abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5048660
Net op mijn fietsje naar het postkantoor om een aangetekende brief op te halen van de woningbouwvereniging. Maak die brief daar open en er staat heel koel in dat er geklaagd wordt over geluidsoverlast uit mijn woning, dan een serie met officiële taal en dan iets over een advocaat en huisuitzetting!!! Ik stond echt te trillen van woede. Geluidsoverlast bij mij? Zelden! (mijn moeder pestte me ermee omdat ik niet van harde muziek hield en zo, ik hou van rust om me heen...)

Als iemand dan last heeft, waarom komen ze dan niet bij mij klagen! Nooit iemand gezien. Nou ja, 1x om een uur of 10 's avonds dat de tv te hard stond, dus die direct zacht gezet. Dat was in januari.

Ik heb direct de woningbouw gebeld en gevraagd of ik nu langs kon komen voor een gesprek, dat kon. Ben daar heel erg kwaad geworden, niet op die mevrouw, maar op de belachelijke situatie. Komt die vrouw ook nog aan met: "ja maar, er is ook een politieinval in uw woning geweest"
a. wat heeft dat ermee te maken (klagen mensen daarover??)
b. godver de godver, daar was ik net een beetje overheen!!!!!!!! ik had er al niks mee te maken, ze nemen gewoon je dierbare spullen mee, je voelt je al KUT als je onschuldig bent en dan gaan je buren er verdomme ook nog over KLAGEN. Kom dan naar mij en vraaaaaag wat er is gebeurd, ik bijt niet hoor.

Nou ja, inmiddels bijt ik misschien wel.

*zucht*

*even adem haalt*

*zow*

en hoe is het met jullie

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_5048690
Dat is uiterst vreemd.

Dat mensen gelijk naar de autoriteiten gaan i.p.v. bij jou is belachelijk. (Misschien bang voor je?)
En politie inval? Illegale weedplantage of zo

woon je in een flat?

oud
  woensdag 17 juli 2002 @ 12:30:30 #3
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_5048698
Da's mooi klote allemaal zeg...
Succes enzo...
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_5048714
politie inval? vertel es...
oh en meer info over huurrecht kun je vinden op www.juridisch.com, overlast is moeilijk te bewijzen, want de maatstaf voor veel of weinig kun je niet goed definieeren.
pi_5048729
Volgens mij zijn je buren niet helemaal bién.

Zouden de hondeeigenaren ook een brief hebben gehad dan?

Eikels.

Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  woensdag 17 juli 2002 @ 12:33:53 #6
23058 Muurbloempje
But most of all i love you....
pi_5048740
Herkenbaar! Kreeg een paar maanden geleden een oproep van de woningbouw die met me wilde praten. Mijn onderbuurvrouw vond dat ik wat hulp nodig had met mijn 2 kids omdat ze hun geregeld ruzie hoort maken en mij boos hoort worden op ze. En ze gaat niet eerst naar mij toe, NEE Dus ik was kwaad zeg en het aparte is dat niemand mij hoort alleen zij maar opeens was het over, ze had opeens geen "overlast" meer van mij dus heeft ze dat ook aangegeven bij de woningbouw. Sommige mensen moeten overal wat over te zeuren hebben, die hebben geen leven...

Het zou anders zijn als ik een aso was die constant de stereo op 10 had tot diep in de nacht en echt aso gedrag vertoont maar dit slaat dus nergens op.

Hou je hoofd koel en probeer rustig te blijven en jouw visie te geven. Suc6 ...

because you are you... SJEES, wat is Noorwegen prachtig zeg!!! Fjorden, gletsjers, ruige bergen, ik wil terug...
  woensdag 17 juli 2002 @ 12:34:00 #7
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_5048743
Laat je niet kisten!!
Ik woon ook in een flat en heb zelf het idee dat er wel mensen mogen zijn die last van me hebben,.. anders heb ik zo het idee dat ik veels te rustig ben.

Politieinval?? Was dat ivm de geluidsoverlast? Of was dat een foutje of zo?

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_5048745
Argh! M'n maag draaide zich om toen ik je verhaal las..
schijterige kutburen die hun bek niet durven opentrekken en je gelijk maar ff gaan aangeven..
Individualistische, egoistische kutmensen.. *kotst*
[url=http://fotoboek.fok.nl/phaelanx]Phaelanx[/url] is the only deployed close-in weapon system capable of autonomously performing its own search, detect, evaluation, track, engage and kill assessment functions.
pi_5048750
Ik woon in een zeer gehorige flat en kan zelf al nauwelijks uitmaken waar geluiden vandaan komen, laat staan wie dus overlast bezorgd. Ik hoor de kiestoon van de telefoon van de buren...ik hoor de klok van andere buren...ik hoor bij een meisje verderop wonend wanneer haar buurjongen 's avonds windows afsluit etc.

Ook hebben we een deurbel beneden die je door het hele trappenhuis bij iedereen bijna even duidelijk hoort, ook dat stond in het dossier: bezoekers bellen 's nachts luid op de deurbel.

Dat was niet bij mij, maar bij mijn onderbuurman, die was daar net komen wonen en had veel bezoek 's avonds.

Heb de woningbouw gezegd dat die bel maar één stand heeft: zeeeeeer luid. Heb ook voorgesteld dat mijn bezoek in het vervolg maar luid scanderend mijn naam op straat moest roepen.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_5048793
Politieinvalverhaal staat ook wel ergens in stukjes en zo op fok. Een vriendin van me werd beschuldigd van moord op haar broer, recherche dacht dat ze misschien bij mij bewijsmateriaal had neergelegd/verstopt. Dus, 8 man recherche in kogelvrije vesten in je huis (stonden met getrokken pistolen voor m'n deur!) die elk papiertje, elk rommeltje alles alles alles overhoop halen in je huis en dan je dagboeken, dierbare dingetjes en je pc (m'n pc!!) meenemen.

Maar daar KLAAG je godverdegodver toch niet over????

pi_5048800
ik zou een BBQ organiseren om elkaar beter te leren kennen
pi_5048811
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 12:38 schreef spaceben het volgende:
mja, ik weet dan wel wat aanmaakhout en een recept voor een stille!!! hotdog
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
pi_5048832
quote:
Denk je dat ik daar nu nog zin in heb? Ik heb al van die kutburen die je amper groeten als je langskomt, en ik groet meestal wel beleefd. Boven me woont een lieve man waar ik weleens een praatje mee maak en mijn buurjongen heb ik regelmatig over de vloer, jaartje of 20 of zo. Heb hem ook gevraagd of hij wel eens last had van me, en hij zei nooit last te hebben.

Nou lijkt het net of ik als een of andere aso wordt neergezet

Hey, ik ben zelfs bijna nooit thuis!

woensdag 17 juli 2002 @ 12:43:06 #14
1762 YPPY
Yppiaans
pi_5048836
quote:
Er is al een etentje geweest.

En toen duwden we absoluut niet 'luid' op de bel.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 17 juli 2002 @ 12:43:10 #15
17623 www.vantschip.com
------------------------------
pi_5048837
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn droger ... die had ik wel eens 's avonds aan en dat schijnen de onderburen erg goed te horen ... maar dat moest ik dus op een vereniging van eigenaren avond horen .... toen het al 7 maanden aan de gang was ... als ze nou in die 7 maanden één keer aan hadden gebeld had ik daarna nooit meer na 10 uur mijn droger gedraait... maar nu moest ik horen dat ik al meer als een half jaar overlast veroorzaak.... heeeeeel scheef... ik ben toen op hoge poten bij de beneden buren langsgegaan en hebt gezegt dat als er wat is dat ze dan maar aanbellen.... maar dat ik niet gediend was van dat achterbakse gedoe...

prompt een week later belt de benedebuurvrouw aan dat er een lek is bij het balkon .. ik heb meteen uitgebreid putje schoongemaakt en was binnen een uur geregeld ... zo kan het dus ook

[b]
Fok!Forum
[/b]
  woensdag 17 juli 2002 @ 12:44:16 #16
23255 snickel
Merry Newyear
pi_5048847
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 12:38 schreef Isabeau het volgende:
Politieinvalverhaal staat ook wel ergens in stukjes en zo op fok. Een vriendin van me werd beschuldigd van moord op haar broer, recherche dacht dat ze misschien bij mij bewijsmateriaal had neergelegd/verstopt. Dus, 8 man recherche in kogelvrije vesten in je huis (stonden met getrokken pistolen voor m'n deur!) die elk papiertje, elk rommeltje alles alles alles overhoop halen in je huis en dan je dagboeken, dierbare dingetjes en je pc (m'n pc!!) meenemen.

Nee dat klagen heeft al helemaal geen zin en al zeker niet als je niet eens weet wat er aan de hand is! Of is er wel ooit iemand komen vragen waarom het allemaal zo was? De conclusies zullen allemaal wel weer veel te snel zijn getrokken ofsow
---Spelfouten zijn bewust niet gecorrigeerd. Dit voor mensen die het verbeteren hiervan tot levenstaak zien. ---
pi_5048859
Ja, idd zeer herkenbaar. Kan me goed voorstellen dat je woest wordt.

Van die laffe buren die als je ze in de supermarkt tegenkomt mooi weer zitten te spelen, als je met ze in gesprek gaat omdat hun 'lieve' schoonzoon van het formaat swarzenegger mijn zoontje van 16 de strot dichtknijpt (zonder goede reden)en we met elkaar afspreken bij 'problemen' eerst even bij elkaar langs te gaan, maar de eerste de beste keer dat er iets is bouw- en woningtoezicht op je afsturen (anoniem natuurlijk) omdat we een open pergola achter ons huis aan het maken zijn en de lieve, lieve buren denken dat we illegaal een uitbouw aan het maken zijn.
Nou ja zeg! Om woest over te worden.

Godzijdank zijn ze nu verhuist (ze vonden de buurt zoveel minder geworden sinds wij er wonen).

Wel altijd zelf redelijk blijven zou ik zeggen. Je zult zien dat die idioten die niks anders te doen hebben dan klagen (zonder goede reden) vanzelf oprotten!

(Zo, eindelijk mijn frustatie ook even geloosd).

Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
pi_5048869
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 12:44 schreef snickel het volgende:

Nee dat klagen heeft al helemaal geen zin en al zeker niet als je niet eens weet wat er aan de hand is! Of is er wel ooit iemand komen vragen waarom het allemaal zo was? De conclusies zullen allemaal wel weer veel te snel zijn getrokken ofsow

Nee, nooit iemand over gehoord (ik hoopte al dat niemand het had gezien, niet dus...)

en ja, ze zullen wel de wildste conclusies hebben getrokken lekker, je reputatie naar de kloten.

pi_5048876
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 12:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, nooit iemand over gehoord (ik hoopte al dat niemand het had gezien, niet dus...)

en ja, ze zullen wel de wildste conclusies hebben getrokken lekker, je reputatie naar de kloten.

ach joh, nog ff
pi_5048885
quote:
die elk papiertje, elk rommeltje alles alles alles overhoop halen in je huis en dan je dagboeken, dierbare dingetjes en je pc (m'n pc!!) meenemen.

damn dat is wel heel erg vervelend om zo in verband gebracht te worden met een misdrijf en dat een stelletje vreemden al je spullen doorgespit hebben

maarreh.. nu is iedere fokker bij de recherche etc bekend

pi_5048895
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 12:45 schreef tiki het volgende:
Ja, idd zeer herkenbaar. Kan me goed voorstellen dat je woest wordt.

Van die laffe buren die als je ze in de supermarkt tegenkomt mooi weer zitten te spelen, als je met ze in gesprek gaat omdat hun 'lieve' schoonzoon van het formaat swarzenegger mijn zoontje van 16 de strot dichtknijpt (zonder goede reden)en we met elkaar afspreken bij 'problemen' eerst even bij elkaar langs te gaan, maar de eerste de beste keer dat er iets is bouw- en woningtoezicht op je afsturen (anoniem natuurlijk) omdat we een open pergola achter ons huis aan het maken zijn en de lieve, lieve buren denken dat we illegaal een uitbouw aan het maken zijn.
Nou ja zeg! Om woest over te worden.

Godzijdank zijn ze nu verhuist (ze vonden de buurt zoveel minder geworden sinds wij er wonen).

Wel altijd zelf redelijk blijven zou ik zeggen. Je zult zien dat die idioten die niks anders te doen hebben dan klagen (zonder goede reden) vanzelf oprotten!

(Zo, eindelijk mijn frustatie ook even geloosd).

Ja, ook lekker frustrerend van die achterbakse lui als buren. Redelijk blijven? Ik doe niet anders, ik ben één en al redelijkheid, ik barst van de redelijkheid....maar nu heel even niet! Als er nu iemand zou aanbellen dan krijgt diegene de volle lading

En ik rot zelf wel op, zo snel mogelijk....ik kan toch niet langer dan 3 jaar in hetzelfde huis wonen

pi_5048909
Da's wel erg kut... En erg laf dat mensen het niet direct durven te zeggen en viavia klagen...

Maar hoe is dat gesprek met de woningbouw afgelopen? Sturen ze nog een advocaat op je af en dreigen ze nog met huisuitzetting?

pi_5048919
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 12:49 schreef spaceben het volgende:

[..]

damn dat is wel heel erg vervelend om zo in verband gebracht te worden met een misdrijf en dat een stelletje vreemden al je spullen doorgespit hebben

maarreh.. nu is iedere fokker bij de recherche etc bekend

Ik heb de recherche (in een 6 uur durend verhoor) ook uitgelegd wat fok! nou eigenlijk was *zucht*, ach...misschien lezen ze nog steeds mee. Misschien luisteren ze nog steeds m'n telefoon af (deden ze namelijk). Je wordt er erg paranoia van, zo'n inval.
pi_5048939
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 12:51 schreef calvobbes het volgende:
Da's wel erg kut... En erg laf dat mensen het niet direct durven te zeggen en viavia klagen...

Maar hoe is dat gesprek met de woningbouw afgelopen? Sturen ze nog een advocaat op je af en dreigen ze nog met huisuitzetting?

Ze gaan klachten over mij anders behandelen en ze gaan de klagers vragen om eens een keer met mij te gaan praten, eventueel met de woningbouwvereniging erbij. Dus geen advocaat etc nodig Voorlopig.
pi_5048961
Het zijn vaak mensen die de hele dag nix beters te doen hebben en jou in de gaten houden en kijken wie er bij je op bezoek komt. Gewoon links laten liggen die lui, de verhuurder moet duidelijke bewijzen hebben dat je geluidsoverlast veroorzaakt. De politei zal zeker een paar keer langs geweest moeten zijn om die reden, en dat ligt dan vast in de computer die de regio-politie. Dus: "don't worry be happy" . Leef gewoon je eigen leven, geniet en laat die zeikerts links liggen.
Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
pi_5049000
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 12:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze gaan klachten over mij anders behandelen en ze gaan de klagers vragen om eens een keer met mij te gaan praten, eventueel met de woningbouwvereniging erbij. Dus geen advocaat etc nodig Voorlopig.

Gelukkig maar Heb het verhaaltje ff gelezen en die buren van je hebben ook geen poot om op te staan. Ze kunnen niet bewijzen dat jij ook daadwerkelijk geluidoverlast veroozaakt. Als ze je er echt uit willen hebben zullen ze eerst tig keer de politie moeten bellen en bij hun over je klagen. Het zal hun woord tegen het jouwe zijn.
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
pi_5049025
quote:
(..) die elk papiertje, elk rommeltje alles alles alles overhoop halen in je huis en dan je dagboeken, dierbare dingetjes en je pc (m'n pc!!) meenemen.

damn, beestachtig. ik hoop niet dat ik er nachtmerries van krijg
right cookie
  † In Memoriam † woensdag 17 juli 2002 @ 13:02:36 #28
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5049035
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 12:42 schreef Isabeau het volgende:

Hey, ik ben zelfs bijna nooit thuis!

*PLOINK*

dus kun je ook niet echt weten of de klachten van je buren gegrond zijn

*als de kat van huis is dansen de muizen*

pi_5049038
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 12:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb de recherche (in een 6 uur durend verhoor) ook uitgelegd wat fok! nou eigenlijk was *zucht*, ach...misschien lezen ze nog steeds mee. Misschien luisteren ze nog steeds m'n telefoon af (deden ze namelijk). Je wordt er erg paranoia van, zo'n inval.

die mensen doen ook hun werk..willen ook hun moord oplossen..
maargoed.. is wel very achterbaks ja..van je buurtjes..
Ik volg mijn eurobiljetten, jij toch ook?
Volg je eurobiljetten
  woensdag 17 juli 2002 @ 13:03:36 #30
16801 Orkaantje
I aM an Evil MotherFucker
pi_5049046
Jezus das kut voor je maar zo zie je maar weer dat we helemaal niet zo tolerant zijn als we prentenderen te zijn.

Dat politieverhaal vindt ik echt belachelijk en volgens mij mogen ze noggeeneens je pc meenemen! zou ik zeker een aanklacht over indienen stelletjes Stazi.

Meelezen zullen ze zeker nog doen <<bommen aanslag terreur Osama>> ik daag ze uit dat een x bij mij te doen moet ik wel eerst even opruimen.:7

Ze kunnen je nooit voor overlast eruit zetten hoor daar zijn we tegen beschermt kheb dat namelijk ook een x gehad na een nachtje lannen bij moi!! kheb het toen aangevochten omdat er geen waarschuwing is geweest en die horen ze je zeker te geven!!

Je woede kan je helaas nergens op botvieren want burocratie heerst nog jammer dat je ze niet terug kan pakken <<smurfen is altijd nog een optie>>

kwens je in ieder geval veel sterkte toe en kga gelijk even alle belastbarepapieren verbranden

"Nothing is a waste of time if you use the experience wisely."
Auguste Rodin (1840 - 1917); French artist.

Liefde is het eerste sprookje wat eindigt met er was eens
  woensdag 17 juli 2002 @ 13:04:29 #31
22173 TheSlotMachine
Morele winnaar wkmanager 2002
pi_5049059
Zolang je er maar een gesprek met zo over wilt hebben en zij dat niet, dan zit je goed. Wat je ook doet. In het wetsartikel staan een aantal voorwaarden waar aan moet worden voldaan wanneer je het huis uitgegooid kan worden. De eerste is dus dat er eerst een gesprek tussen degene die de overlast zou veroorzaken en degene die er last van heeft komt. Wanneer degene die het geluid zou veroorzaken dit weigerd ga je pas verder naar de volgende punten over de overlast. Dus het is belangrijk dat jij altijd wilt praten, je buren willen dat toch niet.
"Science is the great antidote to the poison of enthusiasm and superstition. " - Adam Smith
pi_5049163
Ik heb Tara al uit bed getrommeld en lichtelijk toegesproken Hij is zich ook van geen kwaad bewust.

En ik zal wel nooit weten wie er hebben geklaagd van mijn buren, stelletje...grrrr...

Ik snap ook niet wat klagen bij de verhuurder nou helpt!
1. directe overlast los je er niet mee op, als je even aanbelt wel (ik bijt heus niet, echt niet)
2. je irriteert me alleen dusdanig dat ik nog rot terug ga doen ook en zelf ook maar eens ga klagen bij elke scheet die ik hoor.

Moderator woensdag 17 juli 2002 @ 13:22:05 #33
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5049264
Ik weet niet hoe de topic-opener eruit ziet, maar als zij bijvoorbeeld kaal is en veertien piercings in haar gezicht heeft, en bovendien regelmatig volgetattoeerde vriendjes op bezoek heeft, dan kan ik me voorstellen dat Bep de bovenbuurvrouw liever een telefoontje pleegt naar de woningbouw.

Maar, symphatiek is anders ja.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_5049309
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 13:22 schreef Gert het volgende:
Ik weet niet hoe de topic-opener eruit ziet, maar als zij bijvoorbeeld kaal is en veertien piercings in haar gezicht heeft, en bovendien regelmatig volgetattoeerde vriendjes op bezoek heeft, dan kan ik me voorstellen dat Bep de bovenbuurvrouw liever een telefoontje pleegt naar de woningbouw.

Maar, symphatiek is anders ja.

topic openster is een beeb
en ik heb ook maar een tattoo ...
pi_5049351
Je kunt de klacht ook gewoon doorsturen naar de wouten
die bij jouw de inval hebben gedaan.
HUNNIE hebben de herrie gemaakt, niet dan, ja toch.

Je kunt het natuurlijk altijd nog eens doorpraten met
je buren, bij een gezellig kopje koffie...
...wolkje POKON erbij, buur?

Of je belt even aan, loopt naar binnen, zoekt een haar van de buurvrouw, loopt weer weg en zegt nonchalant dat die
nodig hebt voor een voodoo-experimentje...
Of nog leuker dat je zegt dat je vriend vanavond een
meisje aanrand, en het haar nodig hebt als bewijsmateriaal.
Of zoiets.

Sometimes I don't know where the bullshit ends and the truth begins.
pi_5049399
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 13:25 schreef Atrimar het volgende:

[..]

topic openster is een beeb
en ik heb ook maar een tattoo ...

Maar jij bent wel eng IEKS!

Hee, maar dit is dus wel niet leuk hee! Eng idee hoor, zo'n inval (is de moord nu opgelost )..en nu dan dit gezeik....En je bent nog wel zo'n keurige dokter-to-be-studentenvrouw snappurniksvan!

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_5049573
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 12:27 schreef Isabeau het volgende:
Net op mijn fietsje naar het postkantoor om een aangetekende brief op te halen van de woningbouwvereniging. Maak die brief daar open en er staat heel koel in dat er geklaagd wordt over geluidsoverlast uit mijn woning, dan een serie met officiële taal en dan iets over een advocaat en huisuitzetting!!!
Wat ik dan weer niet snap is dat die woningbouwvereniging dat gezeik klakkeloos aanneemt. Die weten ook dat zonder dat de politie al een aantal keer opgetrommeld is vanwege overlast ze geen poot hebben om op te staan.

Maar ja.. Je had me al eens verteld dat 's nachts thuiskomen al als overlast gezien wordt door die gezallige buren.

quote:
en hoe is het met jullie

Ik probeer de dag door te komen. Heb geen zin in werken en zou liever op een terrasje zitten. Maar goed, life's a bitch .

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  † In Memoriam † woensdag 17 juli 2002 @ 20:32:49 #38
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5054821
-edit-
offtopic
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 17-07-2002 21:09]

pi_5055372
Nee, kaal ben ik niet en piercings heb ik ook niet. Nou ja, twee...één in m'n linker en één in mijn rechter oorlel. Schijnt heel geaccepteerd te zijn. Heb ook maar liefst 0 tatoeages

Ik ben gewoon omringd hier door bejaarden waarvan het gehoorapparaat te goed is afgesteld of zo. Iedereen die ik spreek moet erom lachen: ik en geluidsoverlast. Misschien kreun ik wel te hard in het weekend

Maar ik vind het best triest dat er geklaagd wordt als er een keer een radio aanstaat (gewoon 's middads en echt niet heel hard of zo). Ik ken heel veel mensen die continue lawaai maken en er nooit klachten over horen. Een hele tijd geleden kwam Wousje nog wel regelmatig over de vloer, en ja...die is vaak wel erg enthousiast, druk en een tikkeltje lawaaierig. Dit ook in proportie zien hoor, zo erg is ze nou ook weer niet.

Maar goed, ik zie het al weer. Ik doe ssshhhh naar mijn gasten in het trappenhuis als we thuiskomen 's nachts en ze lachen me recht in m'n gezicht uit en gaan nog meer lawaai maken (is al veel vaker gebeurd, en dan vindt iedereen behalve ik het grappig). Ik wacht wel op de idiote rechtszaak zonder einde en bewijs.

† In Memoriam † woensdag 17 juli 2002 @ 21:46:14 #40
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5055963
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 20:32 schreef Loedertje het volgende:
-edit-
offtopic
-edit-
HUH???
Ben jij ook al aan het dementeren ElizabethR?
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 13:22 schreef Gert het volgende:
Ik weet niet hoe de topic-opener eruit ziet
En daar reageerde ik op..
HOEZO OFF TOPIC DAN??

Ik plaats toch geen kameel??

† In Memoriam † woensdag 17 juli 2002 @ 21:48:00 #41
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5055994
ElizabethR...dit is misschien off topic
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 13:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Ik probeer de dag door te komen. Heb geen zin in werken en zou liever op een terrasje zitten. Maar goed, life's a bitch .

pi_5056129
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 12:27 schreef Isabeau het volgende:
Blaaaatverhaal Kom dan naar mij en vraaaaaag wat er is gebeurd, ik bijt niet hoor.

Nou ja, inmiddels bijt ik misschien wel.

*zucht*

*even adem haalt*

*zow*

en hoe is het met jullie

Ik bijt terug !!
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  woensdag 17 juli 2002 @ 21:57:57 #43
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_5056155
Gelukkig woon ik in een niet zo gehorig flatje en heb ik weinig last van de buren en zij van mij. Ik heb regelmatig muziek wel wat hard staan maa dat is tot tien uur, en je hoort het alleen als je buiten staat en m'n grote raam openstaat. Heb wel eens een briefje in de bus gehad van iemand die iets verderop woont dat ik m'n muziek na elf uur nog te hard aan had en of ik een beetje rekening wilde houden met slaaptijden van anderen met adres erbij e.d. maar ik was die betreffende avond niet thuis. Even aangebeld, gezegd dat ik het iig niet was en dat ik zowiezo rekening hield met de tijden en niets meer aan de hand.
pi_5056164
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 21:56 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Ik bijt terug !!

/me hangt ook even het vriendje uit

Jij bijten ... ik slaan

Maar geluidsoverlast? No way. En inderdaad, als Isa erover begint in het trappenhuis is het natuurlijk een kleine moeite om even wat stiller te doen ... ik kon er natuurlijk ook niets aan doen dat ik een hoestbui kreeg die overging in een niesbui waardoor alle honden in de straat gingen janken ...

echt niet expres ofzo

pi_5056188
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 21:58 schreef Atrimar het volgende:

[..]

* D-Devil hangt ook even het vriendje uit

Jij bijten ... ik slaan

Maar geluidsoverlast? No way. En inderdaad, als Isa erover begint in het trappenhuis is het natuurlijk een kleine moeite om even wat stiller te doen ... ik kon er natuurlijk ook niets aan doen dat ik een hoestbui kreeg die overging in een niesbui waardoor alle honden in de straat gingen janken ...

echt niet expres ofzo

Ik zeg niets hoor

Ik zou ook aardig pissig zijn als ik ten onrechte werd beschuldigd van geluidsoverlast.

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  woensdag 17 juli 2002 @ 22:01:39 #46
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_5056210
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 12:32 schreef Atrimar het volgende:
Volgens mij zijn je buren niet helemaal bién.

Zouden de hondeeigenaren ook een brief hebben gehad dan?

Eikels.

Ik ben sterk, ik ga niet zeiken, neee ik doe het niet.....

AAAAAAH, het moet!!!!

Hondeneigenaren

Sorry... Kan er nix aan doen.

ONTOPIC:

Nix van aantrekken, dat gezeik van die mensen.. Ik hoop niet dat ik later zulke buren krijg want dan heb ik best een probleem Of zij natuurlijk....

[edit]
Ik zie nu dat ik eigenlijk best laat reageer hierop

Sorry

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  woensdag 17 juli 2002 @ 22:12:24 #47
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_5056391
Bij ons zijn de buren van VIER (4)(four, quattre) Huizen, gewoon naast elkaar dus, die klagen over mijn broertje die lekker zit te drummen. Die gozer zit maximaal per dag 15 tot 30 minuten op dat drumstel. Hij heeft (begrijpelijk) de ramen open (wij hebben het hoekhuis, dus de ramen zijn NIET op de tuintjes gericht). En nou kregen we ineens een 'anoniem briefje' of de drummer z'n ramen dicht wil doen zodat ze van haar rust in de tuin kan genieten. Fucking terrorist. Haar buurman mag geeneens meer piano spelen! Dat doe je toch niet met je buren en kennissen van het blok? Iedereen mag toch wel wat leuks doen en wat herrie maken overdag? Dat MAG toch gewoon?
pi_5057231
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 22:12 schreef Khadgar het volgende:
Dat doe je toch niet met je buren en kennissen van het blok? Iedereen mag toch wel wat leuks doen en wat herrie maken overdag? Dat MAG toch gewoon?
Nee, dat zien wij alletwee helemaal verkeerd. Gewoon 24/7 op je tenen lopen en zeker geen muziekinstrument bespelen. Goh, heb ze nog nooit gehoord over mijn zangkwaliteiten.

Enne, D-devil, volgens mij vinden zij het helemaal niet ten onrechte...mijn buren zijn blijkbaar echt van mening dat ik me toch een teringherrie hier maak in de flat *zucht* Ik voel me al bijna aso worden.

En Atrimar , je mag mij helemaal niet slaan als ik bijt, jij bijt ook! Wacht, de buren zijn natuurlijk als de dood voor enge, gatatoeerde vriendje! Dat is het! Daarom durven ze niet aan te bellen

pi_5057307
Nou, elke dag een half uur gedrum met de ramen open, dat hoeft van mij ook niet zo. Tenzij je broertje toevallig Dave Lombardo is. Dan kom ik wel onder dat raam zitten. Natuurlijk mag je geluid produceren. Wij hebben namelijk allemaal de gebruikelijke woon- en leefgeluiden van onze medemens te dulden. De grens wordt getrokken bij overlast. Wanneer de geproduceerde geluiden als overlast zijn te bestempelen is niet altijd even helder. Meer een adhoc benadering geloof ik.

Wat het topic zelf betreft. Het nare van dit soort toestanden is, dat er altijd twee kanten aan kleven. Als het me voldoende zou intereseren om er inhoudelijk op in te gaan, dan zou ik er toch niet aan ontkomen om de buren een paar vraagjes te stellen. Ns kijken wat die te vertellen hebben.

Dat ze klagen bij hun verhuurder vind ik niet zo overdreven vreemd. Die heeft de contractuele plicht haar huurders het rustig woongenot te verschaffen, en dat doet zij niet als zij het toelaat dat een medehuurder overlast veroorzaakt. De verhuurder heeft, anders dan de medehuurders, wel mogelijkheden om formeel op te treden. Natuurlijk zou het meest sociale zijn om eerst onderling de boel te bepraten alvorens het op deze manier aan te pakken, maar ik weet niet wat er speelt en wat de verhoudingen zijn.

ennuh, is je vriendin nou veroordeeld voor die moord of wat?

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_5057323
Klotesituatie, Isabeau! Succes.
Wittgenstein
pi_5057794
Grrrrrrr....zie mijn soortgelijk topic......

Hoera! Buren gaan ook slapen :(

donderdag 18 juli 2002 @ 11:01:52 #52
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_5061078
Hmm ach overlast ..iedereen heeft wel eens overlast .. de buren hebben op dit moment elke dag overlast van ons (vanwege de verbouwing) ze weten dat, dus is er niets aan de hand.. Wij hebben ook wel eens last van de buren dat we rene froger door de vloer heen horen janken .. nu ja gewoon even wat rammstein opzetten en het is weer over..

Het wordt pas echt lullig als je dus annoniemen klagers hebt etc.. die direct de woningbouw vereniging brieven gaan sturen,, ISA succes met het bevechten van rechten bij de woningbouw ..

Ps. Wij zullen ook niet meer op koninginnedag zo laat een kwartiertje aanbellen bij jou omdat jullie zo vast sliepen ...

succes verder

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  donderdag 18 juli 2002 @ 11:27:06 #53
18401 Joker1977
Hut / Übercrew
pi_5061333
quote:

Ik zou er zondermeer over gaan klagen. Geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan. Zo zou ik redeneren. Sterker nog: Ik probeer al een tijdje alle mensen die weleens politie over de vloer hebben uit mijn blok weg te krijgen.

Met veel succes moet ik zeggen. De woningbouwvereniging heeft altijd wel oor voor Publiek Voorbeeld Nummer 1

Weer helemaal terug in de Übercrew
pi_5061870
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 11:27 schreef Joker1977 het volgende:

Ik zou er zondermeer over gaan klagen. Geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan. Zo zou ik redeneren. Sterker nog: Ik probeer al een tijdje alle mensen die weleens politie over de vloer hebben uit mijn blok weg te krijgen.

Met veel succes moet ik zeggen. De woningbouwvereniging heeft altijd wel oor voor Publiek Voorbeeld Nummer 1

Ah, jij bent één van die mensen die altijd maar conclusies trekt zonder te weten wat er aan de hand is. Ik hoop dat jouw vader/moeder/broer/zus/beste vriend een keer (onterecht) van moord wordt beschuldigd en dat de recherche dan vervolgens JOUW huis overhoop gaat halen. Kijken hoe je dat vindt en wie er het laatst lacht. Dan maar hopen dat jouw buren over jou gaan klagen
  donderdag 18 juli 2002 @ 12:22:54 #55
18401 Joker1977
Hut / Übercrew
pi_5061959
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 12:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ah, jij bent één van die mensen die altijd maar conclusies trekt zonder te weten wat er aan de hand is. Ik hoop dat jouw vader/moeder/broer/zus/beste vriend een keer (onterecht) van moord wordt beschuldigd en dat de recherche dan vervolgens JOUW huis overhoop gaat halen. Kijken hoe je dat vindt en wie er het laatst lacht. Dan maar hopen dat jouw buren over jou gaan klagen

Als, als, als, als. Jij bent natuurlijk weer de uitzondering op het eerder door mij aangehaalde spreekwoord. Lul niet, de politie is je beste vriend en haalt heus niet zonder gegronde redenen je huis ondersteboven.

En we horen nu alleen maar jouw kant van het verhaal, dus dat is totaal niet objectief.

Ik denk dat jij heus weleens voor overlast hebt gezorgd, maar op FOK! doe je lekker schijnheilig voor

Bovendien: De woningbouwvereniging zet je er heus niet zomaar uit, want dat kost hun ook geld, tijd & moeite. Dus dat doen ze alleen maar als ze een goede reden hebben. Als jij denkt dat ze die niet hebebn, lijkt het me dat je je nergens zorgen over hoeft te maken.

Maar als ik dingen hoor van recherche op bezoek, dan gaan bij mij toch even de alarmbellen af..

pi_5061977
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 12:22 schreef Joker1977 een hoop domme dingen:
ignorance is bliss
  donderdag 18 juli 2002 @ 12:27:24 #57
18401 Joker1977
Hut / Übercrew
pi_5062015
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 12:24 schreef Atrimar het volgende:

[..]

ignorance is bliss

't Is pas dom als je een eenzijdig gekleurd verhaal van een collega-moderator zondermeer gelooft
pi_5062051
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 12:27 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

't Is pas dom als je een eenzijdig gekleurd verhaal van een collega-moderator zondermeer gelooft

iets meer dan een collega mod ... en ik ken het verhaal beter ... die buren sporen niet
  donderdag 18 juli 2002 @ 12:32:13 #59
18401 Joker1977
Hut / Übercrew
pi_5062084
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 12:29 schreef Atrimar het volgende:

[..]

iets meer dan een collega mod ... en ik ken het verhaal beter ... die buren sporen niet

Dat zeg jij.. Dat zegt Isabeau.. Maar als ik, logischerwijs, mijn twijfels daar even bij zet, want ik ken het verhaal niet, krijg ik de wind van voren.

Nogmaals: Politie valt niet zonder reden je huis binnen en de woningbouwvereniging wil je niet zonder reden je huis uitzetten.

pi_5062111
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 12:32 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

Dat zeg jij.. Dat zegt Isabeau.. Maar als ik, logischerwijs, mijn twijfels daar even bij zet, want ik ken het verhaal niet, krijg ik de wind van voren.

Nogmaals: Politie valt niet zonder reden je huis binnen en de woningbouwvereniging wil je niet zonder reden je huis uitzetten.

Beide wel eenzijdig zonder kannisgeving vooraf ... politie doet dat niet soit, weet ik. Maar de buren zelf hadden gewoon op de vrouw af moeten stappen imo
  donderdag 18 juli 2002 @ 12:40:31 #61
18401 Joker1977
Hut / Übercrew
pi_5062174
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 12:34 schreef Atrimar het volgende:

[..]

Beide wel eenzijdig zonder kannisgeving vooraf ... politie doet dat niet soit, weet ik. Maar de buren zelf hadden gewoon op de vrouw af moeten stappen imo

Ik bedoel het niet lullig: Als er géén gegronde reden voor is, dan kán de woningbouwvereniging hoog en laag springen, maar dan lukt het niet..

Als dat akkefietje met de politie goed is afgelopen (Isabeau onschuldig) dan is er echt niks aan de hand.

Vervelend, dat wel.. Maar geen reden om je uit het huis te zetten.

Geloof me.. Ik heb ook eens zoiets meegemaakt (niet met moord, maar met een ander vergrijpje; ook niet van mezelf) en toen had ik de politie ook op de stoep en de huisbaas wilde me eruit ook hebben...

Even naar bureau rechtshulp gaan en schriftelijk in conclaaf gaan met de woningbouwvereniging

pi_5062195
Gelukkig kennen veel mensen me op fok erg goed en voel ik absoluut niet de behoefte mezelf verder te verdedigen.

De woningbouw heeft na een persoonlijk gesprek al aangegeven klachten over mij anders te gaan behandelen, dat is voor mij voorlopig voldoende. Voor mijn buren hoop ik dat er na mij iemand hier komt wonen die echt geluidsoverlast veroorzaakt (de buurman van Bluezz bijvoorbeeld ), ik ben hier toch binnen een jaar weg.

donderdag 18 juli 2002 @ 12:46:23 #63
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_5062251
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 12:42 schreef Isabeau het volgende:
De woningbouw heeft na een persoonlijk gesprek al aangegeven klachten over mij anders te gaan behandelen, dat is voor mij voorlopig voldoende. Voor mijn buren hoop ik dat er na mij iemand hier komt wonen die echt geluidsoverlast veroorzaakt (de buurman van Bluezz bijvoorbeeld ), ik ben hier toch binnen een jaar weg.
Lekker naar de randstad toe ..
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
pi_5062291
Joker1977: ze zijn ook helemaal niet van plan me uit huis te zetten, de vervelend dreigende toon in de brief was er alleen voor zodat ik een afspraak voor een gesprek maakte. Ze hebben daar zelfs excuses voor de botte toon aangeboden, maar ja...er was ook al gemeld dat er een politieinval was geweest dus neem ik aan dat ze dachten met een verschrikkelijk asociaal persoon te maken te hebben.

Geloof me, ik ben een erg rustig, zeer vredelievend, ietwat naïef en vreselijk lief geneeskunde studentje die niet eens van drinken/harde muziek etc. houdt en die al helemaal nog nooit iets met justitie te maken heeft gehad. Mijn grootste misdaad zal zijn geweest dat ik op jeugdige leeftijd wel eens snoepjes bij Jamin voorproefde. Ik rij niet eens te hard met de auto Alleen daarom al ben ik zo boos op mijn buren. Ik zeg niet dat ik nooit herrie maak, natuurlijk staat hier ook de radio wel eens wat harder dan normaal, maar nooit laat en daarbij zijn (zoals ik al eerder zei) de huizen vreselijk gehorig. Of hoor jij ook de klok van de buren tikken, wekkerradio's afgaan, de deurbel van iedereen in het trapportiek, mensen praten in hun huizen, de kiestoon van de telefoon van de buren?

pi_5062589
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 12:46 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Lekker naar de randstad toe ..

Nee hoor
  donderdag 18 juli 2002 @ 13:18:10 #66
18401 Joker1977
Hut / Übercrew
pi_5062595
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 12:50 schreef Isabeau het volgende:
Mijn grootste misdaad zal zijn geweest dat ik op jeugdige leeftijd wel eens snoepjes bij Jamin voorproefde.
Zie je, eerst een beetje geluidsoverlast en nu heb je het al over DIEFSTAL
quote:
Of hoor jij ook de klok van de buren tikken, wekkerradio's afgaan, de deurbel van iedereen in het trapportiek, mensen praten in hun huizen, de kiestoon van de telefoon van de buren?
Niet alleen horen, ook zien.. Ik heb overal camera's opgehangen, onder het motto: "Zoals de waard is, vertrouwt hij z'n gasten"
  donderdag 18 juli 2002 @ 13:27:10 #67
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_5062687
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 13:17 schreef Atrimar het volgende:

[..]

Nee hoor

LoL jij gaat verhuizen . LoL * Lord Dreamer heeft medelijden met arme Trimarretje ... Isa kan beter het noorden achter zich laten ..
pi_5062767
De modjes gaan nu wel heel erg off-topic *streng kijkt*

Ik verhuis niet naar de randstad, het is hier veel rustiger en de mensen zijn een stuk vriendelijker. Nou ja, meestal

ps: echte reden is dat ik nog in Groningen studeer, ik ga echt niet elke dag op en neer naar een ziekenhuis voor m'n co-schappen vanaf Den Haag.

donderdag 18 juli 2002 @ 13:39:58 #69
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_5062843
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 13:34 schreef Isabeau het volgende:
De modjes gaan nu wel heel erg off-topic *streng kijkt*

Ik verhuis niet naar de randstad, het is hier veel rustiger en de mensen zijn een stuk vriendelijker. Nou ja, meestal

ps: echte reden is dat ik nog in Groningen studeer, ik ga echt niet elke dag op en neer naar een ziekenhuis voor m'n co-schappen vanaf Den Haag.

Ic ..oke dat is een mooie uitleg , nu alleen je buren terug pesten .. gewoon klagen over geluidsoverlast en zo .. briefjes in hun bus gooien etc
pi_5063013
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 13:39 schreef Lord Dreamer het volgende:

nu alleen je buren terug pesten .. gewoon klagen over geluidsoverlast en zo .. briefjes in hun bus gooien etc

dat is helemaal niet moeilijk: schuinonder woont een stelletje met een hond die gaat janken en gillen als ze weg zijn. Het klinkt dan alsof het beest verschrikkelijk wordt gemarteld, dit is al enkele maanden aan de gang en ook 's nachts of heel vroeg in de ochtend. Mijn buurjongen van een jaar of 20 heeft regelmatig de stereo op 10, ik kan dan rustig meezingen in de woonkamer. Tussen zijn kamer en mijn woonkamer zitten nog twee andere kamers. De onderbuurman zingt graag mee met Feynoordliederen, echt niet om aan te horen zo vals. Verder probeer ik nog steeds te ontdekken wie zijn wekkerradio zo'n 6 maanden lang (echt waar!) op het zelfde nummer liet afgaan, dit nummer was "We shall overcome" nav de aanslag op het WTC op 11 september. Ik werd dus prompt elke ochtend wakker van dat nummer, brrrr...kan het niet meer uitstaan. Ook wil ik wel weten wie die koekoeksklok heeft, dat ding maakt elk uur herrie, dag en nacht!

ps: ik stoor me nauwelijks aan andere mensen, jeetje...je woont nou eenmaal in een gehorige flat hoor.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')