En minder master studenten betekent dat mijn papiertje meer waard wordtquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:58 schreef kwiwi het volgende:
Ach ik was toch al door m'n stufi heen dus het maakt me vrij weinig meer uit....
Ware het niet dat de overheid daar alweer een flink deel van opeist.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:10 schreef FredvZ het volgende:
Ik zie het probleem niet zo... Met het salaris wat je met je master kan verdienen zijn die paar euro's echt een peuleschilletje...
Mijn master duurt 3 jaarquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:10 schreef error_404 het volgende:
Ach, studenten gaan nu tenminste een keer een beetje hun best doen voor hun studie.
Halbe zal het reisproduct ook wel te duur vindenquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
'Studiefinanciering voor masterstudenten vervalt'
Wat betekent dit concreet; welke master en wat bijvoorbeeld met het reisproduct.
Als je met je master bezig bent hoef je ook heus niet meer elk weekend naar je oudersquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Halbe zal het reisproduct ook wel te duur vinden
Ik dacht meer aan mensen die niet dichtbij hun onderwijsinstelling wonen vanwege een kamertekort of vanwege de kosten. Want voor "prive" doeleinden vind ik het sowieso niet echt noodzakelijk.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:22 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Als je met je master bezig bent hoef je ook heus niet meer elk weekend naar je ouders
Omdat hij geen zin heeft om zichzelf te korten op allerlei voordeeltjes.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:24 schreef mymoodfentje het volgende:
Het gekke is dat Halbe het gerechtvaardigd vind vanwege de miljardenschuld, maar waarom is het dan de verantwoordelijkheid van de jonge burger en student om de schuld te fixen van eerdere generaties?
Ik weet niet hoe jij denkt dat het zit, maar als je het met alleen stufi en eventueel een aanvullende beurs moet doen kun je sowieso al maar net rondkomen. Collegegeld, boeken, huisvesting, verzekeringen, levensonderhoud etc. is allemaal niet gratis.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:47 schreef Gewetensvol het volgende:
Studenten mogen wel wat zuiniger gaan leven, en wat meer investeren in hun eigen ontwikkeling en toekomstige mogelijkheden.
Ik hoop dat premasters tegen het ''lage instellingscollegegeld'' gevolgd mag worden, oftewel het normaal wettelijk collegegeld.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:33 schreef HenkXL het volgende:
Ja gaat lekker, premaster gaat 10k kosten en vervolgens bij je master ook geen STUFI meer krijgen. Worden dure jaren voor mij, dat red je niet eens met maximaal lenen![]()
![]()
![]()
Mijn ouders hebben door hard werken gelukkig een potje gecreerd, maar die gaat op deze manier ook volledig na de klote.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |