abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106910437

Handige links:

Website: http://www.australianopen.com/en_AU/index.html
Matches in progress: Klik
Schedule: Klik
Completed Matches: Klik
Draws: Klik
Officiële Site ATP: Klik
Officiële Site WTA: Klik

TIJDSVERSCHIL:

Om te weten hoe laat een wedstrijd hier begint doe je de tijd die je vindt op Australian Open schedule tijd minus 10 uur.

Dus een wedstrijd die om 11.00 Melbourne tijd begint, begint om 01.00 in de nacht hier.

Dus een wedstrijd die om 19.30 Melbourne tijd begint, begint om 09.30 hier.

Entry List + Alternates MANNEN

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Entry List + Alternates DAMES:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poll:

Poll: Winnaar Australian Open 2012
Novak Djokovic
Rafael Nadal
Roger Federer
Andy Murray
Juan Martin Del Potro
Iemand anders
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
U MAD?
pi_106910490
En de break.

*5-3 Williams
U MAD?
pi_106910671
6-3 Williams.

2e set zal een stuk sneller gaan verwacht ik.
U MAD?
pi_106910733
Mats Wilander uit het raam van zijn appartement gevallen? :{
pi_106910761
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:21 schreef TheArt het volgende:
Mats Wilander uit het raam van zijn appartement gevallen? :{
Hij is in ieder geval gevallen:

http://www.nusport.nl/aus(...)ig-roulatie-val.html
pi_106911320
Schema voor morgen is ook te vinden
http://www.australianopen(...)edule/schedule8.html
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:53:53 #7
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_106911923
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:01 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zo domineert ze het spel niet meer hoor.
Vind ik van wel (met uitzondering van de eerste set). Iemand met heel weinig wedstrijdritme, en allerlei blessures, en dan nog zoveel wedstrijden op routine en kunde winnen. Het is keer op keer een aanfluiting voor het vrouwentennis.
pi_106912094
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Vind ik van wel (met uitzondering van de eerste set). Iemand met heel weinig wedstrijdritme, en allerlei blessures, en dan nog zoveel wedstrijden op routine en kunde winnen. Het is keer op keer een aanfluiting voor het vrouwentennis.
Ik snap alleen nog steeds niet hoe ze de USOpen finale heeft kunnen verliezen :?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_106912284
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ze niet meer het circuit domineert. Dat ze op plexicushion tegen Paszek zou domineren, had ik je vooraf ook wel kunnen zeggen. Dat is niet verbazend. Dit toernooi gaat ze echter niet winnen. Als Kanepi haar vorm vasthoudt, denk ik dat Bokito er in de vierde ronde tegen haar afgaat.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:13:51 #10
342627 tja77
pi_106912727
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:03 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ze niet meer het circuit domineert. Dat ze op plexicushion tegen Paszek zou domineren, had ik je vooraf ook wel kunnen zeggen. Dat is niet verbazend. Dit toernooi gaat ze echter niet winnen. Als Kanepi haar vorm vasthoudt, denk ik dat Bokito er in de vierde ronde tegen haar afgaat.
Ik hoop het, maar dames als de gezusters Williams, en ook iemand als Clijsters tonen gewoon aan, dat je bij de dames met talent alleen en veel trainingsuren vroeger, een heel eind komt. Wat nou full time prof? Af en toe een grand slam spelen, en tussendoor wat grotere toernooien is meer dan voldoende.

Je moet je als Wozniacki zijnde toch schamen, dat je nog nooit van 1 van die dames hebt kunnen winnen, en dat je nog nooit een grand slam hebt gewonnen, maar wel nummer 1 van de wereld bent.
pi_106912987
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik hoop het, maar dames als de gezusters Williams, en ook iemand als Clijsters tonen gewoon aan, dat je bij de dames met talent alleen en veel trainingsuren vroeger, een heel eind komt. Wat nou full time prof? Af en toe een grand slam spelen, en tussendoor wat grotere toernooien is meer dan voldoende.

Je moet je als Wozniacki zijnde toch schamen, dat je nog nooit van 1 van die dames hebt kunnen winnen, en dat je nog nooit een grand slam hebt gewonnen, maar wel nummer 1 van de wereld bent.
Dat heeft in het geval van de zusjes Williams ook veel te maken met het feit dat zij gewoon zoveel meer kracht hebben dan alle andere dames. Dat is genetisch gewoon een voordeel. Doordat ze telkens hun krachtspelletje kunnen spelen, hoeven ze ook helemaal niet het hele jaar te spelen. Voor gravel is dat spelletje veel minder geschikt en je ziet ook dat ze daar de laatste jaren geen potten meer op breken. Voor gravel is namelijk veel meer nodig dan alleen kracht en dan merk je dat ze gewoon tekort komen.

Clijsters is een ander verhaal. Die heeft gewoon heel veel talent, maar die traint ook nog gewoon heel hard. Dat i.t.t. Serena en Venus.

En hoezo moet Woz zich schamen? Kan zij er wat aan doen dat ze nummer 1 staat. Het is niet alsof je je moet inschrijven om nummer 1 van de wereld te worden en dat ze dan gaan afwegen wie die nummer 1 plek het meest verdient.
pi_106913251
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:58 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik snap alleen nog steeds niet hoe ze de USOpen finale heeft kunnen verliezen :?
Stosur speelde gewoon erg goed.
pi_106913877
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:27 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Stosur speelde gewoon erg goed.
Mwah...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_106913991
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:43 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mwah...
Stosur speelde echt wel goed in die finale hoor.
pi_106914117
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:46 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Stosur speelde echt wel goed in die finale hoor.
Ja maar daar wijt ik niet alles aan. :P Maar goed, ik snapte niet dat ze ineens zo hard verloor...
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:53:52 #16
342627 tja77
pi_106914335
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:21 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat heeft in het geval van de zusjes Williams ook veel te maken met het feit dat zij gewoon zoveel meer kracht hebben dan alle andere dames. Dat is genetisch gewoon een voordeel. Doordat ze telkens hun krachtspelletje kunnen spelen, hoeven ze ook helemaal niet het hele jaar te spelen. Voor gravel is dat spelletje veel minder geschikt en je ziet ook dat ze daar de laatste jaren geen potten meer op breken. Voor gravel is namelijk veel meer nodig dan alleen kracht en dan merk je dat ze gewoon tekort komen.

Clijsters is een ander verhaal. Die heeft gewoon heel veel talent, maar die traint ook nog gewoon heel hard. Dat i.t.t. Serena en Venus.

En hoezo moet Woz zich schamen? Kan zij er wat aan doen dat ze nummer 1 staat. Het is niet alsof je je moet inschrijven om nummer 1 van de wereld te worden en dat ze dan gaan afwegen wie die nummer 1 plek het meest verdient.
Ik ben van mening dat de nummer 1 van de wereld, het beste tennis speelt, en dus eigenlijk ook het beste is. Maar dat gevoel heb ik bij haar nooit gehad.
Als je haar spel afzet tegen dat van speelsters als Henin, Clijsters en de Williams zusjes. Wozniacki kan volgens mij alleen een grand slam winnen, als er speelsters geblesseerd zijn, of niet meedoen. Haar spel straalt niks uit. Als nummer 1 van de wereld zou je bij de favorieten voor de titel moeten horen, maar ze staat qua odds VER onder dames als Clijsters, Kvitova, Azarenka, en Serena Williams.

Ik heb altijd geleerd dat kracht van een zeeeeeeer beperkte invloed is op het tennisspel. Techniek en snelheid daarentegen....
pi_106915892
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat de nummer 1 van de wereld, het beste tennis speelt, en dus eigenlijk ook het beste is. Maar dat gevoel heb ik bij haar nooit gehad.
Als je haar spel afzet tegen dat van speelsters als Henin, Clijsters en de Williams zusjes. Wozniacki kan volgens mij alleen een grand slam winnen, als er speelsters geblesseerd zijn, of niet meedoen. Haar spel straalt niks uit. Als nummer 1 van de wereld zou je bij de favorieten voor de titel moeten horen, maar ze staat qua odds VER onder dames als Clijsters, Kvitova, Azarenka, en Serena Williams.

Ik heb altijd geleerd dat kracht van een zeeeeeeer beperkte invloed is op het tennisspel. Techniek en snelheid daarentegen....
Dan is jouw verwachting van de term nummer 1 van de wereld niet echt reëel.

Bij de vrouwen kan kracht wel degelijk een grote rol spelen. Zeker bij de zusjes Williams, die naast kracht ook nog eens veel lengte hebben en dat heeft verder bijna niemand bij de dames, is dat een enorm voordeel.
pi_106916055
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:29 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dan is jouw verwachting van de term nummer 1 van de wereld niet echt reëel.

Bij de vrouwen kan kracht wel degelijk een grote rol spelen. Zeker bij de zusjes Williams, die naast kracht ook nog eens veel lengte hebben en dat heeft verder bijna niemand bij de dames, is dat een enorm voordeel.
Bij de heren klopt het meestal wel. Lang was Federer het beste, toen Nadal (toen Federer, toen Nadal) en daarna nam Djokovic het over, die ook nu het beste is.

Het is in ieder geval nooit het geval dat de nummer 1 lange tijd de nummer 1 blijft terwijl ze eigenlijk nooit de beste speelster is zoals bij de WTA.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:41:36 #19
342627 tja77
pi_106916353
Ze staat al een week of 60-70 nummer 1. Maar of ik haar de beste speler van het moment vind? Nog geen enkel moment.
En dat vond ik van de voorgaande nummers 1 van de wereld wel vaak.
pi_106916549
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:41 schreef tja77 het volgende:
Ze staat al een week of 60-70 nummer 1. Maar of ik haar de beste speler van het moment vind? Nog geen enkel moment.
En dat vond ik van de voorgaande nummers 1 van de wereld wel vaak.
En Ivanovic, Jankovic en Safina dan?
pi_106916569
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:41 schreef tja77 het volgende:
Williams haar beide enkels zijn ingetaped, en ze heeft die kinetische tape om d'r kuit, en volgens mij nog een handvol andere blessures.
Alleen bij de WTA kan een uitgerangeerde, half kreupele en met blessures overspoelde, part-time tennister met overgewicht het spel domineren.
Ingetapete enkels dat hebben zoveel tennissers. Net als kinetische tape, Djokovic heeft vorig jaar bijna constant met tape op z'n schouders en ook knieën rondgelopen.

Serena heeft wel eens Slams gewonnen terwijl ze absoluut niet topfit en afgetraind was, maar dit off-season heeft ze juist gigantisch hard gewerkt.

pi_106916712
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:54 schreef tja77 het volgende:

[..]

Of Ivanovic, Dulko, Sjarapova
Ana :')

dinsdag 17 januari 2012 @ 16:51:39 #23
342627 tja77
pi_106916728
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:47 schreef Norrage het volgende:

[..]

En Ivanovic, Jankovic en Safina dan?
Hoeveel weken stonden die op 1?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:53:34 #24
342627 tja77
pi_106916809
ana

pi_106916977
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:51 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hoeveel weken stonden die op 1?
Safina best wel een tijdje, 30 weken ofzo. En Ana en Jelena wellicht iets iets van 10 ofzo. Ok, niks vergeleken met Woz maar goed...Had natuurlijk ook wel te maken met de blessure van Clijsters vorig jaar anders was die er gewoon terecht overheen gegaan net als dat Kvitova dat nu gaat doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')