abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 januari 2012 @ 20:17:16 #1
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107075700

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok was mister Mercer?! :?
En wie is Gerard van Erp? Conferencier en Laura-adept?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos, tevens maker van de OP ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

wksp3c.JPG sp3c ("owja ik mod dit hele spektakel")

zoso.jpg Spijkerbroek ("Ach, ze heeft ook de motor nog.")

Tide.jpg Tide (" http://solozeilster.hyves.nl/ ")

Eclipse%20klein.jpg Motorboot ("Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! ")

noiconn.png MrFoureyes ("Die Mercer mediablokkade is inderdaad onverdraaglijk!")
Topicreeks: Laura Dekker
  zaterdag 21 januari 2012 @ 20:18:33 #2
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107075747
Uitgerekend ik heb de laatste post.
Als iemand anders de eer van dit topic wil prima.
pi_107075794
Laura is fantasties *O*
Parool
AD
Volkskrant
Telegraaf
nu.nl
BN de Stem
NRC
Sp!ts
PowNews

Laura, je bent geweldig. Gefeliciteerd namens heel FOK! *O* *G*

[ Bericht 4% gewijzigd door BabeWatcher op 21-01-2012 20:27:01 ]
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_107075860
Het was al op de duitse tv :)
pi_107075951
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:21 schreef svetan het volgende:
Het was al op de duitse tv :)
Op welke zender dan?
Het Staatsjournaal sloot ermee af (zonder beelden), met een verwijzing naar Nieuwsuur. Het Jeugdjournaal heeft morgen een exclusief interview met zeilvrouw Laura Dekker. Verder is er op zaterdagavond nauwelijks nieuws op tv.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 20:25:06 #6
365167 Knuffeltutje
Soms met een rijmpje
pi_107075974
quote:
Dekker heeft in totaal ruim 27.000 zeemijlen afgelegd. Het record stond op naam van de Australische zeilster Jessica Watson. Zij voltooide de reis drie dagen voordat ze 17 werd. Laura wordt 17 op 20 september 2012. Het verschil tussen de twee meisjes is wel dat Watson de reis non-stop maakte. Laura pauzeerde tijdens haar reis een aantal keer en keerde ook terug naar Nederland om op de Hiswa een lezing te geven.
Dat vind ik niet echt een reis om de wereld
Ik hou van knus, ik hou van knuffelen, ik hou van aan lieve mannen snuffelen en frutselen.
Ik ben geen stomme kloon. Ik ben geen newbie.
pi_107076003
Was op n-tv
pi_107076050
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:19 schreef BabeWatcher het volgende:

:(
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 20:27:08 #9
137949 Disana
pi_107076057
quote:
Laura Dekker heeft een ijzeren karakter. 'Toen ze elf was ben ik een keer met haar naar Langweer gevaren', zegt haar moeder Babs Muller. 'Omdat er geen plek was in de haven, zei de havenmeester dat ze ergens anders heen moest, maar ze legde gewoon aan. Iedereen stond naar ons te kijken, maar ze had haar kop erop gezet, dus ze deed het. En daarna liet ze zich ook niet meer verjagen. Laura is geen doetje.'

Maar dat heeft ook een keerzijde. 'Laura doet precies wat ze wil', zegt Marijke Schaaphok, directeur van MasMedia, die een film wilde maken over Laura en haar reis. De deal ketste op het laatste moment af. 'Bij haar vertrek uit Portugal had ze camera's aan boord. Maar ze was de haven nog niet uit, of ze had ze al uitgezet. Na tíen minuten. Toen dacht ik: dit gaat het niet worden. Ze was te onvoorspelbaar. Ik wilde niet in de willekeur van een puber terechtkomen.'
pi_107076126
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Laura Dekker heeft een ijzeren karakter. 'Toen ze elf was ben ik een keer met haar naar Langweer gevaren', zegt haar moeder Babs Muller. 'Omdat er geen plek was in de haven, zei de havenmeester dat ze ergens anders heen moest, maar ze legde gewoon aan. Iedereen stond naar ons te kijken, maar ze had haar kop erop gezet, dus ze deed het. En daarna liet ze zich ook niet meer verjagen. Laura is geen doetje.'

Maar dat heeft ook een keerzijde. 'Laura doet precies wat ze wil', zegt Marijke Schaaphok, directeur van MasMedia, die een film wilde maken over Laura en haar reis. De deal ketste op het laatste moment af. 'Bij haar vertrek uit Portugal had ze camera's aan boord. Maar ze was de haven nog niet uit, of ze had ze al uitgezet. Na tíen minuten. Toen dacht ik: dit gaat het niet worden. Ze was te onvoorspelbaar. Ik wilde niet in de willekeur van een puber terechtkomen.'

Gewoon stronteigenwijs en asociaal dus..
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 20:29:06 #11
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_107076139
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:15 schreef Marrije het volgende:
Eh. . .ja. . .niet onaardig.
Blijft nee. Ik vind het niets bijzonders namelijk. Beetje tochtjes maken van eiland naar eiland met dikke uitrust periodes en een boot die zowat op automatische piloot vaart.
Dat kan mijn hond nog.
+ De hele hetze van te voren en haar aandachtsgeile houding: neuh. Presteer echt eens wat.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 20:30:53 #12
137949 Disana
pi_107076203
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Gewoon stronteigenwijs en asociaal dus..
Mja, wij wisten dat al. Het is voor allen die idolaat van haar zijn wel eens goed dat het nu echt naar buiten komt, want zij projecteren hun dromen op een kind dat veel beter af zou zijn met een degelijke opvoeding plus school.
pi_107076282
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Blijft nee. Ik vind het niets bijzonders namelijk. Beetje tochtjes maken van eiland naar eiland met dikke uitrust periodes en een boot die zowat op automatische piloot vaart.
Dat kan mijn hond nog.
+ De hele hetze van te voren en haar aandachtsgeile houding: neuh. Presteer echt eens wat.
onze toetsenbordheld kan het natuurlijk allemaal beter :')
  zaterdag 21 januari 2012 @ 20:34:03 #14
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107076308
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat kan mijn hond nog.
Ik moest lachen :')
pi_107076314
Jaja....MasMedia. Gelukkig heeft Laura geen Bigbrother toestanden/pedobeelden toegelaten die door een locale mediagoeroe geplant waren. Privacy is ook voor iemand als Laura een hoog goed. Nu jammeren maar niet van te voren duidelijke, voor alle partijen acceptabele afspraken maken. Ik ben wel benieuwd naar de film/ docubeelden die Laura zelf gemaakt heeft.
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 20:34:17 #16
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_107076316
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:33 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

onze toetsenbordheld kan het natuurlijk allemaal beter :')
Blind achter de meute lopen verblind je voor de feiten. Das bekend.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_107076392
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:34 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Blind achter de meute lopen verblind je voor de feiten. Das bekend.
Blind achter critici aanlopen, die het helemaal verkeerd hebben, dat zei ik al voor aanvang van Laura's reis en nu nog steeds. Laura is een zeeheld, zij mag zich toevoegen aan het rijtje van vader en zoon Tromp, Michiel de Ruyter en Piet Hein.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 20:40:36 #18
3542 Gia
User under construction
pi_107076527
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:05 schreef BabeWatcher het volgende:
Spreek voor jezelf!! Niet namens mij.
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 20:40:59 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107076541
nou alle respect voor de zeiltocht maar dat rijtje is echt een stuk exclusiever hoor _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 20:41:53 #20
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107076569
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:36 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Blind achter critici aanlopen, die het helemaal verkeerd hebben, dat zei ik al voor aanvang van Laura's reis en nu nog steeds. Laura is een zeeheld, zij mag zich toevoegen aan het rijtje van vader en zoon Tromp, Michiel de Ruyter en Piet Hein.
:D _O-
Echt, geweldig dit, geen zeilheld maar een zeeheld :D
pi_107076595
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:34 schreef svetan het volgende:
Jaja....MasMedia. Gelukkig heeft Laura geen Bigbrother toestanden/pedobeelden toegelaten die door een locale mediagoeroe geplant waren. Privacy is ook voor iemand als Laura een hoog goed. Nu jammeren maar niet van te voren duidelijke, voor alle partijen acceptabele afspraken maken. Ik ben wel benieuwd naar de film/ docubeelden die Laura zelf gemaakt heeft.
Privacy is iets anders dan alle camera's uitgooien en gemaakte afspraken negeren, zodra je de deur uit bent..

Er waren dus wel duidelijke afspraken gemaakt die gewoon geschonden zijn. Daar kun je niks mee, met zo'n aso.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 20:45:52 #22
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_107076700
quote:

Laura is een zeeheld, zij mag zich toevoegen aan het rijtje van vader en zoon Tromp, Michiel de Ruyter en Piet Hein.
Daarbij bezwoer ze een gifslang in Panama City die haar bijna fataal was geweest, dronk ze de sterkste Kava ooit, die ter plekke het leven kostte aan 17 inboorlingen, ontdekte ze twee nieuwe atollen en zal de Torres Strait vanaf nu Dekker Strait heten, omdat nooit iemand zo snel en kwiek erdoorheen voer.
pi_107076722
quote:

[..]

Knappe prestatie van haar hoor, maar in dat rijtje...? :')
pi_107076725
De internationale pers pakt het ook op *O*

FOX
RP-online
Bild
  zaterdag 21 januari 2012 @ 20:46:57 #25
3542 Gia
User under construction
pi_107076741
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:41 schreef Marrije het volgende:

[..]

:D _O-
Echt, geweldig dit, geen zeilheld maar een zeeheld :D
Mijn man vraagt zich af of we Babewatcher niet moeten opsluiten!!
Als je dit denkt, dan spoor je toch niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')