Die stem/gast kun je toch niet serieus nemen? Dit gaat nergens over man, hoewel sommige beats wel lekker zijn
Nee doe mij maar Subwoofers van de Onderhonden
Dus imo zeker niet zo goed als Vit. E of Bin. Funk, maar nog stteds wel aardig
Extince is voor mij de loser van het jaar.
quote:Ach, op een volgend nummer dist Braintje Extince weer, zo gaat dat toch al jaren in de hiphop?
Op maandag 19 januari 2004 12:37 schreef Forumschorem het volgende:
Beetje sneu om Brain te dissen, terwijl ze allebei in het commerciele schuitje verkeren. Hij probeert gewoon heel sneu alle aandacht weer op hem te vestigen dmv een dis, en een boel lui hebben dat niet door.Extince is voor mij de loser van het jaar.
Alleen is Extince de winner van het jaar, omdat ie zo flexibel op de tekst wiebelt...
quote:En Brainpower al helemaal niet joh...
Op maandag 19 januari 2004 12:45 schreef Jarno het volgende:
Mij kunnen die 'disses' echt niks schelen hoor.
quote:Brain rapt die nepartiest er helemaal uit.
Op maandag 19 januari 2004 12:51 schreef Love Mae King het volgende:[..]
En Brainpower al helemaal niet joh...
quote:Daar zijn de meningen over verdeeld, en da's heel niet erg...
Op maandag 19 januari 2004 14:23 schreef Forumschorem het volgende:[..]
Brain rapt die nepartiest er helemaal uit.
Extince is uiteindelijk toch beter
quote:En dat boeit omdat...?
Op maandag 19 januari 2004 14:23 schreef Forumschorem het volgende:[..]
Brain rapt die nepartiest er helemaal uit.
Extince is nooit wat geweest en al helemaal niet nadat ie ruzie ging maken met de OP.
Gelukkig 24 Januari het nieuwe Album van de Onderhonden - Afblaffers
quote:Ook nog een genuanceerde onderbouwing voor deze stelling?
Op maandag 19 januari 2004 16:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
Album geluisterd! BAGGER!
quote:Ja hoor
Op maandag 19 januari 2004 16:46 schreef Love Mae King het volgende:[..]
Ook nog een genuanceerde onderbouwing voor deze stelling?
Ik vindt z'n beats af en toe wel leuk, worden alleen erg irritant na 5 nummers.
De teksten slaan helemaal nergens op (zoals altijd bij Extince) en goede teksten vindt ik toch wel 1 van de, al dan niet, het belangrijkste bij Nederhop.
quote:Volgende
Op maandag 19 januari 2004 16:49 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik vindt
Naja, ieder z'n ding weet je. Ik vind Extince's flow veel relaxter en het klinkt meer 'naturel' dan bij Brainpower. Die komt laatste tijd beetje te geforceerd vind ik.. Laatst was er een gratis track te downen op mcbrainpower.nl "Mening" ofzo en dat vond ik weer helemaal niks.. terwijl die shit van Brain's eerste album echt dope was. Tweede album vond ik eigenlijk niet zo veel aan. En die shit van de Onderhonden enzo, dat doet me al helemaal niks..
quote:helemaal mee eens, eerste brainpower album was ngo niet zo slecht, extince flowt relaxed en heeft tenminste funk in z'n beats, dat kan je van de op en de onderhonden niet zeggen, altijd van die mislukt duistere beats
Op maandag 19 januari 2004 17:43 schreef dunniecash het volgende:[..]
Volgende [afbeelding]
Naja, ieder z'n ding weet je. Ik vind Extince's flow veel relaxter en het klinkt meer 'naturel' dan bij Brainpower. Die komt laatste tijd beetje te geforceerd vind ik.. Laatst was er een gratis track te downen op mcbrainpower.nl "Mening" ofzo en dat vond ik weer helemaal niks.. terwijl die shit van Brain's eerste album echt dope was. Tweede album vond ik eigenlijk niet zo veel aan. En die shit van de Onderhonden enzo, dat doet me al helemaal niks..
quote:Snap je het nog steeds niet dan? Als je naar commerciele troep luistert als Extince dan ben je gewoon niet dope weet je... Onderhonden is tenminste echte underground hiphop jowwwwwwwwwwwwww dat wel ergens over gaat....
Op maandag 19 januari 2004 17:48 schreef le_knightclub_soda het volgende:
helemaal mee eens, eerste brainpower album was ngo niet zo slecht, extince flowt relaxed en heeft tenminste funk in z'n beats, dat kan je van de op en de onderhonden niet zeggen, altijd van die mislukt duistere beats
(ze waren laatst in de studio bij 3FM en Giel zette toen Extince op, Def P en z'n bruinwerkers meteen beetje lacherig doen enzo, beetje zielige vertoning)
quote:Ben ik niet met je eens. Brain z'n eerste album was idd zeer aardig, de 2e zeer matig. Die beats van Extince zijn op dit album minder funky en iets duisterder, dus iets meer mijn ding.
Op maandag 19 januari 2004 17:48 schreef le_knightclub_soda het volgende:
helemaal mee eens, eerste brainpower album was ngo niet zo slecht, extince flowt relaxed en heeft tenminste funk in z'n beats, dat kan je van de op en de onderhonden niet zeggen, altijd van die mislukt duistere beats
De onderhonden hebben een hele andere stijl. Dat kan je totaal niet vergelijken met Extince of Brain. Maar je kan ze niet mislukt noemen, daarvoor is de productie te goed en professioneel.
Het kan je ding niet zijn, maar Def P. en de rest van de mensen die op De Posse stonden, hebben de Nederlandstalige hiphop scene opgebouwd vanuit het niets. En daar mag iedereen best een beetje meer respect voor hebben
[Dit bericht is gewijzigd door TomBombadil op 19-01-2004 20:01]
quote:Pure onzin. Je kan best naar beide luisteren en Extince heeft ook zeer slechte dingen uitgebracht, ik hoef het compleet waardeloze album Vitamine E maar te noemen, maar met dit album komt hij zeer goed terug. Hij blijft echter de prins en geen koning. Die positie wordt binnenkort overgenomen door Opgezwolle, BRAAF, VSOP of een andere groep uit de "3e generatie"
Op maandag 19 januari 2004 19:44 schreef MaartenHG het volgende:
Snap je het nog steeds niet dan? Als je naar commerciele troep luistert als Extince dan ben je gewoon niet dope weet je... Onderhonden is tenminste echte underground hiphop jowwwwwwwwwwwwww dat wel ergens over gaat....![]()
En dat underground/commercieel gedoe is in Nederland natuurlijk absurd, want de OP heeft nog steeds het best verkochte Nederhop album met Afslag Osdorp. Dat tussen Extince en de OP is onderling bijgelegd, maar de "fans" blijven doorzeuren.
Luister gewoon naar beiden of respecteer het tenminste
[Dit bericht is gewijzigd door dribbel79 op 19-01-2004 19:59]
quote:Heb je de
Op maandag 19 januari 2004 19:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Pure onzin. Je kan best naar beide luisteren en Extince heeft ook zeer slechte dingen uitgebracht, ik hoef het compleet waardeloze album Vitamine E maar te noemen, maar met dit album komt hij zeer goed terug. Hij blijft echter de prins en geen koning. Die positie wordt binnenkort overgenomen door Opgezwolle, BRAAF, VSOP of een andere groep uit de "3e generatie"En dat underground/commercieel gedoe is in Nederland natuurlijk absurd, want de OP heeft nog steeds het best verkochte Nederhop album met Afslag Osdorp. Dat tussen Extince en de OP is onderling bijgelegd, maar de "fans" blijven doorzeuren.
Luister gewoon naar beiden of respecteer het tenminste
(ps: ik luister ook naar beide, maar om te gaan zeggen dat VSOP of Opgezwolle de aanstaande nederhopkoningen zijn van NL en dat Vitamine E een waardeloos album is vind ik wat te ver gaan...)
[Dit bericht is gewijzigd door MaartenHG op 19-01-2004 20:23]
quote:Je vergeet Def Rhymz!
Op maandag 19 januari 2004 19:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Hij blijft echter de prins en geen koning. Die positie wordt binnenkort overgenomen door Opgezwolle, BRAAF, VSOP of een andere groep uit de "3e generatie"
quote:Die vergeet ik niet, dat valt onder de noemer Chingy50centskihutbauerkutmuziek
Op maandag 19 januari 2004 22:44 schreef Silencio het volgende:Je vergeet Def Rhymz!
![]()
![]()
quote:Doe mij maar braakwater.
Op maandag 19 januari 2004 19:58 schreef dribbel79 het volgende:
Ik ga een spraakwater halen, iemand ook eentje?
quote:Ik heb 'm net nog eens geluisterd en ik vind het totaal waardeloos. Cliché beats en semi grappige texten, ik baal er nog steeds van dat ik geld voor dat schijfje betaald heb
Op dinsdag 20 januari 2004 13:58 schreef dunniecash het volgende:
Eh sorry Tony, maar Vitamine E een waardeloos album noemen, gaat toch écht te ver hoor aue. Sterker nog, ik vond het een best wel dope album. Uit m'n hoofd zo die tracks die ik dope vond.. "Madam Jeanette", "Spelregels", "Het Volgende Hoofdstuk" met Skate, "Grootheidswaan", "De Avonturen van de Exter-o-Naldus", "Vitamine E" .. shit man, dat zijn bijna alle tracks van het album!!.
JIJ KOOPT CD'S TONY!
.
[Dit bericht is gewijzigd door dunniecash op 20-01-2004 18:10]
quote:Dat laatste klopt
Op dinsdag 20 januari 2004 18:09 schreef dunniecash het volgende:
Volgens mij ben je gewoon chagrijnig Tony.
O wacht, kijk, daar komt de aap uit de mouw:JIJ KOOPT CD'S TONY!
.
En morgen heb ik misschien wel de nieuwe CD in huus!
quote:moet je horen
Op woensdag 21 januari 2004 10:43 schreef Jarno het volgende:
Hiphop is een vak en Extince is de vakman!.
.
En dat gelul over weinig inhoudsloze teksten: alsof Amerikaanse/Engelstalige rappers zo veel te melden hebben. Om over Franse rappers helemaal maar niet te beginnen (9 vd 10 mensen hier die daar naar luisteren verstaan die teksten echt niet).
Alleen omdat je het nu wél goed verstaat en begrijpt zou het opeens lame zijn of nergens over gaan? Boeien, taaltechnisch is het erg sterk (zie stukje hierboven) en daarbij flowt hij goed, lekker dus
.
Daarnaast ging ik gister op pad om de nieuwe Extince te halen. 16 Euro bij de desbetreffende winkel waar ik was (Musicland, Ferdinand Bolstraat, Amsterdam). Door de andere CD's bladerend, stond ik te twijfelen over die prijs.. toen zag ik Daily Operation & The Moment Of Truth (Gang Starr) plus Soul Survivor van Pete Rock.. elk voor 8 euro.. dus heb ik die maar meegenomen, en heb ik de nieuwe Extince nog maar even laten liggen. Komt binnenkort wel.
quote:Als je goed luistert, dan hoor je toch duidelijk dat het een diss track richting Def Rhymz is.
Op woensdag 21 januari 2004 17:23 schreef dunniecash het volgende:
Word @ keeper. Alsof bijv. Spraakwater op Binnenlandse Funk ook maar ergens over gaat
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 17:23 schreef dunniecash het volgende:
Mensen die claimen dat ze Extince diggen voor z'n inhoudsvolle teksten zijn hypocrieter dan Rob Oudkerk die z'n cache leegt nadat ie hookers.nl weer heeft bezocht.
Maareuhm, ik heb 'm hier liggen, voor 15,41. Toch 59 cent
quote:Def Rhymz? Was die gast muzikaal al geboren in '95 dan? Spraakwater is niks geen diss. Kaal of Kammen wel, richting Def P / Osdorp Posse dan welteverstaan.
Op woensdag 21 januari 2004 18:38 schreef Silencio het volgende:
Als je goed luistert, dan hoor je toch duidelijk dat het een diss track richting Def Rhymz is.
Def Rhymz hoef je niet te dissen, dat doet ie zelf al.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 16:20 schreef keeper het volgende:
machtige, krachtige, Drs. P-achtige
quote:Op die site waar ik het van copy-paste stond Docter Andes P - achtige
Op woensdag 21 januari 2004 22:12 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Naja, nog maar even naar een vloeiende sticky steez luisteren op zure overval.
Owjah, waarom zou hij Def Rhymz dissen? Def Rhymz zit op een heel ander niveau...
[Dit bericht is gewijzigd door Maruku op 21-01-2004 22:27]
quote:Waarbij niveau nog best een zware term is
Op woensdag 21 januari 2004 22:24 schreef Maruku het volgende:
Owjah, waarom zou hij Def Rhymz dissen? Def Rhymz zit op een heel ander niveau...
quote:Daarom disst 'ie em waarschijnlijk ook. Luister dan!
Op woensdag 21 januari 2004 22:24 schreef Maruku het volgende:
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:24 schreef Maruku het volgende:Naja, nog maar even naar een vloeiende sticky steez luisteren op zure overval.
Check deze shit > Hiphop Central XXVII: Home Field Advantage < voor een interview met en een recensie over Extince.
[Dit bericht is gewijzigd door dunniecash op 22-01-2004 18:03]
http://www.mcbrainpower.nl/brainnieuws/
Of die track wat is weet ik niet, heb hem net gedownt en na Peaches - Fuck The Pain Away speelt Winamp hem af
.
quote:Ik vind hem ook best goed. Wel leuk, dat gediss heen en weer.
Op vrijdag 23 januari 2004 19:54 schreef keeper het volgende:
Hij begint lekker. Zal zo de tekst wel ff neergooien.
ps: hij duurt wel fokkin lang!
[Dit bericht is gewijzigd door MaartenHG op 23-01-2004 20:07]
quote:Braintje is boos
Op vrijdag 23 januari 2004 19:51 schreef keeper het volgende:
En Brainpower slaat terug.http://www.mcbrainpower.nl/brainnieuws/
Of die track wat is weet ik niet, heb hem net gedownt en na Peaches - Fuck The Pain Away speelt Winamp hem af
.
Maar ik vind em dope
helemaal die Star Wars samples.
quote:Oh, dit vind ik wel een toffe actie van die Brainpower, snelle reactie en gewoon gratis op internet droppen, maar het blijft een nerd en dat geschreeuw van hem klinkt nergens naar. Heb eigenlijk een hekel aan dat Nederlandse hiphop-gebeuren, maar daar zal ik hier verder niemand mee lastig vallen...
Op vrijdag 23 januari 2004 19:51 schreef keeper het volgende:
En Brainpower slaat terug.http://www.mcbrainpower.nl/brainnieuws/
.
[Dit bericht is gewijzigd door Funk op 23-01-2004 20:36]
quote:Verbeter en vul aan als je wilt
Brainpower - Ghostbusters (Extince Diss)[gesproken]
Zullen we nou krijgen, een dronken zwerver? Arrogant?
Ey, wat heb ik gemist man?Ex, je naam is een toepasselijk ding
Net m'n vorige vriendin of vals liegende skin
En precies door dat gedrag loop je je shit te verkloten
en moet je Brainpower dissen om je shit te promoten
En nou, het is gelukt in elk artikel noemt men m'n naam
En dat zonder dat ik iets uit heb, ja doe dat me maar na
En aangezien het je +2e Jeugd+ is, ben je vast wel vitaal
Nou mooi ik maak je verbaal af, met mijn kant van dit verhaal
Wat bij mij is uitgekomen, yo, zijn zuiver dromen
Die claims van jou zijn ruimgenomen, uit je duim gezogen
Jij mij op de kaart zetten? Wat dan? Zeker een ansichtkaart
Kijk in de spiegel Peet, de schuldige man zit daar
Want mensen worden grijs, want Ex is niet wijs,
want ja hij maakt wel een plaat, gaat niet op tour of op reis
Het is onzekerheid, het vreet je op, je zweet nog
En o ja, er zijn meer woorden in deze taal dan "jeweettoch"
Battle je wreed kapot, dat is zeker joh
Want Peter Kops zit met Extince in de knoop net als Heleen en Rob
Dus jouw roem is naar mijn hoofd gestegen. Hoe dan?
Kom op daag me uit op stage of tv, toe dan.
Je loopt naast je schoenen ouwe, vandaar die kaaslucht *blegh*
Dus houd je sokken liever aan en neem wat vaart terug
Wacht even, rustig aan, boekje open, blader terug
En dan vertel ik het verhaal klaar, van jaren terug
Je vrienden(?) vonden raps en ik geef Ivan nog respect
Want hij zei het je echt "Ken je die Braintje?"
Is ie vet? Opgelet! Is ie ill? Hij is mad!
En dan word je gecheckt, nah, goede kans, pak hem vet
En plus ik werkte me de tyfus, en bouwde respect
En ik groeide mad en echt niet maar alleen door die track
Ik ripte mics *bleh* vet echt op elke plek
Breek na jaren zwoegen door en dan vindt men het megawackIk hoef geen zogenaamde props, man, flikker toch op
Want hier gelooft men echt in je en bigt men je op
Als je maar niet te groot wordt, oh wacht even, ho stop
Straks wordt het nog écht wat, straks blowt ie nog op
En check je brein Kops, of wat je er dan ook in hebt
En fok voorrondes, ik spit wanneer ik zin heb
Een freestyle, jij tegen mij? Laat me niet lachen
Met de camera's aan wordt het dan een tragische dag en
dan gaan we toch lachen!Je kwam nooit verder dan dat vage gebrabbel
van wat je in je wagen doet trachten
*Extince sample* "Heb jij dat nummer, van die drummer, jatoch?"
Flip flop, flikker op, man, ik rip op, hiphop
Dit joch werkte zich kapot voor z'n props en zie daar
Brainpower plusminus duizend shows in vier jaar
Blije festivalpubliek? Dit is dus praktisch half Nederland
En onderschat je fans nooit Ex, dát is pas arrogant
*W-w-wigga* [] de waarheid, en hoe echt
ik zie een kale witte gast op de [] met een doo-rag
Mensen, vergis je niet met wat ik wat en hoe zeg
Ben iemand met veel respect voor Hollandse old-school rap
Maar wat deze gast me nu zegt is volledig tyfuskut
Snoer je mond en [] en ga zo door jij nietsnut
"Oh nu snap ik het" Je wilt niet van dat blije publiek
En ik houd wel van die mensen, misschien maakt dat me uniek
Want kids weten niet zo gauw met wie die Extince zit
maar weten zeker weten wel wat Brainiac-shit is
Ik zal je laten voelen wat een MC-extinct is
Uitgestorven, ja, als een mammoet, echt dit is
een Extince-diss, en Extince is, iemand die zeikt
en da's maf in ruil voor alle love en credit die ik gaf
En nu maar doen alsof ik je spot heb ingenomen
rot op met die symptomen van opgefokte dromen
Een hoop opgeklop, een moddergegooi met kloten
een +2e Jeugd+ of een met kots voltrokken []
"Een freestyle, jij tegen mij, laat me niet lachen"
"Je spraakwater is op"
"Je 3e was 2e jeugd, je 4e wordt 3e keus"
And so on. Brain is zwaar pissed off en vermoord Extince compleet op deze track, ik kan niet wachten op het antwoord van Extince.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |