Ik begrijp wat je bedoelt. Net als wanneer je gaat slapen en plots hoort dat je extra stille pc toch geluid maakt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:17 schreef Staal het volgende:
[..]
De vergelijking gaat niet helemaal op maar in mijn belevenis wel.
Nachtwaken in een ziekenhuis. In alle nachten was het stil maar ik werd op den duur van binnen echt krankzinnig van het geluid van de airco. Overdag hoorde je die niet maar in de nacht werd het op den duur oorverdovend en daar zat je dan in stilte te wachten.
Maar:quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:44 schreef Gray het volgende:
Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.
Michel van der Plas
Godfried Bomans. Toch?quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt. Net als wanneer je gaat slapen en plots hoort dat je extra stille pc toch geluid maakt.![]()
Maar ik heb het wel eens echt gehad, momenten van oorverdovende stilte. M'n oren gaan dan echt suizen ervan, heel bizar. En off-topic.![]()
Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.
Michel van der Plas
Ik wou dat ik in een keer een grammaticaal correcte zin kon schrijven.quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik wou dat ik een roedel honden was, die samen een nieuwe maatschappij oprichten om vervolgens doormiddel van een moment van verlichting erachter komen dat alles kut is
Dat heb ik nou nooit. Ik typ altijd gewoon in spreektaalquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik wou dat ik in een keer een grammaticaal correcte zin kon schrijven.
Dus het komt net zo beroerd je bek uit?quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat heb ik nou nooit. Ik typ altijd gewoon in spreektaal
--Heb ik wat gemist--quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:58 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Gray, die laatste zin is plagiaat, die is van Gertje Plongers
- Lavenderr
Die vergissing wordt vaker gemaakt, maar het blijkt niet zo te zijn. Weet niet hoe dat zo is gekomen, misschien door een persiflage?quote:
Een persiflage?quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:04 schreef Gray het volgende:
[..]
Die vergissing wordt vaker gemaakt, maar het blijkt niet zo te zijn. Weet niet hoe dat zo is gekomen, misschien door een persiflage?
Een moeder die fluit, dat klinkt niet goedquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Soms kijk je naar buiten
glinsterende ruiten
regent het daarbuiten ?
hoor die vogels fluiten
sneeuwklokjes ontspruiten
ik ga gauw naar buiten, ik denk dat ik moeder hoor fluiten.
Waar haal je toch al die draken vandaan? Heerlijk.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Zoals de warmte langzaam voelbaar op mijn gezicht
spelen velden van tarwe hun eeuwige plicht
dansend in de wind houden hun toppen een lang gezicht
nog heel even, en ik ben weer thuis, wat een mooi leven.
Wát zie je ze nietquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar haal je toch al die draken vandaan? Heerlijk.
Ja, waarbij een gedicht grotendeels wordt overgenomen, maar een andere draai eraan gegeven wordt. Zoals dit:quote:
Ja, ik weet wat een persiflage is. Maar ik ken maar één 'twee hondjes'-tekst en dus twee vermoedelijke auteurs. Dus ik zie geen persiflage.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Ja, waarbij een gedicht grotendeels wordt overgenomen, maar een andere draai eraan gegeven wordt. Zoals dit:
“Ik ben een god in het diepst van mijn gedachten
in mijn ziel zit ik op mijn troon,
maar verder ben ik heel gewoon
met haaruitval en spijsverteringsklachten.”
Van Drs P, naar mijn favoriete gedicht van Willem Kloos.
In BNW feedback blijkbaar. Wist alleen niet dat "doet zoals je ontmoet" bij jou vandaan komt. Dacht altijd dat dat de bijbel was. Of ikzelf.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:00 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
--Heb ik wat gemist--
Ken ik vangé
Alles is al een keer of wat herkauwd zo door de eeuwen heen, ik maak me niet zo druk..quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:46 schreef Gray het volgende:
[..]
In BNW feedback blijkbaar. Wist alleen niet dat "doet zoals je ontmoet" bij jou vandaan komt. Dacht altijd dat dat de bijbel was. Of ikzelf.![]()
Deze kende ik nog niet:
Willem Kloos
Ik ween om bloemen in de knop gebroken,
en vóor den uchtend van haar bloei vergaan.
Ik ween om liefde die niet is ontloken,
en om mijn harte dat niet werd verstaan.
Drs. P.
Ik ween om bloemen in de knop gebroken.
En vóor de uchtend voor haar bloe vergaan
Ik had er zeven vijftig in gestoken.
Je zou zo'n rotzak ongelukkig slaan.
Met Nederlands op de middelbare had ik ooit wel eens een persiflage gelezen van de twee hondjes. Mijn docent Nederlands was dol op pleziergedichten. Volgens mij heb ik laatst al m'n middelbare schoolzooi weggegooid, maar mocht ik nog wat eigen werkjes vinden zal ik die ook hier plaatsen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik weet wat een persiflage is. Maar ik ken maar één 'twee hondjes'-tekst en dus twee vermoedelijke auteurs. Dus ik zie geen persiflage.
Overigens, was die Kloos niet van Gerrit Komrij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |