abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 januari 2012 @ 16:11:59 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107100785

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107100890
:D!
Ja doei.
  zondag 22 januari 2012 @ 16:20:12 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107101206
Klaverjassen...
Wil altijd zoveel, zoals lekker volkorenbrood maken, speltbrood, wraps en dan heb ik tijd en dan heb ik geen zin :')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 22 januari 2012 @ 16:20:56 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107101251
Vik en Mo, goed van het rennen! *O*
pi_107101664
Zo, de kelder is half opgeruimd. Ouders kwamen eerder bakkie doen dan verwacht mijn planning wat doe je :') Geen zin meer om het af te maken, lief gaat dat doen O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107101717
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Vik en Mo, goed van het rennen! *O*
Ja hč? 8-)

Heb deze week nu 2 keer op de spinfiets gezeten + kt gedaan en 3 keer hardgelopen :Y Gaat lekker O+
Ja doei.
pi_107101847
Pff ik weet weer waarom ik geen suiker moet eten.. MEGA dip nu :{
Be someone that makes you happy
  zondag 22 januari 2012 @ 16:35:05 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107102079
Oh enneh ja ik had nog niet echt naar de prijs gekeken :') Maar het concept vond ik wel leuk oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_107102128
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:30 schreef Nallie het volgende:
Pff ik weet weer waarom ik geen suiker moet eten.. MEGA dip nu :{
:D Nu nog onthouden ;)

Zo wil men@work graag red bull in de automaten. Nah dure troep en je stort na de uitwerking in.

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 15:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik die net dit in het Gezonde Ontbijt & Lunch topic! --> http://nl.mymuesli.com/ Kan je je eigen muesli mixen :D Wat zijn ook weer kick-ass dingen voor in muesli? Havermout en lijnzaad enzo toch?

Nu als een Goed Voorbereid Specimen van Huischvrouwmensch boodschappen doen voor vanaaf t/m woensdag :7
My Muesli, leuk concept ken iemand die er werkt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_107102202
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:36 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D Nu nog onthouden ;)

Zo wil men@work graag red bull in de automaten. Nah dure troep en je stort na de uitwerking in.

[..]

My Muesli, leuk concept ken iemand die er werkt.
Indeed ;)
Naja zo duidelijk heb ik m nog nooit echt gemerkt :')
Is er ook iets tegen te doen?
pi_107102474
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:37 schreef Nallie het volgende:

[..]

Indeed ;)
Naja zo duidelijk heb ik m nog nooit echt gemerkt :')
Is er ook iets tegen te doen?
Niet eten ;)
  zondag 22 januari 2012 @ 16:44:23 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107102538
Ja Mo en ik zijn zo goed! 8-).

Straks risotto maken, nom!
Niet meer actief op Fok!
pi_107102561
Yay voor de hardloopsters/sporters/bewegers :)
  zondag 22 januari 2012 @ 16:45:15 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107102573
Hier staat het eten al in de oven. Moet vanavond nog naar Zutphen rijden :{. Echt totaal geen zin in :'). Maar ja, moet morgen om 09:00 in het godvergeten Oldenzaal zijn :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107102967
Ik kwam trouwens gister moe en misselijk thuis, en wat lag daar bij de post? Een brief van O+, gewoon zomaar. Met random dingen zoals wat ie van het boek vond dat ik hem had uitgeleend en gedachtes over een zombie apocalyps. Dat maakte mij blij :D
  zondag 22 januari 2012 @ 16:54:03 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107102987
Wat cute O+
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107103003
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat cute O+
Ja doei.
pi_107103083
Ja vond ik wel :)
  zondag 22 januari 2012 @ 16:57:23 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107103147
Hahaha, een zombie apocalyps _O- :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_107103465
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb net mijn kerstboom opgeruimd :@ :')
Mijne staat nog steeds O+

:@ :')
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 22 januari 2012 @ 17:17:57 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107104118
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:03 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nou, ren maar gauw weg, anders word je uitgelachen ;).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 22 januari 2012 @ 17:22:57 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107104314
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:03 schreef Goodbye het volgende:

[..]

pi_107104339
quote:
12s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:22 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zin om langs te komen? Zelfs de rood met witte santa cadeautjes zak ligt nog voor de kerstboom _O-
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_107104341
hihihahahoho
Ja doei.
  zondag 22 januari 2012 @ 17:31:02 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107104612
Is het al kerst? Hier is het nog gewoon vet herfst :')

Gevulde groente staan in de oven, salade is klaar.
Voorbereidingen FTW.
Werktas met 4 boterhamnmen, mineola, peer, appel, tomaat, halve komkommer, kiwi staat ook al klaar voor morgenochtend
2 bakken met kwark, vla en basterdsuiker staat ook al klaar voor morgenochtend en voor vanavond.

En nu verveel ik mij :')
  zondag 22 januari 2012 @ 17:35:36 #26
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107104796
Gisteren op het werk met alleen maar mannen:
Tupperware, ze hadden het over Tupperware en ze hadden er ook een mening over :D
pi_107104856
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Gisteren op het werk met alleen maar mannen:
Tupperware, ze hadden het over Tupperware en ze hadden er ook een mening over :D
Hahahahaa, wat erg! :D
Dat is net zoiets als mannen die praten over zwangerschappen en echos'. Of vrouwen die over voetbal praten. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_107104917
Zo. Ondanks het vieze weer (gelijk aan dat bij uniekhoorn ;)) hebben we twee uur gewandeld met honden. Buiten voel ik me beter dan binnen :+.
Geen overwerktheid trouwens, gewoon een keelontsteking ofzo. Komt wel slecht uit qua werk, want ik moet de komende twee weken extra werken (5 dagen/week ipv 4 dagen/week). Nou ja. Mocht ik echt ziek worden meld ik me ziek, maar meestal loopt het wel los. En vanavond slapen zal waarschijnlijk wel lukken.

Lijst
• warme melk & havermout
• witlofsalade met ei, 4 krekkers met beleg
• 2 uur wandelen
• grote kom snert
• 1 affligem blond
witlof met spinaziesaus
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 22 januari 2012 @ 17:47:37 #29
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107105189
Sigme, weinig voor je doen, dus je voelt je echt niet goed.

Zo maar even heet douchen, paracetamol en onder de warme dekens?
pi_107105525
Douchen moet ik sowieso nog, mijn wekelijkse haarwassen staat op het programma (ik ben een planner, valt het op?) Zou paracetamol goed zijn? Waarom/waarvoor/waartegen? Ik ben niet zo'n pillenslikker maar heb er niet iets op tegen als het ergens goed voor is :).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 22 januari 2012 @ 18:11:22 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107106228
Paracetamol is ontstekingsremmend volgens mij.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 22 januari 2012 @ 18:17:48 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107106490
o. toastbrood met 20+ kaas + toastbrood met jam en kwark
s. halfuur intensief oefeningen doen
t. 100 gram aardbeien met toef slagroom
l. kwart bak lasagne, schaaltje sla met tomaten en komkommer
t. 3 muffins met slagroom + honingrum
s. rondje lopen
t. kwart zak chips
d. halve paprika, halve koolrabi, 3 wortels, tomaatjes, komkommer, halve avocado, 100 gram zalm , 4 gevulde pepers
pi_107106677
Misschien staan hier nog lekkere dingen tussen, al klinkt niet alles even lekker en gezond :P!!

http://www.culy.nl/recepten/gezonde-snack-ideeen-deel-1/
Worry is a misuse of imagination
  zondag 22 januari 2012 @ 18:24:30 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107106763
Kut (sorry) de verwachting voor tenerife als ik er ben is bewolkt. En dat vind ik echt rot, want zak bijna weg (vergeet dat bijna) in een depressie door dat grijze weer. Ben in staat maar niet te gaan
pi_107106869
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:24 schreef Tinkepink het volgende:
Kut (sorry) de verwachting voor tenerife als ik er ben is bewolkt. En dat vind ik echt rot, want zak bijna weg (vergeet dat bijna) in een depressie door dat grijze weer. Ben in staat maar niet te gaan
Ik denk dat bewolkt wil zeggen dat er ook wel af en toe en zonnetje is of eigenlijk vooral maar dat er gewoon wat wolkjes zijn en niet superwarm, dus gewoon lekker. Het is nog altijd 100x beter dan dit kutweer dus ik denk dat je je sowieso beter voelt als je wel gaat!
pi_107106982
Weet niet wanneer je gaat maar vanaf 27 januari is het overwegend helder: http://www.worldmeteo.info/nl/weer.html?id=SPXX0210
pi_107106993
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:11 schreef Tinkepink het volgende:
Paracetamol is ontstekingsremmend volgens mij.
Ik dacht paracetamol juist niet en alleen ibuprofen en aspirine wel... Puff, Sjaap? :P
Know that while you sleep
Everything has changed
  zondag 22 januari 2012 @ 18:31:39 #38
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107107043
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:27 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik denk dat bewolkt wil zeggen dat er ook wel af en toe en zonnetje is of eigenlijk vooral maar dat er gewoon wat wolkjes zijn en niet superwarm, dus gewoon lekker. Het is nog altijd 100x beter dan dit kutweer dus ik denk dat je je sowieso beter voelt als je wel gaat!
Je hebt vast gelijk, maar mijn depressieve zelf gelooft er niet in :`)
Lang geleden dat ik er zo last van heb gehad. Zonnebank en daglichtlamp helpen niet. Sporten heb ik geen zin in met dat rotweer. Ik weet het even niet meer.
  zondag 22 januari 2012 @ 18:34:58 #39
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107107180
Wie zegt even tegen met dat meer dan een week vooruit het weer voorspellen niet gaat? Met bewijs?

En het was idd ibuprofen en aspirine en geen paracetamol.
pi_107107212
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je hebt vast gelijk, maar mijn depressieve zelf gelooft er niet in :`)
Lang geleden dat ik er zo last van heb gehad. Zonnebank en daglichtlamp helpen niet. Sporten heb ik geen zin in met dat rotweer. Ik weet het even niet meer.
Hophop naar Tenerife! Meestal valt het ter plaatse enorm mee, het is er echt bijna altijd helder weer.
pi_107107366
Oh, en de bewolking op de kanaren zit meestal op een vaste hoogte, die maakt dat je aan het strand (laag) en in het midden van het eiland (hoog) een prachtige zonnige dag hebt.

Als alles tegen zit steek je over naar La Palma, dat is nog helderder. Ik ken daar een pension van een heel aardige behulpzame gastvrije duitser, die ook een paar appartementen bezit, mocht het nodig zijn.
pi_107107378
Zelfs de buienradar kun je niet vertrouwen Tink! Die zegt dat het droog is en dan regent het nog gewoon!
En niets is zo veranderlijk als het weer. :)
Sowieso is het het daar een stuk warmer en daar word je ook al blij van. :)
Doe wat je niet durft.
  zondag 22 januari 2012 @ 18:44:06 #43
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107107524
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:40 schreef sigme het volgende:
Oh, en de bewolking op de kanaren zit meestal op een vaste hoogte, die maakt dat je aan het strand (laag) en in het midden van het eiland (hoog) een prachtige zonnige dag hebt.

Als alles tegen zit steek je over naar La Palma, dat is nog helderder. Ik ken daar een pension van een heel aardige behulpzame gastvrije duitser, die ook een paar appartementen bezit, mocht het nodig zijn.
Ik hou 'm in gedachten maar hoop dat het niet nodig is.
pi_107107540
Ja, bij La Palma bleven de buien gewoon hangen aan de westkant van het eiland, dus als je naar de oostkant reed (slingerdeslingerdetunneldeslinger) had je altijd zon :7
pi_107107729
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:34 schreef Tinkepink het volgende:
Wie zegt even tegen met dat meer dan een week vooruit het weer voorspellen niet gaat? Met bewijs?

ikke. Vorige week zeiden ze dat het nu -20 zou zijn. en het is hooguit min 5.

Kop op tink, nog even doorzetten.
  zondag 22 januari 2012 @ 18:51:26 #46
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107107818
Jij trekt het een stuk beter dit jaar hč, de winter?
pi_107107916
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:51 schreef Tinkepink het volgende:
Jij trekt het een stuk beter dit jaar hč, de winter?
Ja, heel veel beter. Terwijl het weer hier beroerder is. We hebben enorm veel grijze dagen, waar het voorheen gewoon lekker koud en helder was...
pi_107107946
quote:

Dat gaat niet :) wij kijken al 2 weken en het veranderd steeds :D
pi_107107999
Lijstje gisteren:
O: appel met yoghurt, mandarijn en grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: tosti
T: yum yum chicken flavour
D: nasi met 2,5 ons groente, Tsing Tao
T; 2 donuts, 1 zak kronkels (AH hier verkoopt geen wokkels meer :{ ), 3 glazen witte wijn, 5 toastjes filet americain, 2 stukken brioche
S: bovenverdieping poetsen

Lijstje vandaag:
O: appel met yoghurt, mandarijn en grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: tosti
T: glas witte wijn, 1 champagne, 1 hapje
D: ravioli met pesto en zongedroogde tomaatjes, sla, nasi met groente
T: ?
S: 35 min crosstrainer, half uur fietsen
  zondag 22 januari 2012 @ 19:04:05 #50
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107108306
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, heel veel beter. Terwijl het weer hier beroerder is. We hebben enorm veel grijze dagen, waar het voorheen gewoon lekker koud en helder was...
Voor mijn gevoel is het hier nu al 2 maanden grijs. Kerstvakantie was nat en grijs, weekenden zijn nat en grijs. Ik verlaat het huis in het nat en donker en kom thuis in het nat en donker. Alleen vorig weekend, toen hadden we een paar uur wat blauwe lucht. Maar ik hou erover op. Zeuren is zinloos.
pi_107108393
Lijstje vandaag
O: 2 croissantjes met jam, zachtgekookt eitje
S: Evy 2
L: dubbele boterham kipfilet en roerei, boterham pindakaas
T: brok speculaas
B: rondje door het park
T: handje nootjes, witte wijn
D: Lasagna met lagen bolognese en spinazie a la creme, bovenop mozarella
T: bakje vanilleyoghurt
  zondag 22 januari 2012 @ 19:08:21 #52
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107108475
Voorspellingen zijn zo onbetrouwbaar Tink. Ik heb ooit eens een week regen gehad op Gran Canaria. Zelfs de lokale bevolking had zoiets van :? en dat terwijl de voorspelling redelijk tot goed was. Je kan veel dingen beīnvloeden, maar het weer is er daar geen van. Helaas.
pi_107108782
quote:

Er is voorspeld dat dit de meest koude winter in jaren zou worden.. Dat is tot nu toe ook niet zo..
  zondag 22 januari 2012 @ 19:27:22 #54
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107109137
Tink wanneer ga je ? Ow ik hoop echt dat je schitterend weer krijgt!
Je wordt inderdaad vreselijk wanhopig van dit weer, je kan niks, alles doet zeer in je lijf door de koude luchtvochtigheid. :r
Horrorwinter met recht! Geen winter :r

Tink, het komt goed hoor, het is daar sowieso veel beter en je hebt vakantie O+
pi_107109887
Er is voor lowlands vanalles voorspeld tussen 5 dagen plenzende regen en een nieuwe hittegolf. Dit alles binnen een week voor vertrek. Uitkomst: een plensbui op de eerste dag en aangenaam (rond 20 graden) rest van de week. Dat had niemand voorspeld :P.

Zelfde met mijn vakanties naar Ierland: ze voorspellen altijd regen, maar ik heb in de totaal 3 weken dat ik daar was, maar twee dagen daadwerkelijk een regenpak nodig gehad.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_107110147
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Tink wanneer ga je ? Ow ik hoop echt dat je schitterend weer krijgt!
Je wordt inderdaad vreselijk wanhopig van dit weer, je kan niks, alles doet zeer in je lijf door de koude luchtvochtigheid. :r
Horrorwinter met recht! Geen winter :r

Tink, het komt goed hoor, het is daar sowieso veel beter en je hebt vakantie O+
Heb jij zo'n last van dit weer?

Zo voor morgen een bak salade klaargemaakt (Little gem met 2 tomaten en bleekselderij)+ yoghurtdressing, 5 eieren met champi's en paprika (voor 2 dagen), 2 maīskolven onder de grill gedaan :9 en een ananas gefileerd plus 3 boterhammen klaargemaakt.

Die ananas haalt het maar deels tot morgen :9
  zondag 22 januari 2012 @ 20:18:31 #57
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107111442
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:51 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Heb jij zo'n last van dit weer?

Zo voor morgen een bak salade klaargemaakt (Little gem met 2 tomaten en bleekselderij)+ yoghurtdressing, 5 eieren met champi's en paprika (voor 2 dagen), 2 maīskolven onder de grill gedaan :9 en een ananas gefileerd plus 3 boterhammen klaargemaakt.

Die ananas haalt het maar deels tot morgen :9
Ja, witte dode vingers en tenen, blaren op de tenen. Pijnlijke handen.

Wow, je salade klinkt heerlijk (behalve de bleekselderij) Heerlijk!

Ben nog bezig om 500 ml kwark en vla met basterdsuiker en een schep jam op te peuzelen, daarna slapen.
Eiwitten na het sporten (ei en kipfilet) en eiwitten nu in de kwark voor het slapen..
Goedgekeurd?
pi_107111776
Ik had bleekselderij gekocht en gegeten en ik vond het best lekker! Niet draderig ofzo, gewoon lekker fris. Maar goed het was gewoon heel klein gesneden in de risotto :').

Lijstje vandaag is weer drama, veel te veel! Staat nu nog een quiche in de oven, nog een kwart en morgen een andere kwart.
pi_107111909
Mijn lijstje is ook drama. Duidelijk weekend, want veel te veel suikers (croissantje, m&m's). Beetje goed proberen te maken met kwark/havermout/muesli, fruit en groente :P .

Morgen weer beter, het is toch handig als je 's ochtends al moet beslissen wat je voor de hele dag mee gaat nemen. Gelukkig zijn heel veel collega's op dit moment aan de lijn ( :D ), dus geen gevulde koek- en snoeptrommels. B-)
pi_107112159
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:24 schreef Perruche het volgende:
Ik had bleekselderij gekocht en gegeten en ik vond het best lekker! Niet draderig ofzo, gewoon lekker fris. Maar goed het was gewoon heel klein gesneden in de risotto :').

Lijstje vandaag is weer drama, veel te veel! Staat nu nog een quiche in de oven, nog een kwart en morgen een andere kwart.
In de risotto gaat die typische bleekselderijsmaak weg :P
pi_107112441
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:31 schreef Probability het volgende:

[..]

In de risotto gaat die typische bleekselderijsmaak weg :P
Ja dat klopt, daarom was het ook lekker :').

Heb nu een quiche in de oven staan met wilde spinazie, paddestoelen, feta en amandelschaafsel :9.
pi_107112654
quote:

Snij het ook in de salade heel fijn ;) en ja zat ik de vitatas dus opeten :+
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:36 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja dat klopt, daarom was het ook lekker :').

Heb nu een quiche in de oven staan met wilde spinazie, paddestoelen, feta en amandelschaafsel :9.
Oh nom maar wel laat!
pi_107113207
Bleh, iedereen ligt hier weer op bed en ik waak bij het katje. Die ligt er heel stilletjes bij.. ik hoop dattie gewoon "inslaapt" anders morgen met hulp van de dierenarts.
En dan kan ik er niet bij zijn, want intake bij het pijncentrum in het MCL waar ik ook al zoveel zin in heb.... pff

borreltje dan maar geloof ik.
  zondag 22 januari 2012 @ 20:51:41 #64
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107113420
Sterkte mar. Ik drink met je mee.
*proost op geluk en gezondheid
  zondag 22 januari 2012 @ 20:52:48 #65
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107113499
Oooh MarMar... sterkte
pi_107113607
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:48 schreef MarMar het volgende:
Bleh, iedereen ligt hier weer op bed en ik waak bij het katje. Die ligt er heel stilletjes bij.. ik hoop dattie gewoon "inslaapt" anders morgen met hulp van de dierenarts.
En dan kan ik er niet bij zijn, want intake bij het pijncentrum in het MCL waar ik ook al zoveel zin in heb.... pff

Aww, wat een rot einde van je weekend. ;( Sterkte! :*
Know that while you sleep
Everything has changed
  zondag 22 januari 2012 @ 20:56:22 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107113718
Awww, wat verdrietig, Mar, ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt :*.
Niet meer actief op Fok!
pi_107113893
Ik wil jullie wel laten lachen met een lijstje:
O kwark, havermout, banaan, rozijntjes
L stuk appeltaart
T toastjes met brie
T plakjes grunniger worst
T zoute stengels
T nachos con todo
D stamppot andijvie met spekjes, worst, augurk
T stuk appeltaart

nu in de auto naar huis in duet met T.: Perhaps Love :) O+
pi_107113928
quote:

Bleekselderij met kruidenroomkaas :9 Al doet dat het hele gezonde van bleekselderij wel een beetje teniet.

Sterkte met het katje MarMar!
pi_107114376
bleekselderij met pindakaas! :9

Inderdaad, sterkte, MarMar.
pi_107114458
Mijn lijf werkt ook niet mee met kou. Allemaal stomme kwaaltjes. Advies van huisarts: emigreren naar een warm land... :') Tot die tijd, vette pech!

Onverwacht uit eten geweest met onbeperkt sushi, maar heb t beperkt gehouden ;) wel lekker!
pi_107114725
thx lieverds :*
pi_107115085
MarMar :*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_107116250
Och MarMar wat rot :* Arm beestje en arme jullie.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_107116414
Ocherm, sterkte Mar! :*
Ja doei.
pi_107117039
Doe wat je niet durft.
pi_107117402
quote:
Hahaha, ik ben zo blij dat ik het bij aanmoedigen kan houden :D. Wel leuk opgezet!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_107117479
Marmar, sterkte met het katje. En ook alvast voor morgen :*.

Tink, het komt vast goed met het weer, nog eventjes en jij zit in de zon! O+
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_107117640
Ik kwam deze link tegen in CUL, ik denk dat ik deze week wel een leuk mixje ga maken. :D
pi_107117683
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:48 schreef MarMar het volgende:

Sterkte!
pi_107117813
En weer thuis! De wekker moest opnieuw ingesteld worden, maar dat viel te verwachten bij die stroomstoring. Gelukkig geen plasje in of voor de koelkast.

Knuf voor de kat van Mar! Sneu..
pi_107117828
quote:
Ik wil denk ik meedoen, maar dan wel met m'n broertje als team anders durf ik niet :P
pi_107118159
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:54 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik wil denk ik meedoen, maar dan wel met m'n broertje als team anders durf ik niet :P
Cool! Moet je je even aanmelden via www.urbanathlon.nl
En je broertje moet ook gewoon mee. B-)
Doe wat je niet durft.
  zondag 22 januari 2012 @ 22:02:31 #84
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107118353
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:54 schreef Mini. het volgende:

[..]

Aww, wat een rot einde van je weekend. ;( Sterkte! :*
Dat.
  Vis een optie? zondag 22 januari 2012 @ 22:03:46 #85
70532 loveli
N
pi_107118442
^^

Daglijstje afgesloten met domperidon en een just-in-case-teiltje :')
crap in = crap out
  zondag 22 januari 2012 @ 22:06:28 #86
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107118637
Altijd fijn :')
pi_107119502
Arme loveli!
pi_107119808
thx lieverds en beterschap li!

Beestje ligt nu in een holletje van dekens verstopt naast me op de bank.. Kan het niet over mn hart verkrijgen om m alleen te laten, dus ik ben nog wel ff wakker ben ik bang.
pi_107120971
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:23 schreef MarMar het volgende:
thx lieverds en beterschap li!

Beestje ligt nu in een holletje van dekens verstopt naast me op de bank.. Kan het niet over mn hart verkrijgen om m alleen te laten, dus ik ben nog wel ff wakker ben ik bang.
Sterkte, ergens zou het wel fijn zijn als hij rustig bij jou inslaapt nu! :*
pi_107122579
Dat hoop ik eigenlijk ook Nallie thx :*
pi_107126745
Toch maar richting bed.. katje gaat mee.
  maandag 23 januari 2012 @ 05:07:32 #92
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107128215
Gossie..
Sterkte vandaag Mar
pi_107128698
Goeiemorgen allemaal!

Planning:

O: 4 volkorenboterhammen, 2 met hagelslag, 2 met appelstroop
T: peer
L: restje stoofpot met 2 volkorenboterhammen
T: ?
B: 50 minuten wandelen
D: sperciebonen, kipfilet en wat pindasaus.
T: frambozen met yoghurt.
pi_107128799
Awww, Mar :* Hoe gaat het nu met het katje? Is hij rustig ingeslapen? Vind het echt rot voor jullie :*

Loveli, hopelijk voel je je beter, en zo niet: beterschap!
pi_107128858
Even iets anders. Ik heb Jeuk. Overal. JEUK. Sinds bijna een week nu. Soms wat minder, maar nooit helemaal weg. Word er helemaal gek van }:|

Vannacht in bed ook. Mijn rug, schouders, bovenbenen, buik, zij, nek... ARGH :( En continu blijven krabben maakt het alleen maar erger. Zoooo irritant. Kan een bijwerking van de Remicade zijn, kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn :+

Lichtpuntje: ik heb geen jeuk op, ehrm, 'genante' plekken :P Dus als ik het echt niet meer uithoud, kan ik wel gewoon krabben :+ *O*
pi_107129084
mogge.. katje ligt alleen maar heel stilletjes, maar is niet zelf gegaan.. Vanmiddag om half twee gaat Chris ermee naar de dierenarts. Kan er zelf niet bij zijn want ziekenhuisdingen :{

lijstje vandaag:

O: havermout
T: cappuccino, peer
L: salade, 2 crackers met kaas, gekookt ei
T: ziekenhuiskoffie?
D: spruitjes met cashewnootjes en parmezan
T: kwark met een banaan
pi_107129277
Sterkte vandaag Mar! Is het een nare ziekenhuisafspraak?
pi_107129338
Rot zeg mar :* Sterkte ermee. Ook vooral naar voor je kinders...
Maar bij de weg; alleen spruitjes voor je D?

Ik ga maar weer even terug in het gareel :') ik heb echt moeite om me niet vol te proppen in het weekend!

Planning:
O: dubbele vk bth kaas/pesto
T: koffie met melk, appel
L: 2 gebakken ei met ham en salade met gegrilde groenten
T: beker vifit, banaan, scamorza kaasje
B: 2x20 minuten fietsen
D: kwart quiche met spinazie en chamos, waterkerssoep
T: vast wel een stukje brownie :')
pi_107129340
Iig een vervelende waar ik behoorlijk geen zin in heb. 1 uur durende intake bij centrum voor chronische pijn en stoornissen aan het bewegingsapparaat, waarbij ik met een beetje geluk me eerst door wat gesprekken met mensen die nog niet eens een bevalling hebben doorstaan moet voeren, die mij dan willen gaan vertellen hoe ik moet gaan omgaan met pijn om dan vervolgens als ze erachter komen dat dat mijn grootste probleem niet is zodat ik hopelijk gericht nog een beetje hulp kan krijgen.
Eigenlijk doe ik het helemaal niet omdat ik het zelf wil, maar omdat ik hoop dat daar nog wat back up vandaan komt zodat ik weer wat sterker sta tegenover de instanties. Mijn motivatie voor dit traject is nihil :')
pi_107129432
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 08:58 schreef MarMar het volgende:
Iig een vervelende waar ik behoorlijk geen zin in heb. 1 uur durende intake bij centrum voor chronische pijn en stoornissen aan het bewegingsapparaat, waarbij ik met een beetje geluk me eerst door wat gesprekken met mensen die nog niet eens een bevalling hebben doorstaan moet voeren, die mij dan willen gaan vertellen hoe ik moet gaan omgaan met pijn om dan vervolgens als ze erachter komen dat dat mijn grootste probleem niet is zodat ik hopelijk gericht nog een beetje hulp kan krijgen.
Eigenlijk doe ik het helemaal niet omdat ik het zelf wil, maar omdat ik hoop dat daar nog wat back up vandaan komt zodat ik weer wat sterker sta tegenover de instanties. Mijn motivatie voor dit traject is nihil :')
Snap ik... bah! Maar heel heel misschien komen ze nog wel met iets nieuws?! En anders heb je weer iets extra voor je stapel inderdaad. Succes! Nare dag voor jou vandaag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')