Ok, ik heb even wat lopen spelen met de leader (van dit seizoen en vorige seizoenen, van de BN´er seizoenen voor de duidelijkheid) en dit zijn een aantal statistieken die ik ben tegengekomen:
- Alleen in de seizoenen met Art is het afwisselend man/vrouw in de leader geweest.
- Als je de 6de kandidaat in de leader bent dan lig je er waarschijnlijk snel uit (enige uitzonderingen zijn Miloushka en Vivienne, alle andere seizoenen inclusief het huidige seizoen was de 6de kandidaat uiterlijk na de 3de executie naar huis toe).
- De 5de kandidaat in de leader is in het verleden de meest succesvolle geweest (4 finale plaatsen in de vorm van Marc-Marie, Paul, Dennis, Patrick). Wel is het zo dat buiten die finale plaatsen er geen ereplaatsen in zitten. Kan Hadewych de eerste vrouwelijke finalist worden? De statistieken spreken het tegen (nog nooit gebeurd en meteen na Patrick is het onwaarschijnlijk, al is dat laatste vaker voorgekomen).
- Het is nog nooit voorgekomen dat er 4 kandidaten achter elkaar in de leader naar huis gaan (de finale even niet meegerekend, anders zou seizoen 8 meetellen). Dus de 5de kandidaat lijkt veilig.
- De combinatie van Tim, Anne-Marie en Frits in de finale lijkt het meest onwaarschijnlijk op basis van het verleden (2 van de 3 zou nog kunnen).
- De mol heeft nog nooit als eerste of als laatste in de leader gezeten (tevens is het zo dat alleen Eva en Renate, in hetzelfde seizoen, de finale hebben gehaald op die positie, allebei verloren ze overigens!).
Dit is pure theorie, maar ik ben benieuwd hoeveel hiervan overeind blijft staan aan het einde van het seizoen (of dat opeens Liesbeth, mijn mol, of Frits de mol blijk te zijn bijvoorbeeld).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´