abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107065754
Ik heb een vraagje. Ik ben op dit moment een 2e jaars HBO student die in September zijn 1e stage gaat lopen. Allemaal leuk en ik heb er onwijs veel zin in. Alleen gaat mijn nicht (die woonachtend is in Canada) in November trouwen. Nou is de planning dat de hele familie naar de bruiloft gaat. Uiteraard wil ik dit niet missen, ze trouwt tenslotte maak één keer (mag ik hopen)
Nu zou ik dus twee weken missen. Dit ga ik uiteraard allemaal inhalen. Als het kan wil ik zelfs in de zomervakantie al beginnen ipv begin September.

Mijn vraag is eigenlijk of er ervaringen zijn met het opnemen van een vakantie tijdens een stage. Uiteraard zal dit per bedrijf verschillen en zal ik het van te voren allemaal bespreken. Mocht het niet mogelijk zijn dan is het jammer dan. Maar vinden bedrijven dat over het algemeen geen probleem of is het echt uitgesloten?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:27:12 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_107065824
Hangt van het bedrijf af, sommige zijn soepeler dan andere.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:28:46 #3
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_107065856
Als ze moeilijk doen dan zal je daar toch weinig gaan leren.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_107066073
Gewoon bij het gesprek voorleggen, zijn altijd wel mogelijkheden voor!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_107067067
Hangt van het bedrijf af en ook van het soort stage. Als jij een aandeel hebt in een lopend project zal het lastiger zijn dan wanneer je gewoon meeloopt met werkzaamheden die toch wel doorlopen.

Voor een bruiloft krijg je meestal echt wel vrij, maar bedenk dat je geen twee weken nog hebt om een bruiloft bij te wonen. Dat je er een vakantie aan vast wil plakken is logisch, maar daar krijg je wel vragen over als je het als 'naar een bruiloft gaan' presenteert.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_107067138
Heb je dat ook a; op school besproken? Ik denk niet dat ze het leuk gaan vonden als je zonder toestemmiing vertrekt. Hoe lang durt die stage?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_107068181
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:14 schreef Gravedigger het volgende:
Heb je dat ook a; op school besproken? Ik denk niet dat ze het leuk gaan vonden als je zonder toestemmiing vertrekt. Hoe lang durt die stage?
Het betreft een meeloopstage. En ik moet in zijn totaliteit 90 dagen stage lopen. Heb nog niets besproken op school. Ben dat uiteraard wel van plan. Overigens gaat mijn stage wel voor hoor. Mocht er dus echt niets mogelijk zijn op school, dan houdt het simpelweg op voor mij.
pi_107069908
Weekje eerder beginnen, doorgaans kan je wel een weekje vakantie opnemen, klaar!
pi_107070872
Maak het iig vroeg genoeg kenbaar, niet een week van te voren.
pi_107073839
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:23 schreef fh101 het volgende:
Maak het iig vroeg genoeg kenbaar, niet een week van te voren.
Dit. Ik zou zo snel mogelijk bespreken met ze of je eerder kunt beginnen, en leg de situatie erbij uit.
  zondag 22 januari 2012 @ 20:14:09 #11
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_107111192
Bij mij op school is korter stage lopen geen optie, je moet echt je weken volmaken. Eerder beginnen kan soms wel, maar is echt afhankelijk van je opleiding. Soms mag je in de vakantie geen stage lopen omdat je begeleider vanuit de opleiding dan niet beschikbaar is. Vraag het zo snel mogelijk na bij de stagecoordinator dus...
pi_107118018
Bij mijn stage (KPN) waren ze heel coulant wat betreft de planning van m'n dagen. Zolang ik het maar op tijd aangaf, de reden en het, indien het geen studie activiteiten of doktersbezoeken betrof, gewoon weer inhaalde. Gelijk voorleggen dus, evt. ook aangeven dat je ook bereid bent om over te werken (ook al hoeven stagiars dat bijna nooit).
pi_107124570
gewoon meteen aan het begin voorleggen, en erbij vertellen hoe je het gaat inhalen. Dan weet ik zeker dat het geen probleem is.
Stel je geeft het 2 weken van tevoren grote kans dat ze moeilijk gaan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')