abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107069645
Ik kreeg v/d week een brief met aanhef datum 6-01-2012, ik kreeg deze brief pas afgelopen donderdag, twee weken later dus. Er staat in de brief dat ik binnen tien dagen werd gesommeerd te betalen. Ja daar kon ik dus niet op tijd op reageren. Als ik voor 16-01-2012 moest betalen maar de brief pas 19-01-2012 kreeg. op de postzegel staat ook een stempel met 18-01-2012.

Ook staat erin dat er herhaaldelijke herinneringen waren vorig jaar op 11-december 2011. Maar die brief heb ik nooit gezien. Staat een bedrijf dan alsnog in zijn recht om 100,- boete opteleggen. Plus de dreiging van een incasso-bureau met alle kosten?

In t kort. Ik dacht dat ik aan de betalingsverplichitngen voldeed. 1 brief in december jl. heb ik nooit gehad. Recente brief is twee weken later verstuurd dan in de aanhef staat vermeld. Dat tikt lekker aan zo voor incasso-bureau en de schuldeiser.
.. was in use.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 16:40:18 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_107069726
Dus maandag even bellen, toelichten en aanhoren wat zij vinden.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_107069849
Misschien wat details van de brief?

Is er sprake van een bepaalde openstaande facture? (of factuurnummer)
Weet je er zelf iets vanaf of heb je enig idee waar het over gaat?

Ik bedoel er zijn brieven die veelal weleens bij bedrijfjes terecht komen waar er geinsinueerd word dat er een facture openstaat maar dan zonder enige details of wat dan ook.
pi_107069967
Er staat een bedrag open maar die mocht ik in twe termijnen voldoen. En daar voldoe ik gewoon netjes aan. Ik ga ervanuit dat een termijn één maand is. In dat geval ben ik niet in gebreke. En als ik die brief van december had gezien/ontvangen dan had ik zeker wel gereageerd. Uiteraard. Wie zit er te wachten op 100,- boete :?

Ik weet dat ik heel redelijk ben maar je leest ook horror-verhalen dat klanten gewoon alsnog moeten betalen.
.. was in use.
pi_107070175
Kan zijn dat het dan op zeer specifieke dagen moest gebeuren.
Of dat er net 1 cent te weinig is overgemaakt.

Maar goed ik zou zeggen bel eens met dat- of diegene waarmee je de termijnbetaling overeengekomen bent.
pi_107070254
"Ik ga er vanuit"

En wat stond er keihard in de overeenkomst voor het betalen in twee termijnen?
pi_107070346
Mondelinge overeenkomst bij bedrijf. En als ik al op feiten werd gewezen zal het wel in die brief uit December hebben gestaan. Die ik nog nooit heb gehad. Let wel dat zij die laatste brief ook twee weken te laat hebben verstuurd naar mij. Aanhef zegt 6-01, stempel op postzegel zegt 18-01. Dat ruikt naar makkelijk geld vangen.

Dus ja..
.. was in use.
pi_107070679
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:03 schreef Snowfish het volgende:
Mondelinge overeenkomst bij bedrijf. En als ik al op feiten werd gewezen zal het wel in die brief uit December hebben gestaan. Die ik nog nooit heb gehad. Let wel dat zij die laatste brief ook twee weken te laat hebben verstuurd naar mij. Aanhef zegt 6-01, stempel op postzegel zegt 18-01. Dat ruikt naar makkelijk geld vangen.

Dus ja..
In ieder geval die post bewaren mocht het tot de rechter komen.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:17:04 #9
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_107072183
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

In ieder geval die post bewaren mocht het tot de rechter komen.
En dan zeker de envelop waar de stempeldatum op staat
zo goed..?
  maandag 23 januari 2012 @ 01:19:15 #10
297443 Knavia
Enjoying the ride
pi_107126657
Ik vind de titel niet helemaal in relatie tot het werkelijke probleem staan. Dat bedrijf probeert het geld te innen van een product dat jij blijkbaar al hebt afgenomen. Oplichting?
What the superior man seeks is in himself; what the small man seeks is in others - Confucius
pi_107127051
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:17 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

En dan zeker de envelop waar de stempeldatum op staat
Dat.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_107127065
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 01:19 schreef Knavia het volgende:
Ik vind de titel niet helemaal in relatie tot het werkelijke probleem staan. Dat bedrijf probeert het geld te innen van een product dat jij blijkbaar al hebt afgenomen. Oplichting?
En ook dat.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 23 januari 2012 @ 04:05:44 #13
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_107128138
En je wist van jezelf niet dat je nog wat te betalen had? Ik vind het altijd zo'n schimmige topics.
pi_107128902
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 01:19 schreef Knavia het volgende:
Geen product maar een dienst. Het is oplichting als zij beweren een brief te hebben verstuurd in december die ik nooit heb gezien. En de laatste brief ook nogeens twee weken later dan de datum in de aanhef verasturen (zie datum op de postzegel). Zodat ik niet op tijd kan reageren/betalen. Dat vind ik rieken naar oplichting.
.. was in use.
pi_107129440
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 08:19 schreef Snowfish het volgende:

[..]

Geen product maar een dienst. Het is oplichting als zij beweren een brief te hebben verstuurd in december die ik nooit heb gezien. En de laatste brief ook nogeens twee weken later dan de datum in de aanhef verasturen (zie datum op de postzegel). Zodat ik niet op tijd kan reageren/betalen. Dat vind ik rieken naar oplichting.
Oplichting wellicht niet als zij de dienst wel geleverd hebben of hadden.

Maar ik snap wat je bedoeld hoor.
Het is nogal raar op z'n zachtst gezegd.

En bewaar daarom de brief en envelop + postzegel goed.

Moet wel erbij zeggen als je weet dat je een bepaald bedrag verschuldigd bent (even los van de brief) zou ik het zo snel mogelijk voldoen.

Komen ze dan alsnog met incasso mafia dan sta je wat mij betreft wel iets sterker in je schoenen mocht het tot een rechtszaak komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')