Sorry als dit een beetje een verwarrend verhaal is geworden, maar ik had even de behoefte om het van me af te schrijven.
quote:Dank voor deze nuttige bijdrage. En ga nu maar weer terug naar onzin!
Op woensdag 17 juli 2002 10:01 schreef mister-ious het volgende:
ik adviseer je om op ballet te gaan of op korfbal of op kantklossen met hindernissen.
(over mijn situatie op dit moment zal ik trouwens verder maar niet uiwijden.. dingen kunnen nou eenmaal kapot gaan, helaas)
quote:Andyvie, ik denk dat je het sociale leven moet gaan opzoeken. Dat hoeft niet perse de disco of kroeg te zijn, maar kan ook bij een sportclub oid zijn.
Op woensdag 17 juli 2002 09:55 schreef Andyvie het volgende:
[...]
Misschien gewoon eens naar een Fok! meeting gaan? Ik heb begrepen dat het er daar relaxed aan toe gaat. En een hoop mensen kun je al via je toetsenbord leren kennen waardoor het eerste contact niet zo heel eng is.
Wat ook kan helpen is een baantje in de horeca zoeken, je komt makkelijk snel met veel mensen in contact.
Als je je niet prettig voelt in je huidige situatie, dan is er maar 1 die daar verandering in kan aanbrengen en dat ben je zelf. Zet dus gewoon die eerste stap de andere richting in.
Succes !!!
je zou in ieder geval je PC onder je arm mee kunnen nemen naar een LAN-Party, dat is dan toch wel een social-event voor gelijkgestemden. Heb je in ieder geval genoeg gespreksstof.
of stomweg de knoop eens doorhakken en gewoon daten via internet, *we zitten tenslotte in het nieuwe millenium*, en ga er van uit dat ook de meisjes die via internet daten niet altijd zijn wie ze zeggen, en derhalve net zo zenuwachtig zullen zijn als jij
quote:Gelukkig is dat nog niet zover in mijn MSN lijst. Hier op fok is het soms wat moeilijker
Op woensdag 17 juli 2002 10:09 schreef extreme het volgende:
op het moment dat je niet meer weet of je beste vrienden mannelijk of vrouwelijk zijn omdat je dat niet op kan maken uit de nicknames, dan zit je redelijk in een sociaal coma.
groot veel groet
quote:sorry mods voor de flame maar als iemand iemand op zo'n manier vernederd dan verdient die op zen minst een ban
ik adviseer je om op ballet te gaan of op korfbal of op kantklossen met hindernissen.
Sindsdien gaat het ook vele malen beter met me... Ik ben van een gesloten verlegen persoon naar een open en actief persoon gegaan. Voor mij is het echt goed geweest.
quote:Als je dat wat hij zegt iets minder letterlijk neemt, heeft ie wel voor 110% gelijk..
Op woensdag 17 juli 2002 10:27 schreef Olivis het volgende:[..]
sorry mods voor de flame maar als iemand iemand op zo'n manier vernederd dan verdient die op zen minst een ban
quote:En hij gaat erg kort door de bocht.
Op woensdag 17 juli 2002 10:33 schreef BarBaar het volgende:[..]
Als je dat wat hij zegt iets minder letterlijk neemt, heeft ie wel voor 110% gelijk..
Iemand die verlegen is gaat niet zomaar naar een sportclub (gewoon kantklossen kan nog, maar met hindernissen is wel meteen heel heftig).
Andyvie, kun je niet bij een studentenvereniging gaan? Of je aansluiten bij een activiteitenvereniging van studenten? Die stap is al wat kleiner omdat je veel van die mensen al eens hebt gezien.
quote:Mja, zou een optie kunnen zijn, maar dat had ik eerder moeten doen dan, denk ik. Ik loop nu stage dus hoef nog maar een paar maanden voor ik afstudeer. Ik ben wel lid van mijn studievereniging en ga sporadisch wel eens naar een borrel die ze organiseren, maar niet naar de grotere feesten zeg maar, want daar voel ik me niet echt op mijn gemak (veel te druk) en die beginnen nu ook te laat wil ik de volgende dag weer op tijd op mijn werk zijn.
Op woensdag 17 juli 2002 10:38 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Andyvie, kun je niet bij een studentenvereniging gaan? Of je aansluiten bij een activiteitenvereniging van studenten? Die stap is al wat kleiner omdat je veel van die mensen al eens hebt gezien.
Ik moet gewoon een manier bedenken, denk ik, om de kring waar ik nu in zit te doorbreken. Bij al jullie suggesties denk ik gelijk: help dat is nieuw, dat is eng, maar ik moet gewoon van die gedachte af op de een of andere manier.
quote:Had ik drie jaar geleden moeten doen inderdaad, maar ik hoef nu nog maar 5 maanden en ik vind het zonde om 5 jaar studie weg te gooien. Die 5 maanden kom ik ook nog wel door. En dan heb ik in ieder geval iets.
Op woensdag 17 juli 2002 10:54 schreef VrAnKiE het volgende:
En als je je studie niet leuk vindt, moet je meteen iets anders gaan doen.
quote:Nee hoor.
Op woensdag 17 juli 2002 10:55 schreef Andyvie het volgende:
Bij al jullie suggesties denk ik gelijk: help dat is nieuw, dat is eng, maar ik moet gewoon van die gedachte af op de een of andere manier.
Je hebt er nu last van, maar blijkbaar nog niet genoeg dat je denkt: "stik maar en NU ga ik er iets aan doen".
Als dat moment komt dan onderneem je makkelijker iets om het te doorbreken. Ga het niet forceren, daar wordt je alleen maar ongelukkiger van.
en nog wat wijze woorden: Het leven regelt het allemaal vanzelf, maak je geen zorgen.
en vergis je ook niet in de kracht van internet, ik heb heel veel nieuwe mensen leren kennen via het web, en de stap tussen gezellig chatten online, of gezellig chatten met een flesje wijn in een restaurant, de kroeg, of gewoon thuis is kleiner dan je denkt...
quote:Dat ben ik ook zeker van plan. Er zijn een aantal mensen die ik best wel eens zou willen ontmoeten in het echt (en dan ga ik niet op het laatste moment terugkrabbelen, zoals in het verleden wel eens is gebeurd).
Op woensdag 17 juli 2002 11:01 schreef extreme het volgende:en vergis je ook niet in de kracht van internet, ik heb heel veel nieuwe mensen leren kennen via het web, en de stap tussen gezellig chatten online, of gezellig chatten met een flesje wijn in een restaurant, de kroeg, of gewoon thuis is kleiner dan je denkt...
En wat dat koudwatervrees betreft, als je eenmaal de moeilijkste eerste stap hebt gezet, valt de rest best mee
Kijk eens op asa-uzb.nl, daar vind je specifieke studentenbanen, die af en toe het vakkenvullen/vuilnismanneren/zulks overstijgen. Misschien dat er iets voor je bij zit.
Daarnaast kan je eens kijken op een Fok! meeting, zoals eerder genoemd wordt. De Onzin-meeting is juist vanwege de grootte een leuk idee, omdat er altijd wel mensen rondlopen met wie je over wat dan ook kan kletsen.
Wat misschien ook leuk kan zijn, weet niet of het jou stijl is, de mijne niet meer, is om eens een keer een VV topic binnen te stappen. Men is daar hartelijk en je leert mensen snel kennen op een relaxte manier en is misschien een stap naar je eerste meet.
Het heeft voor jouw geen nut om zomaar naar een discotheek of kroeg te gaan, daar maak je geen vrienden.
Misschien moet je ook wel iets aan je uiterlijk doen, ik weet niet hoe je er nu uit ziet. Maar een nieuw kapsel en kleren kunnen je enorm veranderen en meer zelfvertrouwen geven
Of wat nog beter werkt: "Ik ga vanavond naar de Zomerfeesten in Nijmegen, biertje tanken! Zin om mee te gaan?"
Blik kennissen is zo opgengetrokken, en tussen al die mensen zitten best potentiele vrienden dan.
Eenzaamheid zit in je hoofd. Het is de angst op alleen te zijn die je onzeker maakt en die je op den duur ervan weerhoudt om actie te ondernemen. Om te vluchten achter de computer om het zo maar eens te zeggen.
Dus ga die uitdaging met jezelf aan en zoek mensen op waarvan je vermoed dat je dezelfde intersses of hobby's hebben. Heb je altijd iets om over te praten en leer je via via ook weer anderen kennen. Een telefoontje is snel gepleegd, een biertje snel gedronken
succes!
quote:En WAT is er mis met korfbal??
quote:Ik zit al 5 jaar op kamers, das dat zal niet zoveel helpen. Maar je hebt wel gelijk. Het was vroeger altijd heel gezellig op de gang waar ik woonde, maar sinds er een aantal mensen zijn verhuisd, is het lang zo leuk niet meer en trek ik me steeds verder terug uit het afdelingsleven. Misschien moest ik maar eens gaan verhuizen of zo...Gelukkig is het alleen-zijn gevoel wat minder vandaag. Ik ben minder moe dan de laatste paar dagen en dan kan ik er een stuk beter mee omgaan.
Op donderdag 18 juli 2002 07:24 schreef Pulsemaster het volgende:[..]
Enne.... op kamers gaan wil ook wel een helpen!
Gboy: alle steun is meegenomen
Ook alle anderen bedankt voor jullie suggesties. Het wordt echt onder mijn neus gewreven dat ik er zelf iets aan moet doen. En het is goed dat dat tegen me gezegd wordt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |