abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 juli 2002 @ 15:56:17 #1
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5051493
Ik kon geen goed topic vinden waarin deze muziek stroming goed beschreven is. Het is een stroming waar ik niet veel van weet. Luister soms naar Gram Parsons, Hank Williams en dergelijke, maar zijn er meer aanraders? Zelf ben ik bijvoorbeeld wel nieuwsgierig naar meer 'alternative' country bands Uncle Tupelo / Wilco. Typische 'Americana' bands. Wellicht dat Calexico / Giant Sand er ook tussen hoort.

Tips? Ideeen.

Aanleiding voor dit topic is overigens de CD 'Arkansas Traveler' van Michelle Shocked die ik nu voor de derde keer achter elkaar draai waarin zijn dergelijke echte Amerikaanse roots muziek speelt, samen met verschillende artiesten.

Some trivia: De naam van de bekende punktent op de Bowery (NYC) is een afkorting en staat voor de titel van dit topic

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_5052045
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 15:56 schreef Doc het volgende:
Hank Williams
Hank Williams I, II of III

J.W. Roy (!)
Slobberbone
Steve Earle
Stacey Earle
Wilco (?)
Clem Snide (?)
Lonesome Bob
Dan Bern
Roger Clyne & The Peacemakers
The Refreshments

van Uncle Tupelo kan ik trouwens de recent verschenen '89/93: an anthology' van harte aanbevelen.

ik kijk vanavond m'n platenkast nog wel eens na...

[edit]en ken je deze site al?[/edit]

[edit2]meneer Bern heeft Dan van voren, en niet Dave [/edit2]

[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 18-07-2002 00:11]

pi_5052155
Lee Clayton 'Border Affair'
quote:
Undeserving of his relative obscurity, Lee Clayton belongs in the company of Waylon Jennings and other elite outlaw country-rockers.
[b]More

[Dit bericht is gewijzigd door Nuoro op 17-07-2002 16:44]

pi_5052394
Ryan Adams
Whiskeytown
Lee Sankey Group (kruising tussen soul, blues en jazz, heel aardig)
The Gourds (met een americana-cover van Snoop Doggy Dog's 'Gin and Juice' )

en ik denk verder....

FOK!fossiel woensdag 17 juli 2002 @ 17:04:39 #5
8443 cptmarco
it's captain...
pi_5052507
1 van mijn favoriete artiesten is Chuck Prophet, en deze valt onder de noemer "americana". Prophet is de vroegere gitarist van Green On Red. Hij heeft ondertussen al een aantal solo-cd uitgebracht sinds begin jaren negentig.

Absoluut juweeltje is "The Hurting Business".

Ander ex-Green On Red lid Chris Cacavas heeft recentelijk ook een nieuwe CD uitgebracht, die ook erg mooi is.

pi_5056829
Jerry Douglas

Bela Fleck & the FLecktones (heeft duidelijke bluegrass-roots) maar die ken waarschijnlijk wel.

pi_5057864
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
en ik denk verder....
Ik kwam in mijn verzameling verder alleen nog The Jayhawks tegen. Een mengeling van Neil Young, Everly brothers en nog wat meer. De eerste albums zijn meer country-georienteerd, de latere worden steeds meer rock.

Ow, en dan heb ik nog uit het grijze verleden Jason & the Scorgers. Een soort kruising van country en metal, met een flinke scheut whiskey.

Niet te vergeten de Supersuckers. Ook richting rock. Touren in het najaar weer in ons land trouwens.

Dan ben ik uitgedacht denk ik.

Leuk topic trouwens, ik dacht dat ik wel de enige zou zijn met een morbide hang naar deze 'foute' muziek. De tearjerkers zijn de beste nummers trouwens... En de liedjes over whiskey resp. tequila.

pi_5058079
Probeer The Baptist Generals eens.
En dan met name het nummer '2/3rds Jim's head', da's echt een geweldig nummer. Kort maar krachtig
pi_5058170
En vergeet 16 Horsepower niet.
Ik denk dat die band ook aardig in dit rijtje past.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 juli 2002 @ 07:50:15 #10
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5060093
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hank Williams I, II of III

Only the original....

Bedankt voor je lijstje. Steve Earl heb ik nog wat van op tape. En gister kwam ik er achter dat ik ook nog een UncleTupelo nummer heb op een sampler. Ook een goed nummer, dus ik ga vanmiddag die verzamel CD een checken (een collega van mij wist ook te vertellen dat die wel OK was).

Ryan Adams heb ik dat bekende CDtje ook van (prettige CD), en zal eens naar Whiskeytown luisteren.

Lee Clayton staat al jaren op mijn lijstje van artiesten die ik eens moet gaan beluisteren, maar is er nog steeds niet van gekomen. Misschien nu dan eindelijk. Zelfde geldt eigenlijk ook voor 16 Horsepower. Zelfde geld voor The Brandos waar ik alleen een CD singltje van heb dat zeer in de lijn ligt van wat ik ken van 16 Horsepower.

Van de Jayhawks heb ik die eerste CD ook op tape en heb ze ooit op Pinkpop live gezien. CD was goed, live was slecht.

Green on red is ook een leuk bandje. Ooit (ruim 10 jaar geleden) in Paradiso gezien. Waren achterlijk goedkope kaartjes kan ik me herinneren (minder dan 10 piek, zelfs voor die tijd geen geld). De solo projecten van de diverse leden heb ik nooit zo gevolgd.

GramParsons en alle bands waar hij in heeft gezeten horen ook in dit lijstje thuis. Daar heb ik ook wel het een en ander van.

De mij onbekende namen zal ik ook eens checken!

Die link die iemand gepost had was ook prima. Thanks!

Meer tips zijn nog steeds welkom

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 18-07-2002 08:01]

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 juli 2002 @ 18:51:59 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5080120
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Wilco

van Uncle Tupelo kan ik trouwens de recent verschenen '89/93: an anthology' van harte aanbevelen.

"Being there" van de eerste groep een uurtje geleden gekocht, evenals die verzamelaar van Uncle Tupelo.

Had ook een verzamelaar van Steve Earl beluisterd en de nieuwe van Los Lobos...

vrijdag 19 juli 2002 @ 19:01:22 #12
6536 dwerg
chagrijn
pi_5080204
Als groot fan van Gram Parsons en Johnny Cash kan ik zeggen dat ook Townes van Zandt (7 maart 1944 - 1 januari 1997) een zeer begaafd tekstdichter en muzikant was.

http://www.townesvanzandt.com/

I intend to live forever, or die trying.
pi_5080218
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 18:51 schreef Doc het volgende:
Had ook een verzamelaar van Steve Earl beluisterd
Sidetracks zeker? Vond ik wat minder, beetje samengeraapt zooitje

Probeer het eens met El Corazon, of Transcendental Blues...

pi_5080260
Mocht je een cd gaan kopen van Lee Clayton, dan zou ik zeker voor het double-pack 'Border Affair/Naked Child' gaan. Met name die laatste titel is een van m'n all-time favorites in dit genre (ook al krijgt 'ie dan maar 3 sterren bij AMG...).
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 juli 2002 @ 19:16:39 #15
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5080335
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 19:01 schreef dwerg het volgende:
Als groot fan van Gram Parsons en Johnny Cash kan ik zeggen dat ook Townes van Zandt (7 maart 1944 - 1 januari 1997) een zeer begaafd tekstdichter en muzikant was.

http://www.townesvanzandt.com/

Wat mij weer verleidt tot het noemen van de naam van The Cowboy Junkies
(ook heel aardige muziek, en live ook leuk)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 juli 2002 @ 19:19:41 #16
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5080368
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 19:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Sidetracks zeker? Vond ik wat minder, beetje samengeraapt zooitje

Probeer het eens met El Corazon, of Transcendental Blues...

Nee een andere. "An Introduction to": http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Akc6jtr3rklkx

Leek in de layout erg op "An Introduction to Nick Drake".

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 juli 2002 @ 19:24:13 #17
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5080409
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 19:08 schreef Nuoro het volgende:
Mocht je een cd gaan kopen van Lee Clayton, dan zou ik zeker voor het double-pack 'Border Affair/Naked Child' gaan. Met name die laatste titel is een van m'n all-time favorites in dit genre (ook al krijgt 'ie dan maar 3 sterren bij AMG...).
Staat nog steeds op mijn lijstje.

De laatste CDs van Kevn Kinney (ooit zanger van -de fantastische band, ook met roots invloeden- Drivin'N'Cryin') ook trouwens.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 juli 2002 @ 14:18:18 #18
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5109557
Waarom heeft niemand hier ooit zeer duidelijk gemaakt dat Wilco de enige rechtmatige vervanging op deze aarde is van The Replacements, sinds die fantastische band ons ontvallen is?

Moet ik alles zelf uitzoeken

pi_5110395
quote:
Op maandag 22 juli 2002 14:18 schreef Doc het volgende:
Waarom heeft niemand hier ooit zeer duidelijk gemaakt dat Wilco de enige rechtmatige vervanging op deze aarde is van The Replacements, sinds die fantastische band ons ontvallen is?

Moet ik alles zelf uitzoeken

Ik dacht dat jij wel een beetje ontwikkeld was, en dat dus wel wist.... sommige dingen hoef je toch niet uit te spreken....?

Teveel naar dat oranje koboldje geluisterd zeker?

en die zijn niet te vervangen!

[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 22-07-2002 17:38]

maandag 22 juli 2002 @ 16:02:03 #20
26304 Thanos
seeking immortality
pi_5111072
Garth Brooks

John Denver

Echte toppers!

maandag 22 juli 2002 @ 22:42:10 #21
26304 Thanos
seeking immortality
pi_5115352
Yeah!
  dinsdag 23 juli 2002 @ 15:57:37 #22
26304 Thanos
seeking immortality
pi_5122725
Kanjers toch? Of niet dan?
pi_17170721
*schopje

Gisteravond was er op NL 3 een documentaire over het ontstaan van Bluegrass... Kwam veel interessante muziek voorbij.... Iemand een idee waar cd' van bijv. de Carter Family te koop zijn??

zaterdag 14 februari 2004 @ 16:19:12 #24
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_17172779
Bijvoorbeeld bij plato

Als ik zo dit topic even doorlees kom ik even veel goede als erg slechte muziek tegen. Maar Johnny Cash en Gram Parsons kan ik bijvoorbeeld wel erg waarderen.

Wat ik gisteren van de Carter Family zag vond ik inderdaad ook wel goed. Ik had gisteren ook al even zitten kijken wat voor cd's er nog van ze verkrijgbaar zijn.

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_17174302
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:19 schreef fripper het volgende:
Bijvoorbeeld bij plato

Als ik zo dit topic even doorlees kom ik even veel goede als erg slechte muziek tegen. Maar Johnny Cash en Gram Parsons kan ik bijvoorbeeld wel erg waarderen.

Wat ik gisteren van de Carter Family zag vond ik inderdaad ook wel goed. Ik had gisteren ook al even zitten kijken wat voor cd's er nog van ze verkrijgbaar zijn.

Wow! 1927! Ik vond het ook erg goed klinken ja....die cd's zijn nog te betalen tenimnste!
Iemand nog tips voor goede bluegrass?

Net hun Greatest hits 1927-1934 besteld via nlstore
Slechts een kleine 5 eurotjes!

[Dit bericht is gewijzigd door snellejelle op 14-02-2004 17:32]

pi_17174676
Pfff Doc, zie ik dat topic nu pas...

Goeie Americana (term die ik meestal gebruik):

- Ryan Adams (uiteraard, Heartbreaker is nog altijd zijn beste plaat, de rest is een ietsje minder).

In het verlengde van Adams zijn oude band Whiskeytown, daaruit vloeit dan Caitlin Cary voort, die al 2 prima cd's afleverde.

- The Band (één van de bands van het eerste uur)

- Bellwether (fantastische band, vooral de plaat Home Late is een aanrader)

- Will Oldham (ook bekend als Palace, Palace Brothers en Bonnie "Prince" Billy. Intieme lo-fi, breekbaar en melancholisch)

- Calexico (heerlijk eclectisch gezelschap) In het verlengde daarvan uiteraard Giant Sand.

- Johnny Dowd (laatbloeier, wel een stem die je moet liggen)

- Patty Griffin (stem die je kippenvel bezorgt, vooral het nummer Rain van de CD 1000 Kisses is fenomenaal)

- The Jayhawks (maakten vorig jaar een prachtige comeback, terug bij de kwaliteit van de eerste 2 platen). Mark Olson is solo ook niet te versmaden, hoewel officieel uiteraard met the Creekdippers.

- Loosegoats (Zweedse Americana). Bandleider Christian Kjellvander maakte ook een sterke soloplaat.

- Okkervil River (alt. americana, makers van de beste plaat van 2003)

- Gram Parsons (uiteraard al bekend. Ook The Flying Burrito Brothers, The Byrds en Emmylou Harris)

- Wilco (per cd minder americana, maar wel groeiend). Voorganger Uncle Tupelo dus ook, net als Son Volt, de band van Jay Farrar. Ook solo levert die leuk werk af, zoals je ook Wilco-project Loose Fur en natuurlijk de soloplaat van Jay Bennett kan proberen.

- Lucinda Williams (nog zo'n vrouw met een wereldstem)

- The Yearlings (dé alt.country band van Nederland!!!!)

- Dayna Kurtz (werkelijk schitterend)

Overige aanraders, zonder begeleidend schrijven:

Tift Merritt, Kasey Chambers, Kathleen Edwards, The Baptist Generals, Slobberbone, The Gourds, Mary Gauthier, Virgil Shaw, Sandusky.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 14 februari 2004 @ 19:21:53 #27
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_17177654
Toevallig luister ik nu veel naar Gram Parsons-gerelateerd-spul (en westcoast-dingen)

Dus de Gram Parsons-volglijn die ik nou in de gaten heb:

- International Submarine Band : Safe at Home ken ik nog niet
- The Byrds : Sweetheart Of The Rodeo De meest country-plaat van the Byrds, dankzij Parsons maar ook dankzij Chris Hillman
- Flying Burrito Brothers Maakten met Parsons 2 platen, daarna nog eentje voordat Hillman ook vertrok, en daarna nog een hele zooi zonder deze sleutelfiguren. Ik heb Hot Burritos! Anthology, in de bestelling. Een dubbel-cd met de complete, eerste 3 albums en wat covers, nummers van latere albums, etc.
- Solo : GP & Grievous Angel 2 solo-platen met de opvallende zang van Emmylou Harris erbij. Daarna volgt een overdosis en legendevorming...

Is er naast deze platen nog interessant werk van hem?

Eervolle vermelding in dit topic voor Manassas, een band van Stephen Stills (waar ook Chris Hillman weer inzat), die een dubbel-lp (nu enkel cd) maakte met elke plaatkant een eigen onderwerp en muzieksoort: The Raven (rock/latin), The Wilderness (country/bluegrass), Consider (folk/folkrock) en Rock & Roll Is Here To Stay (rock/blues)

Ik heb Parsons solo-cd en Manassas nog niet zo lang, dus die moet ik nog beter beluisteren
vervelend klusje ...

De Narcis van Gabon
pi_17177794
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 19:21 schreef PogueMahone het volgende:
- The Byrds : Sweetheart Of The Rodeo De meest country-plaat van the Byrds, dankzij Parsons maar ook dankzij Chris Hillman
Eerlijk gezegd vind ik deze plaat behoorlijk overschat, of laat ik het anders zeggen: het is niet mijn favoriete Byrds-plaat. Die reissue van "Untitled" (hij heet nu "Untitled / Unissued") is een stuk interessanter voor de 'countryrock'-periode van de Byrds, vind ik (wel zonder G.P.). Burrito Brothers en die Manassas dubbel-lp zijn wel relaxed, trouwens.

Ik vind die countryrock-platen van de Grateful Dead trouwens ook wel erg aangenaam, iig. 'American Beauty' en "Workingman's Dead".

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 februari 2004 @ 19:43:26 #29
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_17202849
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:41 schreef snellejelle het volgende:
*schopje

Gisteravond was er op NL 3 een documentaire over het ontstaan van Bluegrass... Kwam veel interessante muziek voorbij.... Iemand een idee waar cd' van bijv. de Carter Family te koop zijn??

Leuke documentaire. Had deels ook op BBC gezien. Die bluegrass vind ik ook heel aardig. Gillian Welch is bijvoorbeeld ook heel erg OK.
  woensdag 2 juni 2004 @ 17:49:27 #30
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_19593319
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 19:21 schreef PogueMahone het volgende:
Ik heb Hot Burritos! Anthology, in de bestelling. Een dubbel-cd met de complete, eerste 3 albums en wat covers, nummers van latere albums, etc.
Niet meer leverbaar

en nou maar verder zoeken
De Narcis van Gabon
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 19:09:30 #32
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22425483
Kickje, Townes Van Zandt, Fred Eaglesmith, BJ Baartmans en volgens mij is JW Roy al genoemd... Ik sta bij hem in het voorprogramma, zo vereerd De laatste CD van hem "kitchen Table Blues" is echt een aanraded
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  donderdag 24 februari 2005 @ 17:31:04 #33
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_25235191
Drive by truckers iemand?

mooie muziek stroom.. Bluegrass,ik ben het sinds een weekje beetje aan het volgen,Doc
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  donderdag 24 februari 2005 @ 19:37:29 #34
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_25237301
Yeah, die gasten zijn vet Nine Bullets en Women Without Whiskey zijn vooral mooie nummers
Tim's LastFM Charts
  donderdag 24 februari 2005 @ 19:46:31 #35
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_25237458
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 17:04 schreef cptmarco het volgende:
Goed nieuws voor jou! Hij komt met band op Blue Highways.
Heb hem ook gezien in paradiso voor Steve Earle in de andere zaal.
Waarschijnlijk wist je dit al
Tim's LastFM Charts
pi_25237513
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:30 schreef methodmich het volgende:
Pfff Doc, zie ik dat topic nu pas...

Goeie Americana (term die ik meestal gebruik):

[KNIP]

- Patty Griffin (stem die je kippenvel bezorgt, vooral het nummer Rain van de CD 1000 Kisses is fenomenaal)

[KNIP]

Overige aanraders, zonder begeleidend schrijven:

Tift Merritt, Kasey Chambers, Kathleen Edwards, The Baptist Generals, Slobberbone, The Gourds, Mary Gauthier, Virgil Shaw, Sandusky.
Dat zijn idd aanraders. Dat nummer 'Rain' zingt Ilse DeLange ook wel eens tijdens haar concerten. Het is geen Patty Griffin, maar ook een versie die zeer de moeite waard is.

En trouwens waarom is Alison Krauss nog niet genoemd? Ook een vrouw met een prachtstem die
veel emotie in haar songs kan leggen. Van Mevr. Krauss wil Ilse Delange trouwens ook nog wel eens een nummertje gebruiken tijdens haar concerten.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_25245786
Loretta Lynn's laatste album Van Lear Rose vind ik ook een erg goed album. Hij heeft onlangs ook nog 2 Grammy's gewonnen. Ik zou hem zeker eens een keer beluisteren/kopen.

Verder is de verzamelbox van Johnny Cash's niet uitgebrachte werk bij American Recordings ook erg de moeite waard. Het kost wel wat maar dan heb je ook wat.
  maandag 7 maart 2005 @ 19:16:36 #38
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_25415387
potjandorie, wat een mooie plaat is Music From Big Pink

aanrader dus
De Narcis van Gabon
  dinsdag 8 maart 2005 @ 09:08:31 #39
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_25422764
Nog een aanrader: Kevn Kinney, op www.kevnkinney.com kun je een film van hem downloaden.

Zijn nieuwe cd S.T.A.R is echt de moeite waard
Tim's LastFM Charts
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:33:23 #40
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_37570966
Leuk, zo'n zoekfunctie

Ik heb momenteel Short Sharp Shocked van Michelle Shocked op staan, erg mooi album. Goed geluid en leuke teksten. Genieten
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_37571374
De echte queen of the blue grass is natuurlijk Dolly Parton.

pi_39752622
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:46 schreef _Floddertje_ het volgende:

[afbeelding]
En Mrs. Emmylou Harris dan?
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:45:08 #43
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_39754534
quote:

[afbeelding]
bah.
Tim's LastFM Charts
pi_39758137
quote:

[afbeelding]
Blue-grass? Country pop zul je bedoelen.
pi_39762059
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:29 schreef OutKast het volgende:
Nee man, ze heeft wel meer gemaakt dan 9 to 5, hoor.
  woensdag 12 juli 2006 @ 18:53:45 #46
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_39762084
Ach ja, ik knap af op haar vreselijke persoonlijkheid.. geef mij maar Emmylou Harris
Tim's LastFM Charts
pi_39762215
Op haar vreselijke persoonlijkheid? Dolly is lief.
  woensdag 12 juli 2006 @ 18:59:08 #48
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_39762240
Of haar uitstraling en dat stemmetje dan.. zo goed
Tim's LastFM Charts
pi_39768777

Maar Alison Kraus staat nog altijd aan de top
pi_39958538
ik vind de laatste cd van Kevn Kinney's S.T.A.R. wel heel vet: Comin' round again

ik heb ook een hele vette live-opname van hem van het liedje Telling stories, ... dylan-esk
er is nog plaats in de hel
pi_51086418
Eervolle vermeldingen van mijn kant voor:

Brad Paisley (TOP-gitarist, misschien nog wel betere teksten)
Nickel Creek/Chris Thile
Hellecasters

Dat is natuurlijk wel vanuit een muzikanten-oogpunt. Ook heeft Pat Metheny toch wel een goede folk-invloed te pakken, maar dat lijkt voor de rest hier niet eens op..
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:03:42 #52
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_51094879
Big & Rich is toch ook country?
Zo niet, wat dan?
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_51095042
Er lopen veel van zulke topics door elkaar heen heb ik zo het idee
Voorheen Prep2Fight
pi_51095612
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:08 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Er lopen veel van zulke topics door elkaar heen heb ik zo het idee
Haha, idd, ik dacht, wat doet dit in mijn AT
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:37:37 #55
182269 sneakypete
On the edge
pi_51114299
Wat de fak heb ik t goed gezien noemt niemand de toch meest belangrijke man ooit uit dit genre: Johnny Cash ??

En ook een band om eens te checken: th'legendary shack shakers. Radicale americana noemen ze zich. Het is een mixje van al deze stijlen met een invloed van psychobilly. je moet er dan ook wel van houden het is vrij aparte muziek, geen traditioneel werk.

http://www.cockadoodledont.com/
pi_51114604
Ik vind dat toch Gram Parsons
Voorheen Prep2Fight
pi_68570347
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:29 schreef OutKast het volgende:

[..]

The Grass Is Blue, Little Sparrow en Halos & Horns zijn goed man. Those Were the Days is ook leuk, allemaal covers van legendarische nummers maar dan nu met een banjo eronder. Backwoods Barbie vind ik dan weer minder.

Verder houd ik natuurlijk van de 'groten' als Johnny Cash, Willie Nelson, Hank Williams en George Jones. Ook artiesten die vooral bekend zijn om andere muziek hebben geweldige country platen gemaakt. The Byrds met Sweetheart of the Rodeo, Neil Young heeft Old Ways, Bob Dylan Nashville Skyline. Jerry Lee Lewis heeft na z'n rock 'n rol periode veel goede country albums gemaakt (jaren '60, '70).

Dixie Chicks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')