abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106931622
Ik keek net dus uit me raam , Zie ik vanaf me bank een ster knipperen,
En aangezien in de Ruimte wel interesant vind , Ging ik op me balkon staan En probeerde het te filmen met mijn foto toestel , Zie ik op mijn scherm van fototoestel , Dat hij werkelijk knipperd en verschillende kleuren geeft , Ik gauw me verrekijker pakken , En ik denk , Hoe te FoK , Is dit dan mogelijk , Het had de kleuren , Rood, Groen , Blauw .

Wat is dat , een Satteliet , Echt Uitknipperende ster , Of something Elsee?

Official Shayne (:
Wat is dat !
pi_106931684
Was een politie-ster.
pi_106931872
En nu serieus, Is wel raar man.
Wat is dat !
pi_106931883
Ik ben geen wetenschapper(verre van) maar ik meen ooit gelezen te hebben dat dat een ontploffende ster is. Die schijnt al ontploft te zijn, maar omdat het licht er enorm lang over doet hier te komen, zien wij een knipperende ster.

Zoiets.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_106931888
Waarschijnlijk een ster of planeet laag aan de horizon die twinkelt door onstabiele atmosfeer, niks vreemds aan
Word in astronomie ook wel seeing genoemd
http://en.wikipedia.org/wiki/Astronomical_seeing
pi_106932071
Zit er wel raar uit iniedergeval..
Wat is dat !
pi_106932595
Bewoog ie?
pi_106935073
Sirius schijnt zich zo te gedragen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_106938705
Inderdaad, door Mr_Belvedere getypte reactie lijkt dat de meest plausibele ster te zijn T.S. en het viel mij zelf ook al op.. oO<
Herman Finkers... He buurman, ik hier ?
pi_106940741
Kijk of je hem morgen weer ziet en maak een foto van de ster en de hemel er omheen.
Tijd, richting en hoogte van de ster zijn ook belangrijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:36 schreef Riffey4 het volgende:
Bewoog ie?
Dan is het een vliegtuig :)
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_106942418
Ik vind dat , TS wel , Een beetje raar , Typt met zijn vage , Komma's tussen lopende , Zinnen.
pi_106947620
meest waarschijnlijke is denk ik een satelliet of misschien het iss station dat voorbij komt.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_106949904
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:34 schreef sjoemie1985 het volgende:
meest waarschijnlijke is denk ik een satelliet of misschien het iss station dat voorbij komt.
Je weet dat satellieten en het ISS (zonder station, de laatste S is dat al) behoorlijk snel bewegen en sterren dat dus niet doen, hè? :')
pi_106952513
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:30 schreef Saekerhett het volgende:

... en sterren dat dus niet doen, hè? :')
Ligt er aan of je met je hoofd beweegt :Y Da's de relativiteitstheorie :Y
pi_106970166
De ster bewoog niet,
Maar het Knipperde en stond gewoon stil aan de hemel te knipperen
Rood Blauw en Groen Achtig waren de kleuren , Ik heb geen flauw idee wat het was ,.
Maar het zal wel niet bijzonder zijn ,
Of mischien wel?>
Wat is dat !
pi_106979510
Als je de positie weet kun je met Google Earth nagaan of het een ster betreft.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:20:26 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_106991503
Het was een zogenaamde dubbele regenboogster.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_107010883
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:20 schreef SpecialK het volgende:
Het was een zogenaamde dubbele regenboogster.
Kijk, daar heb je de oplossing... :') oO<
Herman Finkers... He buurman, ik hier ?
pi_107033758
Gewoon normaal hoor bijna alle
sterren knipperen door de enorme afstanden die het licht aflegt en waarschijnlijk door interstelaire gassen het licht gebroken wordt. Planeten knipperen niet omdat ze relatief dichtbij staan. En ik zie dat kleurige ook regelmatig.

Als ik fout zit hoor ik het graag. Want ik weet het niet zeker.
pi_107039317
Het is mijn 1ste keer dat ik een ster heb zien knipperen met kleuren ,
Maar ik kijk wel is National Geographic , Een daar zit wel wat in me die Gassen ,
Er blijken wel gassen rond sterren te zijn , Dus mischien zou gas gas kunnen zijn geweest,
Mischien kan ik de Filmpjes er wel een keer op Youtube zetten ;)
Wat is dat !
pi_107062967
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:30 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Je weet dat satellieten en het ISS (zonder station, de laatste S is dat al) behoorlijk snel bewegen en sterren dat dus niet doen, hè? :')
en satellieten knipperen ook niet
In the coolest little capital of the world
pi_107063519
Het knippert en verschuift van kleur door lichtbreking in de atmosfeer (chromatische abberatie). Buiten de atmosfeer van de aarde speelt dit niet. Sterren hebben hier meer last van dan andere objecten omdat het puntbronnen zijn.
pi_107063585
Inderdaad , Satallieten Knipperen niet ,
Wat is dat !
  zaterdag 21 januari 2012 @ 17:54:22 #25
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_107071637
Het 'knipperen' van een ster noemen ze volgens mij de magnitude. Elke ster heeft zijn eigen 'knipper'patroon.
To BG or not to BG!
pi_107071711
1. Het was een Ster.
2. Het knipperde
3. Het knipperde GroenBlauwRood , Zoiets.
4. Het is GEEN sattaliliet
Wat is dat !
pi_107084155
Ik wil effe zeggen , Volgens mij zag ik em vandaag weer
Wat is dat !
pi_107087102
Als je
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:17 schreef officialshayne het volgende:
Ik keek net dus uit me raam , Zie ik vanaf me bank een ster knipperen,
En aangezien in de Ruimte wel interesant vind , Ging ik op me balkon staan En probeerde het te filmen met mijn foto toestel , Zie ik op mijn scherm van fototoestel , Dat hij werkelijk knipperd en verschillende kleuren geeft , Ik gauw me verrekijker pakken , En ik denk , Hoe te FoK , Is dit dan mogelijk , Het had de kleuren , Rood, Groen , Blauw .

Wat is dat , een Satteliet , Echt Uitknipperende ster , Of something Elsee?

Official Shayne (:
Bij deze vraag mis ik wat info die van groot belang zijn

Keek je richting oosten ?
Hoe laat ?
Hoog of laag aan de horizon ?

Maar de kans is groot dat je sirius hebt gezien...
deze vraag (wordt elk jaar rond deze tijd wel een paar keer gesteld)
is laatst ookal eens voorbij gekomen
Welke sterren aan de hemel gisteren..
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
pi_107091305
hij was redelijk hoog
Rond 21:00 en 22:00 Volgensmij.
Wat is dat !
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:54:33 #30
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_107229634
wat vreemd dat hij Rood , Groen en Blauw knipperde, normaal knipperen Sterren niet en zeker niet Uitknipperende sterren zie je niet zo vaak. ik kijk ook wel eens naar de Ruimte En dan Knipperen sterren ook wel eens maar dat heeft te maken met hoe je ogen werken in het Donker dus daar kan het niet aan liggen
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_107232312
Het ligt niet aan je ogen.......
Een onstabiele atmosfeer veroorzaakt nou eenmaal dit effect
bij zeer heldere sterren.
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
pi_107294391
dit zie ik regelmatig, vooral van wit naar rood
pi_107303665
Satallieten knipperen wel.

Trouwens staat er nu al zo veel onzin in deze thread dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen.

Weet je welke ster het was? Dus in welk sterrenbeeld? Heb niet het idee dat je vaak na de sterren kijkt. En dat wat je op een fototoestel ziet aan rare dingen, dat produceert het fototoestel zelf.
pi_107303737
Hmm kan niet editen met m'n no-script. Als je er interesse in hebt, leer wat Jupiter is, wat Venus is, wat Sirius is, etc.

Een ster twinkelt en dat komt natuurlijk door de atmosfeer. De natuurkunde daarvan kun je op internet wel vinden.
pi_107309192
Als je een satelliet ziet knipperen komt dat doordat hij om zijn as draait en beurtelings meer en minder reflecterende zijvlakken naar je toe richt.
Dit knipperpatroon is regelmatig, planeten knipperen doorgaans niet door de breking in de atmosfeer omdat hun schijnbare diameter net iets groter is dan sterren.
Sterren knipperen dus wel omdat ze -zoals hier al eerder genoemd- puntbronnen zijn, je ziet de verschillende kleuren omdat door straalbreking in de atmosfeer het kleurenspectrum heen en weer zwaait.
pi_107322152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:12 schreef Schonedal het volgende:
Als je een satelliet ziet knipperen komt dat doordat hij om zijn as draait en beurtelings meer en minder reflecterende zijvlakken naar je toe richt.
Dit inderdaad, maar ik zou dat geen knipperen noemen, hoogstens dat een satelliet het ene moment iets feller is en het andere moment iets zwakker.. maar hij gaat nooit aan-uit-aan-uit-aan-uit.
In the coolest little capital of the world
pi_107380721
Maar het bewoog niet volgensmij :=
Wat is dat !
pi_107387469
Niemand zegt ook dat je een satelliet hebt gezien. Het ging erom of ze 'knipperen' of niet.

Als je op dezelfde tijd in dezelfde richting kijkt staat de ster of planeet er nog. Dan kun je er achter komen welke je bedoelt. Je hebt verder totaal niet gemeld welke sterren je ook kon zien maar welke je niet bedoelt.
pi_107393514
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:11 schreef officialshayne het volgende:
Maar het bewoog niet volgensmij :=
Misschien voor het blote oog niet nee.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_107401161
Bij mij 'knipperen' sommige sterren ook. :P
pi_107403407
Hoe laat en in welke richting? Lijkt me belangrijk. Over een dag of wat dan zijn de wolken weg, dan kan ik ook kijken.
pi_107413795
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:41 schreef FiveseveN het volgende:
Hoe laat en in welke richting? Lijkt me belangrijk. Over een dag of wat dan zijn de wolken weg, dan kan ik ook kijken.
Tja.... die vraag is al voorbij gekomen O-)

kwestie van topic doorlezen ;)
pi_107419922
Ze knipperden , En een beetje roodblauw achtig.
Wat is dat !
pi_119699849
Op dit moment ook knipperd behoorlijk snel en wisselt steeds van kleuren.
pi_119700525
Heeft alles te maken met de atmosfeer van de aarde, niks vreemds aan. Of je hebt toevallig een pulsar gezien ;-)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 28 november 2012 @ 10:09:18 #46
380701 4_in_a_row
Vier op een rij!
pi_119702354
Of iemand heeft al een ster voor de kerst klaargemaakt.... met kerstsfeerverlichting...
pi_119702834
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 08:22 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Heeft alles te maken met de atmosfeer van de aarde, niks vreemds aan. Of je hebt toevallig een pulsar gezien ;-)
4 uur smorgens.... Dat zal dan Sirius zijn
pi_119703096
Wat een misvattingen hier. En vooral nadat het al meerdere keren is uitgelegd.
pi_119703133
Op de zeevaartschool ooit eens geleerd van als het knippert is het een ster, anders niet. Gaat voor een groot gedeelte natuurlijk wel op. Maar ja als je maar lang genoeg naar de hemel kijkt zie je ook genoeg andere knipperende dingen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  woensdag 28 november 2012 @ 13:00:14 #50
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_119707416
Sterren knipperen niet. Tenzij je een Pulsar hebt.
pi_119770037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:29 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

4 uur smorgens.... Dat zal dan Sirius zijn
Ja was om 4 uur s'morgens.
  zaterdag 1 december 2012 @ 16:41:50 #52
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_119815199
Als je android hebt, app downloaden, opstarten en op ster richten

https://play.google.com/s(...)9pZC5zdGFyZHJvaWQiXQ..
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')