abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107006496

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:30:44 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107006554
Lijstjes maken van alles wat rot is helpt meestal niet zo om je blijer te laten voelen, niet dan? :+

Smooch voor de rotdag tho! :*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_107006661
lego O+
pi_107006688
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
Lijstjes maken van alles wat rot is helpt meestal niet zo om je blijer te laten voelen, niet dan? :+

Smooch voor de rotdag tho! :*
ik vond t wel een lachwekkende samenvatting. de dag eindigde fijn hoor, dus voel me niet rot! t was gewoon een kutdag en ik heb zelden zoveel dingen mis zien gaan achter elkaar bij mezelf ;)
Kwak
pi_107006701
Gewoon gegoogled op 1769 :P
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107006788
wij hadden op ons studentenkoorforum een "plaatjes van getallen" topic. ik geloof dat we tot 2300 ofzo zijn gekomen :P
Kwak
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:37:09 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107006875
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik vond t wel een lachwekkende samenvatting. de dag eindigde fijn hoor, dus voel me niet rot! t was gewoon een kutdag en ik heb zelden zoveel dingen mis zien gaan achter elkaar bij mezelf ;)
Dan is het goed :D

Ik probeer maar geen lijstjes meer te maken zelf, word ik mokkig van :') :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_107006910
Oh, en over studie:

Ik heb me tijdens m'n studie een slag in de rondte gewerkt. Op een gegeven moment had ik 3 bijbaantjes, was ik voorzitter van m'n volleybalvereniging, trainde ik 2x in de week en 1 dag in het weekend wedstrijd, en gaf ik 2x per week training. Hoe ik het deed weet ik niet, maar ik had het veel drukker dan nu. Want ik werkte minstens 30 uur per week aan m'n studie. Minstens.

Mar ik heb wel een fijne studietijd gehad. En nu heb ik volgend jaar een hele flinke studieschuld af te betalen. 2 jaar vol lenen, en dan nog wat lenen hier en daar gedurende 5 jaar.

Maar ja, ik heb ook 7 jaar gestudeerd. Een toptijd gehad. En nu een leuke baan.

Helaas, geen leuke jas...
pi_107007003
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, en over studie:

Ik heb me tijdens m'n studie een slag in de rondte gewerkt. Op een gegeven moment had ik 3 bijbaantjes, was ik voorzitter van m'n volleybalvereniging, trainde ik 2x in de week en 1 dag in het weekend wedstrijd, en gaf ik 2x per week training. Hoe ik het deed weet ik niet, maar ik had het veel drukker dan nu. Want ik werkte minstens 30 uur per week aan m'n studie. Minstens.

Mar ik heb wel een fijne studietijd gehad. En nu heb ik volgend jaar een hele flinke studieschuld af te betalen. 2 jaar vol lenen, en dan nog wat lenen hier en daar gedurende 5 jaar.

Maar ja, ik heb ook 7 jaar gestudeerd. Een toptijd gehad. En nu een leuke baan.

Helaas, geen leuke jas...
Denk dat t eerste stuk t belangrijkste is ;) Die jas komt echt wel!
Be someone that makes you happy
pi_107007288
Lijstje definitief, weer tevreden :)

O: havermout met banaan
T: appel, mandarijn
L: bruin pistoletje met geitenkaas, salade van spinazie, linzen, tonijn en gekookt ei
T: bio reepje, appel/rozijn
T: handje bananenchips (zoute :9 )
D: aubergine linzencurry met een hele aubergine en 75 gr linzen
T: thee met honing en 2 dropjes
Be someone that makes you happy
pi_107007387
Ugh Kwak! :*

Lijstje van vandaag.

O: 2 kiwi's, een appel, 1 snee roggebrood met pindakaas, gekookt eitje
L: volle melk met cruesli
T: appel
T: koffie
D: volkorenpasta met groenten, o.a. champignons, aubergine, courgette in pastasaus
T: nog wat cruesli in melk
T: koffie
pi_107007676
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Goed dat je er zelf om kunt lachen. :)
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_107007990
Balen van je jas Jagar, ik ken 't gevoel helaas -O-

Lekker getraind vanaaf, denk dat ik in coma lig vannacht O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107008051
:W

Het was een lange dag met veel meetings (waar ik niet kon eten) en toen ik thuis kwam was ik zo uitgeblust dat ik snel wrapjes in elkaar heb geflanst in plaats van de geplande andijviestamppot.

Lijstje:

O: volk. boterham sandwichspread
T: volk. boterham sandwichspread
L: volk. boterham salami, kom kippensoep (met groente ook B-) ), peer
T: appel, halve paprika
T: volk. boterham salami
T: 2 meergranen wrapjes met kip, prefab sausje, diverse groente en zelfgemaakte guacamole
S: half uurtje dansen
T: klein bakje kwark met een mix van havermout/muesli en de "krokante volkoren muesli" van de appie die eigenlijk gewoon cruesli is. Maar wel lekker! :9~
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_107008134
Ik ben op zich helemaal niet zo tegen de bezuinigingen in het hogere onderwijs. Maar misschien heb ik makkelijk praten omdat ik alles net voor ben. :+

Wat ik wel belangrijk vind is dat er voor ziektes e.d. uitzonderingen worden gemaakt. Ik vind niet dat een student dan ineens voor alle kosten moet opdraaien die dat veroorzaakt. Maar word het dan echt zo dat daar helemaal geen regelingen meer voor zijn? Ik weet dat toen ik een tijd ziek ben geweest er mogelijkheden waren om extra geld te krijgen via zowel de universiteit als de IB groep.
pi_107008151
En mijn lijstje van vandaag post ik maar niet want die is weer erg bedroevend. :')

Om het goed te maken heb ik voor morgen een berg groentes gekocht zodat ik soep kan maken!
pi_107008252

Voor een eerste keer zéér tevreden! :o
Ja doei.
pi_107008261
Lijstje:
O: dubbele boterham slankiekaas
T: koffie met melk
L: kippesoep, paprikasalade, beker karnemelk
T: dubbele boterham slankiekaas
T: appel
T: 2 sultanakoekjes, dropje
D: beker kippesoep, broodje kaas, broodje kip, beker melk
T: gegrillde courgette
T: stukje turks fruit

Niet zo goed ik weet.
M'n eerste terugbetaling IB-groep is gedaan *O*
Oh en er kan weer een KIVA lening bij :)
pi_107008481
Grmbl.Ik kan een hele frustratie post typen maar daar ben ik te gefrustreerd voor.

Iets met studie (heel veel dingen gaan wel goed heb allemaal dingen ingeleverd en goede cijfers gehaald alleen bepaalde dingen.. :(!!!!!)

:(!!!!!!
Worry is a misuse of imagination
pi_107008546
Mij raken de bezuinigingen in het onderwijs ook niet zo. Ik heb geen studiefinanciering en heb dat ook nooit gehad, werk 32 uur in de week en doe tegelijkertijd een HBO opleiding.

Dus een nieuwsbericht daarover doet mij net zoveel als een nieuwsbericht over pensioenleeftijden een 16-jarige deert. :P
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_107008584
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:02 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Voor een eerste keer zéér tevreden! :o
Ziet er goed uit!

Proeft het ook echt als een kroket? Of toch andere smaken door je eigen ingrediënten enzo?
pi_107008610
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:02 schreef MevrouwPuff het volgende:

M'n eerste terugbetaling IB-groep is gedaan *O*
Lekker gevoel hè?

Dat ziet er goed uit Mo! :9
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_107008938
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:08 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ziet er goed uit!

Proeft het ook echt als een kroket? Of toch andere smaken door je eigen ingrediënten enzo?
Nog een beetje flauwtjes, en de volgende keer gaat er ook echt véél meer vlees in, maar niet vies! :P
Ja doei.
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:27:33 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107009538
Damn vakantieveiling

Nijmegen valentijn voor 44 euro, we moesten er al heen dus dubbel :)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107010106
Ik kwam even in dit topic kijken om dat ik gek werd van al dat studie/geld/studie/geld/studie/geld enz maar dat had ik dus verkeerd gedacht :P :')
Worry is a misuse of imagination
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')