Ja, dat lijkt me logisch, dat men een doel wil zien. In ieder geval een duidelijke omschrijving waaróm men gaat bivakkeren op een plein/park/parkeerplaats.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:05 schreef heartz het volgende:
Het eindigde met:
Er is een roep om verandering.
Wat we precies willen is nog een vraagteken.
Er wordt eenzelfde soort betoog verwacht als van de krant.
Gestructureerd taalgebraak wordt willen 'we' zien.
En vooral een doel willen 'we' zien.
Met vragen als: wat gaat er nu gebeuren, wat is er nu bereikt?
Er wordt gezegd dat de vraag naar een uiteindelijk doel, typisch de vraag is van iemand die tevreden is en nergens naartoe wil, zo van: 'Vertel me waar je naartoe gaat, en als het uitkomt ga ik mee'.
Nee, zo werkt het niet. Durf ook met ze mee te gaan, ze weten de weg ook (nog) niet.
En dan het einde: Misschien weten deze mensen niet waar ze naartoe gaan, maar ze durven wel een andere weg te nemen.
Want als wij regels niet navolgen onstaat chaos, dat hebben ze ons wijsgemaakt.
Dat is ideologisch terrorisme. Je durft dan ook niets te ondernemen, want de angst dat er alleen chaos zou kunnen komen heerst kennelijk, samen met de angst van ontwetendheid van het uiteindelijke doel.
Waarom niet? Je mag best zeuren. Alleen dit gezeur op grote schaal-op andermans kosten- zet geen zoden aan de dijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:08 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dan vind ik, dan moeten we met z'n allen ook niet zeuren. En gewoon doorgaan zoals we gewend zijn.
Ik zou beginnen met realistisch kijken naar wat we nodig hebben om duurzaam te gaan leven. Ook de toekomst van onze kinderen moet zeker gesteld worden.quote:Maar hoe zou je die volgens jou onderliggende principes dan willen aanpakken?
Huh? Hoe zie je dat concreet?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met realistisch kijken naar wat we nodig hebben om duurzaam te gaan leven. Ook de toekomst van onze kinderen moet zeker gesteld worden.
Een andere is om te gaan kijken wat we nodig hebben om een goed leven te leiden. Met andere woorden, hebben we al deze luxe en vooruitgang nodig ?
En wat kost ons deze luxe op de lange termijn ?
Alles wat jij als persoon vergaard, gaat ten koste van een ander ? Maar dan de vraag, wat heb ik met een ander te maken ? En ga zo maar door.
Besef van alles moet bovenaan staan.
Egoisme is de drijfveer van alles, dat zou minder belangrijk gemaakt kunnen worden.
Hoe doe jij dat dan? Consumeer jij niet?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:27 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het is een consumptie maatschappij die alleen kan functioneren als er geproduceerd en geconsumeerd wordt. Alleen daar al mee zul je de grondstoffen en voedselketen op termijn uitroeien.
Iedereen heeft aspiraties om te groeien en geld te verzamelen om vervolgens spullen te kopen ? Dat is toch waanzin als je er over nadenkt en ziet wat het allemaal kost op termijn. Mensen worden beoordeelt op status en geld, uiterlijk en kleding. Opleiding en afkomst ?
Als je de onzin er van inziet dan is het echt ongeloofelijk.
Neem alleen al fairtrade.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:28 schreef Copycat het volgende:
Jij schetst wel een erg negatief beeld van de samenleving, ik zie gelukkig nog heel veel mooie kanten, andere kanten die ook het tegendeel bewijzen.
Net zoals je er voor kunt kiezen Groen links te stemmen. Jaja, dat gaat um niet worden.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:32 schreef Copycat het volgende:
Je kunt ervoor kiezen enkel biologisch te eten, en op bijna elk gebied fair trade te kopen. Zo onzinnig is het dus niet. Het is je eigen invulling. Hoe jij in het leven staat. Daar begint uiteindelijk alles mee.
Er veranderen al dingen. Langzaam maar zeker. Fair trade is een goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:34 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het is gewoon zo dat er geen intentie is om dingen echt te veranderen. En als dat er wel is waar is het plan te vinden dan ?
lijkt mij beter dat ze gaan solliciteren in plaats van op een plein hangen. Al is dat in Amerika natuurlijk niet zo makkelijk als hier in Nederland.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:04 schreef yyyentle het volgende:
[..]
[..]
Het leek mij dat ze een toekomst, een baan en geld willen.
Dat roep ik al van het begin...ze weten zelf niet wat ze willen en als zij het al niet weten, hoe gaan ze het dan overbrengen?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:05 schreef heartz het volgende:
Het eindigde met:
Er is een roep om verandering.
Wat we precies willen is nog een vraagteken.
Tja, als je al niet wil, dan houdt het natuurlijk op. En blijft het verdomde makkelijk om naar anderen te wijzen als de boosdoeners.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:36 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Net zoals je er voor kunt kiezen Groen links te stemmen. Jaja, dat gaat um niet worden.
Zoals gebleken...niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
lijkt mij beter dat ze gaan solliciteren in plaats van op een plein hangen. Al is dat in Amerika natuurlijk niet zo makkelijk als hier in Nederland.
In Nederland is Occupy misbruikt door werkschuwe hippies.
[..]
Dat roep ik al van het begin...ze weten zelf niet wat ze willen en als zij het al niet weten, hoe gaan ze het dan overbrengen?
Jawel het is een begin. Maar ik denk niet dat er bewust proces achter schuil gaat. En ik wijs verder naar niemand hoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Tja, als je al niet wil, dan houdt het natuurlijk op. En blijft het verdomde makkelijk om naar anderen te wijzen als de boosdoeners.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat roep ik al van het begin...ze weten zelf niet wat ze willen en als zij het al niet weten, hoe gaan ze het dan overbrengen?
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:12 schreef heartz het volgende:
Ik geef gewoon een samenvatting van het einde, die hier nog niet echt beschreven was.
Mijn post begint toch met 'het eindigde met:'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |