abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107199018
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:59 schreef brother52 het volgende:
Hoe klinkt hij gewoon clean? Ook dof?
Ja, best wel eigenlijk. Of weer vrij schel op de bridge-pickup. Zou het iets te maken kunnen hebben met het gebruik van .009-snaren?
pi_107199576
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:51:32 #54
20720 brother52
Dus..........
pi_107200774
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:19 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ja, best wel eigenlijk. Of weer vrij schel op de bridge-pickup. Zou het iets te maken kunnen hebben met het gebruik van .009-snaren?
Nee, snaardikte heeft daar niets mee te maken.
Het zijn dan eerder de settings van je effecten/amp.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:52:15 #55
20720 brother52
Dus..........
pi_107200819
quote:
En ergens begin december...
pi_107200904
Is de brugpickup ook sterker van volume?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_107200937
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:52 schreef brother52 het volgende:

[..]

En ergens begin december...
Brian heeft hem!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:56:55 #58
20720 brother52
Dus..........
pi_107201089
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:54 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Brian heeft hem!
Kom, we gaan bij hem inbreken en nemen dat ding mee :P
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:59:53 #59
20720 brother52
Dus..........
pi_107201271
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:53 schreef The_Dean het volgende:
Is de brugpickup ook sterker van volume?
Nu je het zegt, ik moet de nekpup van mijn tele nog omhoog schroeven en dat ding intoneren.
pi_107204116
Pentatonic Improv on the Explorer by Bradley Van Dijk 1

Vinden julie hier van?, ik zat wat te klooien met een pentatonische toonladder, en dacht.. laat ik Cool Edit even opstarten, misschien komt er nog wat uit, nja.. half uurtje geklooit, en toen kwam dit er uiteindelijk uit, even uitgewerkt. zitten nog 1 a 2 schoonheidsfoutjes in, maar het is even een korte schets.
pi_107206420
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:20 schreef Braddie het volgende:

Vinden julie hier van?, ik zat wat te klooien met een pentatonische toonladder, en dacht.. laat ik Cool Edit even opstarten, misschien komt er nog wat uit, nja.. half uurtje geklooit, en toen kwam dit er uiteindelijk uit, even uitgewerkt. zitten nog 1 a 2 schoonheidsfoutjes in, maar het is even een korte schets.
Dit geeft volgens mij heel erg mooi aan hoe ver jij bent met je gitaar spel. Het is verre van perfect, maar zeker een leuk begin. Het zit volgens mij precies op de rand van wat jij kan. Je kunt horen dat je wel een beetje weet wat je doet en waar wat zit, maar bepaalde technieken mis je nog. Gevoel zit er nog niet in en het is wat houterig en ook je timing zit er vaak naast.

Wat wel jammer is, en ja ik ga het gewoon nog weer een keer zeggen, dat je weer allemaal dingen erbij vertelt wat niet hoeft (pentatonische toonladder? Niet alle posities in ieder geval, welke 'key' dan? mineur of majeur? ... Cool edit? Waarom niet ableton, cubase, logic, reaper, audition etc. etc...). Dat is toch allemaal helemaal niet relevant? En als jij het wel relevant vindt vertel dan gewoon alles maar dan ook alles in detail. Het zal mij een worst wezen welk programma je gebruikt, welke toonladder etc. etc. Je had ook gewoon kunnen zeggen:

quote:
Vinden julie hier van? Ik zat een beetje te klooien en dit kwam eruit. Wat zijn dingen waar ik nog op moet letten en wat kan ik beter als eerste gaan oefenen?
Het vervelendste is nog wel dat je zegt er dat er maar 1 a 2 schoonheidsfoutjes in zitten... Er zitten gewoon veel grove fouten in en het barst van de verdere schoonheidsfouten in het algemeen. Het is jammer dat je dat nog steeds niet in ziet.
pi_107206604
Qua timing zat ik inderdaad flink te rotzooien, het was het beste van een vrij lange improv, maargoed, ik heb hem nog een aantal x geluisterd en inderdaad, ik begin nu wel in te zien, dat ik flink moet werken aan timing/goede aanslagen/bijgeluiden.

Ga ik ook zeker doen.
pi_107206612
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 02:57 schreef Braddie het volgende:
Qua timing zat ik inderdaad flink te rotzooien, het was het beste van een vrij lange improv, maargoed, ik heb hem nog een aantal x geluisterd en inderdaad, ik begin nu wel in te zien, dat ik flink moet werken aan timing/goede aanslagen/bijgeluiden.

Ga ik ook zeker doen.
En de rest kan je je ook in vinden?
pi_107206691
Ja, absoluut.. 1 dingetje wat ik wel even wil toevoegen, hoe bedoel je dat precies met technieken?.

Als ik soms wat zit te jammen op blues kan ik er wel emotie in leggen, maar vaak lukt dat me niet..
pi_107206757
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 03:11 schreef Braddie het volgende:
Ja, absoluut.. 1 dingetje wat ik wel even wil toevoegen, hoe bedoel je dat precies met technieken?.

Als ik soms wat zit te jammen op blues kan ik er wel emotie in leggen, maar vaak lukt dat me niet..
Je moet het zo zien: Als je een lick/riff of solo hebt, dan zijn dat woorden(korte zinnen), zinnen of een gedicht. Je moet eerst leren de woorden leren voordat je het pas echt kan zeggen met het gevoel dat je op dat moment hebt. Een riff kun je op compleet verschillende manier spelen, maar dat betekent dus eigenlijk dat je verschillende dialecten/accenten gebruikt en dat neemt veel tijd in beslag en je moet de manier van 'zeggen' bestuderen. Dus veel naar de verschillende blues masters luisteren. Hoe 'zeggen' zij wat ze willen 'zeggen' ook al zeggen ze eigenlijk hetzelfde (dezelfde riff bijvoorbeeld).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2012 03:32:12 ]
pi_107206777
Aha, je kan een bepaalde lick/riff natuurlijk op meerdere positie`s spelen/vanuit andere hoeken benaderen, voor een andere sound/feel... als ik het goed heb?
pi_107210457
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 03:42 schreef Braddie het volgende:
Aha, je kan een bepaalde lick/riff natuurlijk op meerdere positie`s spelen/vanuit andere hoeken benaderen, voor een andere sound/feel... als ik het goed heb?
Dat is een van de manieren, maar iedereen speelt een riff, zelfs in dezelfde positie, net iets anders. Het is een beetje de kunst om je eigen manier daarin te vinden. De verschillen zitten hem in de expressieve onderdelen die je kunt toevoegen: vibrato, hamer on's, pull off's, slides, bends, hoe lang je een noot laat klinken, welke timing je gebruikt etc. etc. Met al deze technieken kun je een riff helemaal van jezelf maken terwijl iedereen wel kan horen welke riff je speelt.

Als je verschillende mensen hetzelfde hoort spelen dan zul je daar allemaal de verschillen in vinden. Iedereen drukt zit daarmee op een andere manier uit. Om dat goed te laten klinken moet je eerst veel luisteren en vooral heel erg veel oefenen. Gewoon proberen de masters na te doen en daarna je eigen mooie blend maken.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2012 10:44:11 ]
pi_107210989
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:20 schreef Braddie het volgende:

NEE GODVERDOMME. JIJ ZOU EERST NOG EEN REACTIE GEVEN OP HET FILMPJE VAN SVYGYGATOR. HET GAAT NIET ALLEEN OM JOU. OPFLIKKEREN NU.
PS4 online: micro_nl
pi_107211029
quote:
11s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:02 schreef guitarist het volgende:

[..]

NEE GODVERDOMME. JIJ ZOU EERST NOG EEN REACTIE GEVEN OP HET FILMPJE VAN SVYGYGATOR. HET GAAT NIET ALLEEN OM JOU. OPFLIKKEREN NU.
Hoe gaat het trouwens met je nieuwe bandje?
pi_107211047
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:28 schreef ElmoFan het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets heb ik! (volgens mij een paar topics terug al eens gepost!)

Hier een kapotte OV chipkaart! :D
pi_107211085
gaat dit werken denken jullie?

pi_107211145
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:03 schreef brother52 het volgende:

[..]

Hoe gaat het trouwens met je nieuwe bandje?
Ja goed!! Repeteren gaat lekker en de eerste optredens komen er aan, Clouso Meppel en Hedon Zwolle!

Er staan al 3 liedjes van het album op onze Bandcamp die met de vorige bassist en gitarist zijn opgenomen. (zonder mij dus) Ik geef wel een gil als we een van de nieuwere liedjes online slingeren!
pi_107211199
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:07 schreef guitarist het volgende:

[..]

Ja goed!! Repeteren gaat lekker en de eerste optredens komen er aan, Clouso Meppel en Hedon Zwolle!

Er staan al 3 liedjes van het album op onze Bandcamp die met de vorige bassist en gitarist zijn opgenomen. (zonder mij dus) Ik geef wel een gil als we een van de nieuwere liedjes online slingeren!
Hey chill, nieuw bandje dus. Hoe heten jullie? :)
pi_107211235
quote:
11s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:05 schreef Gitaarmat het volgende:
gaat dit werken denken jullie?

Ik kan ook van de microfoons XLR --> naar een kleine jack en dan via het tulpkabeltje de input in. Maakt dit uit voor de geluidskwaliteit als je minder verloopjes gebruikt?

Bijv. 2 mics hier op aangesloten, daarna deze de Micro BR in voor stereo sound.

[ Bericht 16% gewijzigd door Gitaarmat op 25-01-2012 11:15:47 ]
pi_107211861
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:09 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Hey chill, nieuw bandje dus. Hoe heten jullie? :)
Firetrip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')