abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120406157
Ik weet dat het erg lang geleden is dat ik dit topic heb aangemaakt, maar ik ben inmiddels (EINDELIJK) klaar met de gehele kast en wanneer ooit iemand dezelfde fout maakt als ik: een schilderij van acrylverf over lak op waterbasis verven, ten eerste niet doen! Omdat het als een soort plastic opdroogt, hecht het nooit aan de lak. Beter gewoon dezelfde lak op waterbasis gebruiken om schilderingen aan te brengen. (Ga ik in ieder geval in het gevolg wel doen)

Wat ik nu heb gedaan is een goede zeer matte vloerlak op waterbasis 2 keer over de vlakken heen gerold en dat lijkt te werken. Het zit er inmiddels een maand op en er is geen enge chemische reactie waarneembaar. Daarnaast kan ik er nu een beetje tegenaan stoten, zonder dat mijn schilderij verdwijnt.

Ik heb nog geen foto's van de gehele kast gemaakt, maar als iemand geïnteresseerd is, roep maar:-)
pi_120406216
quote:
Ik heb nog geen foto's van de gehele kast gemaakt, maar als iemand geïnteresseerd is, roep maar:-)
show me! :)
pi_120406804
Ok, hier vast een voorproefje van work in progress:
https://picasaweb.google.(...)Gv1sRgCJbViPCOs7W7Aw

Ik moet dus nog fotos' maken van het geheel nu hij af is. Nu zijn er 7 vlakken bedekt met Gargoyles die de 7 hoofdzonden uitbeelden:-)
pi_120406842
Supermooi zeg!
Hoe heb je die figuren er zo strak op gekregen?
pi_120406909
Met een hoop geknoei:-) Eerst met Illustrator op de pc en daarna uitgeprint in meerdere a4tjes die samengeplakt net zo groot waren als de vlakken. Carbonpapier eronder en overtrekken maar. Dat duurde zo'n 2 uurtjes (en rsi-pols want je moet wel errug hard drukken en zo'n 100x je potlood slijpen)

Het schilderen duurde helaas veel langer, omdat ik per ongeluk semi transparante verf te pakken had. (Betekende zo'n 7/8 laagjes over elk vlakje... = 50 uur per schildering)
pi_120553617
Hierbij nog een foto geprobeerd te maken van de hele kast (wat niet lukte omdat de kamer te klein en de kast te groot is voor mijn lens:

Er worden nog trekringen aangezet (voor elk vlak). Helaas heeft het bedrijf waar ik ze besteld heb, zich misrekend en kom ik een rozetje te kort. Echt zonde:-(
pi_120566909
Prachtig!
pi_120594846
Dank je :)
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:57:02 #34
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120595933
Wauw man, schitterend!
Kan me goed voorstellen wat een enorme hoop werk dat geweest is.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120596555
Prachtige kast zo, fijn dat het uiteindelijk gelukt is.

Volgens mij kun je aan die set illustraties ook geld verdienen. Ze zien er echt superstrak uit (op de foto dan)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_120968847
Nah, helaas kan ik niet het complete auteursrecht van de illustraties claimen. De Gargoyles zijn bestaande zwarte resin beeldjes, die ik als het ware heb platgeslagen en er een lijnenspel van heb gemaakt. Dus een eigen illustratie van een beeld zeg maar. De Keltische knopen eromheen heb ik wel (met veel moeite;-) zelf eromheen gezet.
pi_120978292
Het eindresultaat is supergaaf! ^O^

Dit is wellicht mosterd na de maaltijd, maar mocht je nog eens zoiets willen gaan doen:
Ik heb een paar jaar geleden voor vrienden Keltische motieven op het plafond gemaakt. Daarvan heb ik ook eerst de lijnen uitgetekend, alleen niet met carbonpapier.

Ken je die overhead-projectors, van die dingen waar je een transparant vel op legt? Deze:

Op zo'n transaparant vel druk je je motief (of een gedeelte ervan als het groot is) af, projecteren op hetgeen je wilt beschilderen, en je kan beginnen met lijntjes overtrekken. Dat scheelt je de RSI ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')