quote:
Op donderdag 19 januari 2012 16:11 schreef Kutstudent het volgende:[..]
Dat stond dus wel in de planning. Haagse hogeschool en TU Delft werken nogal wat samen en het is dus ook erg makkelijk om met een hbo bachelor op de TU binnen te komen. Met een schakeljaar uiteraard.
[..]
Het hele punt is dat als ze dit soort geintjes flikken er veel minder mensen gaan studeren en dit er indirect dus voor zorgt dat er meer armen komen en minder rijken.
En ja, van een kale kip kun je niet plukken dus ze gooien hun eigen ruiten in.
Maar lekker alles goed blijven praten hoor, meneer "Ik heb heel de goeie tijd meegepakt en het boeit me nu dus geen fuck wat er met die jonkies gebeurd want ik ben toch al binnen"

Ik ben 6 jaar geleden afgestudeerd en betaalde toen wat minder ja, net zoals de mensen die 6 jaar voor mij waren afgestudeerd ook weer minder betaalden.
Waarom ik hier geen medelijden mee heb? De studie is prima te betalen als je daarnaast werkt, niet al je geld opzuipt en een beetje zuinig met je geld om gaat. Ik heb mijn studie ook gewoon binnen de gestelde tijd behaald dus dat helpt ook mee.
Studeren is echt niet zoveel duurder als toen ik dat deed en ik ben afgestudeerd zonder studieschuld. En nee ik kreeg ook (vrijwel) geen geld van mijn ouders, dus dat is ook niet de reden. Ik zat ook in de klas met mensen die zeurden dat ze geen geld hadden, alles zo duur was en ze studenten meer gratis geld moesten geven. Dit waren dan ook de sloebers wiens studie door pa en ma werden betaald, die zelf niet werkten en wel een enorme TV/Stereoset/nieuwste telefoons/laptops etc en studentenkamer van 30 m2 hadden

Dus nee, ik heb geen enkele medelijden met studenten. Je krijgt geld om te mogen studeren, ik BETAAL belasting om te mogen werken! Wat is oneerlijker? Ik miep er toch ook niet over?

En Tauch met zijn hypotheek, je denkt echt dat als je net bent afgestudeerd dat je een huis kunt betalen?

Daar zul je toch eerst een aantal jaar voor moeten werken voor je salaris hoog genoeg is voor zoiets.
Ach ik vind het zo schattig dat werkeloze studenten denken te weten hoe het hoort en werkt. Zo naief