van een verstopte neus (ik heb het door een allergie ook chronisch) kun je waanzinnig moe worden. ademen kost je veel meer energie, en daarnaast adem je vaak ook verkeerd.

heb je daar al iets tegen geprobeerd?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_107224012
kijk ook eens bij fibromyalgie
uit een aspergernest
pi_107224044
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:27 schreef powerflux het volgende:
van een verstopte neus (ik heb het door een allergie ook chronisch) kun je waanzinnig moe worden. ademen kost je veel meer energie, en daarnaast adem je vaak ook verkeerd.

heb je daar al iets tegen geprobeerd?
Ja ik heb al jaren cetrizine (anti-histamine), maar dat helpt niet zo geweldig. Doet in ieder geval niets tegen mijn vermoeidheid.
pi_107224385
Interessante links allemaal trouwens, veel herkenbare dingen maar ja dat zegt natuurlijk niet zo veel. Ik ga toch maar weer eens voor de zoveelste keer hierover met mijn dokter praten.

Als er nog iemand wat herkent, hoor ik het graag :)
pi_107225935
Dat is idd een nadeel bij vage klachten maar het enige dat je verder kan helpen is simpelweg eisen dat hij bepaalde onderzoeken laat doen of je door verwijst.

Doe dit wel met goede onderbouwing en zonder hem op z'n tenen te trappen.

De vermoeidheid die jij beschrijft zou meerdere dingen kunnen zijn, pfeiffer, andere tekorten, lyme, cvs, me enz dus op een forum valt dat weinig zinnigs over te zeggen
pi_107226325
Op welk tijdstip neem je dat vit D supplement? Heb eens ergens gelezen dat als je vit D slikt, je dat het beste 's ochtends kunt doen, direct nadat je wakker wordt. Als je het 's avonds gaat slikken, zou je lichaam in de war raken (wat ook wel logisch klinkt, als je je realiseert dat vit D onder invloed van zonlicht door je lichaam wordt aangemaakt)
pi_107226706
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:31 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja ik heb al jaren cetrizine (anti-histamine), maar dat helpt niet zo geweldig. Doet in ieder geval niets tegen mijn vermoeidheid.
Je neusklachten worden dus veroorzaakt door een allergie?
Antihistaminica hebben vaak vermoeidheid als bijwerking. Misschien dat je eens kunt vragen of een neusspray met corticosteroïden (bijv. fluticason) een optie voor je is.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_107227369
Bedankt voor de reacties :) , jullie hebben wel gelijk; er zijn teveel mogelijkheden en op een forum kan er weinig zinnigs gezegd worden over mijn klachten. Ik ga morgen de huisarts weer bellen en laat dit topic maar sluiten.
pi_107227453
slotje, TS gaat naar de huisarts
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')