Hij ligt momenteel platquote:Op maandag 23 januari 2012 11:27 schreef leolinedance het volgende:
ING is prima, nooit last van storingen als ik ze nodig heb.
Onderhoud doen ze 's nachts.
Gewoon bij ING blijven dus
ASN ziet er goed uit. De laatste problemen die je beschrijft van ING herken ik ook. Is dat bij ASN geen probleem?quote:Op maandag 23 januari 2012 11:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ben sinds kort (ook) klant bij ASN: kost een euro per maand, en heeft een randomreaderding waar je niet je pinpas bij nodig hebt. Ideaal omdat-ie zo altijd naast m'n computer ligt. Het wordt lastiger als je hem ook mee wil nemen. Inloggen kan zonder dat ding.
Bij ING heb ik TAN-codes op papier (en encrypted vrijwel altijd bij me op m'n laptop). Juist per SMS is een security-risk sinds ze passworden ook per SMS versturen, en je dus vrijwel alles bij je hebt (wat gestolen kan worden) om mee te gaan overboeken.
ING is inderdaad ronduit knullig met hun downtime: hele dagen liggen ze plat!
En ze zijn superirritant met het verwerken van bij- en afschrijvingen: het saldo wordt niet gelijktijdig met de mutaties bijgewerkt, mutaties zijn soms een uur later weer uit de lijst, om er daarna weer bij te staan. En ze houden zich niet aan de volgorde, waarbij je bij meerdere transacties niet alleen naar de bovenste kan kijken, maar de hele lijst weer door moet zoeken...
Tsja misschien een keer 2 dagen op rij gezeik. Kan gebeuren, ict probleempje zoals ieder bedrijf daar weleens last van heeft. Op de lange termijn is ING zo slecht nog niet, doet het bijna altijd. Maar wij klagen al als het 2 dagen op rij niet goed werkt in 5-10 jaar.quote:Op maandag 23 januari 2012 11:55 schreef PiRANiA het volgende:
twitter:arnoldotten twitterde op maandag 23-01-2012 om 11:53:57Hmmm. #ING website ligt er weer eens uit. reageer retweet
twitter:moniqueelshove twitterde op maandag 23-01-2012 om 11:54:17#ING ligt Er weer uit storing! !!!!?????????? reageer retweet
twitter:AnnetteVDuinen twitterde op maandag 23-01-2012 om 11:48:55Weer storing bij #ING Tweede dag op rij ........ I rest my case reageer retweet
twitter:BartvanEijck twitterde op maandag 23-01-2012 om 11:45:31#ING, staat voor Is Niet Gebruikervriendelijk. Internet bankieren weeeer uit de lucht. reageer retweet
Conclusie: het gebeurt vaak. Ik wil dus weten of een andere bank beter is, niet of er ING blijven lullentwitter:SvDordt twitterde op maandag 23-01-2012 om 11:54:54Kut #ing met hun klote gezeik, voor de zoveelste keer problemen met #internetbankieren ! #overstapservice #kuting reageer retweet
We praten hier wel over een bankapplicatie he, niet over Facebook....quote:Op maandag 23 januari 2012 12:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tsja misschien een keer 2 dagen op rij gezeik. Kan gebeuren, ict probleempje zoals ieder bedrijf daar weleens last van heeft. Op de lange termijn is ING zo slecht nog niet, doet het bijna altijd. Maar wij klagen al als het 2 dagen op rij niet goed werkt in 5-10 jaar.
Ik neem aan dat ASN geen typische ING-problemen heeft. Ik heb tot nog toe geen ongeregeldheden in m'n mutaties gezien (maar ook nog niet veel mutaties gehad).quote:Op maandag 23 januari 2012 12:03 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
ASN ziet er goed uit. De laatste problemen die je beschrijft van ING herken ik ook. Is dat bij ASN geen probleem?
En ASN is inloggen met wachtwoord, dat is prettig. Alleen (nog) geen app zo te zien?
1 | javascript:(function(){var%20ca,cea,cs,df,dfe,i,j,x,y;function%20n(i,what){return%20i+"%20"+what+((i==1)?"":"s")}ca=cea=cs=0;df=document.forms;for(i=0;i<df.length;++i){x=df[i];dfe=x.elements;if(x.onsubmit){x.onsubmit="";++cs;}if(x.attributes["autocomplete"]){x.attributes["autocomplete"].value="on";++ca;}for(j=0;j<dfe.length;++j){y=dfe[j];if(y.attributes["autocomplete"]){y.attributes["autocomplete"].value="on";++cea;}}}alert("Removed%20autocomplete=off%20from%20"+n(ca,"form")+"%20and%20from%20"+n(cea,"form%20element")+",%20and%20removed%20onsubmit%20from%20"+n(cs,"form")+".%20After%20you%20type%20your%20password%20and%20submit%20the%20form,%20the%20browser%20will%20offer%20to%20remember%20your%20password.")})(); |
ING ligt er wel wat vaker uit (naast de geplande werkzaamheden).quote:Op maandag 23 januari 2012 12:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tsja misschien een keer 2 dagen op rij gezeik. Kan gebeuren, ict probleempje zoals ieder bedrijf daar weleens last van heeft. Op de lange termijn is ING zo slecht nog niet, doet het bijna altijd. Maar wij klagen al als het 2 dagen op rij niet goed werkt in 5-10 jaar.
Ja und? Zoals iemand eerder al zei zijn de storingen bij ING de laatste jaren op één hand te tellen. En ja ik log dagelijks in. Andere banken liggen óók weleens plat.quote:
Waar heb jij het nou overquote:Op maandag 23 januari 2012 12:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
We praten hier wel over een bankapplicatie he, niet over Facebook....
En als je net dat ene aandeel wat 7% stijgt mist kost het je 700 pizza's...quote:Op maandag 23 januari 2012 12:07 schreef SeLang het volgende:
Dat platliggen van ING kost gewoon handen vol geld! Ik zit net midden in een overboeking van 50k. Als die storing me een dag renteverlies kost dan is dat gewoon ¤5 verlies! Daar kun je een dikke pizza van kopen!
Facebook doet het wel altijdquote:Op maandag 23 januari 2012 12:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
We praten hier wel over een bankapplicatie he, niet over Facebook....
Wees blij, het is de veiligste manier!quote:Op maandag 23 januari 2012 11:27 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Oh, heb je zelfs voor inloggen zo'n reader nodig?
de meest idiotproof manier bedoel je...quote:Op maandag 23 januari 2012 12:13 schreef eleusis het volgende:
[..]
Wees blij, het is de veiligste manier!
Dit jaar alleen al 3x...quote:Op maandag 23 januari 2012 12:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja und? Zoals iemand eerder al zei zijn de storingen bij ING de laatste jaren op één hand te tellen. En ja ik log dagelijks in. Andere banken liggen óók weleens plat.
Tot blijkt dat een stel Roemenen valse "random readers" in kantoren dumpt, die massaal gebruikt worden, en de Roemenen daarna de gewenste data eraf halen...quote:Op maandag 23 januari 2012 12:13 schreef mschol het volgende:
[..]
de meest idiotproof manier bedoel je...
Nachtmerriequote:Op maandag 23 januari 2012 12:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En als je net dat ene aandeel wat 7% stijgt mist kost het je 700 pizza's...
Dat vraag ik me ook al een tijdje af, mensen die een reader vervelend vinden want dan moeten ze die altijd meenemen.quote:Op maandag 23 januari 2012 11:31 schreef anboni het volgende:
Wat ik me trouwens wel afvraag: maak je echt zovaak geld over dat het niet 24x7 beschikbaar zijn van telebankieren een reden is om over te stappen? Ik maak echt hooguit 1 keer per maand gebruik van telebankieren en nog minder van die app op m'n telefoon.
Ik zit er meestal meerdere keren per week op, voor overschrijvingen, saldo checken, schuiven met spaargeld of wat administratie bij houden.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook al een tijdje af, mensen die een reader vervelend vinden want dan moeten ze die altijd meenemen.
Hoevaak kíjken mensen op hun rekening via internet en waarom?
Ik kijk eens per maand om geld naar m'n spaarrekening om te gooien en verder heb ik het niet nodig.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/check4change/quote:Op maandag 23 januari 2012 12:22 schreef SeLang het volgende:
ING
F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5-F5
Dat zijn meerdere tweets over dezelfde storing hequote:Op maandag 23 januari 2012 11:55 schreef PiRANiA het volgende:
twitter:arnoldotten twitterde op maandag 23-01-2012 om 11:53:57Hmmm. #ING website ligt er weer eens uit. reageer retweet
twitter:moniqueelshove twitterde op maandag 23-01-2012 om 11:54:17#ING ligt Er weer uit storing! !!!!?????????? reageer retweet
twitter:AnnetteVDuinen twitterde op maandag 23-01-2012 om 11:48:55Weer storing bij #ING Tweede dag op rij ........ I rest my case reageer retweet
twitter:BartvanEijck twitterde op maandag 23-01-2012 om 11:45:31#ING, staat voor Is Niet Gebruikervriendelijk. Internet bankieren weeeer uit de lucht. reageer retweet
Conclusie: het gebeurt vaak.twitter:SvDordt twitterde op maandag 23-01-2012 om 11:54:54Kut #ing met hun klote gezeik, voor de zoveelste keer problemen met #internetbankieren ! #overstapservice #kuting reageer retweet
Het zijn meerdere mensen die allemaal 'weer' en 'voor de zoveelste keer' problemen hebbenquote:Op maandag 23 januari 2012 12:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dat zijn meerdere tweets over dezelfde storing he
Het is geluktquote:Op maandag 23 januari 2012 12:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Iets met dikke stront en een trechter, maar ING doet het weer (even)!
gelukkig klagen nederlanders al gauw over "alweer" en"de zoveelste keer" als er 2 dagen achtereen in een jaar storing is...quote:Op maandag 23 januari 2012 12:35 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Het zijn meerdere mensen die allemaal 'weer' en 'voor de zoveelste keer' problemen hebben.
Dit. ING heeft wel eens een storing, maar ik heb er niet dusdanig veel last van dat ik daarom wil overstappen naar een andere bank. Je kan ook Saldolijn aanvragen, dan kan je in noodgevallen telefonisch nog wel het een en ander regelen mocht je echt haast hebben.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:38 schreef mschol het volgende:
[..]
gelukkig klagen nederlanders al gauw over "alweer" en"de zoveelste keer" als er 2 dagen achtereen in een jaar storing is...
Internetbankieren voor consumenten is imho geen high-availibility app die dus gegarandeerd 99,999% van de tijd up moet zijn.. zakelijke klanten kunnen hun bankzaken op andere manieren regelen..
Jij vind misschien van niet, voor andere mensen is het reden om te gaan kijken naar een andere bank. Feit is dat ING vaker last heeft van storingen dan andere banken. Indien je veel waarde hecht aan de uptime van internetbankieren kan ik mij voorstellen dat je met de ING ondertussen wel klaar bent.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:38 schreef mschol het volgende:
[..]
gelukkig klagen nederlanders al gauw over "alweer" en"de zoveelste keer" als er 2 dagen achtereen in een jaar storing is...
Internetbankieren voor consumenten is imho geen high-availibility app die dus gegarandeerd 99,999% van de tijd up moet zijn.. zakelijke klanten kunnen hun bankzaken op andere manieren regelen..
Ook alleen maar als je al eens geld aan die persoon over gemaakt hebt, heb je dat nog nooit gedaan moet je toch de randomreader erbij pakken.quote:Op maandag 23 januari 2012 11:42 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Bij Rabobank kun je ook gewoon overschrijven en inloggen zonder apparaatje met Mobielbankieren. Hier heb je geen app voor nodig..
ooit aan gedacht dat je vaker van ING storingen hoort doordat er meer gebruikers zijn?quote:Op maandag 23 januari 2012 12:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jij vind misschien van niet, voor andere mensen is het reden om te gaan kijken naar een andere bank. Feit is dat ING vaker last heeft van storingen dan andere banken. Indien je veel waarde hecht aan de uptime van internetbankieren kan ik mij voorstellen dat je met de ING ondertussen wel klaar bent.
Bijna elke storing van elke bank komt wel op een nieuwssite als tweakers of nu.nl (en meestal ook FOK!), dus nee daar ligt het niet aan.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:57 schreef mschol het volgende:
[..]
ooit aan gedacht dat je vaker van ING storingen hoort doordat er meer gebruikers zijn?
ING heeft (volgens wikipedia) ongeveer 9 miljoen klanten...
dat is meer als 50% van de nederlandse bevolking..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |