Dat bewuste proces is absoluut gaande. Wat doet jou denken dat dat niet zo is?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Jawel het is een begin. Maar ik denk niet dat er bewust proces achter schuil gaat. En ik wijs verder naar niemand hoor.
Omdat het een vorm van egoisme is. Als de banken nog lekker leende en de auto's groter werden had je niemand gehoord ?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat bewuste proces is absoluut gaande. Wat doet jou denken dat dat niet zo is?
Jij hebt echt een zwartgallig idee van de mensheid. En scheert iedereen voor het gemak over een kam.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Omdat het een vorm van egoisme is. Als de banken nog lekker leende en de auto groter werden had je niemand gehoord ?
Wat is je concrete idee om al dit soort zaken tegen te gaan?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:21 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Over-populatie ? Je goed recht.
Grondstof uitputting ? Je goed recht.
Water tekorten ? Je goed recht.
Vervuiling ? Je goed recht.
Natuur uitputting ? Je goed recht.
Werkse
Dus als je (schuld)bewust autorijdt is het minder erg voor het milieu dan wanneer je onbewust autorijdt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:05 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Speel de bal maar door...ja zo kan ik het ook. Daar gaat het niet om, het gaat om de bewust wording ervan. Ik ben niet bij machte om ook maar iets te veranderen, behalve mijn eigen inzicht en keuze hierin. Ik heb gekozen voor inzicht in de materie. Als ik de keuze maak om geen auto te rijden bereik ik niets.
Er zal toch eerst een-goed-alternatief moeten zijn voor je mensen bewust kunt maken ván dat alternatief.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Je begrijpt het echt niet hé. Als je ook maar iets wilt bereiken moeten er veel meer mensen bewust zijn, daarna moeten er alternatieven worden gecreërd. Heilig zijn door geen auto te gaan rijden zet geen zoden aan de dijk. Evenals de rest van de goed bedoelde acties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |