abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 woensdag 17 juli 2002 @ 16:09:58 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_5051699
Als iemand die niet graag vlees eet, wens ik verschoond te blijven van bak en braad geurtjes van ex-even- en onevenvoetigen als ik in een restaurant zit. Waarom moet de vegetarische medemens last hebben van de ongezonde gewoontes van de vleesetende mens? Ik wil dat Nederland restaurants verplicht stelt om vleesgeurvrije ruimtes te bouwen. Want het is natuurlijk van de bezopene dat een nietroker wel kan zaniken over een sigaret, maar een vegetarier niet kan klagen over de geur van gebakken varken. Ik pleit er dan ook voor om vleeseters en rokers gelijk te stellen als minderwaardige individuen, waar de gezonde mens geen last van dient te hebben.

En ow ja: Heb je wel eens in een trein gezeten terwijl er iemand in dezelfde wagon een mcdonalds "maaltijd" naar binnen schrokte? Je zult het met me eens zijn dat de overlast van de Big Mac geur niet te harden is!

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 17 juli 2002 @ 16:12:18 #2
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_5051743
Je bevestigt hier weer het feit dat rokers allerlei andere zaken er bij halen

- ja maar auto's stinken ook!
- ja maar zweetlucht in disco's is ook irritant!
- ja maar vleesluchtjes in restaurants mogen wel!

<zucht>

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_5051744
Ja, ik ben ook voor speciale BigMac vrije ruimtes in de trein!
pi_5051780
Klaag jij ook als je op het toilet zit en jij een harde keutel laat vallen *plons* en iemand anders een dunne drol heeft *flats* ?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  Overall beste user 2022 woensdag 17 juli 2002 @ 16:15:34 #5
3928 Ulx
pi_5051787
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:12 schreef Vamos het volgende:
Je bevestigt hier weer het feit dat rokers allerlei andere zaken er bij halen

- ja maar auto's stinken ook!
- ja maar zweetlucht in disco's is ook irritant!
- ja maar vleesluchtjes in restaurants mogen wel!

<zucht>

Nah en? Daar heb ik toch last van? Overigens vind ik auto's nog wel gaan, die start men vrij zelden binnen. En als iemand op straat een bigmac loopt te kanen weet ik dat dat ook wel op te lossen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 17 juli 2002 @ 16:16:30 #6
3928 Ulx
pi_5051804
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:14 schreef Lucille het volgende:
Klaag jij ook als je op het toilet zit en jij een harde keutel laat vallen *plons* en iemand anders een dunne drol heeft *flats* ?
Nee, zo vaak luister ik niet aan de deur van de wc. Jij wel?
  Overall beste user 2022 woensdag 17 juli 2002 @ 16:18:46 #7
3928 Ulx
pi_5051841
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:12 schreef l4m3r het volgende:
Ja, ik ben ook voor speciale BigMac vrije ruimtes in de trein!
Jij snapt het. Het is gewoon asociaal, je mag volgens mij niet eens eten in de trein (of is dat alleen in de tram en bus zo?), maar het is gewoon aso om mijn lucht te verpesten met die smerige snackgeur.
  woensdag 17 juli 2002 @ 16:22:12 #8
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5051890
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:09 schreef Ulx het volgende:
Waarom moet de vegetarische medemens last hebben van de ongezonde gewoontes van de vleesetende mens? Ik wil dat Nederland restaurants verplicht stelt om vleesgeurvrije ruimtes te bouwen. Want het is natuurlijk van de bezopene dat een nietroker wel kan zaniken over een sigaret, maar een vegetarier niet kan klagen over de geur van gebakken varken. Ik pleit er dan ook voor om vleeseters en rokers gelijk te stellen als minderwaardige individuen, waar de gezonde mens geen last van dient te hebben.
Puur medisch gezien is het juist het vegetarisme een aanslag op de gezondheid, door het ontbreken van essentiële voedingsstoffen die alsnog via andere wegen met veel moeite bijgenuttigd geprobeerd te worden (wat sowieso al bijna niet lukt, zeker niet zonder vis); los daarvan, de geur van vlees is geen enkel gevaar voor de fysieke gezondheid van anderen, dit i.t.t. het hele mee-rook fenomeen.

Als overtuigd carnivoor vind ik dat jullie veggies niet zo moeten miepen; dat jullie kiezen voor een ongezonde levensstijl (zet maar eens een willekeurig rijtje van 10 veggies naast 10 carni's en zoek de verschillen, in algemeen: mager(der)/ble(e)ker/vaker ziek/vaker chronische ziekten, enz) mogen jullie ons niet opdringen. Als je last denkt te hebben van een heerlijk vleesluchtje, moet je op de noordpool gaan wonen tussen de Eskimo's; je gaat toch ook niet in de supermarkt roepen dat het vleesvak, waar het vlees open en bloot ligt en geur verspreidt, geruimd moet worden?

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 17 juli 2002 @ 16:23:08 #9
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5051905
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Jij snapt het. Het is gewoon asociaal, je mag volgens mij niet eens eten in de trein (of is dat alleen in de tram en bus zo?), maar het is gewoon aso om mijn lucht te verpesten met die smerige snackgeur.

hier ben ik het wel mee eens, OV is niet bedoeld om snacks in te nuttigen en zou net als roken gewoon moeten worden verboden (evenals die ranzige snackfood die ze op het station verkopen )
  woensdag 17 juli 2002 @ 16:25:34 #10
16801 Orkaantje
I aM an Evil MotherFucker
pi_5051949
Loop niet te zeiken jij maakt die keuze dus suffer the consequences.
Zometeen wil je nog geblindeerde ramen bij de slager?

Knoflooketers apart in een treinstel
nagelbijters het land uit
langharige in kampen

Rot toch op als je het niet aanstaat ga dan lekker eten in een ecorestaurant!!

dat moet ik ervan en oko gelijk op die antirookrazzia's
sorry maar dit vindt ik dus echt te ver gaan

[Dit bericht is gewijzigd door Orkaantje op 17-07-2002 16:27]

Liefde is het eerste sprookje wat eindigt met er was eens
  woensdag 17 juli 2002 @ 16:25:58 #11
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5051954
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, zo vaak luister ik niet aan de deur van de wc. Jij wel?

ligt eraan aan welke kant van de deur je bedoelt
pi_5051955
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:22 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Puur medisch gezien is het juist het vegetarisme een aanslag op de gezondheid, door het ontbreken van essentiële voedingsstoffen die alsnog via andere wegen met veel moeite bijgenuttigd geprobeerd te worden (wat sowieso al bijna niet lukt, zeker niet zonder vis); los daarvan, de geur van vlees is geen enkel gevaar voor de fysieke gezondheid van anderen, dit i.t.t. het hele mee-rook fenomeen.

Als overtuigd carnivoor vind ik dat jullie veggies niet zo moeten miepen; dat jullie kiezen voor een ongezonde levensstijl (zet maar eens een willekeurig rijtje van 10 veggies naast 10 carni's en zoek de verschillen, in algemeen: mager(der)/ble(e)ker/vaker ziek/vaker chronische ziekten, enz) mogen jullie ons niet opdringen. Als je last denkt te hebben van een heerlijk vleesluchtje, moet je op de noordpool gaan wonen tussen de Eskimo's; je gaat toch ook niet in de supermarkt roepen dat het vleesvak, waar het vlees open en bloot ligt en geur verspreidt, geruimd moet worden?

Ik ben het helemaal met je eens, niets meer aan toe voegen
  woensdag 17 juli 2002 @ 16:27:56 #13
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5051986
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:23 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

hier ben ik het wel mee eens, OV is niet bedoeld om snacks in te nuttigen en zou net als roken gewoon moeten worden verboden (evenals die ranzige snackfood die ze op het station verkopen )

ja inderdaad Orkaantje, hehe, eigenlijk is het ook weer zo dat het OV niet voor niets OV is... stinkende mensen kun je helaas ook niet verbieden, evenals die domme mobielmensjuhs... neem een auto, dan ben je van het gezeik af, trust me
pi_5052011
" Hobbies en intresses: politici vermoorden "

Jij bent zeker ook zo'n milieu freak als kneusje vd G.

woensdag 17 juli 2002 @ 16:34:27 #15
16801 Orkaantje
pi_5052093
Kben echt pissig hierover hoe komt het in je op zeg

GRRRRRRRRRRRRRR

kunnen we niet een stukje in nederland ergens in de achterhoek ofzo vrijmaken voor dit soort mensen en ze lekker achter een dikke muur in hun eigen wereldje laten gaarkoken?? Onder de rook van een UNOXfabriek

pi_5052116
tsss, wat verwacht je nou van een doorsnee restaurant? Lijkt me logisch dat je dat ruikt! Gezeur.... tegenwoordig kan men zich ook aan alles ergeren....
  woensdag 17 juli 2002 @ 16:37:12 #17
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5052131
quote:
Waarom moet de vegetarische medemens last hebben van de ongezonde gewoontes van de vleesetende mens?
Vandaar dat je zo mager en ongezond eruit ziet .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  woensdag 17 juli 2002 @ 16:37:47 #18
8352 zaiga
The Keenest
pi_5052139
Vegetariers neem je toch niet serieus?
May the road rise to meet your feet
pi_5052198
Ik vind de geur van gebakken/gebraden etc vlees juist lekker... de geur van bepaalde gekookte groente staat mij niet aan... maar mij hoor je ook niet roepen dat alle vegetariers maar apart moeten gaan zitten eten.... Ik neem aan dat niet alle mensen in jouw omgeving vegetarisch zijn, topicstarter, als jij bij iemand gaat eten verwacht je dan ook dat iedereen die geen vegetarier is zijn vleesje voor jou laat opgeeft omdat jij het vindt stinken????

nogal egoistisch.....

Duck tape is like the force; it has a dark side and a light side and it keeps the universe together
  woensdag 17 juli 2002 @ 16:42:26 #20
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_5052202
Ben een vega, weeg 107 kg schoon aan de haak. Nooit ziek. Sport 4x in de week. En ik rook.

Gelul over gemis van "essentiele voedingsstoffen" door onwetende mensen altijd en tips.

Dat iemand anders vlees eet vind ik prima. Laat mij het dan smerig vinden.

Alles boven de rivieren is kut.
  woensdag 17 juli 2002 @ 16:43:42 #21
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5052218
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:42 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ben een vega, weeg 107 kg schoon aan de haak. Nooit ziek. Sport 4x in de week. En ik rook.

Gelul over gemis van "essentiele voedingsstoffen" door onwetende mensen altijd en tips.

Wel erg toevallig dit.

De ene veggie met als Hobby: politici vermoorden.
En de andere met als ondertitel en sig: 6 mei 2002.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5052220
Van vleeslucht ga je niet hoesten, krijg je geen prikogen, krijg je geen kanker en geen teer in je longen.

Als je er zo'n last van hebt, zoek je maar een compleet vegetarisch restaurant. Ik vind gebakken champignonnen ook smerig, zal ik ook gelijk een champignonlucht-vrij deel van het restaurant eisen?

Hoe mensen er soms opkomen .

Overigens schijnt niet vlees eten wel gezonder te zijn dan wel vlees eten, net zoals vitaminepillen volgens mij gezonder zijn dan groente en fruit .

woensdag 17 juli 2002 @ 16:46:01 #23
16801 Orkaantje
pi_5052259
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:42 schreef Michaeltjuh het volgende:

Als je niet gaat zeuren dan is het prima
pi_5052418
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:22 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Puur medisch gezien is het juist het vegetarisme een aanslag op de gezondheid, door het ontbreken van essentiële voedingsstoffen die alsnog via andere wegen met veel moeite bijgenuttigd geprobeerd te worden (wat sowieso al bijna niet lukt, zeker niet zonder vis);

Dom hersenloos ongefundeerd geblaat. Je doet je ondertitel eer aan.

Wat zit er dan in vlees dat je niet uit andere dingen kan halen, behalve groeihormonen, antibiotica en BSE?

Unox, the worst operating system.
  woensdag 17 juli 2002 @ 17:00:08 #25
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5052459
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:56 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Wat zit er dan in vlees dat je niet uit andere dingen kan halen, behalve groeihormonen, antibiotica en BSE?

oh nix, alleen maar bepaalde dierlijke eiwitten/vetzuren en vitamines die je niet kan missen

de antibiotica die jij bedoelt zijn niet schadelijk voor mensen, anders mochten ze ook niet gebruikt worden (en die zijn wettelijk streng aan banden gelegd, dus dat komt sowieso al bijna niet voor in Nederland); groeihormonen idem, die vind je alleen in belgisch vlees (wettelijk verboden); hoe denk je trouwens dat die tomatensalade van je vanavond geteeld is? miereneters tussen de planten laten lopen? exact, daar gebruiken ze bestrijdingsmiddelen voor en DIE zijn schadelijker dan al die stoffen die jij noemde.

blijf bij je eigen leest schoenmaker, laat mij het medische denkwerk doen, daar word ik tenslotte voor opgeleid.

[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 17-07-2002 17:02]

woensdag 17 juli 2002 @ 17:00:18 #26
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5052461
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:56 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Genot.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 17 juli 2002 @ 17:02:35 #27
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5052481
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 17:00 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Genot.

amen
  woensdag 17 juli 2002 @ 17:14:40 #28
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_5052629
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:43 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Wel erg toevallig dit.

De ene veggie met als Hobby: politici vermoorden.
En de andere met als ondertitel en sig: 6 mei 2002.

Hallo!? Volkert was een veganist..dat is ff wat anders dan een vegetarier.
pi_5052761
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 17:00 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

oh nix, alleen maar bepaalde dierlijke eiwitten/vetzuren en vitamines die je niet kan missen

Eehh, melk, kaas, eieren? We hebben het niet over veganisme hoor. En dan heb ik het nog niet over sojaproducten, schimmels zoals quorn, ed.

En welke vitamines zitten er dan alleen in vlees?

quote:
de antibiotica die jij bedoelt zijn niet schadelijk voor mensen, anders mochten ze ook niet gebruikt worden
Dream on.
quote:
(en die zijn wettelijk streng aan banden gelegd, dus dat komt sowieso al bijna niet voor in Nederland); groeihormonen idem, die vind je alleen in belgisch vlees (wettelijk verboden);
Oh, het is verboden DUS het wordt niet gebruikt. Draai je nog maar een keer om
quote:
hoe denk je trouwens dat die tomatensalade van je vanavond geteeld is? miereneters tussen de planten laten lopen? exact, daar gebruiken ze bestrijdingsmiddelen voor en DIE zijn schadelijker dan al die stoffen die jij noemde.
Eens, maar gelukkig zijn er tegenwoordig Eko-producten.
quote:
blijf bij je eigen leest schoenmaker, laat mij het medische denkwerk doen, daar word ik tenslotte voor opgeleid.
Wat voor een prutsopleiding doe je dan?
Je leert zeker voor slager?
  woensdag 17 juli 2002 @ 17:27:49 #30
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_5052796
-edit-
lange quote met alleen een smile als toevoeging
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 17-07-2002 21:00]

woensdag 17 juli 2002 @ 17:32:12 #31
30149 Iesie
Im not dead! I feel happy!
pi_5052843
Ik vergis me steeds weer, helaas.
Dacht in een tolerant land te wonen...

EET MEER VLEES!
www.scharrelslager.nl

&lt;Sonium&gt; someone speak python here?
&lt;lucky&gt; HHHHHSSSSSHSSS
&lt;lucky&gt; SSSSS
&lt;Sonium&gt; the programming language
  woensdag 17 juli 2002 @ 17:38:46 #32
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5052919
*zucht*
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 17:24 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Eehh, melk, kaas, eieren? We hebben het niet over veganisme hoor. En dan heb ik het nog niet over sojaproducten, schimmels zoals quorn, ed.

ga jij maar lekker schimmels eten dan

planten kunnen niet dierlijke aminozuren synthetiseren, evenals dierlijke vetzuren; een aantal ervan zijn essentieel, en niet allemaal kunnen gesynthetiseerd worden uit andere aminozuren/vetzuren. wij carnivoren hoeven gelukkig niet walgelijk foooood te eten om in ieder geval voor een deel aan onze benodigde voedingsstoffen te komen.

quote:
En welke vitamines zitten er dan alleen in vlees?
[..]
Probeer vitamine K eens, essentieel voor de bloedstolling; ooit afgevraagd waarom vegetariërs en vegenisten vaak zo bleek zijn?
quote:
Dream on.
[..]
I will ... onder het genot van een lekker broodje schoarma!
quote:
[..]
er zijn strenge wetten tegen ja, het is incidenteel dat zoiets nog mogelijk heeft kunnen zijn; g.e.n.e.r.a.l.i.s.a.t.i.e.
quote:
Eens, maar gelukkig zijn er tegenwoordig Eko-producten.
[..]
ja, betaal je ten eerste dubbele of drievoudige voor, ten tweede is er nauwelijks een brede keus en ten derde smaakt al die bio-shit soms ook nog eens nergens naar... weer een nutteloos product, in het leven geroepen door nutteloze mensen (om zelf ook maar even met modder terug te gooien ).
quote:
Wat voor een prutsopleiding doe je dan?
Je leert zeker voor slager?
te zien aan je vraag begin ik me af te vragen wat voor een jij hebt, als lezen al zo moeilijk is
  woensdag 17 juli 2002 @ 17:42:16 #33
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5052954
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 17:24 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Bekijk eens het aantal bestrijdingsmiddelen op je groente.

Of denk je dat je eko-groentes zo schoon zijn?
Maw: Oh, het is verboden DUS het wordt niet gebruikt. Draai je nog maar een keer om

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 17-07-2002 17:43]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 17 juli 2002 @ 17:42:57 #34
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5052961
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 17:32 schreef Iesie het volgende:
Ik vergis me steeds weer, helaas.
Dacht in een tolerant land te wonen...

EET MEER VLEES!
www.scharrelslager.nl

onze profeet!
pi_5053012
quote:
Want het is natuurlijk van de bezopene dat een nietroker wel kan zaniken over een sigaret, maar een vegetarier niet kan klagen over de geur van gebakken varken. Ik pleit er dan ook voor om vleeseters en rokers gelijk te stellen als minderwaardige individuen, waar de gezonde mens geen last van dient te hebben.
bij de niet-rokers speelt het gezondheidsrisico van meeroken mee.

jij ergert je enkel aan de stank, maar verder heb je er geen last van, en het levert al helemaal geen gevaar op voor je gezondheid...

als je dit soort dingen gaat verbieden wil ik ook geluidsdichte cabines voor ouders met van die schreeuwende kutkinderen, mensen die véél te hard lachen met hun bezopen kop, en dat alle mensen die een kaasplankje bestellen dat fijn in een aparte hoek van 't restaurant nuttigen met 'n flinke afzuigkap erboven.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator woensdag 17 juli 2002 @ 17:53:56 #36
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5053063
Mijn schoonzusje is vegetarisch geworden, en sindsdien eet ik elke dag twee porties vlees om haar vegearisme weer op te heffen. En dat kost me geen enkele moeite, vlees is heeeeeeeeeeeeerlijk!
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_5053217
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 17:38 schreef dr.dunno het volgende:

planten kunnen niet dierlijke aminozuren synthetiseren, evenals dierlijke vetzuren; een aantal ervan zijn essentieel, en niet allemaal kunnen gesynthetiseerd worden uit andere aminozuren/vetzuren. wij carnivoren hoeven gelukkig niet walgelijk foooood te eten om in ieder geval voor een deel aan onze benodigde voedingsstoffen te komen.

Nog een keer. We hebben het niet over VEGANISME.
En over smaak valt niet te twisten. Genoeg mensen die walgen van vlees. En ook genoeg mensen die walgen van groenten.
quote:
Probeer vitamine K eens, essentieel voor de bloedstolling; ooit afgevraagd waarom vegetariërs en vegenisten vaak zo bleek zijn?
Wat lul je nou man?
Vitamine K zit oa in groene bladgroenten, alfalfa, volkorenproducten, eierdooier, en tomaten. Bovendien kan het ook door het lichaam zelf aangemaakt worden.

Meerdere bronnen:
http://www.vitamust.nl/vitamin_az.html?which=Vitamine+K
http://www.orthoeurope.com/orthovits.htm
http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_k.htm

Grappige quote:

quote:
Met deze vitamine hoeft je niet voorzichtig te zijn. Overdoses van menadion, zoals vitamine K ook wordt genoemd, zijn niet bekend. Ook een tekort zal je niet snel oplopen, want onze darmflora maakt deze vitamine zelf. Langdurig gebruik van antibiotica, die de darmflora vernietigen, kan eventueel een tekort veroorzaken. Bloedneuzen en zelfs darmbloedingen kunnen het gevolg zijn.
Oppassen met te veel vlees dus!
quote:
I will ... onder het genot van een lekker broodje schoarma!
Eet smakelijk dan. Ik wil jou echt je vlees niet onthouden, ik eet zelf ook wel vlees overigens. Maar het is complete bullshit dat je zonder vlees belangrijke voedingsstoffen mist. Achterhaalde propaganda van de vleesindustrie.
quote:
ja, betaal je ten eerste dubbele of drievoudige voor, ten tweede is er nauwelijks een brede keus en ten derde smaakt al die bio-shit soms ook nog eens nergens naar...
Heb je ooit het verschil geproefd tussen een bio tomaat en een gewone kastomaat? Hell, je kan het verschil zelfs zien, bio tomaten zien er veel beter uit.
Maar goed, relevant is dit allemaal niet. En de prijs doet er hier zeker niet toe. Het bestaat, daar gaat het om.
quote:
te zien aan je vraag begin ik me af te vragen wat voor een jij hebt, als lezen al zo moeilijk is
Niks in de medische hoek inderdaad. Maar ik weet wel waar ik over praat, in tegenstelling tot jij blijkbaar, jij "expert" die blindelings de bullshit van de vleesindustrie slikt.
  Moderator woensdag 17 juli 2002 @ 18:18:32 #38
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5053351
Jongens wat een fanatisme. Maar even wat opgezocht, dit komt uit het Utrechts Universiteitsblad:

Vegetarisme onder de loep

[..]Het aantal vegetariërs in Nederland wordt geschat op ongeveer vijf procent van de bevolking. Drs. Hans van boven, directeur van de Nederlandse Vegetariërs Bond, licht toe: "Het grootste gedeelte vegetariërs zie je onder de hoger opgeleiden. Ik denk dat dat komt omdat zij kritisch naar hun eigen handelen kijken en eerder bereid zijn om eens iets anders te proberen. De voornaamste reden die gegeven wordt om vegetarisch te eten, is met stip nog steeds het ethische aspect, het dierenwelzijn. Daarna worden ecologische redenen het meest genoemd; daarbij moet je denken aan de milieuvervuiling en oneerlijke voedselverdeling die met vleesproductie samen gaan. En als derde worden gezondheidsredenen vaak genoemd."

Van Boven gelooft dat vegetarisch eten in ieder geval niet ongezonder is dan voeding mét vlees: "Het belangrijkste is dat je afwisselend eet, dat je voldoende energie binnen krijgt en verse groenten eet. De meeste Nederlanders eten te veel vlees, dat is niet gezond. In vegetarisch voedsel zitten vitaminen en voedingsvezel en voornamelijk de gezondere, meervoudig onverzadigde vetzuren. Een onderzoek in Engeland toonde aan dat vegetariërs niet langer leven, maar wel op hogere leeftijd relatief gezonder zijn."

Ook het Voedingscentrum vindt dat vegetarisch eten gezond kan zijn. Een voorlichtster zegt: "Je moet je voeding verstandig samenstellen, wij adviseren om wel dierlijke producten als melk en kaas te blijven nuttigen. Het veganisme, waarbij helemaal niets van dierlijke oorsprong wordt gegeten, bevelen wij niet aan. Dan loop je de kans om gebreksziekten te krijgen door een tekort aan bijvoorbeeld calcium of vitamine B12."

Dr F. van Knapen, hoogleraar Hygiëne van voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong aan de faculteit Diergeneeskunde staat ook niet negatief tegenover vegetarisme: "Vlees eten doen wij vanuit een rijke positie, niet direct om gezond te eten. Vlees is snel, goedkoop en gemakkelijk, maar het kan ook best anders."

Maar omgekeerd gelooft Van Knapen dat vlees eten niet ongezond is. De angst van mensen in Nederland voor schadelijke toevoegingen in vlees, zoals antibiotica en groeihormonen, noemt hij 'chemofobie': "Die angst voor toevoegingen is onnodig, want al het vlees dat te koop wordt aangeboden is in principe eerst door een keuringssysteem gegaan. En als een bedrijf een teveel van een bepaalde stof toevoegt, dan wordt dat door het controlesysteem opgemerkt en in het uiterste geval wordt zo'n bedrijf gesloten. Want natuurlijk is er wel eens een schurk die knollen voor citroenen wil verkopen. Maar hier is een verschil tussen risico-beleving en echte risico's."

Waar Van Knapen zich druk over kan maken, is de risicobeleving bij BSE: "Het is volstrekte waanzin dat dat in Nederland op mensen zou kunnen worden overgedragen. Bepaalde eiwitten in de hersenen en het ruggenmerg zorgen voor gekke koeien. In Nederland eten we alleen het vlees, de spieren, en daar zit BSE dus helemaal niet in. Dit is een fantastisch voorbeeld van hoe mensen bang gemaakt worden door breed uitgemeten verhalen in de media."

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 17 juli 2002 @ 18:23:57 #39
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_5053402
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 18:07 schreef Schorpioen het volgende:

Wat lul je nou man?
Vitamine K zit oa in groene bladgroenten, alfalfa, volkorenproducten, eierdooier, en tomaten. Bovendien kan het ook door het lichaam zelf aangemaakt worden.
[...]
Niks in de medische hoek inderdaad. Maar ik weet wel waar ik over praat, in tegenstelling tot jij blijkbaar, jij "expert" die blindelings de bullshit van de vleesindustrie slikt.

Tja, student geneeskunde... Heeft ook eens een keer in het tweede jaar een uurtje voedingsleer gehad en denkt dat hij het beter weet dan voedingskundigen/dietisten die er een 4-jarige HBO opleiding op hebben zitten ... kwaaltje waar wel meer artsen last van hebben helaas.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  † In Memoriam † woensdag 17 juli 2002 @ 18:34:01 #40
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5053524
quote:
Als iemand die niet graag vlees eet, wens ik verschoond te blijven van bak en braad geurtjes van ex-even- en onevenvoetigen als ik in een restaurant zit.
Je kan natuurlijk zelf een parfum gaan maken voor mensen die er net zo over denken .

Men neme: 1 lekkere verse onbespoten bloemkool .
Je haalt de wormpjes er 1 voor 1 voorzichtig uit en stopt ze vervolgens in je speciaal daarvoor aangeschafte badkuip met aarde (goed vertroetelen!!), kookt de bloemkool een half uurtje in wat Amsterdams grachtenwater, giet de bloemkool af en vang het kookvocht op, laat dit afkoelen en stop het in een milieuvriendelijk hervulbaar parfumflesje met ballonpompje.

Zodra je denkt dat je de geur van vlees ruikt, direct zowel je omgeving als jezelf benevelen met de door jouw gemaakte parfum.

Succes verzekerd!

woensdag 17 juli 2002 @ 19:26:01 #41
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_5054066
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:43 schreef JvS het volgende:
net zoals vitaminepillen volgens mij gezonder zijn dan groente en fruit .
Toch maar even serieus op ingaan:
Vitaminepillen zogen er wel voor dat je gegarandeerd alle vitaminen die je nodig hebt, binnenkrijgt, er zit alleen wel een aantal nadelen aan het gebruik van vitaminepillen in plaats van groenten en fruit:
1) ze bevatten geen voedingsvezel, die moet je dus weer ergens anders vandaan halen (volkoren/zilvervliesprodukten)
2) ze bevatten geen anti-oxidanten (belangrijke rol bij het voorkomen van kanker).
3) je kan ook te veel vitaminen binnenkrijgen! Vooral bij vitamine A, C en D kan dit schadelijk zijn!
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_5057449
veel belangrijke eiwitten loop je mis in je voeding

door vlees eten zijn de mens-apen slimmer geworden, hun hersens namen grotere volume aan omdat ze meer eiwitten binnenkregen

vlees kan dus al niet slecht voor je zijn (mits zonder hormoon en dergelijke toevoegingen)
(beetje offtopic)

zo zit er toch niet zoveel variatie in je eetpatroon ?
zou ik wel saai vinden

je moet accepteren dat de meerderheid van de bevolking vlees eet, en daar gaan ze niet zo maar een regeltje op vinden zodat de grote minderheid van vegetariers er niet zo veel last van krijgen

Moderator donderdag 18 juli 2002 @ 07:39:31 #43
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5060081
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 19:26 schreef lizardtattoo het volgende:

[..]

Toch maar even serieus op ingaan:
Vitaminepillen [..] bevatten geen anti-oxidanten (belangrijke rol bij het voorkomen van kanker).

Vitamine C is een anti-oxydant, lieverd. Vitamine E ook trouwens.
pi_5060118
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 23:21 schreef ASSpirine het volgende:
veel belangrijke eiwitten loop je mis in je voeding
Onzin. De combinatie van graan + bonen, zaden of noten, levert dezelfde essentiële aminozuren als dierlijke producten.
  donderdag 18 juli 2002 @ 08:19:53 #45
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_5060145
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 07:39 schreef Gert het volgende:

[..]

Vitamine C is een anti-oxydant, lieverd. Vitamine E ook trouwens.

Ja, natuurlijk. Beta-caroteen ook (pro-vitamine A). Ik bedoelde NAAST de vitaminen... ook hier is variatie belangrijk.

Vitaminepillen bevatten slechts enkele anti-oxidanten... beter?

Groente en fruit zijn belangijke bronnen van o.a.
flavonoïden en glucosinolaten. Flavonoïden: groente, fruit, rode wijn, thee en koffie. Glucosinolaten: broccoli en spruitjes. Lycopeen: tomaten. Beta-caroteen: worteltjes, paprika.

donderdag 18 juli 2002 @ 09:03:16 #46
30149 Iesie
Im not dead! I feel happy!
pi_5060271
Ik vind het best dat iemand vegetarier is.
Ik vind het ook best dat iemand vlees eet.
Maar een mens is toch gemaakt om vlees te eten?
Ik heb toch niet voor niets van die scherpe hoektanden?
Niet vlees eten is dus niet natuurlijk.
Het is een emotionele keuze die je maakt.
&lt;Sonium&gt; someone speak python here?
&lt;lucky&gt; HHHHHSSSSSHSSS
&lt;lucky&gt; SSSSS
&lt;Sonium&gt; the programming language
  donderdag 18 juli 2002 @ 09:38:46 #47
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_5060434
Ik denk dat je het nog moeilijk krijgt om met je "scherpe" hoektanden rauw vlees van botten af te scheuren... een mens is een alleseter dus vlees en planten.

Het dieet van prehistorische mensen bestond uit wortels, knollen, zaden, planten en af en toe een mals stukje vlees of vis. Toen ze eenmaal vuur hadden nam het eten van vlees toe tot wel 50% van de consumptie (verbouwen en bewerken van graan en daarmee brood en "pannekoeken" kwam nog later).

Onze levenswijze is echter drastisch veranderd. We rennen geen uren achter een prooi aan, hoeven geen dagen te hongeren als we niks kunnen vangen en de grond bevroren is, zijn niet blootgesteld aan de weersomstandigheden. Wat "natuurlijk" is, hoeft per definitie niet "gezond" te zijn en zeker niet als de omstandigheden veranderd zijn.

Ik heb voor mezelf de keuze gemaakt dat in mijn levensstijl geen vlees past. Ik voel me daar gezond bij en ik hoef me niet schuldig te voelen als ik weer een vrachtwagen met varkens of kippen op weg naar de slachterij langs zie komen.
Ik zorg dat ik alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijg, daar heb ik geen vlees bij nodig, ik varieer veel en ik vind vegetarisch eten ook veel lekkerder dan vlees.

Anders dan de topicstarter vind ik het echter niet erg als iemand anders wel geniet van een stukje vlees. Ik vind de geur niet smakelijk, maar er zijn wel meer dingen die niet lekker ruiken... Zolang je mij maar niet probeert aan te praten dat ik ongezond bezig ben omdat het niet eten van vlees "onnatuurlijk" zou zijn. Kijk maar eens om je heen, hoe "natuurlijk" leef jij eigenlijk?

Tenslotte wil ik nog hierop reageren:

quote:
[..]

Ik vind paddestoelen toevallig erg lekker. Wat is het verschil tussen een champignon en deze schimmels?
Of lust jij ook ineens geen bier, yoghurt, kaas, brood en worst meer als ik je vertel dat het gemaakt is door bacterien en gisten en in de meeste gevallen deze eencelligen ook nog bevat?
  Overall beste user 2022 donderdag 18 juli 2002 @ 16:02:08 #48
3928 Ulx
pi_5064463
quote:
*zucht*
[..]

Prima, stukje brie wellicht? Of champignonsoep?
  Overall beste user 2022 donderdag 18 juli 2002 @ 16:11:04 #49
3928 Ulx
pi_5064568
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 23:21 schreef ASSpirine het volgende:

zo zit er toch niet zoveel variatie in je eetpatroon ?

Ow jawel hoor. Een groot deel van de hindoes in de wereld eten ook nauwelijks of geen vlees, kwesie van kookboeken uit die hoek opsnorren en er valt prima te koken zonder vlees. Mogelijkheden zat, uiteraard. Dat de figuren als X-ray nou gelijk denken dat je alleen maar lekker kunt eten als er een volgespoten karbonade naast z'n prakkie ligt is natuurlijk niet mijn probleem.

En ow ja: Ik stapte vanmiddag dus weer eens in een trein waarin een paar figuren mcdonalds 'eten' weg zaten te werken.
De stank was niet te harden. Rokers in een trein gaan tenminste nog in een rookcoupe zitten. Weet je als niet roker tenminste waar je aan toe bent.

donderdag 18 juli 2002 @ 16:25:08 #50
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_5064723
Bah ik heb een afschuwelijke hekel aan altijd die bierlucht in kroegen, ik drink zelf alleen maar cola.
Ik zou graag een cafe willen waarin het niet naar bier ruikt...

Loop toch niet zo te zeuren!
Ik vind het al erg genoeg dat restaurants zich moeten aanpassen aan een stel konijnen, waardoor het weer 10 minuten langer duurt voordat de andere gasten wat geserveerd krijgen, aangezien die prut van jou gewoon nog in de vriezer ligt.

pi_5064882
BURGER KING, Where all dragon masters eat!

komop mensen, waarom nog ingaan op dit soort kansloos gekut... begon voor mij met de antirookmaffia...JA IK ROOK JA!...

beetje triest allemaal. Als je een kaartje koopt voor he OV, dan weet je dat je je gaat bevinden onder mensen die misschien niet hetzelfde zijn als jij..(topicstarter) wat jij doet is mensen in groepjes verdelen en ze in hokjes stoppen... in deze wereld zijn mensen nou eenmaal niet hetzelfde, en er moet respect voor anderen en andermans behoeften zijn. iedereen kiest voor zichzelf wat ie wil, en het is dan jammer dat sommigen geen rekening houden met anderen. maar het is nou eenmaal zo. ik ben eraan gewend hoor..en stoor me er niet aan..

stelletje zeurkutten..ga ipv te zaniken eens bij jezelf nadenken...

[Dit bericht is gewijzigd door ThaDeez op 18-07-2002 16:42]

pi_5064960
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 16:11 schreef Ulx het volgende:

En ow ja: Ik stapte vanmiddag dus weer eens in een trein waarin een paar figuren mcdonalds 'eten' weg zaten te werken.
De stank was niet te harden. Rokers in een trein gaan tenminste nog in een rookcoupe zitten. Weet je als niet roker tenminste waar je aan toe bent.

tsjonge wat zijn we weer zielig zeg... zie mijn vorige opmerking
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2002 @ 15:17:23 #53
3928 Ulx
pi_5077865
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 16:41 schreef ThaDeez het volgende:

[..]

tsjonge wat zijn we weer zielig zeg... zie mijn vorige opmerking

Nah, als ik ga paffen in een niet rokers coupe ben ik aso, gaat men zitten meuren met een pak samengeperst slachtafval dat men "vlees" durft te noemen, is het inene wat anders. Hoe hypocriet.

En ik raak gestresst van die geur, en dat is slecht voor de gezondheid. Passief meeeten is dus ongezond en dus moet McDonalds en de rest verboden worden.

† In Memoriam † vrijdag 19 juli 2002 @ 15:34:32 #54
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5078158
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 19:26 schreef lizardtattoo het volgende:

[..]

3) je kan ook te veel vitaminen binnenkrijgen! Vooral bij vitamine A, C en D kan dit schadelijk zijn!

C schadelijk?

Uh, teveel plas je toch gewoon uit zegt men?

pi_5078221
Dikke lol dit over geuren etc

ps. het is een feit dat je als vegetarier gewoon gezond kunt eten (zonder vlees). alleen in de praktijk blijkt vaak dat veel vegetariers hier niet mee bezig zijn en geen specifieke vleesvervangers eten, maar gewoon geen vlees

pi_5078240
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 15:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
En ik raak gestresst van die geur, en dat is slecht voor de gezondheid. Passief meeeten is dus ongezond en dus moet McDonalds en de rest verboden worden.

ik raak gestesst van dit topic. Dus dit soort topics openen kan ongezond zijn voor anderen en moet dus verboden worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 19-07-2002 15:39]

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_5078245
quote:
Als iemand die niet graag vlees eet, wens ik verschoond te blijven van bak en braad geurtjes van ex-even- en onevenvoetigen als ik in een restaurant zit. Waarom moet de vegetarische medemens last hebben van de ongezonde gewoontes van de vleesetende mens? Ik wil dat Nederland restaurants verplicht stelt om vleesgeurvrije ruimtes te bouwen. Want het is natuurlijk van de bezopene dat een nietroker wel kan zaniken over een sigaret, maar een vegetarier niet kan klagen over de geur van gebakken varken. Ik pleit er dan ook voor om vleeseters en rokers gelijk te stellen als minderwaardige individuen, waar de gezonde mens geen last van dient te hebben.

En ow ja: Heb je wel eens in een trein gezeten terwijl er iemand in dezelfde wagon een mcdonalds "maaltijd" naar binnen schrokte? Je zult het met me eens zijn dat de overlast van de Big Mac geur niet te harden is!

ehm.. welke ongezonde gewoontes. Ik weet niet waar jij vandaan komt ofzo, maar vlees is heeeeel gezond. vegetarisch is juist ongezond (ik vind de reden bij sommige wel goed trouwens). Er zitten in vlees vitaminnen die bijna nergens anders inzitten (weet zo gauw niet welke), en die je best wel nodig hebt.

Dus... ZEUR NIET, en ga gewoon naar een vegetarisch restaurant.

pi_5078329
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 15:39 schreef tweedz het volgende:

Dus... ZEUR NIET, en ga gewoon naar een vegetarisch restaurant.

Inderdaad!

Dat is het eigenlijk. Hoe kun je zeiken over etenluchten, terwijl jij degene bent die zich moet aanpassen.

Als ik last heb van rokende mensen en hun rook, dan ga ik toch ook niet naar een cafe/restaurant waar geen afgesloten deel is voor niet rokers

Dus ga idd gewoon naar een plek waar je weet dat je er geen last van hebt en zeur er verder niet over

vrijdag 19 juli 2002 @ 15:46:41 #59
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_5078382
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 15:17 schreef Ulx het volgende:
Misschien moet je het probleem bij jezelf zoeken en eens met een psychiater gaan praten.Gestressed raken van een geur lijkt me niet normaal.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2002 @ 15:49:08 #60
3928 Ulx
pi_5078430
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 15:46 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Misschien moet je het probleem bij jezelf zoeken en eens met een psychiater gaan praten.Gestressed raken van een geur lijkt me niet normaal.

Ach, onlangs werd er iemand de toegang tot een bibliotheek (door de rechter!) verboden wegens z'n zweetkakken, dus ik denk dat je dat verkeerd ziet.
  vrijdag 19 juli 2002 @ 15:52:15 #61
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_5078483
Viswinkels mogen gewoon niet naast restaurants.
sim-pel
vis
Ik ga naar huis.
pi_5078613
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 15:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach, onlangs werd er iemand de toegang tot een bibliotheek (door de rechter!) verboden wegens z'n zweetkakken, dus ik denk dat je dat verkeerd ziet.

1x raden, in Amerika
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2002 @ 16:02:01 #63
3928 Ulx
pi_5078620
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:01 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

1x raden, in Amerika

Nee, in Nederland.

http://www.haagschecourant.nl/CDA/regioportal/0,2078,7756__1092598_,00.html

vrijdag 19 juli 2002 @ 16:07:29 #64
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_5078683
quote:

[..]

Werden de mensen daar er gestressed van of vonden ze 't gewoon stinken is nogal een verschil he.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_5078696
quote:

[..]

daar heeft iedereen last van. En die kerel deed 't puur om te provoceren.
  vrijdag 19 juli 2002 @ 16:12:10 #66
21321 IAMUSEMUSE
It's You That I Adore!
pi_5078730
gewoon niet zeiken..... zelfs in het ziekenhuis wordt gerookt (zelfs in de rookvrije ruimtes)

als je last hebt van die "eetgeuren" ga je ergens anders zitten...

The human heart feels things the eyes cannot see, and knows what the mind cannot understand..
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2002 @ 16:12:35 #67
3928 Ulx
pi_5078733
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

daar heeft iedereen last van. En die kerel deed 't puur om te provoceren.

Boeiuh. Je mag geen overlast veroorzaken, en als ik er last van heb, dan is het overlast. Ik zou ook pissig worden op iemand die met zweetkakken in mijn coupe gaat zitten. Duh.Al ben ik de enige andere persoon in de trein.

En voor mijn part had de man de beste motieven ter wereld, kan me nie scheluh.

IK WIL ER GEEN LAST VAN HEBBEN!

pi_5078748
Niet echt een goede vergelijking dus.

Best grappig. Zit er zo'n onschuldig meisje van 12 met oma in de trein naar A'Dam lief een hamburger van de mac te eten, zit Ulx daarachter zwaar te stressen en staat op het punt erheen te stappen en te zeggen:"Sjeez zeg, kan dat kind ff niet de hele trein vergassen met die ranzige hambomeur!"

Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2002 @ 16:13:58 #69
3928 Ulx
pi_5078750
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:12 schreef IAMUSEMUSE het volgende:

als je last hebt van die "eetgeuren" ga je ergens anders zitten...

Waarom? Laat die mensen die die dampen verspreiden maar optiefen.

Desnoods na inschakeling van de mobiele eenheid. Orde en tucht en zo!

pi_5078760
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:12 schreef Ulx het volgende:

[..]

Boeiuh. Je mag geen overlast veroorzaken, en als ik er last van heb, dan is het overlast. Ik zou ook pissig worden op iemand die met zweetkakken in mijn coupe gaat zitten. Duh.Al ben ik de enige andere persoon in de trein.

En voor mijn part had de man de beste motieven ter wereld, kan me nie scheluh.

IK WIL ER GEEN LAST VAN HEBBEN!

Dan moet je er niet heengaan. In een normaal restaurant weet je dat je vlees zal ruiken... Dit is zelfs de bedoeling, want de meeste ('k zal niet "normale" zeggen ipv "de meeste", maar 'k denk 't wel) mensen vinden de lucht van vlees gewoon
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2002 @ 16:15:39 #71
3928 Ulx
pi_5078771
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:13 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Niet echt een goede vergelijking dus.

Best grappig. Zit er zo'n onschuldig meisje van 12 met oma in de trein naar A'Dam lief een hamburger van de mac te eten, zit Ulx daarachter zwaar te stressen en staat op het punt erheen te stappen en te zeggen:"Sjeez zeg, kan dat kind ff niet de hele trein vergassen met die ranzige hambomeur!"

Idd. Het STINKT. Ik ga toch ook niet roken in een niet rokers coupe? Laat d'r naar een restauratiewagon opdonderen.
pi_5078794
nogmaals, de vergelijking met roken gaat niet op.

Rook is slecht voor je longen, en dat vinden mensen belangrijker dan het luchtje wat eraan hangt.

pi_5078804
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

Idd. Het STINKT. Ik ga toch ook niet roken in een niet rokers coupe? Laat d'r naar een restauratiewagon opdonderen.

Dat lieve kindje eet toch ook niet in een niet-vleesetende-coupe LOL

Jij bent echt grappig

Met roken kun je het idd eigenlijk helemaal niet vergelijken, want er bestaat ook zoiets als 'meeroken'.

Trouwens, je staat serieus tegenover het idee dat je direct niet alleen moet opletten of je wel/niet in 1e of 2e klas, of niet of wel rokers coupe instapt, maar of dat je ook nog eens in een wel/niet vleesetende coupe moet gaan zitten of niet

Zo ja, dan zeg ik alleen LOL

vrijdag 19 juli 2002 @ 16:21:00 #74
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_5078827
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:15 schreef Ulx het volgende:
Laat d'r naar een restauratiewagon opdonderen.
Heb jij in nederland in een trein gezeten de laatste 10 jaar ?
ik heb nog NOOIT een restauratie wagen gezien in al die tijd dat ik met de trein reis.
  vrijdag 19 juli 2002 @ 16:22:22 #75
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_5078845
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:18 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Trouwens, je staat serieus tegenover het idee dat je direct niet alleen moet opletten of je wel/niet in 1e of 2e klas, of niet of wel rokers coupe instapt, maar of dat je ook nog eens in een wel/niet vleesetende coupe moet gaan zitten of niet

Zo ja, dan zeg ik alleen LOL

Hij loopt volgens mij alleen een beetje te stangen, dat is nl. wat Ulx doet. Gewoon lekker happen
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2002 @ 16:26:08 #76
3928 Ulx
pi_5078897
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:17 schreef Jordy-B het volgende:
nogmaals, de vergelijking met roken gaat niet op.

Rook is slecht voor je longen, en dat vinden mensen belangrijker dan het luchtje wat eraan hangt.

Stress is slecht voor mijn hart, etc.

En ik (roker) hou gewoon rekening met niet rokers. Waarom moeten andere mensen mijn lucht dan verpesten met mcdonalds dampen?

Ok, een restaurant waar ik etensgeuren van andere maaltijden kan ruiken bezoek ik niet, dat soort proletenhokken zijn beneden mijn stand, je moet er tenslotte niet aan denken dat je bij je maaltijd de geur van de tafel naast je moet ruiken. Als ik de keuken kan ruiken hou ik het ook voor gezien.
Maar ik pleit er wel voor om een vegetarische zaal en een vleesetershok te verplichten voor restaurants.

Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2002 @ 16:27:44 #77
3928 Ulx
pi_5078912
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:21 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Heb jij in nederland in een trein gezeten de laatste 10 jaar ?
ik heb nog NOOIT een restauratie wagen gezien in al die tijd dat ik met de trein reis.

Ik ook niet (behalve op internationale treinen), maar ik pleit voor de invoering van die dingen. Ook voor de boemel naar stampersgat.
pi_5078913
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:26 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ok, hij loopt te fokken
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2002 @ 16:31:25 #79
3928 Ulx
pi_5078947
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:27 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Ok, hij loopt te fokken

Nee, ik heb weldegelijk een pesthekel aan bigmacmeuren in de trein.

Probeer het eens, voor de gein. Ga met een zak mcvoer in een wagon zitten, en probeer het te eten, en merk hoe snel die wagon stinkt naar Big Mac etc. Vraag desnoods aan andere mensen of ze dat merken.

(mcdonalds voer heeft zo'n penetrante zoete walm, dus da's het makkelijkste voorbeeld.)

pi_5079005
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:26 schreef Ulx het volgende:

[..]

dan wordt het tijd dat jij je leert beheersen.

en zoals ik net ook al gezegd heb: dit ongelovelijke gezeik van jou is slecht voor mijn hart. Dus je neemt dit argument terug, of vraagt om een slotje

quote:
En ik (roker) hou gewoon rekening met niet rokers. Waarom moeten andere mensen mijn lucht dan verpesten met mcdonalds dampen?
Omdat die vleeslucht verder niet ongezond is. Rook is dat wel. Wil je gewoon niet lezen ofzo?
quote:
Ok, een restaurant waar ik etensgeuren van andere maaltijden kan ruiken bezoek ik niet, dat soort proletenhokken zijn beneden mijn stand, je moet er tenslotte niet aan denken dat je bij je maaltijd de geur van de tafel naast je moet ruiken. Als ik de keuken kan ruiken hou ik het ook voor gezien.
Maar ik pleit er wel voor om een vegetarische zaal en een vleesetershok te verplichten voor restaurants.
waarom? vleeslucht wordt niet gezien als een gezondheidsrisico. Je kunt vegetarische gerechten krijgen in restaurants... het lijkt mij dat je hiervoor al op je knietjes mag gaan en de hemel mag prijzen.

maar nee, jij moet ook nog zeuren dat je last hebt van de geur van vlees .

vrijdag 19 juli 2002 @ 16:40:33 #81
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_5079054
quote:
If God didn't want us to eat animals, he wouldn't have made them out of meat.
quote:
Red meat, white meat, blue meat, meat-o-fucking-rama. You will eat it. Because not eating meat is a decision. Eating meat is an instinct! Yeah! And I know what it's about. "I don't want to eat the meat because I love the animals. I love the animals." Hey, I love the animals too. I love my doggy. He's so cute. My fluffy little dog.. He's so cute- There's the problem. We only want to save the cute animals, don't we? Yeah. Why don't we just have animal auditions. Line 'em up one by one and interview them individually. "What are you?" "I'm an otter." "And what do you do?" "I swim around on my back and do cute little human things with my hands." "You're free to go." "And what are you?" "I'm a cow." "Get in the fucking truck, ok pal!" "But I'm an animal." "You're a baseball glove! Get on that truck!" "I'm an animal, I have rights!" "Yeah, here's yer fucking cousin, get on the fucking truck, pal!" We kill the cows to make jackets out of them and then we kill each other for the jackets we made out of the cows.

You will eat the meat folks, because this country was founded on two things. Meat, and war. You eat enough fucking meat, you wanna kill somebody. That's the way it works. That was the ultimate American dream. During that Persian Gulf War, I was sitting in my living room, naked, with a can of Budweiser and a three inch stake watching the war, live, on TV. I had a six foot erection with a giant cheese burger on the end of it. I ate so much meat during the war that by the time the war was over three weeks later, I was like, "No no no. We need to keep fighting. Make a couple of stops on our way home from the Persian Gulf. First stop! Vietnam! Surprise the fuck out of those people, huh?" "You make a movie?" "Not this time, pal!"

- Denis Leary

Moderator vrijdag 19 juli 2002 @ 16:41:48 #82
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5079070
Vanaf nu ga ik drie porties vlees eten ipv eentje. Zodra Ulx vegetariër-af wordt en dagelijks ook een portie voor zijn rekening neemt, breng ik mijn consumptie terug naar 1 portie (geen mek trouwens, want die zoete troep is baby-voer).

Per saldo zijn de diertjes dus beter af als Ulx weer vlees gaat eten.

Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2002 @ 16:43:08 #83
3928 Ulx
pi_5079087
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:35 schreef Jordy-B het volgende:

Omdat die vleeslucht verder niet ongezond is.

En welk wetenschappelijk onderzoek staaft deze stelling? De hormonen en andere oppompstoffen die in vlees zitten (zeker het spul van junkfoodgiganten) verdwijnen in het niet als je het bakt of zo?
  † In Memoriam † vrijdag 19 juli 2002 @ 16:44:58 #84
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5079108
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

En welk wetenschappelijk onderzoek staaft deze stelling? De hormonen en andere oppompstoffen die in vlees zitten (zeker het spul van junkfoodgiganten) verdwijnen in het niet als je het bakt of zo?

Je vergeet de antibiotica's nog
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 juli 2002 @ 16:45:38 #85
3928 Ulx
pi_5079116
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:41 schreef Gert het volgende:
VZodra Ulx vegetariër-af wordt
quote:
Als iemand die niet graag vlees eet,
pi_5079118
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 16:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

ze komen iig niet in de damp terecht, nee. En ze zitten ook niet in de geur van vlees.
  vrijdag 19 juli 2002 @ 17:44:21 #87
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_5079683
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 15:34 schreef Loedertje het volgende:

[..]

C schadelijk?

Uh, teveel plas je toch gewoon uit zegt men?

Van Voedsel.net (Universiteit van Wageningen):

Hoge doseringen vitamine C kunnen bij sommige mensen wel een mild laxerend effect hebben. Mensen met een verhoogde kans op nierstenen kunnen beter geen hoge doseringen vitamine C gebruiken, omdat er aanwijzingen zijn dat deze de kans op nierstenen zouden kunnen vergroten.

Je weet natuurlijk nooit of je een verhoogde kans op nierstenen hebt voor je ze krijgt...

vrijdag 19 juli 2002 @ 19:19:40 #88
30961 Knaller
knalt er op los
pi_5080367

Volg deze aanwijzingen op en doe er eentje op je neus als je een vleesgeur ruikt.

"A single rose can be my garden, a single friend my world."
pi_5080777
* EvilPlatypus hoopt dat Ulx z'n zin krijgt eigenlijk. Die verschrikkellijke rotlucht van sla en broccoli GATVERDAMME! Om van over je nek te gaan gewoon. Ik bestelde biefstuk, zo kort gebakken dat het bloed je nog in het gezicht spat als je er je mes in zet , dan wil ik dit niet verpest hebben door een of ander rauw (of gebakken) tofu, soja, sla, wortel drapje of ander 'vegetarisch alternatief'! Het IS geeneens alternatief, maar de keuze om het zo te noemen geeft al aan dat het dus niet (de) norm(aal) is. Sickos!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')