abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106904258
Ik ben nogal iemand die alles uitzoekt voor hij iets koopt.
Dus alles nakijken, is het wel het nieuwste model, beste prijs?

Nu is het zo dat je dat met kleding veel minder kan.
Ik ben niet echt een impulsaankoper dus koop daardoor niet zoveel kleding.

Ik zou dus graag weten of het wel de nieuwe collectie is of als het ouder is dat het niet na 2 dagen in de uitverkoop ligt of er betere alternatieven zijn.

Hoe doen jullie dit?
Altijd iets kopen wanneer je het leuk vindt?

Hebben jullie tips voor mij?
pi_106904293
Ik zie iets en ik denk leuk! Dan bedenk ik of ik het de prijs waard vind en of ik het kan betalen.
En het zit in het zakje naar huis.

Best makkelijk
pi_106904502
Als man maak ik het voor wat betreft kleding het zo makkelijk mogelijk. Ik weet mijn maten, ik vind iets leuk, ik kijk naar de prijs.
In geval dat allemaal goed aansluit in mijn hoofd pas ik het spul, past het, ga ik afrekenen aan de kassa en naar huis ermee.
Het komt wel eens voor dat ik van dezelfde kleren 2 maten in de paskamer meeneem om te kijken welk van de 2 het beste zit. Ik houd ook rekening met bijvoorbeeld 100% katoen. Ik weet dat dat in ieder geval wat krimpt in de was dus dat moet met passen niet net aan zijn bijvoorbeeld.

In tegenstelling tot vrouwen kijk ik als ik eenmaal iets heb waar ik weer mee voort kan niet verder meer in winkels. Een vrouw begint doorgaans in winkel 1 waar ze iets van haar interesse ziet hangen, loopt eerst de hele middag verder te zoeken om vervolgens weer in die winkel 1 uit te komen waar ze die leuke kleding had gezien.

En of er op het moment van kopen sprake van "in de mode zijn" is, interesseert me niet.
pi_106904554
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:52 schreef Godtje het volgende:
Ik zie iets en ik denk leuk! Dan bedenk ik of ik het de prijs waard vind en of ik het kan betalen.

Best makkelijk
Dit is hoe ik het ook doe :+
pi_106904590
Ben je een vent of een vrouw, dat verschilt natuurlijk nogal.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:07:10 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106904625
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:05 schreef HostiMeister het volgende:
En heeft hij/zij vaker last van licht neurotisch gedrag?
The love you take is equal to the love you make.
pi_106904680
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:05 schreef HostiMeister het volgende:
Man.
Is dit licht neurotisch gedrag ja? :)
pi_106904687
quote:

Best makkelijk
Dat.

En als je bang bent dat je ergens anders misschien iets leukers ziet, gewoon toch kopen en daarna naar huis gaan :') .
pi_106904715
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:09 schreef Handheld het volgende:

[..]

Man.
Is dit licht neurotisch gedrag ja? :)
Als vent zijnde moet je je punt een geen fuck aantrekken van mode. Je koopt kleren die lekker zitten en je goed passen, met een nette pasvorm.
pi_106904749
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:10 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Als vent zijnde moet je je punt een geen fuck aantrekken van mode. Je koopt kleren die lekker zitten en je goed passen, met een nette pasvorm.
Ja dat is dan weer zo'n stereotype mannenbeeld wat nergens op slaat. Niet iedere man kijkt de hele avond voetbal met een door zijn vrouw gehaald biertje en een hand in zijn broek.
pi_106904754
Kijken - mooi vinden - kopen.

Makkelijk toch?
pi_106904816
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:11 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja dat is dan weer zo'n stereotype mannenbeeld wat nergens op slaat. Niet iedere man kijkt de hele avond voetbal met een door zijn vrouw gehaald biertje en een hand in zijn broek.
Dat zeg ik ook niet. En ik had het misschien beter kunnen verwoorden, maar je moet je geen fuck aantrekken van mode, ongeacht geslacht. Aantrekken wat goed past en lekker zit.
pi_106904855
Nouja dat je zei "je goed passen, met een nette pasvorm" verraadde je intenties al wel een beetje. Want de échte heteroman geeft daar ook niks om. Die doet een broek aan omdat anders z'n benen koud worden.
pi_106904860
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:14 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. En ik had het misschien beter kunnen verwoorden, maar je moet je geen fuck aantrekken van mode, ongeacht geslacht. Aantrekken wat goed past en lekker zit.
Ik moet pissen en schijten, verder moet ik helemaal niks.
pi_106904911
Bedankt voor de tips allemaal!

Maar het gaat niet zozeer om de mode, maar meer om het feit dat ik niet naar de winkel ga.
De collectie die zich daar bevind al een maand hangt of staat en ik dan het volle pond betaal en dan 3 dagen later zie dat hij in de aanbieding is.

Met Tv enz kan je dat makkelijker bekijken en vergelijken!
pi_106904960
Dan moet je gewoon 3 dagen later niet terug gaan. Zo gaat het met vrijwel alle kleding, die wordt uiteindelijk goedkoper.

Dan moet je dus gewoon wachten tot de uitverkoop. Of accepteren dat je iets nieuws hebt en daar meer voor hebt betaald. En een troost is ook dat er in de uitverkoop meestal troep ligt die niemand wil of juist hele grote of kleine maten waar je alsnog niks aan hebt.
pi_106904971
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:17 schreef Handheld het volgende:
Bedankt voor de tips allemaal!

Maar het gaat niet zozeer om de mode, maar meer om het feit dat ik niet naar de winkel ga.
De collectie die zich daar bevind al een maand hangt of staat en ik dan het volle pond betaal en dan 3 dagen later zie dat hij in de aanbieding is.

Met Tv enz kan je dat makkelijker bekijken en vergelijken!
Ja, uitverkoop begint ..... halverwege dec
en in ... Juli ongeveer.

Maar er zijn geen regels voor. Maak je niet druk
pi_106905020
Ik shop in usa.
Super prijzen als de euro maar niet verder implodeert
pi_106905336
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:21 schreef tehoef het volgende:
Ik shop in usa.
Super prijzen als de euro maar niet verder implodeert
Fijn voor je, goede informatie en super relevant voor dit topic. ^O^
pi_106905418
Dus gewoon kopen als ik het leuk vind en niet verder kijken of het ergens goedkoper te krijgen is en niet meer omkijken naar het artikel in de winkel als ik het gekocht heb?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:50:35 #21
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_106905864
My mama didn't raise no fool
pi_106906593
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:33 schreef Handheld het volgende:
Dus gewoon kopen als ik het leuk vind en niet verder kijken of het ergens goedkoper te krijgen is en niet meer omkijken naar het artikel in de winkel als ik het gekocht heb?
En ben je daar helemaal zelf opgekomen? _O_
Wat maak je het jezelf moeilijk TS. Wat boeit het of iets een paar dagen later goedkoper is, zolang jij het op het moment van aankoop de prijs waard vindt is het toch prima?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_106906605
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:33 schreef Handheld het volgende:
Ja
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:50:54 #24
347535 46
Kent Farm.
pi_106907590
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:16 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik moet pissen en schijten, verder moet ik helemaal niks.
Ademhalen zou ik ook doen als ik jou was :Y
Wat een bakker met 40 broden verdient, verdient een hoer met 1 snee!
pi_106907639
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:16 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En ben je daar helemaal zelf opgekomen? _O_
Wat maak je het jezelf moeilijk TS. Wat boeit het of iets een paar dagen later goedkoper is, zolang jij het op het moment van aankoop de prijs waard vindt is het toch prima?
Tja weet je wat het is, ik heb na een paar keer miskopen gedaan te hebben met elektronica mij daarna altijd verdiept (misschien te veel) in wat het beste waar is voor je geld en veel vergelijkingen en reviews lezen.
Dit pas ik dus ook toe met kleding en aangezien daar weinig vergelijkingssite e.d. voor zijn koop ik het meestal maar niet, ook niet in de uitverkoop.
Is nog een tik die ik moet afleren!
pi_106907727
Als ik iets nodig heb ga ik naar een winkel toe, kijk of er iets bij zit waar de prijs me van bevalt en dan koop ik het of niet.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106918014
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:56 schreef trovey het volgende:
Als ik iets nodig heb ga ik naar een winkel toe, kijk of er iets bij zit waar de prijs me van bevalt en dan koop ik het of niet.
Zo zal ik het ook moeten gaan doen.En de rest loslaten!
pi_106946303
Voorbeeldje:

Ik vind dit een leuke schoen http://www.zalando.nl/hub(...)t-hu412x009-802.html

Heb ze in de winkel gezien, maar ja er zit een voering van een soort van wol in.
Dan denk ik weer gelijk van:

Hmm het is nog maar 3 maanden koud weer, had ik ze beter in de herfst al kunnen kopen, want in de zomer met die voering te gaan lopen is ook geen gezicht.
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:10:29 #29
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_106946712
Ik koop nu ook geen herfst/winter spullen meer hoor :P
My mama didn't raise no fool
pi_106948108
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:58 schreef Handheld het volgende:
Voorbeeldje:

Ik vind dit een leuke schoen http://www.zalando.nl/hub(...)t-hu412x009-802.html

Heb ze in de winkel gezien, maar ja er zit een voering van een soort van wol in.
Dan denk ik weer gelijk van:

Hmm het is nog maar 3 maanden koud weer, had ik ze beter in de herfst al kunnen kopen, want in de zomer met die voering te gaan lopen is ook geen gezicht.
Je kan ook denken: Ik heb er nu dan nog plezier van en volgend jaar met koud weer ook. Dan zien ze er nog als nieuw uit, want zo lang heb ik er niet op gelopen.

Ik heb spullen in mijn kast liggen die 8 jaar oud zijn en er prima uit zien en die ik nog goed pas. Die ga ik echt niet weggooien. Als het me goed past en ik tevreden ben over de prijs, dan koop ik het. Als ik niet tevreden ben over de prijs, dan wacht ik tot het in de uitverkoop er misschien hangt en zo niet pech.

Ik kocht laatst een nettte jas voor erbij eind Dec. Hij was aardig afgeprijsd en ik was er blij mee ¤90 ipv ¤189. Zegt m'n vriend: "Ja, maar je hebt hem al eerder gezien en gepast, als je hem toen had gekocht dan was je nu zuur geweest". Waarop ik antwoordde: "Nee, want dan had ik hem al 2-3 maanden kunnen dragen en dan was ik tevreden geweest met die prijs".

Goedkoper is leuk, maar bedenk wel dat echt goedkoper altijd aan het einde van het seizoen is, je kunt het dan dus niet meer dragen. Wil je dat?
pi_106950296
Misschien iets om rekening mee te houden:

Stel je hebt een broek van 100 euro. Na 2 uur research zou jij hem echter wel voor 90 euro kunnen krijgen ergens.
Deze 2 uur had je ook kunnen werken en dus 15 euro+ kunnen verdienen. Eigenlijk heb je dus 15-10 = 5 euro verloren door twee uur een koopje uit te zoeken.
  woensdag 18 januari 2012 @ 23:01:10 #32
364357 Earl.
Hot Ass Beat Clap.
pi_106971221
Jouw 'probleem' komt me heel bekend voor :P
Betrap me erop dat ik zelf ook van te voren alles zo precies mogelijk zit uit te zoeken, zowel bij kleding als bij andere zaken zoals elektronica. Komt denk ik voor uit de angst voor miskopen, niks slechts aan van te voren nadenken over iets maar teveel nadenken gaat in je nadeel werken.

Tip; neem iemand mee! Die kan je net wat extra pushen wanneer je twijfelt om iets toch mee te nemen, vooral als je de mening van haar/hem kan waarderen. En terugbrengen kan later altijd nog. ;)
pi_107067262
Jullie hebben allemaal gelijk hoor en geven allemaal goede tips.

Maar ja gisteren de stad in geweest en je raadt het al, de schoenen niet gekocht! (zucht)

Wat een zeikerd ben ik toch! BAH!
pi_107071979
quote:

Best makkelijk
^O^
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:47:41 #35
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_107072992
Bij Zalando zou ik niet kopen. Daar heb je dan wel geen verzendkosten, maar de producten zijn wel aan de dure kant vind ik.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_107073085
Of je koopt alleen maar in de uitverkoop. Dan weet je zeker dat je een goede deal hebt.
Of je koopt spullen die niet of nauwelijks met korting de deur uitgaan.
pi_107074502
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:04 schreef erikkll het volgende:

[..]

Dit is hoe ik het ook doe :+
Ja zo doe ik het ook,, waarom zo moeilijk doen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')