Inderdaad... kleine exposure correctie, beetje noise-reduction, klaar!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 06:15 schreef kanovinnie het volgende:
.... weten niet hoe je in 1 keer een goede foto maakt
Wat moet je met een fiets? Binnenkort ga je toch autorijden?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 07:04 schreef SP22 het volgende:
Ik sta gewoon al een half uur buiten in de rij om een goedkope fiets te kunnen scoren...
ik snap niets van photoshop edquote:Op vrijdag 20 januari 2012 06:15 schreef kanovinnie het volgende:
.... weten niet hoe je in 1 keer een goede foto maakt
Wel de moeite waard om wat tutorials op Youtube te bekijken. Simple bewerkingen kunnen je plaat gauw krachtiger maken.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:58 schreef DjinN het volgende:
[..]
ik snap niets van photoshop edIk bewerk mijn foto's dus überhaupt niet na
Probeer Lightroom, het is gratis te proberen voor twee maanden en het is een stuk minder gecompliceerd dan Photoshop: http://labs.adobe.com/technologies/lightroom4/quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:58 schreef DjinN het volgende:
[..]
ik snap niets van photoshop edIk bewerk mijn foto's dus überhaupt niet na
Lightroom + presets en klaar. Kan een mooie foto naar mijn mening soms dat beetje extra geven. Zeker als je geen studio foto's maakt handig, ik fotografeer mijn team, en kan moeilijk met belichting etc gaan klooien tijdens een toernooi. Of vragen of ze iets anders willen zitten etc.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:09 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Probeer Lightroom, het is gratis te proberen voor twee maanden en het is een stuk minder gecompliceerd dan Photoshop: http://labs.adobe.com/technologies/lightroom4/
Ze doen beide hetzelfde, ik persoonlijk vind lightroom wat fijner werken.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:28 schreef Doodkapje het volgende:
Ik weet niet hoe het bij Lightroom zit, maar bij Aperture heb je ook functies als het doordrukken en tegenhouden om delen donkerder of lichter te maken. Kan als je het subtiel doet ook mooi zijn.
Denk dat je deze nieuwe telg eerder bij de highend nex7/X-pro1 camera's moet gaan scharen.quote:Afmeting Nex 5: 11,10 x 5,90 x 3,80cm
Afmeting Pextax: 12,1 x 7,9 x 5,9cm
Gewicht: Nex 5: 287g
Gewicht: Pentax: 560g
Dat is gewoon dodge en burn toch? Dat kan ook met Lightroom... Tenminste, het heet geen dodge/burn zoals in Photoshop, maar je kunt met adjustment brushes hetzelfde effect bereiken en eigenlijk zijn die nog veel geavanceerder zelfs.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:28 schreef Doodkapje het volgende:
Ik weet niet hoe het bij Lightroom zit, maar bij Aperture heb je ook functies als het doordrukken en tegenhouden om delen donkerder of lichter te maken. Kan als je het subtiel doet ook mooi zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |